CanyonHuntteriShimanoGarmin
Sivu 12 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 886

Aihe: Jeesustellaan

^ Sanalla "muka" ja hymiöillä oli ihan vissi merkitys.

Ajatusharhaa tuskin oli kenelläkään - ei edes callahanilla, jonka kommenttiin vastasin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Melko varmasti oli jonkun jollain lailla pöllimää. Mutta saattoi olla myös niin että joku ruokakauppa oli heittänyt ne jätteisiin, koska brasiliaisesta lihasta löytyneiden bakteerien takia ne eivät enää olisi menneet kaupaksi edes punaisella hintalapulla varustettuna.

PS Kun olin alakoululainen, kerrottiin sellaista urbaanilegendaa että joku hienon näköinen rouva oli pyörtynyt kaupan kassajonossa ja sitten kun häntä yritettiin virvoittaa, osoittautui että hänen hienon karvahattunsa alla oli pakastebroileri tjms. Mutta nykynuorilla, joilla on päivittäiset rahantarpeensa, on varmasti toimivammat menetelmät!
    Tuollainen pakastebroitsku juttu oli muistaakseni jossain Reinikaisessakin. Hienon rouvan tilalla oli laitapuolen kulkija joka oli kuukahtanut kadulle kaupan viereen.

Olikohan kyseessä sama mummo, joka söi punkkarin bussilipun. Ja pojan, joka ajoi mopoa ilman pipoa pakkasella ja aivot jäätyi ja kuoli, mummo?

Mikä mahtaa olla syynä Firlefanzin bannaukseen? En hänen viesteistään lähiajoilta löytänyt mitään ihmeellistä, jotta banni olisi perusteltu. Vaikuttaa mielivallalta. Voi tietysti olla, että en löytänyt viestiä, joka aiheutti bannin.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Nahkiais-ketju takaisin!

^ vahingonilo on paras ilo. Sori mutta Firlen postaukset ja mukanäppärät pilkunviilaamiset ....kävi nyt aika rasittaviksi, ja varsinkin vastaukset mun postauksiin...hohhoijaa, pieni tauko tekee oikein hyvää.

Uuden nimimerkin kanssa oli ihan ok, mutta sieltä se oikea luonto kumminkin pukkaa...

^Itse en koe pienintäkään vahingoniloa hänen bannauksestaan.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Nahkiais-ketju takaisin!

Niin kyseisen henkilön tarkoituksena ei ole koskaan edistää keskustelua vaan pyrkiä muka näppärällä besserwisseröinnillä yms. alentamaan muita keskustelijoita.

^ Löytynee tuolta kohta edesmenevästä Mikä yllätti -topsusta. Ois varmaan riittänyt viestin poisto/editeeraus, ei ois tarvinnut koko aihetta poistaa. Joskin ko aihe ei ole ainakaan minua yllättänyt positiivisesti aikoihin.

^^ Miten se eroa muista keskustelijoista? Jonkinlaista sanan säilän heiluttelua tämä kuitenkin tuntuu useimmille olevan. Ottamatta kantaa bannatun henkilön viesteihin, ne on mulle yleensä TLDR

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin kyseisen henkilön tarkoituksena ei ole koskaan edistää keskustelua vaan pyrkiä muka näppärällä besserwisseröinnillä yms. alentamaan muita keskustelijoita.
    Kommenttiieni ja tyylieni rasittavuudesta tai muka näppärän bessenwisseröinnin määrästä tai asteesta saa jokainen puolestani olla mitä mieltä lystää, mutta kun aletaan puhua motiveistani ja ollaan tietävinään mikä on ollut tarkoitus kommenttieni tai tyylini takana mennään joko typeryyden tai moukkamaisuuden puolelle.

Mutta jos täällä nyt yleinen ilmapiiri paranee ja foorumilaiset vapautuvat siitä tunteesta että heitä oikein pyrkimällä pyritään alentamaan, niin sehän on kerrassaan hieno juttu!

Oikein hyviä fillarilenkkejä ja arkiajoja niin tempokisulle kuin F, Kotlerburgille - ja tietysti kaikille muillekin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Kyllä se kisu pitää ajatella muitakin kuin omaa itseään. On mm vuorotyötä tekeviä, sairaita tai muita ketkä haluavat aamulla levätä pitempään. Kaikilla ei ole samanlaista elämänrytmiä kuin sinulla eikä voikkaan olla. Useimmat joutuu tekemään töitä mm 5 päivää viikossa ja työaika on se 37-40 h/vko ja tyäaika ajoittuu aamu 7-9 iltapäivä 15-17. Aina ei näin tietenkään ole.

Joillain saneeraustyömailla ollu ja niillä ainakin melutyöt (proppaaminen ja sellainen) sai alkaa vasta kasilta ja hyvä niin.
    Aha siis tähän. No totesin vain että meidän taloyhtiössä on suositukset. Ei mikään laki. Ei minua häiritse jos joku saa inspiraation pestä pesukoneellisen pyykkiä tai käydä suihkussa tms. yöllä. Ainoastaan erittäin kovaääninen musiikin soitto klo 01 tai hirveetä metelöintiä.

Kiitos koronarokote kolmosen, nukun yleensä tosi hyvin enkä ihan pienestä ( esim. joku soittaa puhelimeen...) herää. Meen nukkumaan aikaisin, koska tykkään herätä aikasin eli noin aamukolmelta - herrajumala jos vasta neljän aikaan.

ps. tässä te , Firle ja callahan yhdessä yritätte kyllä parhaanne. Ikävä kyllä ei toimi, Firle sai jo bannia että...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Lienee harkitusti valittu linja, koskapa ihminen määrittelee itsekin itsensä näin: "olen kusipää joka on ajanut varmasti ainakin puolen tusinaa fiksua ja kaikkien arvostamaa foorumilaista tiehensä.)"

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56026-Hiljentyneet-foorumilaiset/page16

...eipä tallentunut linkkinä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Lienee harkitusti valittu linja,
    Siitä ei ole epäilystäkään etteikö olisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Aha siis tähän.

ps. tässä te , Firle ja callahan yhdessä yritätte kyllä parhaanne. Ikävä kyllä ei toimi, Firle sai jo bannia että...
    Huokaus... firle täällä jossain sanoikin malliin "ettei täällä läheskään kaikki ole sun entisiä kiusaajia..."

Jos et kestä kommentiesi kritisointia tai vastauksia niihin niin ei voi mitään.

Tyhmä kun olen niin voisitko selittää jotta mitä minä tässä sinun mielestä olen yrittänyt firlen kanssa?

Huokaus... firle täällä jossain sanoikin malliin "ettei täällä läheskään kaikki ole sun entisiä kiusaajia..."

Jos et kestä kommentiesi kritisointia tai vastauksia niihin niin ei voi mitään.

Tyhmä kun olen niin voisitko selittää jotta mitä minä tässä sinun mielestä olen yrittänyt firlen kanssa?
    Minä nyt olen saanu kestää aika paljo kaikkea, ja oli aika kun itkin teidän ( silloin muut tyypit, vain idiootti ajaa öisin yms...) ilkeyksien takia, mutta nyt on täysin eri elämäntilanne ja fillarifoorumin jutut menee nykyisin huumorilla.
    Mieti nyt toisenkin kerran tuota lainaustasi "....sun entisiä kiusaajia".

Mutta väännetään nyt rautalangasta, sinä ja Firle aika paljo etsimällä etsitte mun hömpötyspostauksistani jotain väänneltävää.... on osat vaihtuneet ja nyt mä puolestani sanon että hankkikaa oma elämä.

Muusta en tiedä, mutta ei oikein jaksa lukea nykyään pitkiä "kielellisesti näppäriä" selostuksia.

Jeesustellaan sen verran, että miksi yleensä naisoletetuilla on tapana ryhmittäytyä rinnakkain kävelylenkeillään, eikä aikomustakaan väistää. Eikä kyse edes nuorisosta...

Fillsari-lehden tilaus!
    Takavuosina , aikaa sitten. Melkein kävi mielessä, josko jos taas.
    Vaan itsesensunrointiin kannustus (vitsinurkka) ja kuovinpolku-kausti.
    Niin ns. pitäköön tunkkinsa.. ????

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti

Mutta väännetään nyt rautalangasta, sinä ja Firle aika paljo etsimällä etsitte mun hömpötyspostauksistani jotain väänneltävää.... on osat vaihtuneet ja nyt mä puolestani sanon että hankkikaa oma elämä.
    Voisin pyytää linkkaamaan jonkun esimerkin mitä olen sinun "hömppäpostauksistasi" vääntänyt mutta olkoot!

Mulla on kuule oma elämä ja ihan hyvä sellainen. Mun ei tarvii päteä tällä foorumilla niinkuin eräitten eikä valitella elämäni aikana kokemiani vastoinkäymisiä eikä hakea täältä myötätuntoa

Ylipäätään mua ei kiinnosta pätkääkään mitä kukakin nimimerkki puuhailee tai mitä syö tms. Jos omakehu mistä en tykkää menee överikski, tykkään kyllä hiven siitä tölväistä oli nimimerkki kenen tahansa.

Nyt kun liki tulit iholle niin sanonpa mikä sussa on vialla. Se ettet kykene irtautumaan menneestä, et kestä yhtään kritiikkiä postauksistasi johtunee siitä että olet vanhan koulukunnan lekuri ja silloin muinnoin kun olet valmistunut lääkäri oli auktoriteetti. Eli lekurin sana oli laki. Niinpä mielessäsi kuvittelet niin ettei sinun postauksasi saa arvostella eikä kritisoida yhtään. Suutut kun näin tapahtuu. Noinhan kävi kun jossain topicissa kehuit kirjoittaneesi lyhyen saksan ällän ja eräs toinen nimimerkki vähätteli sitä.
    Tuo viimeinen kai mielestäsi sitä "vääntämistä"

Unohdat että eletään 2012, jo pitkään mitä kuullut ja lukenut potilaat syynää netistä vaivojaan sekä tsekkaavat mitä lääkettä haluavat ja toimivat lääkärissä ihan eri malliin kuin parikyt vuotta sitten. Eihän asia tietenkään ihan noin kärjistetysti ole mutta ajat on muuttuneet ja hyvä niin.

Nyt kun liki tulit iholle niin sanonpa mikä sussa on vialla. Se ettet kykene irtautumaan menneestä, et kestä yhtään kritiikkiä postauksistasi johtunee siitä että olet vanhan koulukunnan lekuri ja silloin muinnoin kun olet valmistunut lääkäri oli auktoriteetti. Eli lekurin sana oli laki. Niinpä mielessäsi kuvittelet niin ettei sinun postauksasi saa arvostella eikä kritisoida yhtään. Suutut kun näin tapahtuu. Noinhan kävi kun jossain topicissa kehuit kirjoittaneesi lyhyen saksan ällän ja eräs toinen nimimerkki vähätteli sitä.
    Väärä diagnoosi, vaikka meistä jotkut elävät vuottaa 2022 täkäläistä ajanlaskua käyttäen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Herranjumala, jokaisella on menneisyys ja jokaisella on muistoja; en mitenkään mieluusti muistele ikäviä asioita - mutta niistä selviäminen, uskon että on vahvistanut, ja nyt olen tosi iloinen ja kiitollinen että asiat ovat hyvin ja että jaksoin vaikeitten asioitten ja aikojen yli. Terveyttä osaa arvostaa kunnolla vasta sitten kun on terveysonglemia, elämääkin kun sen menettäminen oli todennäköisempää.

tuntuu vaan että mun asiat kiinnostaa vähän liikaakin, toisin päin, mä luultavasti kommentoisin että hienoa kun jaksoit.

sitten vaan kommentteja, ehkä en niitä edes näe.

ps. tuossa emerituspiispa Eero Huovinen miettii ja toteaa, että Jumala on läsnä juuri silloin kun ihmisellä on kärsimystä ja vaikeeta - vaikka ihminen ei sitä silloin voi käsittää. Mutta myöhemmin voi, itse olen miettinyt ettei mikään ole sattumaa vaan näin se oli juuri suunniteltu.
    tempokisu muokkasi tätä : 29.09.2022 at 19.14

Vai että nyt alkaa pankkikortit tökkimään…

https://www.hs.fi/talous/art-2000009...526470f1ae60c4

Väestön ikärakenne ja työperäinen maahanmuutto. Siinä aiheet millä saa faktat ja mielipiteet nopeasti ja helposti sotkettua sekaisin.

Väestönkehitys | Maahanmuuttajien määrä pitää moninkertaistaa, laskee väestöennuste – Katso, miltä kotikuntasi tilanne näyttää vuonna 2040 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009096219.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Siinä aiheet millä saa faktat ja mielipiteet nopeasti ja helposti sotkettua sekaisin.
    Haluatko ihan tahallasi saada aikaan topicin polarisoitumista ja poistettavaksi? Tuo hymiö viittaa sellaiseen, että itsekin tajuat asian.

On aiheita, joista ei kannata fillarifoorumilla yrittää keskustella. Jeesustella voitaisiin siitä miksi näin on.

Ikärakenteesta ja sukupolvista:
    80-luvun nuorista on puhuttu "y-sukupolvena". Nykyiset nuoret aikuiset ovat "z-sukupolvea".
    Mitä tulee z-sukupolven jälkeen, alkaa kirjaimet loppumaan?
    å-, ä-, ja ö-sukupolvi? Kuinka englanninkielisissä maissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ...
    Mitä tulee z-sukupolven jälkeen, alkaa kirjaimet loppumaan?
    å-, ä-, ja ö-sukupolvi? ...
    "z-sukupolven jälkeinen sukupolvi", "2. z-sukupolven jälkeinen sukupolvi" jne...

Kuinka englanninkielisissä maissa?
    "Post z generation", "2nd post z generation" etc...

Tai jotenkin muuten. Tai naapurin z-jengi huolehtii, ettei z:n jälkeen enää tarvita kirjaimia.

Suomi on osa länttä ja länttänä pysyy. Suomen toimet venäjän rajan sulkemisessa oli surkeat. Suomi esitti rajan sulkemisen syyksi kansainvälisten suhteiden vaarantumisen. Se oli neukkupelkoa parhaimmillaan, eikä uskallettu sanoa todellista syytä. Suomen olisi pitänyt ilmoittaa, että venäjän raja suljetaan Ukrainaan kohdistuneen hyökkäyssodan johdosta. Se olisi ollut suora ja selkokielinen viesti venäjän kansalle, sekä tuen osoitus Ukrainalle. Nyt yritettiin kierrellen ja kaarrellen välttää sanomasta oikea syytä rajan sulkemiselle. Pelkurimaista toimintaa Suomelta.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Nahkiais-ketju takaisin!

^Venäjä on hyökännyt ja sotinut aikaisemmin muuallakin eikä itärajaa ole suljettu, Georgiaan, Krimille, Syyriaan. Mutta jos katsot asiaa vaikka jonkun vastuuministerin näkökulmasta niin kannattaisiko rajaa sulkea ihan fiilispohjalta jos sille ei ole laillista perustetta? Voisit olla aika pian entinen ministeri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Suomi on osa länttä ja länttänä pysyy. Suomen toimet venäjän rajan sulkemisessa oli surkeat. Suomi esitti rajan sulkemisen syyksi kansainvälisten suhteiden vaarantumisen. Se oli neukkupelkoa parhaimmillaan, eikä uskallettu sanoa todellista syytä. Suomen olisi pitänyt ilmoittaa, että venäjän raja suljetaan Ukrainaan kohdistuneen hyökkäyssodan johdosta. Se olisi ollut suora ja selkokielinen viesti venäjän kansalle, sekä tuen osoitus Ukrainalle. Nyt yritettiin kierrellen ja kaarrellen välttää sanomasta oikea syytä rajan sulkemiselle. Pelkurimaista toimintaa Suomelta.
    Oikeusvaltiona Suomi joutui perustamaan päätöksensä johonkin juridisesti pätevään syyhyn. Vastaavahan ei sitten taas Venäjää puristele, mutta ei ole syytä alentua sille tasolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    ^Venäjä on hyökännyt ja sotinut aikaisemmin muuallakin eikä itärajaa ole suljettu, Georgiaan, Krimille, Syyriaan. Mutta jos katsot asiaa vaikka jonkun vastuuministerin näkökulmasta niin kannattaisiko rajaa sulkea ihan fiilispohjalta jos sille ei ole laillista perustetta? Voisit olla aika pian entinen ministeri.
    Suoraselkäinen toiminta itsessään on riittävän laillinen peruste. Hallituksen selkärangattomuus hidasti rajan sulkemista ja rajan sulkemisen syy vahvisti selkärangattomuuden. Hallitus yritti olla löytämättä laillista perustetta. Se laillinen peruste olisi syntynyt yhdellä päätöksellä sulkea raja. Nyt oltiin virkamiesten selän takana piilossa, eikä haluttu tehdä töitä, siis päätöksiä.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Nahkiais-ketju takaisin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Oikeusvaltiona Suomi joutui perustamaan päätöksensä johonkin juridisesti pätevään syyhyn. Vastaavahan ei sitten taas Venäjää puristele, mutta ei ole syytä alentua sille tasolle.
    Suomeen kohdistuva uhka on riittävän juridinen syy päätökselle sulkea raja. Jos maanpuolustus olisi hallituksen harteilla, niin hallitus yrittäisi tuhota venäjältä lähetetyn ohjuksen vasta, kun se on yrittänyt Suomen rajan. Sitä ennen ei olisi "juridista syytä" yrittää tuhota lentävää ohjusta.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Nahkiais-ketju takaisin!

^kas kun turvallisuusviranomaiset eivät suostuneet sanomaan, että Suomeen kohdistuu erityistä uhkaa kaikkien Veänäläisten turistiviisumilla tulevien toimesta.

---
    Hallitus tekee hallituksen hommia, viranomaiset viranomaisten. Jälkimmäiset noudattavat lakia. Jos se ei riitä, ensimmäiset muuttavat sitä. Tällai se menee täällä.

Ohjuksista voit keksiä satuja jossain muualla ja hekumoida niiden kanssa. Viimeeksi kuulin tuon tason juttuja -60 -luvun alussa Kotkassa hiekkalaatikolla. Tai hiakkalaatikolla niinku me kotkassanotaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •