Uskaltaako ostaa tämmöisen sinkulan hollantilaisesta verkkokaupasta 1700e maksaa rahteineen?
Käyttö olisi työmatkat 15km päivässä ympäri vuoden.
Hihnalle luvattu 30000km kesto,voiko pitää paikkansa?
Uskaltaako ostaa tämmöisen sinkulan hollantilaisesta verkkokaupasta 1700e maksaa rahteineen?
Käyttö olisi työmatkat 15km päivässä ympäri vuoden.
Hihnalle luvattu 30000km kesto,voiko pitää paikkansa?
Kyllä Gates kestää mutta jos ympäri vuoden ajat niin voi jopa puolittua mutta onhan sekin aika hyvin. Kiinnostaa tuo välitys, ei missään näy rattaiden kokoa mutta liekö väliä jos moottorilla mennään?
Kyllä Gates kestää mutta jos ympäri vuoden ajat niin voi jopa puolittua mutta onhan sekin aika hyvin. Kiinnostaa tuo välitys, ei missään näy rattaiden kokoa mutta liekö väliä jos moottorilla mennään?
Kyllä Gates kestää mutta jos ympäri vuoden ajat niin voi jopa puolittua mutta onhan sekin aika hyvin. Kiinnostaa tuo välitys, ei missään näy rattaiden kokoa mutta liekö väliä jos moottorilla mennään?l
Nyt uskalsin ostaa pyörän, tässä hieman testiä ensimäisiltä kilometreiltä.
Pyörä saapui noi viikossa tilauksesta ovelle.
Purku pahvilaatikosta +kasaus noin 1h pakettiin kuului pyörä lokarit seisontatuki + reppu joka tulee joskus perästä kiinasta kun ATK lakko loppuu.
Ainoa ongelma kännykän yhdistäminen pyörän "tietokoneeseen" ei onnistu 6v vanhaan samsung puhelimeen, vaatii uusimman Bluetooth version(testattu uudemmalla puhelimella ja yhdisti ongelmitta) en itse tarvitse kännykkä sovellusta työmatkapyörässä.
Nastarenkaat vaihdettu alle, etupyörässä normi pikalukitus, takäpyörä on kiinni vanhaan mallin18mm mutterilla eipä löytynyt mistään työkälusarjasta on vaan 17 ja 19mm eikä tullut pyörän mukana (mukana tuli kyllä nippu kuusiokolo avaimian ja 10 ja 15mm kiintoavaimet joita kyllä löytyy pakista riittävästi+ turha mini pumppu)
ilmeiseti Hollanissa/Kiinassa ei vaihdeta takarenkaita itse?
Itse ajaminen sujunut mallikaasti pientä nykimistä tuossa rajoittimen kohdalla 25km/h mutta aika nopeasti tuonkin osaa välttää jättäää suosilla vauhdin alle rajoittimen tai runttaa reippaasti yli,toinen totutelua vaativa asia on vaihteettomuus peukalot vispaa tyhjää kun tulee ylämäki tai risteys missä yleensä vaihtanut vaihteita (30v vispannut vaihteita jää selkärankaan vähän sama kun vaihtaa manuaali autosta automaattiin)
Vääntöä pyörässä on tietenkin aika vähän pitkä 2-3% mäki talvikummeilla ja lumisella tiellä on jo tuskaa moottorille joutuu ottaan jo reittä aikalailla avuksi.
60km on luvattu akun kesto 24km meni hämäläis maisemassa 5 asteen pakkasessa ja lumipöperöisellä tiellä nastakummeilla eli +30km vois mennä kesäkelillä
Muuten pyörä on toiminut ok ja on täysin äänetön ja puhdas kun ei ole ketjurasvaa sotkemassa pyörää eikä housun lahkeita
Hihnassa on joku luistava pinnoite kun ei lumi tartu hihnaan, ajoin lumisateessa 15km lenkin ja pyörä oli kuin lumipallo mutta hihna aivan puhdas.
Välitys 60/22 ilman avustusta todellinen kuntopyörä, tasaisella ja almäkeen pääsee mutta jerkku loppuu nopeasti reisitä kun tulee pikkuinenkin ylämäki.
Tuo napamoottorin kesto voi olla se heikoin lekki tässä paketissa?
Onpa harmillinen ja hölmö juttu. En nyt just muista, että onko 18mm polkupyörissä jokin yleinenkin koko tai löytyyköhän itseltä moinen kiintoavaimena, hylsynä tai kartioavaimena. Park Toolilla ja Cycluksella näyttää ainakin olevan kartioavaimissa (cone wrench) tuokin koko. Ja säädettävä jakoavain toki myös vaihtoehto.
18 mm mutteri vois olla tuumakoon 11/16 (17.4625 mm). Ostin n. 20 v sitten motonetistä pelkän hylsysarjan ilman vääntimiä. Laatikossa on sekä milli- että tuumakoot. Työntömitta näyttää hylsyn sisämitaksi 17,7-17,8 mm.
Juu ei se iso homma ollut yksi rautakauppa reissu, ostin semmoisen kiinoavain toisessa päässä räikkä toisessa päässä avaimen en uskaltanut jakarilla kokeilla oli sen
verran ahtaassa ja hankalassa paikassa tuo mutteri.
Olisko ketjun alkupää Kiinassa. https://mivice.com/about-us/history/
Yllätys, onkohan mitään valmistusta enään muualla kuin aasiassa
Kehtaisko jo tässä vaiheessa udella, miten ensimmäinen kuukausi on mennyt Tenwaysilla? Onko tullut ongelmia vastaan? Tavallaan tuo kiinnostais ympärivuotiseksi työmatkapyöräksi, mutta jos range on talvella 24km, niin se on vähän liian niukilla jos meinais yhdellä latauksella käydä töissä.
Hyvin on mennyt ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ladata akkua, ilmoja on ollut +2 räntäsateesta -20 pakkaseen,tosin vasta 250km takana.
minulla tosiaan työ matka noin 6km suuntaansa juuri ja juuri riittää akku 2 päivän ajoihin.
Näytti olevan nettisivuilla myynnissä uusi PRO malli jossa oli isompi ja irroitettava akku ja painoa tullut 1kg lisää. https://www.tenways.com/pages/cgo600-pro
Heräsi kanssa kiinnostus tuohon pro-malliin kun löytyy irrotettava akku. Eniten mietityttää tuo yksivaihteisuus, miten yhdellä vaihteella on pärjännyt? Joutuuko 25km/h vauhdissa vispaamaan kovaa?
Hihnan CDN-materiaalia ei suositella sähköpyöriin. Välityksen sovittaminen mäkiselle seudulla taitaa olla 200 euron keissi.
https://www.mybike-magazin.de/werkst...mit-der-kette/
Tuo CDN-hihna ei sovellu sähköpyöriin, joissa "front- or mid-drive motor", mutta käy hub motorille, joka tuossa CGO600:ssa on (Rear Hub Motor).
Gatesin sivulta:
CDX: High performance commuting, trekking, mountain & cargo bikes & eBikes, and extreme conditions
CDC: City commuting, mid-motor eBikes (50Nm or less)
CDN: Hub-motor eBikes
ST: Recreational riding (3 speeds or less)
Ei joudu hulluna pyorittään,välitykset on suunniteltu juuri siihen tasamalla 25km/h cruisailuun enemänkin liikkellelähdöt on haastavia jos koittaa ilman avustusta ajaa.
Onkos kukaan tuota Pro-mallia vielä kokeillut miten se toimii käytännössä?
Kovasti houkuttelisi tilata moinen, mutta vähän mietityttää talvikelpoisuus… Onkohan tuohon mahdollista vaihtaa joustohaarukkaa itse?
Tuskin Pro mallia pajon on kokeiltu kun toimitukset alkoi tällä viikolla.
Pyörä on sama kuin perusmalli erona 1/3 isompi irroitettava akku 1kg lisää painoa itegroitu etuvalo.
Jousto keulasta en uskalla sanoa mitään,itse en suunnitele mitään muutoksia pyörään.
Hyvin meni lopputalven ajot mitä ehdin pyörällä ajaa (toimivin talvipyörä tähän mennessä mitä minulla ollut noin 10kpl 30v aikana, ei mitään ylimääräisiä juuttuvia härpäkkeitä)
Juu helppo homma tuo renkaan vaihto taakse 18mm tai tuumakoon 11/16 avimella pultit auki ja piuhan irroitus, ihan sormilla vääntämällä lähtee piuha auki ja takaisin asennus piha menee vain yhdessä asennossa paikallen(idioottivarma asennus)
Moi! Mulle tuli torstaina postissa tämä CSGO600 Pro, ks pari kuvaa. Hankin tämän yritykseni kautta työsuhdepyöräksi Sähköpyöräkeskukselta, toimitus kesti vajaat pari viikkoa. Tämä Pro-malli ratkaisi päätöksen omalla kohdallani irrotettavan akun ja pidemmän kantaman vuoksi. Haussa oli sekalaiseen ajoon tyylikäs, edullinen, simppeli, huoltovapaa pyörä kohtalaisella rangella ja irrotettavalla akulla. Parin ajon alkutuntuman perusteella olen todella tyytyväinen. Jyrkimmissä mäissä saa kyllä tehdä töitä tehokkaimmallakin sähköavustuksella, Turussa esim. Kaskenmäessä (9,5 % kaltevuus) täytyi seisten polkea, mutta ihan mukavasti sujui nousu kuitenkin. Muuten pyörällä meno on rivakkaa ja sähkömoottori reagoi luontevasti ja nopeasti polkiessa.
En ole pyöräharrastaja, mutta mielellään vastaan kysymyksiin, jos osaan. Pyörä on L-koon malli (olen 192 cm).
Tässä hyvä videoarvostelu tuosta Pro-mallista: https://www.youtube.com/watch?v=XH6tPj3jqgw
Pääsin tänään koeajamaan pyörää (ei-pro), ja kyllä vakuutuin niin että hankintaan tämä menee. Täytyy ensin tosin laittaa lottokuponki vetämään. (Hyvä puoli tässä on se, että ei välttämättä tarvitse olla ihan 7 oikein että pyörän saa hankittua.)
Hei, kiinnostaa tietää miten pyörä on toiminut näin 3 kuukauden aikana? Oliko talvipakkasilla meno sujuvaa vai tuliko vastaan jonkinlaisia ongelmia? Itsellä on hiukan himoittanut ostaa myös sähköpyörä työmatkapyöräilyyn ja ainakin arvostelut näistä Tenwaysin pyöristä ovat olleet aika positiivisia.
Ei mitään ongelmia ,eipä noilla noin 600km pitäsikään tulla uuten pyörään vikoja.
Oletus olisi noin 5000km pitäsi mennä ilman isompia huoltoja.
Täällä kanssa yksi tyytyväinen Pro-mallin omistaja lisää. Noin 300km ajoa takana, ja erinomainen fiilis on hankinnasta.
Etujarrujen säädön kanssa on ollut vähän jumppaamista, mutta se liittynee enemmän omaan osaamattomuuteeni kuin pyörään. Ja toisinaan tasamaalla polkiessa tuntuu että välitys voisi olla hieman raskaampi, mutta minulla työmatkalle osuu jyrkkiä mäkiä, joten tuo välitys on juuri sopiva kompromissi omaan käyttööni. 30km/h vauhdissa alkaa vispaaminen mennä jo vähän turhauttavaksi, ja aika nopeasti pienessäkin alamäessä tuo vauhti kyllä saavutetaan.
Jyrkemmissä ylämäissä saa itsekin käyttää lihaksia, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Ihan laiskottelijan pyörä tämä ei ole mäkisessä ympäristössä, mutta ei kyllä hikikään pääse tulemaan.
Olen muutaman kerran kokeillut polkea ilman avustusta, mutta parin korttelin jälkeen olen todennut että ei huvita. Periaatteessa pystyisi kyllä käyttämään niinkin, mutta ei se varsinaisesti miellyttävää ole ainakaan näillä reisillä. Varsinkaan sen jälkeen kun on tottunut että risteyksestä lähdetään liikkeelle nopeasti ja vaivattomasti.
Kaiken kaikkiaan voin kyllä suositella. Saa nähdä miten talviajon kanssa käy, mutta melko luottavainen olen senkin suhteen.
Suoraan Tenwaysin sivuilta tilasin. Noin viikko meni, että pyörä tuli kotiovelle.
Pääsin koeajamaan ei-pro-mallia, kun sattumalta samasta kaupungista sellaisen omistaja löytyi ja hän hyvää hyvyyttään antoi kokeilla.
Ajoasento ei mikään hirmuisen sporttinen ole (mikä minulle on siis hyvä asia), mutta kuitenkin enemmän sport kuin pappa. Sellainen välimalli ehkä kuitenkin. Ja säädettävä stemmi mahdollistaa omaan makuun säätämisen tiettyyn pisteeseen asti.
Kirjanmerkit