CanyonShimanoElectrobike
PartioaittaBikeshop
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 66 / 66

Aihe: Missä viipyy vaihdelaatikot?

EP8:n ”panssari” on lähinnä vitsi. Lisäksi se muovilirpake on neljän millin ruuveilla kiinni koneen rungossa, mistä ne repeää ekassa kosketuksessa. Ja mistäkö tiedän…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kyllä mä haluan rangen näkyviin johonkin muualle kuin kännyyn. Ei sitä kännyä siellä metsässä ole aikaa kaivella.
    Jaa. Kyllä mä olen pärjännyt pyörällä, jossa ei rangea näe kuin kännykästä. Ja eipä tule rangea vilkuiltua. Punaista toi kai alkais alle 20% akulla näyttämään tossa junction boksissa (ja vilkuvaa punaista alle 10%). Enpä ole noin alas kyllä edes koskaan päässyt…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jaa. Kyllä mä olen pärjännyt pyörällä, jossa ei rangea näe kuin kännykästä. Ja eipä tule rangea vilkuiltua. Punaista toi kai alkais alle 20% akulla näyttämään tossa junction boksissa (ja vilkuvaa punaista alle 10%). Enpä ole noin alas kyllä edes koskaan päässyt…
    Eiköhän tuossakin asiassa ole kyse siitä että jokaisella on hieman erilaiset mieltymykset ja halut asioiden suhteen.
    itse kyllä haluan suoraan pyörästä (ei siis kännykän kautta) mielummin enemmän kuin vähemmän tietoja. Esimerkiksi tarkka akun jäljellä oleva kapasiteetti (ei 20%:n hyppäyksin) ja arvioitu range kuuluu näihin mielestäni tärkeisiin asioihin mitä tulisi näkyä.
    sitten nopeus, kadenssi, ajettu matka, käytetty ajo-aika yms. ovat mielestäni ihan mukavia ”hyvä tietää” asioita mutta eivät pakollisia.
    Sitten vielä sopivalla karttapohjalla oleva Navigaattori on tuntemattomille metsäpoluilla ajaessa ihan kätevä (itselläni kaksi pyörää vanhemmalla Bosch:n Nyon ja yksi uudella Nyon:lla varustettuja ja ovat kyllä omaan mieleeni, vaikka tajuan että kaikki eivät niistä perusta).

Nuo nopeudet, ajat ja muut asiat näkee karoosta/garminista/tms jota liikutellaan muutenkin eri pyörien välillä.
    Jäljellä olevat kilsat olis teoriassa kiinnostava tieto, muttakun käytännössä se pyörä ei tiedä millaista reittiä aijot ajaa niin se tieto ei pidä kuitenkaan paikkaansa, jolloin se on täysin turha tieto.

Näin ollen ainoa vaihteistosta/moottorista ajon aikana tarvittava tieto on akun kapasiteetti. Siihen riittää hyvin tuommoinen 20% skaala, varsinskin jos se viimeinen 20% pystytään vielä jakamaan vilkkumisella 10% steppiin.

Kuten sanottu, tarpeita on erilaisia, eikä tässä kukaan ole oikeassa. Itse en pidä esimerkiksi rangea hyödyttömänä tietona. Sehän tosiaan kertaa jäljellä olevan avusteisen matkan sen hetkisellä avustustasolla (näin siis Shimanossa). Jos mulla on vaikka 40 km lenkkiä jäljellä ja rangea 35km, tiedän, että on syytä alkaa himmailemaan.

Muutenkin sähköpyörästä olisi hyvä saada mieluummin enemmän kuin vähemmän tietoa. Ei niitä ole pakko katsoa, jos ei koe saavansa hyötyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kuten sanottu, tarpeita on erilaisia, eikä tässä kukaan ole oikeassa. Itse en pidä esimerkiksi rangea hyödyttömänä tietona. Sehän tosiaan kertaa jäljellä olevan avusteisen matkan sen hetkisellä avustustasolla (näin siis Shimanossa). Jos mulla on vaikka 40 km lenkkiä jäljellä ja rangea 35km, tiedän, että on syytä alkaa himmailemaan.

Muutenkin sähköpyörästä olisi hyvä saada mieluummin enemmän kuin vähemmän tietoa. Ei niitä ole pakko katsoa, jos ei koe saavansa hyötyä.
    En tiedä saisinko hyötyä näytöstä ajon aikana, näyttö EM-800 kyllä näyttäisi kaiken tarpeellisen . EP8 range Ecolla täydellä akulla 227 km ja kun olen takaisin se näyttää 90 km. Välillä en rangea koskaan katso , akun varauspalkki (1-5) näyttää tarpeellisen. Ecolla en aja koskaan koska ajan sähköavusteisella ja lenkit on vauhdikkaita n. 40 km polkuretkiä ja akku 726 kWh. Tieto lisää tuskaa , nopeus ja akun palkit näkyy ajon aikana. Muutaman kerran kellon ajan varmistanut näytöstä. Mutta joku toinen haluaa tietää keskinopeuden tai kadenssin ajon aikana ja sen näkee onneksi halutessaan.
    Novus Ordo Mundi

Samanlaisia aiheita

1. Missä paras BIKEFIT?
    By Juge in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 24.07.2022, 20.36
  2. WTC 9/11 Missä olit?
    By JarskiAi in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 13.09.2021, 17.06
  3. Fillarin vaihdelaatikot vs. runkosopivuus
    By Hiilari in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 22.03.2021, 17.34
  4. Missä vika, klappia.
    By jmjlaine in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 22.02.2017, 08.52
  5. Missä haku??!
    By Asentaja in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 29.05.2014, 15.03

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään