BikeshopShimanoGiantCanyon
Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Jämäkkä vannejarrukiekko of my dreams, mutku ei vaan löydy!

Jämäkkä vannejarrukiekko of my dreams, mutku ei vaan löydy!

Olen haeskellut fillariin vähän jämäkämpää takakiekkoa. Välttämättömiä ominaisuuksia ovat: pikalinkkunapa, 11sp Shimano vapaaratas ja vannejarrulle sopiva kehä. Näiden lisäksi kun laitetaan toivomuslistalle 32 litistettyä pinnaa ja vähintään n. 20 mm sisäleveydeltään oleva tubeless tai tubeless-ready-kehä hitsatulla saumalla (welded joint), niin valikoima näyttää supistuvan lähes nollaan. Vai enkö vaan ole löytänyt? Osaatko suositella em. speksien mukaista kiekkoa? Tai edes toiveiden mukaista kehää, josta tämän unelmakiekon voisi rakentaa eli rakennuttaa, niin sekin olisi arvokas tieto.

Lisäys: ainakin Hed Belgium Plus on speksien mukainen kehä, mutta mistä löydän koko kiekon?

Belgium plussat on tosiaan vannejarruhenkilön kehät of dreams. Ainoa miinus on niitten kapea jarrupinta, jonka vuoksi jarrupalojen korkeussäätö on aika tarkkaa. Muuten ne on kevyet kokoisekseen, leveät, kestävät, pitkäikäiset ja jarrutustuntuma on paras, mitä mä olen kokenut.

Chris King taitaa olla ainut, joka kasaa niistä valmiskiekkoja, joten jos Kingin navat ei houkuttele, itse joutuu kasaamaan tai kasauttamaan. Toinen ongelma on niitten saatavuus: Belgium Plussat on olleet Hediltä loppu viime syksystä saakka. Ensin koronan aiheuttamien tuotannollisten ongelmien takia ja sitten konttipulan takia. Nyt on kuitenkin joku erä matkalla ja sen pitäisi olla perillä vuodenvaihteen tienoolla. Kun ne tulee myyntiin, kannattaa olla sormi enterillä, koska tulevat menemään nopeasti.

Muita kevyita yli 20 millisiä en tiedä enää nykymaailmassa olevan tai ehkä yli 20-millisiä ylipäätänsä. WTB:n CrissCrossit oli hyviä kehiä ja edullisia, vaikka eivät olleet hitsattuja, mutta niitä ei ole tehty enää muutamaan vuoteen. Eastonin EA 90 -kehät olivat vähän Belgium Plussien kaltaiset, mutta ne taisi olla vain 28-reikäisiä ja niitäkään ei valmisteta enää. Boyd Altamontit on 20 mm, mutta vain harvareikäisinä enää nykyään. Hedillä ei kuulemma ole aikeita lopettaa Belgium Plussien valmistusta, mutta varmuusvaraston hankkiminen kannattanee ja vähän tosiaan vaatii erikoisharrastuneisuutta vannejarrupyöräily nykymaailmassa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Veikkaan että joudut kaasaamaan/kasauttamaan irto-osista.
    Mavic Open Prot tuommoisen oloisilla spekseillä kasautin 15 vuotta sitten järeiksi kiekoiksi. Taitaa se uudempikin versio olla aika toimiva.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Open Pron uusikin versio on vaan 18 mm leveä ja niissä on tosi ohkaset jarrupinnat, joten ovat aika lyhytikäiset. Dt:n R460-kehät ajaa suunnilleen saman asian eikä maksa juuri mitään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kas, niistä saikin vannejarrumallia.

Omat 521:t 32 pinnaisina kestäneet maantie ja sora-ajot ilman ongelmia vaikka taitaa mennä painorajojen yli.

Kiitos, joo, näyttää siltä, että kiekon/kiekkojen teettäminen on tässä kohtaa hyvä/ainoa vaihtoehto. Onko suosituksia hyvistä tekijöistä pääkaupunkiseudulla? Vai tekeekö näitä kaikki fillariliikkeet hyvällä laadulla?

Lisäys: kirjoitin tuon vapaaratashommelin epätarkasti. Valmistajalla ei ole niin suurta väliä, kunhan vapaarattaaseen sopii 11sp Shimano/SRAM-kasetti.

Mikä tuo tsheggen mainitsema "521" on?

Se on DT Swissin, sinun kannalta valitettavan levyjarrullinen vanne.

Jokainen kunnon pyöräliike kyllä kokoaa kun osat löytyy. Teetetyt kiekot ei välttämättä edes kalliit jos alta tonnin saa laatu setin...

Itsekin miettinyt että kasaisi yhdet maantiekiekot lisää ensi kesäksi ettei tarvitsisi vaihdella sora ja maantiekumeja vanteille.

Vanne ~60eur, pinnat ~100 eur, napa joku 150-xxx

Alkup. kysyjän muuten kannattaa huomioida että just tuo DTswissin 460 painoraja on 110kg, mallilla 511 mikä kai vastaa sitä mun 521 mallia, painoraja on 130kg.

Pacenti Forza, on hitsattu liitos. Voit vaikka tilata www.thecycleclinic.co.uk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Se on DT Swissin, sinun kannalta valitettavan levyjarrullinen vanne.
    Kohtalaisen tuoreen tiedon mukaan DT Swiss valmistaa myös vannejarrukiekkoja. En tarkistanut meneekö varmasti Istumatyöläisen speksiin. Ehkä hän tarkistaa itse.
    Joka päivä täytyy jotain polkea.

R2:sen sivuilta löytyi heti 42 vanne vaihtoehtoa vannejarrulle... Valmistavat myös kiekkoja... Kiekkosettejä löytyy toista sataa joten kyllä sieltä se unelmakin löytynee...

Samanlaisia aiheita

1. Acera-Alivio, ei vaan säädy
    By -jamo- in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 13.08.2020, 13.41
  2. Ei ne vehkeet, vaan kuinka niitä käyttää.
    By brilleaux in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 33
    Viimeinen viesti: 05.01.2015, 20.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •