CanyonVerkkokauppa
BikeshopPartioaittaShimano
Näyttää tulokset 1 - 28 / 28

Aihe: RKS E-BIKES GS25 onko järkevää ostos 1600€?

RKS E-BIKES GS25 onko järkevää ostos 1600€?

Äitee oli katellut itselleen sähköfillaria ja tämmöseen törmännyt https://www.kone-glans.fi/sahkopolku...Oc_WtlaifC42VQ

Multa sitten kyselee, että onko tuo järkevä ostos, mutta en minä näistä fillareista tiedä hirveästi, niin kysellääs täältä vinkkejä. Eli olisiko tuo osiltaan sellainen millä kelpaa ajella asfalttiteitä, hiekkateitä ja mahdollisesti helppokulkuista polkuakin pitkin? Eli vaatimukset eivät ole hurjat fillarista, mutta onko jokin muu about saman hintainen fillari ns. parempi hankinta vai onko tällä budjetilla se ja sama minkä hommaa.

Mahtaako äiteellä jalka nousta rungon yli? Lisäksi muutenkin suhtaudun skeptisyydellä näihin "Pertsan Kone ja Kilun Vene"-myymälöihin ja niiltä saatavaan apuun ongelmatilanteessa. Moottorimerkki ei edusta valtavirtaa, joten sen kanssa olet yksin tai Pertsan ja Kilun kanssa.

Vaikkei verkkiksenkään tuki ole maailmankuulua, niin sieltä nyt saa edes jotain tukea ongelmiin.

https://www.verkkokauppa.com/fi/cata...rt=price%3Aasc

Olettaen että tuo on 36V härveli, 468Wh akku ei ehkä ole nykymaailmassa enää "tehoakku", varmasti tuollaisella ajaa ihan tarpeeksi mutta silti. Minäkin kyselisin tarkkaan että korjaako myyjäliike varmasti pyörän jos jotain särkyy.

Tehoakku se ei ole, mutta veikkaan sen olevan riittävä normikäytössä. Tuolla ajaa kelvejä 50-60 kilometriä helposti yhdellä latauksella.

Hyviä pointteja. Tosiaan Verkkiksen kanssa ehkä todennäköisesti paremmin saa apua ongelmatilanteissa. Moottorimerkki tuossa Pertsan ja Kilun vehkeessä ihan ihmeellinen, mutta eipä tuo Verkkiksen vehjekkään tutulta kuulosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mahtaako äiteellä jalka nousta rungon yli? Lisäksi muutenkin suhtaudun skeptisyydellä näihin "Pertsan Kone ja Kilun Vene"-myymälöihin ja niiltä saatavaan apuun ongelmatilanteessa. Moottorimerkki ei edusta valtavirtaa, joten sen kanssa olet yksin tai Pertsan ja Kilun kanssa.

Vaikkei verkkiksenkään tuki ole maailmankuulua, niin sieltä nyt saa edes jotain tukea ongelmiin.

https://www.verkkokauppa.com/fi/cata...rt=price%3Aasc

Bikesterissä olis tämmönen taas Shimanon moottorilla. https://www.bikester.fi/ortler-e-mon...557#cgid=48600

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...suhtaudun skeptisyydellä näihin "Pertsan Kone ja Kilun Vene"-myymälöihin ja niiltä saatavaan apuun ongelmatilanteessa.
    Ostin joskus kalliimman dieselaggrekaatin Kone-Glansilta. Ei pienintäkään huomauttamista. Akun olen vaihtanut kerran. Tuo fillari tulee Turkista, kuten moni pesukonekin. En miettisi ostamista hetkeäkään, jos budjetti on puolentoista tonnin luokkaa. Viidakon vanha sananlasku: Makea maksaa.
    PS. Mikä referenssi Verkkis on takuukorjausasioissa ? Oletko yrittänyt korjauttaa jotain siellä ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Ostin joskus kalliimman dieselaggrekaatin Kone-Glansilta. Ei pienintäkään huomauttamista. Akun olen vaihtanut kerran. Tuo fillari tulee Turkista, kuten moni pesukonekin. En miettisi ostamista hetkeäkään, jos budjetti on puolentoista tonnin luokkaa. Viidakon vanha sananlasku: Makea maksaa.
    PS. Mikä referenssi Verkkis on takuukorjausasioissa ? Oletko yrittänyt korjauttaa jotain siellä ?
    Juu, kyllä minäkin diesel-aggrekaatin voisin ostaa Kone-Glansilta tai Kotkasta McKoneelta (jossa kauppiaan sukunimi on Makkonen). Mutta en välttämättä polkupyörää, kuten en ostaisi pesukonettakaan Yläfemmasta. Varsinkin jos se olisi ainoa kappale jossain nurkassa. Mutta jos sinusta joku koneliike on oikea paikka ostaa polkupyöriä, niin mikäs minä olen siinä estelemään. Vastasin vain kun kysyttiin. Kannattaa nyt kuitenkin varmistaa, mitä huoltopalveluita Kone-Glans tarjoaa polkupyörille. Onko heillä esimerkiksi omaa henkilöstöä huoltoja tekemään. Ja varaosia.

Verkkis on kuitenkin jonkin aikaa jo myynyt polkupyöriä ja kyllä, olen asioinut heidän kanssaan takuuasioissa. Mun kohdalla asiat on menneet hyvin, päinvastaisiakin kokemuksia löytyy. Tosin verkkis myös myy enemmän kuin Pertsan ja Kilun kauppapuoti.

Noissa halvemman pään sähköpyörissä näkisin itse suurimmaksi riskiksi keskimoottorin. Napamoottorillisen ja Hailongtyyppisen akun kanssa voi aina vaihtaa toiseen napaan ja peruskäyttäjälle voivat 1000-2000e pyörät tarjota mainion hintalaatusuhteen. Keskimoottorilliselle pyörälle eksoottisella (vaikka mahdollisesti ihan asialliselle) moottorille johon varamoottorien tai osien saaminen on parin vuoden päästä täysi kysymysmerkki, ei välttämättä voi povata pitkää ikää.

Tuota RKS:n osalistaa kun katsoo niiltä osin kuin tiedossa, niin aivan sieltä osalaarin pohjalta olevista osista tuota ei ole rakenneltu, vaan ne ovat tuollaista perinteistä markettipyörä tasoa (SR Suntour NEX keula, Shimano MT-200 jarrut, Shimano altus 9s. vaihteisto yms.), tuo tuntematon sähköpuoli sitten aiheuttaa haasteita jos aiheuttaa taikka sitten ei.

Itsellä samaan hintaluokkaa tulee mieleen jo jonkin aikaa isolla alella myyty Insera Magna https://www.baiks.fi/polkupyorat/ins...m-musta-hopea/ joka tosin on varustettua Shimanon miedommalla E5000 moottorilla, mutta muuten voisi hyvinkin toismia aloittajan kuvailemassa ajossa ihan hyvin. Toisin kokoja on jäljellä enään vain miesten 52cm ja naisten 46cm

Juu, ei Altuksessa ole mitään vikaa. Vaimon edellisessä pyörässä oli Altus vaihtaja ja en varmaan viiteentoista vuoteen tehnyt sille mitään. Siis pyörälle.

Joo, hinnat alkaen -pään Shimanot ovat ihan käyttökelpoista tavaraa. Mullakin on sähkärissä tuo Altus ja ihan hyvin se on hoitanut hommansa viimeiset 3,5tkm. Ei se nyt niin sivistynyt ole kuin maantietsykän Ultegra mutta eipä ole menoa haitannut.

Itse valitsisin moottoriksi jonkun valtamerkin (Shimano, Bosch, Yamaha, Brose) huoltovarmuuden takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    No meillä on ainakin referenssia, että asiat hoituu. Yksi Silverback S kokoinen tuli XL kokoisena vaikka jokapaikassa luki S. Olisi toki palauttanut rahat, mutta oli viimeinen kappale, niin en halunnut. Hoitivat S kokoisen rungon ja muutkin osat mitkä kuuluu S kokoiseen ja antoivat vielä hyvitystä. Pikku läskejä ostin aikoinaan ja tuli väärä koko ja hinnat muuttui siinä välillä. Tämäkin asia sutviintui ensiluokkaisesti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

^ Onko Verkkiksellä joku luottokivijalkahuoltopaikka myymiinsä pyöriin?

Ettei asia unohdu, niin tuossa moottorivertailu lukujen osalta https://yadea.com.np/e-bike/yt500/

Yritin puhua pikkusen järkevämpää budjettia, mutta ei kuulemma nyt irtoa oikein 1700€ enempää. No mietin et jos nyt äireelle laitettas kuitenkin laadukkaammilla osilla fillaria alle ja itse vaikka joululahjana vähän pistän kättä taskuun, niin ei heti tule suru puseroon noiden ping pong merkkisten vehkeiden kanssa.

Onko tämmönen Haibike Hardnine 4 hintansa väärti, kun lähtis 2079 € hinnalla? https://www.bikester.fi/haibike-hard...763#cgid=48602

On ainakin Boschin kamoilla sähköt...

Mulla on ollut tuollainen Hardnine 5 kohta 2 vuotta ja yli 3000 km. Vaihdoin siihen paremman keulan ja voin omasta kokemuksesta kyllä suositella. Geometria on minusta hyvä ja bosch on toiminut moitteetta myös talvityömatka ajossa.

Talvella on 27.5 kiekot ja fatfreddiet alla, niihin olen ollut hyvin tyytyväinen.

Noni oiskohan se sitten tollanen hardnine pistettävä tilaukseen. Tuo taitaa olla tuolla Bikesterissä hyvällä alennuksellakin, kun muualla sama maksaa 2500€.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HellFEtti Katso viesti
    Noni oiskohan se sitten tollanen hardnine pistettävä tilaukseen. Tuo taitaa olla tuolla Bikesterissä hyvällä alennuksellakin, kun muualla sama maksaa 2500€.
    Kyseinen pyörä olisi juuri ollut Bikesterim Blackweek tarkouspyöränä alle 1800€…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kyseinen pyörä olisi juuri ollut Bikesterim Blackweek tarkouspyöränä alle 1800€…
    Hyvä tietää, jos nyt ei hätiköi tilauksen kanssa, niin saattaa alle parin tonninkin tuo hinta mennä jossain joulun välipäivien alennusmyynnissä ja kerkii muutenkin vähän katsella muitakin vaihtoehtoja tässä rauhassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Mulla on ollut tuollainen Hardnine 5 kohta 2 vuotta ja yli 3000 km. Vaihdoin siihen paremman keulan ja voin omasta kokemuksesta kyllä suositella. Geometria on minusta hyvä ja bosch on toiminut moitteetta myös talvityömatka ajossa.

Talvella on 27.5 kiekot ja fatfreddiet alla, niihin olen ollut hyvin tyytyväinen.
    Nyt kun näyttäs et toi Hardnine lähtis tilaukseen, niin onko sulla vinkata tohon joustokeulaan sopivaa lokasuojasettiä vai saako tuohon sellasta perinteisempää edes vai pitääkö laittaa vaan tohon runkoputkeen sellanen läpykkä?

Valotkin puuttuu, meinaako äetee lähteä metsäpoluille ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HellFEtti Katso viesti
    Yritin puhua pikkusen järkevämpää budjettia, mutta ei kuulemma nyt irtoa oikein 1700€ enempää. No mietin et jos nyt äireelle laitettas kuitenkin laadukkaammilla osilla fillaria alle ja itse vaikka joululahjana vähän pistän kättä taskuun, niin ei heti tule suru puseroon noiden ping pong merkkisten vehkeiden kanssa.

Onko tämmönen Haibike Hardnine 4 hintansa väärti, kun lähtis 2079 € hinnalla? https://www.bikester.fi/haibike-hard...763#cgid=48602

On ainakin Boschin kamoilla sähköt...
    Oletko varma, että äireesi viihtyy ko. runkomallin kanssa? Kinttua joutuu nostamaan jonniinverran, että pääsee kyytiin...

^^^Mulla on siinä manitoun keula jossa kaari on etuhaarukan takana. Pienellä askartelemisella sain tällaiset siihen kiinni:^ (vakiokeulaan sopii ehkä vielä paremmin):

https://www.velobia.fi/sks-bluemels-75-u-lokasuojat

En saanut niitä sopimaan vakio kiinnikkeisiin, mutta pienellä askartelulla sain tukevasti kiinni. Menee 29” kesäkiekot 2.6” renkailla ja talvella 27.5 3.0” fatfreddeillä.

Sen tosta hardninestä voisi huonona puolena mainita, että on aika painava. Jos ois rahaa niin ostaisin esim. Orbea risen, hinta on tosin ihan toista luokkaa.

Jos tarkoitus ostaa halpa perus sähköpyörä suomesta, niin katsoisin bilteman valikoiman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Oletko varma, että äireesi viihtyy ko. runkomallin kanssa? Kinttua joutuu nostamaan jonniinverran, että pääsee kyytiin...
    Äiree on vielä oikein hyväkuntoinen, niin näkisin ettei ongelmaa tule. Jos rahaa meinaa olisi enempi pistää kiinni fillariin, niin haluaisi samanlaisen pyörän mikä mulla on, eli Helkaman FE11 fätin. Kävi kesällä testaamaasa jo oli ku pikkutyttö karkkikaupassa, kun paino menee

Kiitos tästä! Olipa hyvä tarjous tuolla Halpiksessa ja nyt on tilattu tuo fillari. Eiköhän äitee sillä pääse vallan mainiosti sotkemaan mettäpoluillakin. Ja kiitos muillekkin ketjuun osallistuneille. Paljon oli apua ja vältettiin kiinan ihmeen ostaminen vaikka budjetti olikin näin matala <3

Samanlaisia aiheita

1. Visto Roadway 1600 varaosat
    By codtrawler87 in forum Varusteet
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 12.12.2022, 00.14
  2. Onko tämä pyörä hyvä ostos?
    By Makkara in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 24.05.2020, 12.35
  3. Maastopyörä hakusessa hintaluokka 1600-2000e
    By Aleksi23 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 08.10.2018, 20.18
  4. Järkevää sähkömaastopyörää alle 1500 eurolla?
    By Pyöräilevä Hullu in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 16.05.2018, 10.33
  5. Ensimmäinen maantiepyörä; kannattava ostos?
    By EE33 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 01.06.2016, 10.32

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •