ElectrobikeBikeshopCanyon
PartioaittaShimano
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 66

Aihe: Missä viipyy vaihdelaatikot?

Missä viipyy vaihdelaatikot?

Effigear ja Valeo kehitellyt tällästä. En ole vielä ainakaan löytänyt myynnistä tällästä kampetta.

Sram hiljan osti yhden kioskin joka tekee moottoreita. Vähä odotin että ne olis avannut pelin moottori+vaihdelaatikko combolla.

Mikä tässä oikeen kehitystä jarruttelee?

Luulen että moottorin tehot jarruttaa kehitystä. Lakeja pitäisi vähän uudistaa ja sallia tehokkaammat sähkömoottorit, jolloin millään voimasiirtovastuksilla ei olisi merkitystä.

Eikös noissa ole moottori ja vaihteisto eri komponenttaja? Viestin aloituksessa moottori ja vaihteisto on samassa paketissa.

Moottori ja vaihteisto samassa paketissa on tulevaisuutta ja alkuun samanlaisia möhköjä mitä ole ekat keskimoottori, tekniikan kehittyessä ja kokemuksien kertyessä paketti pienenee ja kevenee kuten on nähty keskimoottoreiden osalta.
    Kylätason pyöräilijä

Varmaan noita alkaa tulemaan jossain vaiheessa. Painoahan se kyllä lisää. Ja hintaa. Huoltovapaudesta plussaa.

En nyt jaksa uskoa, että moottorin ”tehottomuus” olisi este. Ajetaanhan sitä luomu-pinioneillakin.

Onhan tuollainen normaali vaihdelaatikko oikeasti aika jarru ja painava.

Mutta vaihdelaatikot yleistyvät takuulla, kunhan sähkärit kehittyvät vielä enemmän prätkäendurojen suuntaan. Tuota kehitystä ei kyllä muu jarruta kuin pykälät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ainakin se lisäpaino on just ehkä siellä paikassa, jossa siitä on vähiten haittaa. Hyötysuhteessakaan ei varmaan tule kovin paljon takkiin, jos ollenkaan, verrattuna keskimääräisen likaiseen ja kuluneeseen ketjuvaihteistoon.

Revontea olen kyllä odotellut kieli pitkällä mutta aika kauan tuntuu kestävän, toivottavasti saisivat nyt jotain vihdoin ulos. Ouca taitaa olla pisimmällä.
    https://www.stromerbike.com/en/models/stromer-st7
    Stromerissa kun on takamotti niin ei voi oikein olla yhdessä moottorin kanssa, mutta pyörä on kyllä upea. Tuo Pinion e-shfit toimi ainakin koeajolla hienosti, ehkä jopa nopeammin kuin sähköinen Rohlo. Mutta nämä ei siis ole samassa paketissa moottorin kanssa. Maasturimarkkina kyllä kaipaisi hihnavetoista ratkaisua, loppuisi ketjujen ja pakkojen kanssa säätäminen siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Ainakin se lisäpaino on just ehkä siellä paikassa, jossa siitä on vähiten haittaa. Hyötysuhteessakaan ei varmaan tule kovin paljon takkiin, jos ollenkaan, verrattuna keskimääräisen likaiseen ja kuluneeseen ketjuvaihteistoon.
    Minä luulen että tulee ja paljon. Laatikon kautta polkeminen voi kanssa tuntua hassulta, mutta samaan syssyyn voi nyt poistaa nuo polkimetkin

kunhan sähkärit kehittyvät vielä enemmän prätkäendurojen suuntaan. Tuota kehitystä ei kyllä muu jarruta kuin pykälät.
    Mitenkäs sähkärit nyt ovat kehittymässä prätkäendurojen suuntaan? Eikös Polen Voimassa ole ihan sama geo kuin siinä Vikkelässäkin?

Totta. Mtb pyörät ovat kehittymässä e-mtb suuntaan.

Minä luulen että tulee ja paljon. Laatikon kautta polkeminen voi kanssa tuntua hassulta, mutta samaan syssyyn voi nyt poistaa nuo polkimetkin
    Ainiin, tää oli sähköpyöräosio. Pinion P1.18:n keskimääräinen hyötysuhde on jonkin käppyrän mukaan 90,5% (19w/200w) vaihdellen välityksestä riippuen 93-88 välillä. Jossain myös esitetty, että likaisella ketjulla ketjuvaihteistolla tulisi turpiin 14w/250w ja puhtaan ketjuvaihteiston hyötysuhde olisi ehkä 96%. Kyllä mä näkisin vaihdelaatikon (ja hihnavedon) ihan houkuttelevaksi työmatkapyörään tai retkipyörään, jos ei tarvitsisi pelätä varkaita.

Ainakaan Pinion ei tunnu luomupyörässä yhtään sen erikoisemmalta kuin tavallinenkaan, ketju vs hihna vaikuttaa tuntumaan enemmän.

Mutta vaihdelaatikot yleistyvät takuulla, kunhan sähkärit kehittyvät vielä enemmän prätkäendurojen suuntaan. Tuota kehitystä ei kyllä muu jarruta kuin pykälät.
    Kuimpa kehittyisikin, eikä jäätäisi kilpailemaan kuka saa tehtyä keveimmän pyörän pienellä akulla.

Mitä minä toivoisin sähköpyöriin vaihdelaatikkojen lisäksi.
    -single pivot linkustoja. Vähemmän liikkuvia osia.
    -tupla kruunu keulat
    -toimivat takalokarit.

Toimivimmat takalokarit löytää varaston seinältä tai kaupan hyllystä. Pyörissä niitä ei ole.

Aika moni "ei-pyöräilijä" oikeasti kaipaa tuollaista laitetta. Siis vähemmän fillaria aja enemmän enduroprätkää.

Ja tietty valmistajat tekee sitä mikä myy.

Joo, kyllä munki mielestä sillä sähkövempaimella pitäis pystyä polttamaan kumia kuivalla asfaltilla.
    Mutta menee jo sitten prätkien kategoriaan.

Keskiövaihteet kyllä olisi sähkäreissä oikeasti fiksut. Koska ihan joka wattia ei tarvi laskea niin high pivot-tyyppiset jousitukset toimii ja kun ei tarvitsisi pistää ketjuvaihteita niin saisi sinkulaperän vahvalla ketjulla tai hihnalla.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Moottori ja vaihdelaatikko eivät ole samassa paketissa autoissakaan. Miksi olisivat ? Jos ovat, niin sitten olet yhdestä toimittajasta enemmän riippuvainen. Se on toinen asia, miten lähelle ne asennetaan toisistaan. Mun viimeisessä omassa autossa oli psa:n bensakone ja siemensin automaattiloota. Toki ne on pultattu vierekkäin, mutta eri laitteet kumpikin omilla öljyillään.

Aika moni "ei-pyöräilijä" oikeasti kaipaa tuollaista laitetta. Siis vähemmän fillaria aja enemmän enduroprätkää.

Ja tietty valmistajat tekee sitä mikä myy.
    No tämä. Täälä mä oon rahat kourassa, mutta markkinat tarjoilee vaan jotain takavaihtajia ja kiinalaista hiilikuitusälää.

^^Morris Minissä oli toki moottori ja vaihteisto erikseen mutta jakoivat saman tilan ja öljyt, vaihteisto oli moottorin alla öljypohjan tilalla.

Keskimoottori integroidulla vaihteistolla suorastaan huutaa suljettua kardaanivetoa ja toispuoleista takahaarukkaa
    Kylätason pyöräilijä

Prätkissä loota taitaa olla enemmän integroitu. Painon ja tilan säästämiseksi tuon pitää olla yksi paketti.

Voisi tuossa olla ideaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    ^^Morris Minissä oli toki moottori ja vaihteisto erikseen mutta jakoivat saman tilan ja öljyt, vaihteisto oli moottorin alla öljypohjan tilalla.

Keskimoottori integroidulla vaihteistolla suorastaan huutaa suljettua kardaanivetoa ja toispuoleista takahaarukkaa
    E-BMW.

Jokos se bemari oikeastikkin aloitti ne sähkärien valmistukset? Mä luulen, että lobbaukset on jo kyllä käynnissä tehorajojen nostamiseen. Muutama kilowatti lisää tehoa ja polkimet vapaaehtoiseksi. Saisi kuitenkin pitää laitteen polkupyöränä ja ajella vapaasti pitkin maastoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Prätkissä loota taitaa olla enemmän integroitu. Painon ja tilan säästämiseksi tuon pitää olla yksi paketti.

Voisi tuossa olla ideaa.
    Juujuu, kunhan saadaan sitä tehoa lisää. Ketjuvaihteiden ideana on keveys ja pieni voimansiirto hävikki. 250w teholla tuolla on vielä iso merkitys, koska normi kuntoinen kaveri kuitenkin kykenee tuottamaan sen toiset 250w kaveriksi. Mutta sitten kun saadan tehot sinne kilowattiluokkaan ja painoa sillai, että jousituskin toimii kuten oikeissa prätkissä, ei pienestä voimansiirtohävikistä tarvitse enää murehtia. Eikä siitä polkemisestakaan.

Ollaan vielä aika kaukana prätkistä kun pyörässä on polkimet, tehot 250w ja rajoitin 25kmh.
    Kylätason pyöräilijä

Juujuu, kunhan saadaan sitä tehoa lisää. Ketjuvaihteiden ideana on keveys ja pieni voimansiirto hävikki. 250w teholla tuolla on vielä iso merkitys, koska normi kuntoinen kaveri kuitenkin kykenee tuottamaan sen toiset 250w kaveriksi. Mutta sitten kun saadan tehot sinne kilowattiluokkaan ja painoa sillai, että jousituskin toimii kuten oikeissa prätkissä, ei pienestä voimansiirtohävikistä tarvitse enää murehtia. Eikä siitä polkemisestakaan.
    250w on nominaaliteho. Huippu teho taitaa olla jotain 700w spessussa. Siihen päälle mä saan sen vajaa 800 wattia puristettu irti reisistä hetken aikaa.

Juujuu, kunhan saadaan sitä tehoa lisää.
    Mihin sitä tehoa nyt tarvitset lisää? Kun et kai edes aja sähköpyörällä. Jos jengi ajaa luomu-pinioneilla, niin kai sähköpyörä jaksaa yhtä vaihdelaatikkoa pyörittää?

Lopeta nyt trollaaminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spessujopo Katso viesti
    Mitä minä toivoisin sähköpyöriin vaihdelaatikkojen lisäksi.
    -single pivot linkustoja. Vähemmän liikkuvia osia.
    -tupla kruunu keulat
    -toimivat takalokarit.
    Eikös Surron täytä nämä vaatimukset?

Ei täytä. Surron on tuskin yhtä nopea alamäkeen kuin emtb. Lisäksi ajopaikkoja on aika nihkeästi kuin se on mopo.

Tähän vaan se vaihdelaatikko ja sähkömoottori niin avot. Takaloksusta voin tinkiä jos muuten tähdet osuu kohdilleen. Ei ole kuin kuraa perseessä.

https://en.nicolai-bicycles.com/bike...boxx-e14-2022/

"perus spessun" tai Trekin hinnalla.

E: mutta eihän tässä mitään vaihdelaatikkoa ollutkaan, nyt meni vihkoon. Mutta hihna ja rohlo olisi.

^olishan tuossa napavaihteet, mutta painojakauman kannalta ei niin optimaalinen ratkaisu.

Samanlaisia aiheita

1. Missä paras BIKEFIT?
    By Juge in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 24.07.2022, 20.36
  2. WTC 9/11 Missä olit?
    By JarskiAi in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 13.09.2021, 17.06
  3. Fillarin vaihdelaatikot vs. runkosopivuus
    By Hiilari in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 22.03.2021, 17.34
  4. Missä vika, klappia.
    By jmjlaine in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 22.02.2017, 08.52
  5. Missä haku??!
    By Asentaja in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 29.05.2014, 15.03

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään