Viime aikoina on taas mietityttänyt että minkälainen satulan päältä tangon päälle droppia löytyy foorumilaisten fillareista?
Olen tätä tällä kertaa miettinyt kun käänsin kesän kunniaksi stemmin toisinpäin ja nostin spacerit yläpuolelle. Sain laskettua dropin osapuilleen 8cm kohdalle. Sekös tuntuu aika epämukavalta ja kisakireältä asennolta tällaiselle rautakangelle mikä ei oikein tahdo taipua.
Samalla tässä kevään kuluessa on tullut silmäiltyä minkälaisilla Stack mitoilla tämän päivän pyöriä löytyy sieltä isoimmasta päästä. Laskeskelin että aika useissa maantiepyörässä Stack asettuu jonnekin 60 ja 62 cm kohdille. Siihen kun lisää stemmin ja vähän kulmaa ja spaceriä niin voinee laskea jotain 6-10cm lisää korkoa. Se tuntuu kuitenkin mulle aika matalalta kun 8cm droppikin tuntuu jo aika pahalta. Mulla satula on 84cm keskiön keskeltä ja siitä jos poistaa ton 62cm ja 10cm niin jäljelle jää vielä 12cm!!
Olisko toi 12cm nyt sitten jotain sellaista mitä pitäis lähteä tavoittelemaan jotta vois tuollaisen maantiepyörän joskus ostaa ja ajella? Mulle toi tuntuu tosi paljolta mutta mitenkäs teille muille? Millä dropilla ajelette? Liikutaanko kuutenkin normisti harrastelija tasolla jossakin 0-6cm huudeilla?
Kirjanmerkit