Geneerisen näköinen muovipulkka tuo Lolnagokin. Jos siinä ei lukisi Colnago niin ketään ei kiinnostaisi.
Asperon Reserven kiekoissa on zippin 76 navat. Reserven kuluttajille myymissä kiekoissa on toistaiseksi vaihtoehtoina vain dt:n 350/240/180.
Jotenkin tuntui erikoiselta, dt:n navat tavallaan neutraalimmat, vaikka dt myös kiekkojen valmistaja. Ja lisäksi kun sellainen yleinen käsitys on, että zippin kiekkojen heikoin lenkki olisi juurikin navat.
Nykyään on kyllä kaikenlaista käsitystä ja mutua. Mulle ihan sama mitä lampaat ostaa mutta noin 4000km jälkeen mun 303S pari käy ja kukkuu. Huoltoa ei vielä kaipaa ja navat on laadukkaat. Hauska ilmiö oli havaittavissa Zipp merkistä kun oli kallis merkki ilman edullisia malleja oli täälläkin itse Jeesus kiekko ja kun myytiin 303S halvemmalla on se kuraa. Myös Hooklessista kannattaa keksiä tarinoita. Maastokiekoissani jo vuosia ollut niitä. Ja myös toiset Easton kiekkoni on Hookless mallia ja pelittää täysin ongelmitta.
Hieno mainos mutta on kyllä aika geneerinen ja laadultaan heikko esitys. Viittaan ekoihin youtube videoihin pyörästä. Ostasin mieluummin vaikka Cervelon Aspero rungon, Zippit ja halvemmat AXS osat ja pyörä kasaan. Hinta olisi varmasti noin puolet tuosta 9000 eurosta. Toki olen puolueellinen Aspero omistaja.
Onhan nuo navat aika halppikset ja useammalta on kuullut 303s ongelmista kuidun osalta.
Mun mielestä on taas vähän typerää rinnastaa noita halvempia zippejä kalliimpiin versioihin pelkän merkin perusteella. Ottaa vertailu kohteeksi muut pirkkakiekot ja valitsee sieltä mieluiset. Vahvoilla se 303s on siltikin, vaikka se Pirkkaa onkin![]()
Aivan sama mulla toimii 100% ja laatu huippua. Luule mitä luulet.
Colnagon geneerisen muovipulkan muotoilu kopsattu heidän V4Rs maantiepyörästä.
Golnago esitteli alkuvuodesta myös tämän gravelin: gravel C68.
Tuossa kuvassa niiden huippukokoonpano, Sram Redillä ja zipp 303s:llä
![]()
^Toivottavasti paneuduttu tekniikkaan, ulkonäkö aivan samaa luokkaa kuin nuo viimeiset päivityksetkin...
Mitä se nure tarkoittaa tekniikkaan paneutumalla?
No olis sitä tajunnanvirtaa kiva saada muutenkin kuin sananhelinää. Jos on mielipide niin kai sitä voi avatakin. Kyseinen pyörä ( C68 ) ei muistaakseni ihan normaalia taiwani prosessia käy läpi. Tuo taisi olla tehty lukeilla.
Keltainen Colnago aiheuttaa minulle ainakin vahvan Rynkeby efektin. Mutta kun se saa pois niin kiva pyörähän tuo on.
Lähinnä tarkoitin että jos noiden pyöriien tekninen edistyminen samaa luokkaa kuin ulkonäkökin niin aika surkeaa tasoa.
No mitä sinä haluaisit sen teknisen edistymisen olevan? Tai mitä se mielestäsi nyt on ja missä pitää parantaa?
Minä luultavasti ymmärsin mitä Nure tarkoitti. Että kun ulkonäkö ei juurikaan massatuotteista eroa, niin toivottavasti pyörä teknisesti on hyvä. Mitä se hyvyys sitten tarkoittaakaan, geon ja laminoinnin yhteisvaikutusta. Painoa, ajokäytöstä yms.
No sitähän sitä tässä just yritetään kaivaa esiin. Nuren pyörän kasaamisuralla ja ajetuilla kilometreillä oletan että ukko tietää mistä puhuu. Kunhan nyt saisi jäsenneltyä päänsisäisen tietopankkinsa. Ulkonäkö kommentointiin kykenee jokainen eikä tarvitse kasata saatika edes omistaa mitään pyörää. On mulla töissä kaveri joka on niin putkirunkoisiin, vannejarruihin sekä ukoisiin vaijerivetoisiin niin kiintynyt että pyöristä puhuttaessa hänet saa melkoisen kiihdyksiin kun nykypyöristä puhutaan. Partagravelisteilta saa sentään selkään.![]()
Hyvästä hinta-laatu-suhteesta tunnettu maastopyörävalmistaja Propain julkaisi tällä viikolla gravel-pyörän. Näistä en mitään tiedä, joten en osaa sanoa, onko tuo hyvä diili. https://www.propain-bikes.com/en/ter...make-it-yours/
Hyviä ominaisuuksia ja komponentteja. Hiilarirunko, säilytysrasia downtubessa, kiinnikkeet, fiksun oloiset sisäiset vedot, iso rengastila 50 mm, mahdollisuus joustoon edessä jne..
Minusta hyvä geometria, ulkonäkö ja hinta kohdillaan niin on oikein ok paketti. Runkona 1.799 eur ja 4 kompliittina 2.500-5000 eur
![]()
^ Ihan hyvä Stigmata-klooni
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Samaa ulkonäköä on kyllä kuin uudessa Stigmatassa. Vanha Stigmata taitaa olla vähän lyhyempi ja pystympi Aspero. Uusi Stigmata taas ihan erilainen, Asperon geo pysynyt noin samana.
Tuossa sisäiset kaapeloinnit, oliko Sitgmatassa ulkoiset.
Keulakulma 71 astetta +- , eli jonkin verran jyrkempi.
Kopiosta en osaa sanoa, mutta selkeitä eroja kuitenkin on.
Ei tuo Propain Terrel muutenkaan ole ainakaan geoltaan mitenkään Stigmatan klooni. Hinnoittelultaan ihan onnistunut, vaikka omaan käyttöön olisikin vähän järeä laite.
Mä lähinnä ajattelin ulkonäköä, mutta vertasin M-kokoja: Sama reach ja akseliväli. Stackissä joku mm eroa, samoin bb-dropissa, ohjauskulmassa 1 aste ja satulaputken kulmassa 0,5 astetta. Sen verran sovellettu, että ei voi plagioinnista syyttää![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No joo. Keulakulma eri (joka 69,5;sta 71,5:een kokojen kasvaessa, Stigmatassa läpi linjan 69,5) perä taas sentin pitempi, sisäiset kaapelivedot headtubesta kun Stigmatassa täysin ulkoiset, vissiin eri bb, kiinnikkeitä rungossa eri lailla
Kaikkihan nuo on kopioita toisistaan. Ei ne erot niin suuria ole.
Terrelin kokosuositusten mukaan M-koko vastaisi Stigmatan L-kokoa, molemmissa 180-senttinen on suosituksen keskellä. Ihan yhtä pitkä ja loiva se ei ole, mutta ulkonäössä on tosiaan vähän samaa. Terrel taitaa olla ensimmäinen gravel, joka täyttää kaikki omat toiveet gravel-rungolle.
Jos nykyinen pyörä olisi kadonnut pihasta yön aikana, niin kyllähän tämä tikkaa bokseja, hyvä hinta, eikä osu silmiin mitään ärsyttävää puutetta. Mutta ei tätä oikein pelkästä ostamisen ilosta tee mieli hankkia.
Kirjanmerkit