TrekAlltricksElectrobikeSumekoRideFillarilehti
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 109

Aihe: Oura

Olishan tuon koronan - tai ainakin sen, että jotain on tapahtumassa - havainnut jo pari päivää etukäteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ouran saa nyt synkattua Stravan kanssa.

https://ouraring.com/blog/oura-and-strava-partnership/
    Mutta miten? Mulla on Oura ja Strava paritettu keskenään ja molemmissa appeissa / profiileissa paritus näkyy ja datan siirrot sallittuina. Mitään ei silti siirry, ei suuntaan eikä toiseen.

^kyllä se mulla siirsi treenin stravasta ouraan.

Mulla on treenit siirtyneet Stravasta Ouraan aiemminkin Applen terveys-appin välityksellä. Siirtyykö sulla Ourasta Stravan suuntaan myös?

Olisi hienoa, jos esim duunimatkapyöräilyistä ja muista hyötyliikkumisista menisi kilometrit talteen myös Stravaan. En jaksa noita varten käynnistellä garmineja tai polareita, koska Oura nappaa ne kuitenkin automaattisesti.

Mä en ouralla varsinaisesti ”tee” treenejä, eli ourasta stravaan ei ole mulle merkitystä.

Android käyttäjät joutuu taas odottelemaan tuota Strava synkkausta.

Edit: Ja heti kun valitti tuli päivitys

Mä en ouralla varsinaisesti ”tee” treenejä, eli ourasta stravaan ei ole mulle merkitystä.
    En minäkään. Näköjään Ouralla pitäisi vetää treeni, tai siis laittaa sykkeenmittaus päälle ennen kuin siirtyy. Valmius- ja aktiivisuuspisteet pitäisi kaiketi siirtyä ilmankin.

Exported from Oura to Strava
    - Workouts recorded through the Workout Heart Rate feature.
    - Readiness Score and Activity Score

Gen 3:een tuli nyt myös happisaturaatio. Kohta tää tekee kaiken saman kuin mun Fenix 7…

Gen 3:een tuli nyt myös happisaturaatio. Kohta tää tekee kaiken saman kuin mun Fenix 7…
    Toimiiko Oura miten urheilussa?

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Siinähän on nykyään myös suorituksen aikainen sykemittaus, mutta en ole testannut, kun on tuo Fenix.

Urheilun aikaista sykettä ei oo tullut kokeiltua, mutta tähän tuli uutuutena yö aikainen happisaturaation mittaus ja hengityksen säännöllisyyden mittaus.

Jos jotakin kiinnostaa ostaa sormus minulla ois linkki viidelle nopeinmalle jolla saa 50€ alennuksen ja 6kk oura-jäsenyyden veloituksetta.
    Jos kiinnostuit kysy YV:llä linkkiä

Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla
    Nikke123 muokkasi tätä : 03.08.2022 at 06.47

^
    laitoinpa sitten tilauksen tuon linkin kautta. Onko hajua kuinka vauhdikkaasti sormus saapuu? Sormen koon osasin ilmoittaa suoraan kun olen sen jo aiemmin mitannut.

Mitä Oura tarjoaa enempi vaikka verrattuna Garminin uusimpiin kelloihin? Kehon lämpötilan mittaus?

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Itelle tuli viikossa kun tilasin. Paljolti riippuu paljonko tulee uusia tilauksia ja miten vielä kesälomat vaikuttaa.

Itelläkin fenix 6x ja oura-sormus. Noiden yölliset näyttämät poikkeaa monesti noiden unen vaiheiden osalta aika paljon. Oura näyttää myös yöllisen sykevälivaihtelun jota fenixiltä ei saa ulos.
    Oura vaatii aina puhelimen johon ladata tiedot ja analysoida.

Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla

Garmin fenix 6 tulossa myös sykevälivaihtelu. Mikäli liittynyt beta versio kokeiluun tämä ominaisuus käytössä uusimmassa päivityksessä

Olen jo huolestunut ennenkuin olen saanutkaan laitetta. Onko tämä yleinen havainto:
    https://parempimina.fi/artikkelit/ou...utin-sormuksen
    "Heti kun sammutin valon ja lakkasin liikkumasta, laite oletti minun nukahtaneen alle 10 minuutissa. Riippumatta siitä, pysyinkö hereillä oikeasti 20 vai 120 minuuttia.

Joinakin öinä kuuntelin erilaisia nukahtamista auttavia uniääniä Ouran sovelluksen avulla - yleensä useita eri vaihtoehtoja, koska 20-30 minuuttia kestävät tallenteet harvemmin riittivät. Pahimmillaan Ouran sovellus luuli minun nukkuvan samaan aikaan, kun käytin koko hemmetin appia vaihtaakseni äänimaisemaa".

Tuo on ollut normitilanne kellon uniseurannan kanssa; hirvittävää valveilla makailua ja typerä kello väittää aamulla, että on hyvin nukuttu yö. Onko Oura yhtä tyhmä?

^Tuommoista en ole huomannut. Mutta juuri eilen ihmettelin kun sormustin oli sitä mieltä, että olin päivän aikana ollut paikoillani melkein yhdeksän tuntia. Kolme noin 20 minuutin "treeniä" se ripotteli johonkin väleihin. Totuus kuitenkin oli, että olin kaupunkilomalla ja lähdettiin liikkeelle noin klo 9 aamulla ja reipas 12 tuntia kierreltiin, hissuksiin tosin, mutta kävellen kuitenkin. Pari kertaa käytiin syömässä ja pari kertaa kahvilassa. Hassuinta ehkä se, että Oura näytti graafissa, että liikettä oli ollut koko päivän ja kroppa oli samaa mieltä. Sormuksen mielestä jäin aktiivisuustavoitteestani ja "paikallaanoloaika" 8h37min.

Olen ollut Ouran käyttäjä siitä lähtien kun gen 2 julkaistiin, nyt sormessa gen 3. En ole aikaisemmin kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Onkohan algoritmi tosiaan sellainen, että se rekisteröi liikkeen liikkeeksi ja ehdottaa sitä "treeniksi" vasta kun se on sormuksen mielestä lähempänä/yli "kohtalaista" kuin "kevyttä". Pitääpä tarkkailla tätä sillä silmällä.

Tuo uniseuranta on kyllä haastava, mutta ei taida ilman EKG:tä selvitä 100% varmuudella, että milloin henkilö nukkuu. Ja voihan sitä nukkua, vaikka olisi jotkut ”rauhoitusäänet” päällä.

Oletteko huomanneet, että Stravasta haetuissa suorituksissa matka on väärin? Mulla yhdessä pyöräilyssä Oura sanoo 12,9 km ja Strava 23,5 km (tjsp). Ja siis tuo Ourassa oleva on nimenomaan Stravasta haettu sama harjoitus.

Sama huomio noista Stravasta haetuista suorituksista, matka väärin, mutta ajallinen kesto näyttäisi olevan oikein.

Nopeestihan tuo rinkula tuli.
    Turha kai yhden illan/yön tulosten perusteella on mennä antamaan tuomiota, mutta on tämä hyvä laite; illalla kaksi lasia valkkaria, pyöriskelyä puoleen yöhön herääminen ennen seiskaa ja aamulla tunne huonosti nukutusta yöstä. Onneksi Oura pelasti päiväni ja kehui uneni olleen ihanteellinen (90), 8 tuntia unta. Valmius 89.
    Eilisen alkuillan löysän kävelylenkin laite tuomitsi kohtalaisen ja raskaan välimaastoon. Ehkä se vielä oppii mikä on raskasta... Ilmeisesti se ei tiedä maksimisykettäni kun jossain huomasin sen arvioksi 157 (laskee ilmeisesti iän perusteella?) En tosin löydä sitä nyt mistään. Voiko sen syöttää manuaalisesti jostain? On koettu about 170.

Garmin (tai no tais olla DC Rainmaker) sanoi jostain ominaisuuksissaan, että tarvitaan 19vrk käyttöä, että antaa oikean arvion (olisko ollu training status?). Polar sanoo Nightly Recharge ominaisuudesta, että tarvitaan 3 yön mittaus, ennen kuin kello alkaa arvostella palautumistasi. Noihin verrattuna 15h (?) perusteella tehty tulkinta on hilppasen ennenaikainen. Jättäis vaikka kertomatta alkuun...

Kiskoitko vinkkua 157 sykkeellä

Joo, annetaan sormidonitsille vielä mahdollisuus oppia
    Saattoi se viininkiskomissuoritus jäädä alle tuon 157 sykkeen.

Mun mielestä Oura vaatii pari viikkoa sisäänajoa. Näin muistan lukeneeni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istvan Katso viesti
    Sama huomio noista Stravasta haetuista suorituksista, matka väärin, mutta ajallinen kesto näyttäisi olevan oikein.
    Joo, aika oikein, matka väärin. Avasin tuosta tiketin Ouralle ja ainakin väittivät, että menee jatkoselvitykseen.

Oletteko huomanneet, että Stravasta haetuissa suorituksissa matka on väärin? Mulla yhdessä pyöräilyssä Oura sanoo 12,9 km ja Strava 23,5 km (tjsp). Ja siis tuo Ourassa oleva on nimenomaan Stravasta haettu sama harjoitus.
    Tsekkasin kymmenkunta viimeisintä suoritusta ja kaikissa on matka oikein.
    The older I get the faster I was

Mä katsoin myös muutaman taaksepäin ja jokaisessa matka n.55-60% siitä mitä Stravassa. Melko kummallista.

Luulisi, ettei sieltä Stravasta tule kuin vain nuo arvot suoraan, ei gpx:ää

Täälläkin näyttää mitä sattuu. Ouran mielestä kilometrejä aina vähemmän kuin Stravassa, mutta eron suuruus vaihteelee. Nämäkin siis "tuotu sovelluksesta Strava". Eilistä lenkkiä ei näköjään tuonut ollenkaan.

Ouraan Stravasta tulee minulle pelkkä pyöräilyn kesto, ei matkaa. Toki minulla ei ole maksullista Stravaa, johtunee siitä (tai uusimmasta päivityksestä?)

Kuinka muilla itsensätarkkailijoilla HRV?
    Mun arvot ovat ihan pohjamutaa; 10 - 20 välillä?
    Pitääkö olla huolissaan?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •