CanyonShimanoBikeshopGiant
Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Lonkkien venyttely

Lonkkien venyttely

Oliko kanssapyöräilijöillä mitään hyviä vinkkejä oletettuun lonkkien / siihen liittyvien lihasten/jänteiden notkeuden takaisin saamiseen? Istumatyöläinen ja kyllä sen huomaa. En saa mitenkään jalkoja ristiin syliin, varsinkin toinen jaloista on melkoinen kanki. Eli miten lähteä aukomaan paikkoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Oliko kanssapyöräilijöillä mitään hyviä vinkkejä oletettuun lonkkien / siihen liittyvien lihasten/jänteiden notkeuden takaisin saamiseen? Istumatyöläinen ja kyllä sen huomaa. En saa mitenkään jalkoja ristiin syliin, varsinkin toinen jaloista on melkoinen kanki. Eli miten lähteä aukomaan paikkoja?
    Dynamic Cyclist sovellus ja sieltä injury prevention osio, josta hip focus ohjelma. ~15min setti päivittäin ja lisäksi omatoimista venyttelyä/veryttelyä teki ihmeitä omille lonkille/koukistajille.

Tuo on maksullinen sovellus, oisko ollu 10€ kuussa.

https://new.dynamiccyclist.com/

Minä olen tehnyt paljon töitä juuri lonkkien kanssa ja voin kertoa että liikkuvuuden parantaminen on mahdollista mutta hidasta. Itsellä motivaatio on tullut enemmänkin lentopallon kautta ja tarkemmin lentopallon tukilajin eli levytangolla tehtyjen isojen nostojen takia. Kyykätessä lantion täytyy olla liikkuva.

En ole millään muotoa venyvää sorttia ja vihaan pitkiä staattisia venytyksiä. Siksi olen keskittynyt dynaamisiin venytyksiin joita pyrin tekemään joka päivä. Liikkeitä on monenmoisia ja esim. tämä ohjelma sisältää monia niistä joita itsekin teen.

https://gmb.io/hip-mobility/

Lonkkien liikkuvuuteen pitäisi itsekkin panostaa enemmän, muuten olen aika venyvä mutta risti-istuntaan en taivu kunnolla itsekkään. Ilmenee juuri tuossa takakyykyssä vaikeutena päästä tarpeeksi alas hyvällä tekniikalla.
    Pitää koittaa lisätä iltavenyttelyyn noita lonkan liikkuvuus harjoitteita.

Mielellään en mitään kuukausimaksullista ratkaisua ota, noista tulee vuoden mittaan jo aika lailla hintaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Minä olen tehnyt paljon töitä juuri lonkkien kanssa ja voin kertoa että liikkuvuuden parantaminen on mahdollista mutta hidasta.

Tämä! Hidasta, vaatii motivaatiota ja kun pahimmasta on päästy yli, niin jatkuvuus, jatkuvuus ja jatkuvuus!

Omat pääsi niin huonoksi, että särki levossa ja kävelykään ei enään onnistunut.

3kk:den jälkeen ollaan päästy siihen "normaali" kireyteen...

Netti on täynnä erilaisia venytyksiä ja liikkuvuutta parantavia ohjelmia. Itselle sopi vain hyvin, kun jokin runko tuli valmiina pöytään ja sitä sitten pystyy täydentämään halutessa.

tuttu juttu...juoksulenkit alko oleen kivuliaita. Sitte yks päivä töihin (kävellen). Pääsin 50m ja sitten oikea lonkka täysin jumiin, vähän että mitäs ny ku jalka ei tottele ollenkaan. Aloin hieroa lonkkaa siinä katukäytävällä ja pikkuhiljaa alko jalka liikahtaan. Onnuin sitte 1km töihin kokoajan peukalolla lonkkaa painellen. Kotona sitte google, youtube...ja sieltä ohjeet, sitte joka päivä 20min venyttely. Pikkuhiljaa sai vähentää kertoja ja aikaa. Nyt muutamaa vuotta myöhemminkin pitkä autossa- ja kovalla tuolilla istuminen aiheuttaa kipua, niin muistaa taas ahkerammin venytellä lonkkia.
    Alkuun piti aina venytellä ennen juoksulenkkiä, nyt voi lähteä heti lenkille. Nykyään venyttelen aina kun kerkiän, sen mitä kerkiän ennen töihin lähtöö (5-10min) joka arkipäivä.
    Positiivista tässä se että samalla kun venyttelee lonkkia niin muukin kroppa venyy, oli jo vanhuuden kankeutta kun aikuinen mies ei venytele...

Aika kovilla lonkka voi olla. Nyt olen huomannut kun olen sisätreenissä lisännyt tehoa ehkä vähän turhankin äkäseen niin reiden ulkosyrjät varsinkin ylempää ovat ottaneet nokkiinsa. Tuo on saanut aikaan sen että vaikutus ulottuu myös alaselkään. Vähän joutuu olemaan varuillaan kun venyttelee/hoitaa kipeitä alueita.

Samanlaisia aiheita

1. Liikkuvuus/venyttely
    By #78 in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 58
    Viimeinen viesti: 24.04.2021, 08.15
  2. Venyttely
    By Kettu-Pekka in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 62
    Viimeinen viesti: 01.07.2015, 14.28

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja