ShimanoCanyonBikeshop
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Nilkan etuosan kipu

Nilkan etuosan kipu

Yritin etsiä, mutten löytänyt valmista keskustelua aiheesta, enkä tiedä kuuluuko kysymys edes tälle alueelle, mutta..

..onko kenelläkään muulla tämän kaltaista ongelmaa: varatessa painoa päkiälle, tulee nilkan etuosaan, ulkosyrjälle painottuva voimakas vihlova/pistävä kipu, joka säteilee ylös sääreen? Pahin kipu on nilkan ollessa taipuneena (kampi yläasennossa) ja seisaaltaan polkiessa tai päkiöiden varaan noustessa tai kun ottaa ns. juoksun lähtöasennon ja yrittää ponnistaa ylös. Kantapäälle painoa varatessa kipua ei ole. Lisäksi pohjeluuta kun puristaa kohti sääriluuta sivuttain, särähtää koko pohjeluun matkalta aina nilkasta reiteen asti erittäin voimakas pistävä kipu. Lisäksi jatkuva leposärky yötä päivää. Nilkka ja sääri on epävakaan ja "hauraan" tuntuinen.

Vaiva alkoi yllättäen ja ilman ennakkovaroitusta eräänä aamuna, mitään muutoksia harjoittelussa, nyrjähdyksiä tai muita vammoja ei ole ollut, mutta pientä kipuilua ko. jalassa ajoittain on ollut. Kävelykin hankalaa, juokseminen mahdotonta, hyppimisestä ei voi edes unelmoida saatikka kunnon pyörälenkistä. Kestänyt jo pari viikkoa. Fysioterapeutti ei osannut sanoa mitään ja itse vielä vähemmän.

Mulla ollut vastaavaa nilkan ulkosyrjällä sen luumollukan edessä, ja se oli selkeästi lähtöisin reidestä. Mutta kipu ei ollut jatkuvaa ja esiintyy ihan satunnaisesti

Noita kehräsluun takaa kiertäviä jänteitä olen joskus hieronut ja venytellyt. Lihakset ovat säären ulkosyrjällä.
    "Peroneal tendons"
    https://images.app.goo.gl/zTFV2hRgQezEByPY6
    Nuo jalan kireydet ja muut ongelmat tuntuvat kertautuvan lonkasta varpaisiin. Heikoin paikka toimii sulakkeena.

Noita peroneaali (vai mikälie) jänteitä mietin itsekin, mutta tuskin ovat syynä sillä kipu paikantuu pohjeluun alaosan etupuolelle ylemmäksi, nilkan etuosaan ja osittain jalkapöydänkin alueelle ja jotenkin "syvälle" sinne, eikä säären lihaksissa ole lainkaan kipua. Ei tuo kele vaan hellitä millään ja on niin voimakasta, että päkiällä epähuomiossa ponnistaessa jalka romahtaa alta kun kipu räjähtää nilkasta sääreen. Itse olen pohtinut, voisiko vika olla jopa nivelpinnassa talusluussa tai pohjeluun ja sääriluun välisessä luukalvossa.

No, huomenna olen menossa maksamaan itseni kipeäksi MRI kuvauksesta, jospa siinä selviäisi jotain..

Mä kävin pari päivää sitten jalkojen lihaskalvoavauksessa ja sen jälkeen en ole kokenut kipua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mä kävin pari päivää sitten jalkojen lihaskalvoavauksessa ja sen jälkeen en ole kokenut kipua.
    Oliko todettuna jonkin sortin aitiopaineoireyhtymä? Tuota epäilin myös, mutta MRI:ssä ei mitään viitteitä sellaisesta.

Ei mitään todettua, useamman vuoden aikana ollut vaiva, joka on tullut rasituksesta ja aina oikeaan jalkaan. Hieronnalla saa avun, ja se tuntuu olevan jossain oikean jalan reisilihaksen reunassa.
    Polven alapuolellahan se kipu on, mutta sieltä hieromalla ei juuri ole helpottanut.

Samanlaisia aiheita

1. Kämmen kipu ja ohjaustanko.
    By skyof in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 32
    Viimeinen viesti: 24.03.2021, 02.20
  2. Kipu hartioissa ajaessa.
    By Villetre in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 02.03.2017, 15.38
  3. Nilkan nyrjähdys
    By xtrainer80 in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 06.01.2017, 09.04
  4. vasen takanen, viiltomainen kipu kantapäässä
    By ChiquitaTinker in forum Kuntoilu ja ajotekniikka