RideElectrobikeGiantCanyonHuntteriHelkama
Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Vietnam pyöräilykohteena

  1. #1
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    127

    Vietnam pyöräilykohteena

    Aasian suunta kiinnostaa ja Vietnam kohteena. Ehkä Laos ja Kamputsea samalla.

    Matti Rämön kirjan luin ja sain siitä kipinän.

    Onko joku ajellut tuolla hiljattain? Turvallisuustilanne, rokotukset, majoitusten hintataso ja mikä aika vuodesta paras matkailla?

    Ilmeisesti alkuvuosi aika ok säiden puolesta. Eli tammikuussa voisi olla lähtö. Viisumit varmaan tarvitaan. Onhan tässä monia asioita puntaroitavana. Valmistelu/suunnittelu on osa reissun viehätystä.....

  2. #2
    Liittynyt
    08/2006
    Viestit
    105
    Mä ajelin 2014 keväällä Hanoista etelään. http://sekavaatarinaa.blogspot.com/
    Tuolta blogista löytyy useampikin tarina noilta kulmilta (Thaimaa, Laos, Kambodza, Vietnam). Mukavin aika tuolla suunnalla on mun mielestä joulukuusta maaliskuulle. Halpaa majoitusta ja safkaa on hyvin tarjolla. Pohjoisessa Hanoin ulkopuolella hieman kylläkin haasteita jos ei puhu vietnamia. Eipä siinä muuta kuin kovaa ajoa. Jos Vietnamin rannikkoa ajaa, niin siinä tuulee suht reippaasti koillisen suunnalta, joten kannattaa huomioida reittisuunnittelussa. Se on muutenkin vallitseva tuulensuunta tuohon aikaan noilla kulmilla. Sisämaassa toki ei tuule niin kovaa kuin tuolla Vietnamin rannikolla. Mä lennän joulukuussa Bangkokiin ja ajelen noilla huudeilla kolme kuukautta.

  3. #3
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    127
    Eli olisiko parempi ajaa pohjoisesta etelään Vietnamin läpi tuulet huomioon ottaen?
    Omaa pyörää tuskin otan mukaan. Kaipa jonkun peruspyörän voi ostaa tai vuokrata matkan ajaksi. Vai mitäköhän rahti maksaa jos pyörä mukana lentokoneessa?
    Ajankohta varmaan olisi talvella joulu- tai tammikuussa lähtö. Hiukan aevelluttaa toi liikenteen kaoottisuus. No kaipa siihenkin tottuu. Ikävä jos matka keskeytyy onnettomuuteen.
    Tosiaan ajattelin yhdistää pyöräilyn ja turismihengailun. Aamupäivät ajoa ja iltapäivällä hotelliin huilaamaan. Illalla tutustumaan paikkoihin jalan.

  4. #4
    Liittynyt
    08/2006
    Viestit
    105
    Niin, se riippuu haluaako ajaa myötä- vai vastatuuleen, itse laiskana valitsen myötätuulen jos mahdollista. Kelvollisen fillarin löytäminen voi olla vaikeaa, mutta toiset ajelee vaikka mummopyörällä maailman ympäri. Itse kuskaan fillarini mukana, turkkilaisten kyydissä fillarin kuljetus Bangkokiin maksaa 90€ suunta. Olen ajellut noin 15-20 000 km Aasiassa ja mitään vakavampaa ei ole tapahtunut, toisin kuin Suomessa osumia on tullut varsin usein. Toki jokainen tekee oman riskienhallintasuunnitelman. Olen matkustellut Aasiassa reilut 30 vuotta, joista viimeiset 8 vuotta pääasiassa fillarilla. Se vaan on hyvä tapa liikkua paikasta toiseen ja kokee hieman enemmän kuin bussin ikkunasta katselemalla. Jos eka kertaa starttaa jostain Aasian suurkaupungista fillarilla, niin ehkä silloin kannattaa ottaa joku lavataksi alle ja ajaa sillä ulos kaupungista. Maaseudulla ajelu on oikein leppoisaa, tiet vaan yleensä paremmassa kunnossa kuin Suomessa. Pikku googlauksella löytyy varmasti reissutarinoita yllin kyllin. Pyörämatkailu on varsin suosittua tuolla suunnalla.

  5. #5
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    127
    Luulen et toi lavataksilla siirto vähän rauhallesempiin maisemiin on mun juttu. Kaipa kaikkeen tottuu. Havumetsienkin mies. Aasiassa olen ollut aikasemmin Thaimaassa, Singaporessa ja Malesiassa. Ja viihtynyt hyvin. Noi reissut ilman pyörää.

  6. #6
    Parhaillaan matkalla Hanoista Saigoniin. Ihan mukavaa hommaa ja mainiot maisemat. Tarinoita reissusta voi lukea täältä https://tankokohtivietnamia.blogspot.com/.

  7. #7
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika69 Katso viesti
    Parhaillaan matkalla Hanoista Saigoniin. Ihan mukavaa hommaa ja mainiot maisemat. Tarinoita reissusta voi lukea täältä https://tankokohtivietnamia.blogspot.com/.
    Hyvin kirjoitettua tarinaa!

  8. #8
    Kiitos. Keräilin muutamia vinkkejä, jos sattuu tuonne suunnalle pyöräily kiinnostamaan, tähän blogipostaukseen https://tankokohtivietnamia.blogspot...etnamissa.html

Samanlaisia aiheita

  1. Nizzan seutu pyöräilykohteena
    By Tumbelo in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 52
    Viimeinen viesti: 12.07.2023, 11.54
  2. Rooma pyöräilykohteena.
    By AnttiWalker in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 01.04.2017, 22.38
  3. Kroatia (etenkin Dalmatia) pyöräilykohteena
    By Markku Liitiä in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 31
    Viimeinen viesti: 05.02.2017, 19.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •