Itsellä alkanut mietityttämään tuon vanhimman käyttö/xc-ajokin korvaaminen uudemmalla (tai ottaisi siis uudemman pyörän "päivitysprojektiksi) ja kun noita pyöriä on kerrostaloasukille kertynyt muutenkin jo liikaa (5kpl) niin jostain olisi suunnitelman toteutuessa pakko luopua ja se olisi näillänäkymin tuo vanhempi käyttö/xc ajokki mille pitäisi etsiä uusi koti.
Miten palstalaiset yleisestikkin arvottavat noita hieman iäkkäämpiä ajokkeja (palstalla harvoin isompaa keskustelua hieman vanhemmista jokeista, vaan suhteellisen tuoreet pyörät halliysevat keskustelua) niitä myydessä/ostaessa?
Nyt koitan miettiä asiaa sekä myyjän että ostajan näkökulmasta, tuo ajokki mistä ehkä olisin luopumassa, on vanhempi Ghost Teru2 ( https://www.ghost-bikes.com/e-bikes/...bike/teru-2-al ) Vm.2017 (ostettu ylivuotisenä liikkeestä loppusyksystä 2018 ja käytännössä lähtenyt ajoon vasta keväällä 2019). Pyörällä nyt ajettu joku 5500km. ja siitä on korjattu tuo Bosch:n Gen2 moottorin tyyppivika, eli laakerivaurio jonka aiheuttaa veden pääsy moottorin sisään, Bosch:n omalla korjaussarjalla sekä sen jälkeen vaihdettu nuo tiivisteet alle 1000km. välein.
Pyörään on päivitetty heti uutena Bosch:n Nyon Gen1 ajotietokoneella sekä speedbox:lla, ja nyt viimeisen 18kk. aikana (osa edellisenä ja osa nyt menneenä talvena) päivitty uusi RockShox:n Judy Silver 120mm. ilmakeula, Uudet Shimano Deore 6100 jarrut, Uudet Mavicin Crossmax vanteet, Uusi XT-Takapakka, Uudet XT-Jarrulevyt ja Uusi ThunderBurt/RacingRay rengastus Tubolitoilla.
Noilla päivitysosilla pyörästä on tullut suhteellisen pätevä polkuajokki ikäisekseen (painoa maltilliset noin 20kg.) josta periaatteessa en haluaisi luopua, mutta pakko on jos uutta projektia tulee alle kun tila loppuu kesken.
Miten tuollaiset päivitykset pitäisi hinnoitella, vai olisiko vain helpompi vaihtaa osa osista (Nyon + vanteet + takapakka + levyt) pois mille löytyy vielä vanhat osat tilalle ja hyödyntää ne uusissa tulevissa projekteissa?
Kirjanmerkit