CanyonTTSBikeshopShimano
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Fullface-kypärä lapselle

Fullface-kypärä lapselle

Vaikka kausi onkin aika lopuillaan, niin aina voi suunnitella seuraavaa. Olisiko jengillä suosituksia fullface-kypärästä 9-vuotiaalle lapselle? Päänympärys on noin 55 cm eli ihan aikuisten malliakin voi miettiä. Toivottuina ominaisuuksina keveys, hyvä suojaavuus ja helppo solki kiinnitykseen (!). Esim. Smithin kypärät olis muuten kiinnostavia, mutta niissä on D ring -solki, joka on vähän vaikea lapsen saada itse kiinni. Mieluummin olis vaikkapa Fidlock-solki tai vastaava. Ehdotuksia otetaan vastaan.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 19.11.2021 at 08.19

Kaipa suutari saisi sen soljen vaihdettua?

Meillä on ollut juniorilla Bell Sanction eri kokoisena käytössä. Kohtuu hintanen ja kohtuu painoinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Vaikka kausi onkin aika lopuillaan, niin aina voi suunnitella seuraavaa. Olisiko jengillä suosituksia fullface-kypärästä 9-vuotiaalle lapselle? Päänympärys on noin 55 cm eli ihan aikuisten malliakin voi miettiä. Toivottuina ominaisuuksina keveys, hyvä suojaavuus ja helppo solki kiinnitykseen (!). Esim. Smithin kypärät olis muuten kiinnostavia, mutta niissä on D ring -solki, joka on vähän vaikea lapsen saada itse kiinni. Mieluummin olis vaikkapa Fidlock-solki tai vastaava. Ehdotuksia otetaan vastaan.
    Meillä junnuilla Enduran MT500. On kyllä niin häritsevän keviytä, että oma Bell super DH aiheutta inhoreaktion, kun nostelee noiden jälkeen. https://www.bikeshop.fi/Endura-MT500...xoCP24QAvD_BwE

Omaan päähän en ole kokeillut, kun tuo M/L 55-59 ei mahdu minulle. Junnut ei ole ainakaan istuvuutta moittinut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mulla on itse asiassa itsellä toi Enduran kypärä ja kovasti oon tykännyt. Ei sekään huono vaihtoehto olis pojalle. On tosiaan kevyt ja ilma vaihtuu erittäin hyvin. Tänä kesänä tuli 30-asteen helteessä laskettua bike parkissa eikä kypärä ollut liian kuuma silloinkaan. Voipi olla, että tosta hirveästi kevyempää ja yhtä hyvin suojaavaa kypärää voi olla vaikee löytää.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 23.11.2021 at 11.06

55 on ihan normaali M-koko yleensä. Ainakin meidän 55-päisellä junnulla on ollu aikuisten kypärät käytössä jostain 8 tai 9v lähtien.
    Tommosta samaa ideaa kun Endura MT500 on muitakin kuten IXS trigger ja oliko Foxin proframe myös. Triggerissä on ainakin helposti käytettävä solki ja lipan saa nostettua niin että lasit menee siihen ylähyllylle ettei tarvi ottaa kokonaan päästä pois. Värit on vaan tosi tylsiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    55 on ihan normaali M-koko yleensä. Ainakin meidän 55-päisellä junnulla on ollu aikuisten kypärät käytössä jostain 8 tai 9v lähtien.
    Tommosta samaa ideaa kun Endura MT500 on muitakin kuten IXS trigger ja oliko Foxin proframe myös. Triggerissä on ainakin helposti käytettävä solki ja lipan saa nostettua niin että lasit menee siihen ylähyllylle ettei tarvi ottaa kokonaan päästä pois. Värit on vaan tosi tylsiä.
    Nää vaikutti molemmat hyviltä vaihtoehdoilta. Kiitokset vinkeistä! Foxin Proframesta oli ihan kivoja väriyhdistelmiä, joskin aika monesta paikkaa pienemmät koot loppu. Täytyy tutkia, jos jotain Black Friday -tarjouksia osuisi kohdalle.

Samanlaisia aiheita

1. White XC 240 lapselle?
    By jasurakk in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 18.05.2020, 14.38
  2. Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 20.04.2020, 20.18
  3. Fullface irrotettavalla leukasuojalla
    By Putte2 in forum Varusteet
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 12.04.2020, 12.43
  4. Fullface kypärä enskaan ja parkkiin