Olen katsellut otsikon mukaista eteen sijoitettavaa lastenistuinta. Löytyykö täältä käyttäjäkokemuksia ko. jakkarasta?
Olen katsellut otsikon mukaista eteen sijoitettavaa lastenistuinta. Löytyykö täältä käyttäjäkokemuksia ko. jakkarasta?
Täältä löytyy. Itse pähkäilin sen asennusta ennen hankintaa - se kun on suunniteltu quill-stemmille, eikä modernille ahead-stemmille. Lopulta asensin sen spacereiden päälle, mutta ei se siihenkään täydellisesti sopinut. Toimii kuitenkin. Toki jos istuin on tulossa perus kaupunkipyörään niin asennus on varmaan helpompi.
Asennuksen vaikeudesta huolimatta voin suositella täysin. Paljon kivempi kuljettaa lasta sillä kuin takaistuimella, ja kärrykin on jäänyt aika vähälle käytölle. Huonona puolena asennuksen lisäksi on, että polvia täytyy pitää polkiessa leveämmällä, mutta se ei ole sinänsä Thulen vika vaan tämän tyyppisten istuimien ominaisuus. Lisäksi tanko piti saada tosi ylös että istuin ja lapsi mahtuu syliin. Ostin 40° stemmin, jolla sain tangon riittävän ylös. Meillä lapsi on siirtynyt jo tuosta shotgun-istuimeen, jota voin myös suositella kun kasvaa Nexxt Ministä ulos.
Viime kesä mentiin tällaisella ja hyvin toimi, sekä kovasti tuntui olevan iloa kyytiläisellekin.
Pyöränä L-kokoinen Ibis Ripley v4. Asennuksen ainoa ongelma oli se, että kaulaputken pituuden vuoksi piti hankkia mahdollisimman matalarunkoinen stemmi jotta kiinnityksen sai paikoilleen (ei siis tullut yhtään spaceria väliin..).
Täysin suoralla tangolla omat kädet oli aika ojennettuna, jos ei halunnut, että on liian kiinni kyytiläisessä. Lisäksi hissitolppa oli aivan ehdoton.
Meidän ajot oli siis nättiä kruisailua. Kärryyn verrattuna kyllä ainakin minusta huomattavasti mukavampaa.
Shotgun onkin sitten mielenkiintoinen..siinä kun ilmeisesti ei enää olla mitenkään "kiinni". Pitänee tutustua paremmin, ehkä se pitää ens kesäksi sitten laittaa.![]()
Polvet kyllä siihen osuvat lähes varmasti, mutta toisaalta sen kanssa ei luultavasti ajella monien tuntien lenkkejä. Itse joudun myös Shotgunin kanssa muuttamaan hieman polvien asentoa, mutta huomattavasti vähemmän kuin Yeppin. Yeppissä tosiaan itselläkin oli ongelmana myös se, että joutui kurottelemaan tankoon kun jakkara tulee sen verran syliin. Parhaiten se varmaan toimii perinteisessä kaupunkipyörässä, jossa on pysty ajoasento. Ostaisin silti uudelleen.
Tätä itsekin mietin ja ekat kerrat mentiin aika varovasti, mutta hienosti tuo silloin vajaa 2,5-v pysyi kyydissä. Jälkeenpäin ajateltuna noin 2v eteenpäin olisin sitä uskaltanut käyttää. Toki lapset ovat erilaisia
Ostin itse tuon uudemman Shotgunin, ja se on ollut kyllä loistava. Paras puoli on varmaan sen kiinnitys, sen saa kiinni ja irti 30 sekunnissa kun kiinnitysspaceri on kerran asennettu. Huonona puolena ehkä se, että ensimmäiseen versioon (tai Macrideen) verrattuna siinä istutaan tosi korkealla, ja isomman lapsen kypärä voi olla sitten omassa leuassa kiinni.
Jos täälä ei olisi mainittu tuota polvien asentoa, niin en olisi muistanut asiasta muistuttaa. Ei siis omalla kohdalla ole ollut liian häiritsevää.
Mutta kun mainitsin siitä hissitolpasta, niin omalla setupilla ainakin oli ehdotonta, että oli valmis laskemaan satulan alas jo hyvinkin ennakoivasti..muutenkinhan tuon kanssa tietenkin pitää ajaa huomattavan varoen ja ennakoiden..mutta peukalo oli kyllä koko ajan vivulla.Ja itseasiassa seuraavaa satulaa speksatessa tuo sama aihe nousi esille niidenkin yhteydessä..
Nyt on Mac Ride tilattu tälle kesälle, tuohon päädyin shotgun pro:n sijaan siksi, että siinä kyytiläinen istuu matalammalla. Orkkis shotgun jäi taas siksi, kun on olemassa nämä "ei runkoon osuvat" mallit, niin hiilikuidun kanssa sitten suosiolla käytän niitä.
Kirjanmerkit