ShimanoBikeshopCanyon
Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Budjettiluokan spinning-pyörä kotikäyttöön

Budjettiluokan spinning-pyörä kotikäyttöön

https://www.kuntokauppa.fi/kuntopyorat

Näitä olen katsonut alle 500e hintaluokassa. Pituutta on 182cm. Fitnord 500 malli olisi ilmeisesti laadukas, mutta myös hintava (600e).

Paljonko tästä siis kannattaa maksaa? Onko kellään kokemuksia tämän liikkeen tai jonkun toisen kuntopyöristä? Osaisiko joku suositella jotain?

Eroja tuntuu lähinnä olevan vauhtipyörien painossa ja vetotyypissä ( hihna vs ketju).
    brainblaster muokkasi tätä : 15.01.2022 at 16.01

Onko jokin syy, miksi haluat spinning pyörän yli trainerin? Et omista pyörää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko jokin syy, miksi haluat spinning pyörän yli trainerin? Et omista pyörää?
    Maantiepyörä periaatteessa löytyy, mutta en käytä sitä, enkä erityisesti tykkää pyöräilystä. Trainerit vaikuttaisi olevan reilusti kalliimpia, tai vähintään vastaavahintaisia. En näe mitä hyötyjä tuossa on.

Tietysti jos rahaa säästyy, ja toimii paremmin kuin spinning-pyörä, niin sitten. Ei nyt vaan vaikuta siltä.

Ok. Sitten spinning pyörä on varmasti hyvä vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brainblaster Katso viesti
    https://www.kuntokauppa.fi/kuntopyorat

Näitä olen katsonut alle 500e hintaluokassa. Gymstickissä ongelmana, että satulan ja ohjaustangon välillä on minimissään 72cm, joka kuulostaa aika paljolta. Pituutta on 182cm. Fitnord 500 malli olisi ilmeisesti laadukas, mutta myös hintava (600e).

Paljonko tästä siis kannattaa maksaa? Onko kellään kokemuksia tämän liikkeen tai jonkun toisen kuntopyöristä? Osaisiko joku suositella jotain?

Eroja tuntuu lähinnä olevan vauhtipyörien painossa ja vetotyypissä ( hihna vs ketju). Ja ilmeisesti sattumanvaraisesti ergonomiassa, kuten esim. tuo gymstickin tolkuttoman pitkä etäisyys.
    Jos tuo ilmoitettu polkimen ja satulan välinen min/max etäisyys on mitattu satulan päältä, polkimen akseliin kammen ollessa ala asennossa niin tuo 74-100cm skaala riittää todennäköisesti sinulle. Ellei sinulla ole erityisen pitkät jalat.

Itse olen 182cm pitkä ja sisäjalka on ~88cm. Omissa pyörissä penkin yläosan ja polkimen akselin väli on ~93cm.

Edit:

Se olikin satulan ja ohjaustangon väli mistä puhuit, eikä penkin ja polkimen
    Benny muokkasi tätä : 15.01.2022 at 10.43

Ostamalla 500e spinningfilon varmistaa sen, ettei tykkää fillaroinnista jatkossakaan. treinerissä et maksa satulasta, polkimista, rungosta jne vaan lähinnä vastuksesta.

Jep, mutta jos fillaroinnista ei tykkää, niin spinningpyörä on oikein mahtava valinta. Ei tuollaisen kommentin jälkeen oikein pysty mitään muuta sanomaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Jos tuo ilmoitettu polkimen ja satulan välinen min/max etäisyys on mitattu satulan päältä, polkimen akseliin kammen ollessa ala asennossa niin tuo 74-100cm skaala riittää todennäköisesti sinulle. Ellei sinulla ole erityisen pitkät jalat.

Itse olen 182cm pitkä ja sisäjalka on ~88cm. Omissa pyörissä penkin yläosan ja polkimen akselin väli on ~93cm.

Edit:

Se olikin satulan ja ohjaustangon väli mistä puhuit, eikä penkin ja polkimen
    Tuon olinkin itse lukenut väärin, satulan ja ohjaustangon minimietäisyyttä ei ilmoitettu

Samanlaisia aiheita

1. Spinning for dummies
    By fiber in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 27.08.2018, 22.01
  2. Sähköiseksi muutettava budjettiluokan pyörä hakusessa
    By madcroc in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 14.05.2018, 14.38
  3. Uudet kengät mtb/spinning, SPD
    By JPK-works in forum Varusteet
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 14.02.2016, 14.15
  4. Spinning kymppikortilla Espoo, Vantaa HKI?
    By Jenkka in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 03.10.2014, 00.12
  5. Spinning muun kestävyystreenin jälkeen?
    By hannupulkkinen in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 22.10.2013, 05.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •