RideHelkamaVerkkokauppaGasGasContinentalElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Polvikipu ja bikefit

  1. #1

    Polvikipu ja bikefit

    Eli mulla siis vasen polvi kipeytyy polkiessa huomattavasti. Ensin ajattelin juoksijanpolvi-tyyppistä oireilua mutta ei helpota harjoitteilla ja levolla ja tulee ainoastaan pyöräillessä. Maantiepyörä siis kyseessä ja klosseja yrittänyt itse käännellä. Mietinkin nyt että olisiko tuon vanhan pyörän bikefittaamisesta hyötyä? Tampereella ainaki signature tekee jonkinlaista ja sitten googlettelulla vastaan tuli Parolan pyörähuolto jonka bikefit ainakin kuulosti hyvältä. Onko kellään kokemusta asiasta tai bikefit suosituksia jossa saisi apua tälläisiin ongelmiin. Olen aika aloittelija mutta kadenssin ja tekniikan pitäisi olla niin ok kun tässä kohtaa vois ja tosiaan toinen polvi ei ikinä kipeydy.

  2. #2
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.496
    Varmasti bikefittaamisesta on hyötyä, en tosin osaa suositella ketään.


    Itsellä ollut sellaisia kokemuksia, että kun olen nostanut satulaa liiankin korkealle, niin vasemman jalan polven ulkosyrjässä on ollut vähän tuntemuksia.
    Jostain sitten luin, että polven ulkosyrjän tuntemukset/kivut voivat kieliä liian korkeasta satulasta ja polven etuosan liian matalasta satulan paikasta.
    Toki myös monesta muusta asiasta, eli tämä kuuluu luokkaan internet ja ei lähdekriittisyyttä

    lisäys: ja ilmenee usein vain toisessa polvessa johtuen mm. lihaksiston epätasapainosta, jäykkyydestä, lantion toispuoleista asennosta, jalkojen pituuserosta

  3. #3
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.851