HuntteriImatraGiantElectrobikeHusqvarnaContinental
Sivu 25 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 753

Aihe: Mikä asia yllätti sinut viimeksi?

Tuollaisia on melko helppo askarrella itse vaikka tyhjistä tölkeistä. Materiaali vain vaihtuu alumiiniksi. Pystyy ihan tavallisilla saksilla leikkaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Tuollaisia on melko helppo askarrella itse vaikka tyhjistä tölkeistä. Materiaali vain vaihtuu alumiiniksi. Pystyy ihan tavallisilla saksilla leikkaamaan.
    Bisnesidea: juo kaljaa ja leikkaa shimmejä?

Myös Jagwire myy shimmisettiä, mutta kyllä sillekin kilohintaa tulee

^Jagwiren shimmilevyn Jagwire Spacer for Centerlock Brake Rotors - 0.2 mm (10 Pieces) | BIKE24 mitat ovat: Outside/inside diameter: 42/30 mm. Näillä ulko/sisämitoilla ja muillakin mitoilla löytyy suomestakin shimmilevyjä. Tässä yksi putiikki: Sovitelaatta , simmilevy - Lapin Pultti verkkokauppa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Myös Jagwire myy shimmisettiä, mutta kyllä sillekin kilohintaa tulee
    Ymmärtääkseni tuo on tarkoitettu Jagwiren lukkorenkaan alle. Jagwire ei ilmoita sisähalkaisijaa, tai en sellaista löydä, mutta eri lähteistä kaivettuna se oli 30-31 mm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    ^Jagwiren shimmilevyn Jagwire Spacer for Centerlock Brake Rotors - 0.2 mm (10 Pieces) | BIKE24 mitat ovat: Outside/inside diameter: 42/30 mm. Näillä ulko/sisämitoilla ja muillakin mitoilla löytyy suomestakin shimmilevyjä. Tässä yksi putiikki: Sovitelaatta , simmilevy - Lapin Pultti verkkokauppa
    Lapin pultin laatat on liian paksuja. Se mitä tarvitaan on 0.1 mm tai jotain.

Tunen shimmi on hinnastaan huolimatta just se oikea tarkoitukseensa: ohut ja sisähalkaisija on oikea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Lapin pultin laatat on liian paksuja. Se mitä tarvitaan on 0.1 mm tai jotain.
    Laitetaan nyt vielä Etran valikoima (osa Etola konsernia) Etra Oy - Soviterenkaat DIN 988 löytyy myös 0,1mm. Itse olen tuolta Etrasta shimmejä hakenut. Yksityisasiakkaat eivät pysty netistä tilaamaan. Täytyy mennä paikan päälle kauppaan ja tehdä tilaus. Myös nouto kaupasta. Yleensä seuraavana päivänä noudettavissa. Hinnat jotain muutamia kymmeniä senttejä kappale.

Kaupassa voi tilata vaikka vain yhden shimmin, eikä suositusmyyntiserät koske kaupassa tehtyjä tilauksia.

Tuo Etra taitaa mennä askartelun edelle. Taidan käväistä huomenn kyselemässä.

Tunen centerlock-jarrulevyn alle tulevan soviterenkaan mitat (r2-bike):

32.5x38.5x0.1mm

Löytyisikö Etrasta lähellä tätä olevaa?

Sisähalkaisijaltaan 30-millinen ei oikein taida sopia jarrulevyn ja navan väliin, mutta se sopii kyllä lukkorenkaan alle. Kovin paljon isompi sisähalkaisija ei sekään taida kovin hyvin asettua jarrulevyn ja navan väliin.

Luulen että kaikki mitä Etralta löytyy näkyy myös netissä. Voihan sitä kuitenkin kysyä. Jos googlettaa "sovitelevy 32x45x0,1" niin löytyy useasta paikasta. Ulkomitta 38,5mm > 45mm on 6,5mm enemmän kuin r2-biken shimmissä. Se kaiketi vielä menisi, mutta ei taida saada asennettua ilman että katkaisee shimmin, kuten r2-biken myymässä on tehty.
    Tässä kaksi:
    Sovitelevyt 32 mm akselille | Suomen Laakerikeskus

32 X 45 X 0,1 DIN 988 SOVITELEVY - Kentso Oy - Laakerit & Voimansiirto

^ei tuo tosin liikaa kustantaisi kokeilla. Vähän tuo sisämitta 32 mm on tiukka, kun ura navassa voi olla yli 33 mm. Ulkomittaa kun on selvästi enemmän, niin ei taivukaan isommaksi kovin hyvin.

Metso sekä kyy. Ehdin väistää molemmat ja kaikki kolme jäimme henkiin.

Tänään ekaa kertaa Viikin suoraa Koskelasta kohti Viikin prismaa. Kelvi rempassa, ajo autojen seassa. Otti hiukan päähän, sitten saavutin edessä ajavan retro maatiepyörällä polkevan keski-ikäisen miehen. Asuna vain pitkät kalsarit, tuulitakki ja kypärä. Alkoi hymyilyttää.

Tollaisia uskottavan näköisiä <merkki>suomi.com tyylisiä huijaussivuja on tullut jonkin verran vastaan. Joskus olen koittanut raportoida niitä facebookille (jossa niillä on ostettu mainos), mutta aina on tullut vastauksena et ihan sääntöjen mukainen, sori jos et tykkää.

Baanalla eilen mut ohitti hemmo RCC-ajokamoissa ja sen ketjut kitisi ikävästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Baanalla eilen mut ohitti hemmo RCC-ajokamoissa ja sen ketjut kitisi ikävästi.
    idk RCC? Kumpi siinä harmitti enemmän, ohitus vai kitinä? Vai joku muu?
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    idk RCC? Kumpi siinä harmitti enemmän, ohitus vai kitinä? Vai joku muu?
    Ei mua harmittanut, en minä sellaista sanonut. Yllätti se kitinä, luulis ettei kitisisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei mua harmittanut, en minä sellaista sanonut. Yllätti se kitinä, luulis ettei kitisisi.
    Pahoitteluni! Tulkitsin sanaa 'ikävä' nuorison mukaan. Senioreilla kuuluukin olla aina ikävää! Ehkä olisin ymmärtänyt paremmin, jos tuntisin lyhenteen RCC.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Pahoitteluni! Tulkitsin sanaa 'ikävä' nuorison mukaan...
    Siis sehän ON aina ikävää kun ketjut kitisee ikävästi, ei sillä. Mutta joidenkin tuntemattomien ihmisten ketjujen kitinä ei harmita. Taviksilla ketjut toki kitisee lähes aina, muttei pro-hemmoilla.

^ No nyt selvis.

Myin käytetyn pyörän pyyntihintaan kahdessa vuorokaudessa.

Tasapainoillessani risteyksessä omaa vuoroani odottaen, antoi autoilija tietä pysähtymällä ajoradalle, vaikka minä olin se, jolla oli kolmio. Hieman odottamatonta, mutta menin sitten yli, kun päästettiin. Ja oli jo toinen kerta samassa risteyksessä, kun noin käy.

^ Jakokunnantietä ajaessa tätä tapahtuu hyvin usein, Osuuskunnantien risteyksessä on Jakokunnantiellä kolmiot. Etuajo-oikeutettua Osuuskunnantietä ajavat antavat usein tietä. Eilen autoilija oikein näytti käsimerkillä, että mene. Piirsin hänelle ilmaan kolmion ja näytin itseäni.

Sain kutsun suolistosyöpä seulontaan. Aika nopeasti vai 2-viikkoa sen jälkeen kun 60 tuli mittariin. Ihan hienoa omatoimista toimintaa lähettää kutsu.

Niin tosiaan, kesällä on verenhimoisiä ötököitä. Olikin jo päässyt unohtumaan.

Betoninen ajoeste parkkipaikalla. Iloisesti murtuu varvas kun tuollaiseen monottaa sandaalit jalassa.

Samanlaisia aiheita

1. Mitä söit viimeksi, Vol 2
    By EePee in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 2005
    Viimeinen viesti: 15.05.2024, 19.49
  2. Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?
    By VesaP in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 3289
    Viimeinen viesti: 08.05.2024, 13.24
  3. Mitä unohdit viimeksi?
    By VesaP in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 43
    Viimeinen viesti: 20.02.2024, 05.34
  4. Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 01.07.2015, 10.35
  5. 45 000 km around Europe and Asia, looking for help
    By Mattia in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 11