Sramilta pelinavaus yhteistyössä Brosen kanssa.
https://m.pinkbike.com/news/first-ride-srams-new-powertrain-motor.html
Sramilta pelinavaus yhteistyössä Brosen kanssa.
https://m.pinkbike.com/news/first-ride-srams-new-powertrain-motor.html
Näin kolme kesää Spessun Turbo Levolla ajaneena sanoisin että Sram on iskenyt jättipottiin.
En nyt näin pikaisesti näe mitä tuossa olisi parempaa verrattuna esim. Shimanon systeemiin. Vain kaksi modea, Autoshiftiä ei voine säätää täsmälleen omalle kadenssille.
Faktat! Niillähän nyt voi perustella mitä tahansa : Homer Simpson.
Irtisanoudun jyrkästi kaikista mielipiteistäni.
Eiks sitä nimenomaan pysty säätämään: "There are seven differerent cadence settings that can be adjusted up or down". Ei toki 1 rpm tarkkuudella. Itelle riitää kyllä 2 modea ihan hyvin.
Eihän tuo nyt ole mitenkään riittävä määrä säätöjä jos ei rpm tarkkuudella ja kyllä modeja saisi olla se 3 vähintään, vaikkakin 99% ajoista menee mullakin kahdella.
Kaksi modea on ihan tarpeeksi mullekin, itse ajan suurimman osan trail-modella jossa avustus on 50% ja max. teho 60%. Turbolla sitten pahat paikat tai huvittelua ylöspäin polkuja. Ecolla ei 3300km aikana ole paljon tullut poljettua. Musta tuon Sramin etu on yksinkertaisuus ja kokonainen järjestelmä. Mutta jos haluaa enemmän säädettävää niin onhan noita muita järjestelmiä sitten. Toisethan haluaa säätää kaikkea mahdollista koko ajan ja itse kuuluun siihen toiseen ryhmään "set and forget". Kaupassa laitettiin Spessuun säädöt modeihin eikä ole tarvinnut koskea![]()
Mutta eikö se kiinnostaisi tietää että onko jotkin muut asetukset vielä paremmat?![]()
Ei kai ”set and forget” estä sitä, että kaikki parametrit olisivat vapaasti valittavissa? Kyllä mulla on Shimanossa pysyneet samat säädöt kun ne ensin sai kohdalleen.
Mutta tosiaan, jos hakee sitä laajinta säädettävyyttä, ehkei tämä ole sitten se optimivaihtoehto.
BTW. Järkyttävän näköiset käyttökytkimet.
Joo noi Sram:n podit on kyllä aika rumat. Noh, ku pitää käyttää olemassa olevaa AXS kytkintä. Sopii tohon ekä muutki AXS napit, esim ne käyrätankojen pikkunapit?
Kirjanmerkit