onactiveBikeshopFenixElectrobikeImatraRide
Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Specialized Roubaix Elite SL2 2011 hinta-arvio

Specialized Roubaix Elite SL2 2011 hinta-arvio

Minulla on lähes käyttämättömäksi jäänyt Spessun hiilikuitupyörä, joka on käytännössä seissyt varastossa kymmenen vuotta. Pyörä oli "bike of the year 2011", ja silloin tietenkin tyyris. Sillä on ajettu silloin tällöin, ehkä kerran kesässä pieni lenkki ja siinä kaikki. Kilometrejä ei taatusti ole kertynyt edes viittä sataa.

Tosiasioiden edessä on pakko taipua ja todeta että harrastus ei taida tästä lähteä käyntiin. Minulla olisi foorumilaisille pari kysymystä:

1. On tosi vaikea arvottaa pyörää joka on hyvässä kunnossa ja vähän käytetty, mutta toisaalta sillä on ikää jo aika lailla. Paljonko tuollaisesta kehtaisi pyytää?

2. Vuosien tauon jälkeen tämä foorumikin on vähän hankala. Silloin aikanaan täällä oli erikseen ryhmä/ketju myynnissä oleville fillareille, mutta en sitä osannut enää etsiä. Missä te nykyään käytte kauppaa?

Täällä arvostelu kuvilla ja videolla (en osaa liittää tähän itse ottamiani kuvia omasta pyörästä):

https://www.bikeradar.com/reviews/bi...lite-review-2/

Koko lienee 56 (olen 183 cm), vaihteisto Shimano 105. Stemmi vaihdettu silloin kymmenen vuotta sitten "hienompaan ja kevyempään". Sijainti Vantaa.

Kiitos jos viitsitte auttaa!

EDIT: Laitoin hintapyynnöksi 650 euroa, ja pyörä meni saman tien. Nyt tietenkin jäi mietityttämään, olisiko siitä saanut enemmänkin.
    APKala muokkasi tätä : 11.09.2022 at 18.23

Myyntiin sivustolle fillaritori.com.

Jos haluaa nopeammin myytyä niin hinta 500 eur tienoille.

Jos haluaa neppailla pitkän myyntiajan kanssa niin sitten enemmän.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Netissä on tämmöinen laskuri: https://www.bicyclebluebook.com mutta en ehkä ihan suoraan tuohon perustaisi arviota myynnissä tai ostossakaan. Fillaritoria selailemalla näkee mitä yleensä laitteista pyydetään.
    Keväällähän se paras aika olisi myydä maantiepyörää, myyntikuvat auringonpaisteessa pestynä ja vahattuna.

Niin tosiaan olisi, vaan juuri nyt iski rahapula Jos ei mene kaupaksi, niin sitten pitää yrittää keväällä uudestaan.

Vaikka vuoden 2011 105-sarja taisi vielä olla 10-vaihteinen ja vaikka pyörässä on nyt jo katoavaksi katsotut vannejarrut, niin kyllähän tuolla ajaa kaikki maantielenkkinsä ja voi nauttia niistä sydämensä kyllyydestä, jos vain pyörän koko ja tuontyyppinen eli "vähemmän tiukka" tai "ei-kisapyörä" sopivat.

Pyörään tuskin mahtuu 25-millisiä leveämpiä renkaita ja joskus "foorumitotuudeksi" kutsutun yleisen mielipiteen mukaan harrastajan, joka ajaa meidän huonoilla teillämme, ei kannata ajatellakaan 28-millisiä kapeammilla renkailla ajamista. Mutta itse ajan yhä 23- ja 25-millisillä renkailla eikä minulla ole mitään tarvetta hankkia uutta pyörää.

10-vaihteiseen tulee saamaan ketjuja ja takapakkoja ja vannejarruihin jarrupaloja ainakin siihen saakka kunnes pyörän uusi omistaja päättää hankkia uuden ja mahdollisesti erilaisen ja/tai paremman pyörän (tai kunnes hän sosiaalisen paineen vuoksi katsoo olevansa pakotettu siirtymään "nykyaikaisempaan" osasarjaan ja levyjarruihin, mikä sitten pakosti johtaa uuden pyörän hankintaan).

Mutta silti tullaan siihen että kyseessä on pyörä, jolle tuskin on ostajia jonoksi asti. Se joka pyörän ostaa tulee melko varmasti olemaan ostokseensa yhtä tyytyväinen kuin uuden levyjarrullisen pyörän ostaja, mutta jotenkin sen täytyy hinnassa näkyä että fillari on kaikkea muuta kuin up-to-date - eli ei voi verrata tämänvuotiseen 105-sarjalla varustettuun mallin ja laskea sen hinnasta puolet pois,

Toiseksi: pyörä ei taatusti ollut ostettaessa halpa - olihan se Specialized eli hinnassa on ollut pientä merkkilisää - mutta nyt pyörä on vain pyörä ilman mitään erityistä ostohalukkuutta lisäävää. Se ei ole ollut aikanaan mikään lippulaivamalli tai pyörä jolla olisi ajettu voittoja ammattilaisten kisoissa vaan pikemminkin Spessun hinnat alkaen -malli.

Pitkä sepustus ja lopputulema on: en minä osaa sanoa! 500 euroa voi tuntua pieneltä, mutta 800 euroa enempää en ainakaan itse voisi kuvitella maksavani. Ja voi olla että jos laitat sen hintapyynnöksi, ei kukaan silti ole valmis maksamaan kuin korkeintaan tcheggen mainitsemat 500 euroa.

Toisaalta kaikki tarinat pyöristä joille myyjä asetti omasta mielestäänkin epärealistisen hintapyynnön - koska arveli että olisi hyvä olla reilusti tinkimisvaraa - ja jotka silti menivät kaupaksi alta aikayksikön eivät voi olla ihan tyhjästä keksittyjä...

Sellaista höpinää vielä tähän perään että pientä markkinahäiriötä voi tulla vuoden parin sisään kun työsuhdepyörien ensimmäinen aalto tulee vaihtoikään.

Aika lailla samoin ajattelen itse kuin Firlefanz. Tosin tuo on 20-vaihteinen, eikä ollut hinnat alkaen -malli. Avovaimo osti tuolloin hinnat alkaen -mallin eli tismalleen saman näköisen ja muotoisen Secteurin. Se on sama kuin Roubaix, paitsi ei täyshiilikuitu, ja vaihteisto astetta halvempi.

^Ei kylläkään mikään lippulaiva versio jos 105:sen osilla, luultavasti tuon SL sarjan halvin versio. Veikkaukseni jotain +500€ mutta jos joku kaipaa tuollaista niin voi saada enemmänkin, silloin kyllä myynti voi kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ei kylläkään mikään lippulaiva versio jos 105:sen osilla, luultavasti tuon SL sarjan halvin versio. Veikkaukseni jotain +500€ mutta jos joku kaipaa tuollaista niin voi saada enemmänkin, silloin kyllä myynti voi kestää.
    Juu ei ole lippulaiva tosiaankaan, mutta ei myöskään hinnat alkaen -malli. Siltä väliltä se on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Vaikka vuoden 2011 105-sarja taisi vielä olla 10-vaihteinen ja vaikka pyörässä on nyt jo katoavaksi katsotut vannejarrut, niin kyllähän tuolla ajaa kaikki maantielenkkinsä ja voi nauttia niistä sydämensä kyllyydestä, jos vain pyörän koko ja tuontyyppinen eli "vähemmän tiukka" tai "ei-kisapyörä" sopivat.

Pyörään tuskin mahtuu 25-millisiä leveämpiä renkaita ja joskus "foorumitotuudeksi" kutsutun yleisen mielipiteen mukaan harrastajan, joka ajaa meidän huonoilla teillämme, ei kannata ajatellakaan 28-millisiä kapeammilla renkailla ajamista. Mutta itse ajan yhä 23- ja 25-millisillä renkailla eikä minulla ole mitään tarvetta hankkia uutta pyörää.

10-vaihteiseen tulee saamaan ketjuja ja takapakkoja ja vannejarruihin jarrupaloja ainakin siihen saakka kunnes pyörän uusi omistaja päättää hankkia uuden ja mahdollisesti erilaisen ja/tai paremman pyörän (tai kunnes hän sosiaalisen paineen vuoksi katsoo olevansa pakotettu siirtymään "nykyaikaisempaan" osasarjaan ja levyjarruihin, mikä sitten pakosti johtaa uuden pyörän hankintaan).

Mutta silti tullaan siihen että kyseessä on pyörä, jolle tuskin on ostajia jonoksi asti. Se joka pyörän ostaa tulee melko varmasti olemaan ostokseensa yhtä tyytyväinen kuin uuden levyjarrullisen pyörän ostaja, mutta jotenkin sen täytyy hinnassa näkyä että fillari on kaikkea muuta kuin up-to-date - eli ei voi verrata tämänvuotiseen 105-sarjalla varustettuun mallin ja laskea sen hinnasta puolet pois,

Toiseksi: pyörä ei taatusti ollut ostettaessa halpa - olihan se Specialized eli hinnassa on ollut pientä merkkilisää - mutta nyt pyörä on vain pyörä ilman mitään erityistä ostohalukkuutta lisäävää. Se ei ole ollut aikanaan mikään lippulaivamalli tai pyörä jolla olisi ajettu voittoja ammattilaisten kisoissa vaan pikemminkin Spessun hinnat alkaen -malli.

Pitkä sepustus ja lopputulema on: en minä osaa sanoa! 500 euroa voi tuntua pieneltä, mutta 800 euroa enempää en ainakaan itse voisi kuvitella maksavani. Ja voi olla että jos laitat sen hintapyynnöksi, ei kukaan silti ole valmis maksamaan kuin korkeintaan tcheggen mainitsemat 500 euroa.

Toisaalta kaikki tarinat pyöristä joille myyjä asetti omasta mielestäänkin epärealistisen hintapyynnön - koska arveli että olisi hyvä olla reilusti tinkimisvaraa - ja jotka silti menivät kaupaksi alta aikayksikön eivät voi olla ihan tyhjästä keksittyjä...
    Laitoin hintapyynniksi 650 euroa, ja meni heti. Nyt jäi vähän kaivelemaan, olisiko pitänyt pyytää enemmän.

No nyt tulee ostotarjouksia koko ajan. Tavallaan hyvä, mutta tavallaan vähän harmikin

Olit nopealiikkeinen!

Tietysti sitä voi jäädä miettimään olisiko joku maksanut sen 800 tai enemmänkin, mutta ei kannata unohtaa että paras kauppa on usein nopeasti ja vaivatta sujunut kauppa.

PS Jos haluat kiusata itseäsi, voit tietysti kertoa jollekin myöhästyneelle ostajaehdokkaalle että oletkin tullut hinnasta toisiin ajatuksiin sen jälkeen kun sait asiantuntijoilta kuulla ettei pyörää tule missään tapauksessa myydä alle tonnilla

Jälkiviisaana aina pikkuisen pelivaraa mutta voi kaupat käydä hitaiksi eikä sekään mukavaa.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized Vita Elite Discin korvaaja?
    By Hellurei in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 26.05.2020, 19.45
  2. Specialized Crosstrail Elite vai Trek FX3?
    By JJ77 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 24.06.2019, 18.40
  3. Pyörän huolto: hinta-arvio ja lopullinen hinta
    By Kauno in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 08.09.2018, 00.20
  4. Specialized sirrus elite
    By larsneon in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 02.07.2018, 07.00
  5. Specialized Vita Elite vs Cube SL Road Pro