Nämä kaksi pyörää nyt päässy loppusuoralle. Saisko kokemuksia näistä pyöristä?
Nämä kaksi pyörää nyt päässy loppusuoralle. Saisko kokemuksia näistä pyöristä?
Ennen kuin ostelette Orbeaa niin tiedoksi, että Pinkbike (enduro) academy 3. kaudessa nyt syksyllä Tarmo Ryynänen [FI] oli ylivoimainen itse enskahommissa, mutta Orbea silti valitsi Tarmon sijaan talliinsa kanadalaisen freeriderin, jolla 10 x someseuraajakunta. Vain 2 jaksoa 10:stä oli kuva/videohaasteita, ja koko formatti oli ihan farssi. Viimeisen kisan loppuaikoja ei edes näytetty, oletettavasti Tarmo omisti senkin.
https://www.pinkbike.com/news/pinkbi...d.html?trk=rss
Itsellä ainakin meni maku sekä Orbeaan että Pinkbiken uskottavuuteen. Jos olisivat halunneet SoMe-vaikuttajan talliinsa niin olisivat sitten tehneet pääasiassa niitä haasteita eivätkä enskaa.
^Aivan turhaa hakea Somesta perusteluja pyörän hankintaan vaan valita se mikä itselle paremmin sopii.
Näiden kahden välilä arvoin viime vuonna, ja vainka h30 on vaihtunut välissä h10, niin kaiken kaikkiaan oon tykännyt orbeasta, somemielenpahoituksesta välittämättä
^^ No ainakaan tuollainen mielensäpahoittaminen aika turhaa!
Oletkos Uuno?
Mitä sä sillä tiedolla teet?
^ Koska Uunohan sitä mieltään pahoitti Orbean valinnasta...
^ Koska Uunohan sitä mieltään pahoitti Orbean valinnasta... Tuolla Honzolla ajanut, oli kylläkin joku Foxin keula ja tosi vekkuli toimiva peli, Toisaaltaan itsellä joku kieroutunut suhde Koniin joten en ehkä ole puolueeton. Eikös Kona ole sentään 12vaihteinen joten modernimpi siinä suhteessa?
Itelle oli kyllä pitkälti selvää ettei Tarmoa valita, he halusivat somevaikuttajan, ehkä semmosee kategoriaan vaikea keksiä haasteita. Suomessa ei kovin mielenkiintoista somematskua tehä, vaikka osaiski ajaa vs jotku whistlerin spotit jne. Tarmo sai kuitenkin hyvää näkyvyyttä ja toivottavasti se tuo hänelle hyviä asioita ja diilejä tulevaisuudessa. Mun mielestä vähän turha jäädä asiasta katkeraksi ja sen takia boikotoida brändiä. Sen sijaan onko orbeat pyörinä kiinnostavia onkin eri juttu, itselle eivät ole.
Noista kyseisistä vaihtoehdoista ottaisin itse helposti Laufeyn. 29+ renkaat, hienommat väritykset, sekä sisäiset vaijerit (joo ulkoiset ehkä helpommat vaihtaa, mutta ei niitä kovin usein vaihdella ja ulkonäköön vaikuttaa paljon).
Tuo 11 vaihteisuus ei myöskään omasta mielestä ole ollenkaan puute. Omassa aiemmassa oli 12 ja nykyisessä 11, eikä haittaa yhtään. Tuntui jotenkin olevan turhankin paljon vaihteita.
Kannattaa koeajaa molemmat. Saman oloiset pyörät, mutta ero kuitenkin sen verran selkeä että itselle valinta oli helppo ja valitsin noista Orbean. 29 kiekot on selkein ero, ja vaikka ne honzoonkin saa niin mieluummin ottaa valmiina.
Minulla kanssa uuden hankinta edessä kun tuli mahdollisuus työsuhde pyörän hankintaan.
Kaksi edellä mainittua kiinnostaa, mutta niiden lisäksi Canyonin Grand Canyon 9 on noussut listalle. Miten tuo Canyoni vertautuu näihin kahteen?
Ajo tulee olemaan sekalaista metsäpolkua ja sora/asfaltti taivalta.
^Veikkaan että paras, enemmän XC painotteinen joten aika hyvä valinta sinulle.
Kirjanmerkit