FillarilehtiTrekSumekoAlltricksElectrobikeRide
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 109

Aihe: Oura

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ouraan Stravasta tulee minulle pelkkä pyöräilyn kesto, ei matkaa. Toki minulla ei ole maksullista Stravaa, johtunee siitä (tai uusimmasta päivityksestä?)
    Onkos Ourassa muka GPS? Vai miten se tuota matkaa arvioi.

^Mulla on samassa haarukassa. En tiedä pitäisikö olla huolissaan, mutta on mulla stressiä yli oman tarpeen, joten voi pitää paikkansakin.

Eniten tällä hetkellä Ourassa ärsyttää tuo synkkaamisen hitaus. Ja se, ettei osaa tehdä sitä taustalla.

^^ Ouraan tulee automaattisesti tiedot Stravasta. Mulla on Wahoo Element Bolt fillarissa, josta data siirtyy Stravaan ja Stravasta sitten Ouraan.

Liekö sitten ikäkysymyskin tuo HRV:n mataluus. Kuuskymppisellä mikään enää toimi... no verenpaineet on ihantellisella mallilla. Ainoastaan työ ja nimenomaan jokaikinen kokous nostaa sitä. Eikä tarvita edes mitään stressaavaa tai kuormittavaa työ/kokoustilannetta yläpäine nopeesti140 tai jotain. Fillarilenkin jälkeen 115...125.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KalleHermanni Katso viesti
    Onkos Ourassa muka GPS? Vai miten se tuota matkaa arvioi.
    Todnäk keskustelee puhelimen kanssa reissun aikana. Mulla näkyy Ourassa joskus myös reitti niissäkin "treeneissä", joita en mittaa muilla mittareilla ja jotka Oura bongaa automaattisesti.

^reitti?
    Siis ei kai karttamuodossa vai matkana km?
    Niinkuin mainitsin niin mulla ei Ouraan tule edes km, vaikka Stravassa se matka on tyrkyllä.
    Samoin kävely, jonka merkkaan lähtiessä treeniksi tulee esille vain aikana ei km, vaikka mukana olevassa puhelimessa on sijainti päällä.

Jeps. Tarkistin vielä aamulla kiertämäni koirankusetuslenkin ja Oura näyttää tuosta reitin/jäljen karttapohjaa vasten, matkan jne. Jälki näyttää järkevältä, mutta en osaa sanoa, onko kilometrimäärä oikein. Keskinopeudesta päätellen ei ole.

Edits. Tuo siis ouran automaatilla. En ole käynnistellyt erikseen mitään treenin aikaisia sykehommia tms.

No ookei... ei mulla mitään kulkureittiä näy.
    Tuoltahan löytyy asiasta juttua https://support.ouraring.com/hc/fi/a...tunnistuksessa

"• Jos sijainnin käyttö automaattisesti tunnistetuissa aktiviteeteissa on saatavilla laitteellesi ja Oura-tilillesi (*ominaisuus tuodaan saataville vaiheittain), näet tietokortin seuraavan kerran, kun suoritat Ouran tunnistaman aktiviteetin."

"Huom.! Sinulla on oltava puhelin mukanasi treenin aikana, jotta voit saada sijaintiin perustuvia tietoja. Oura-sovelluksen on oltava myös laitteessasi avoinna ja käynnissä taustalla, ennen kuin aloitat treenin".
    - en ole tehnyt noin...

"Asetuksista Icon_Settings.png. Avaa Koti Icon_Home.png -välilehden vasemmasta yläkulmasta hampurilaisvalikko Icon_Bars.png > valitse Asetukset Icon_Settings.png. Napauta Yleiset-osiossa Sijainti > ota käyttöön Ouran sijaintiominaisuudet".

- ei vaan löydy valikosta ollenkaan "sijainti". No täytyy tutkia tai sitten se ylläolevan selityksen mukaan "*ominaisuus tuodaan saataville vaiheittain"

ja "Suosittelemme kaikkia automaattisen aktiviteettien tunnistuksen ystäviä ja käyttäjiä asettamaan Ouran sijaintipalvelujen asetukseksi Aina päällä. Jotta ominaisuus toimisi oikein, GPS-sijaintisi on oltava saatavilla heti treenin alusta alkaen. Muutoin esimerkiksi pyörä- tai juoksulenkin reitti ja kartta voivat jäädä tallentumatta".

Noinpa tein nyt

Ouralta vastaus Strava-ongelmaan:

”Thank you so much for bringing this to our attention. My name is Fame Divina from Oura Technical Support Team. We apologize for responding just now due to the high volume of requests. Rest assured I'll be assisting you until this issue has been resolved.

We're truly sorry to hear that you're experiencing issues with Strava and Oura Integration. We actually appreciate your effort in letting us know about these sudden issues and we know how frustrating it might be that Oura shows a different distance when you sync it from Strava. I know how important data is for you hence this is worth checking. Please know that your feelings are valid and rest assured your concern will never be taken for granted.

Your screenshot indeed shows that the distance value on the Strava app shows a different value on the Oura app.

Upon review, we have confirmed that this is an ongoing bug that we're currently working on fixing. Rest assured we are aware of the issue due to the volume of users reporting the same experience and appreciate you reaching out to notify us of this matter. We are currently working to fix it and pushing to implement the fix as soon as possible so that you will be able to enjoy and use the ring through Strava and Oura apps.”

Oura

Miten paljon gen 3 sormuksenne kuluttaa akkua päivällä? Itsellä tänään ilman mitään aktiviteetin tallennusta akkua on kulunut näin:

klo 07.55:akkua 97%
    klo 14.33:86%
    klo 19.55:71%
    eli 12h aikana akkua on kulunut 26%. Onko normaalia?

Toinen kysymys: Jos sormuksenne akku loppuu yöllä, niin onko normaalia että mitään tietoja ei kyseiseltä yöltä näytetä sovelluksessa ? Tänäaamuna sormuksessani oli 1% akkua jäljellä kun kytkin sen laturiin ja synkkasin tiedot, mutta mitään valmius jne tietoja ei näy sovelluksessa yöltä.

Iltapulussa lukee ouralla menevän huonosti.

Jospa muutkin äänestivät jaloillaan kk/maksua vastaan. Itselläni loppui ainakin kiinnostus saman tien sornukseen. Maksullisia palveluja on jo aivan riittävästi.

No kyllä tämä minulta luultavasi lähtee palautukseen vaikkei olisi kuukausimaksuakaan. Tuntuu kaikenkaikkiaan turhakkeelta, vieläpä hyvinkin epäuskottavalta unimittauksien osalta.
    Ja jotenkin se onnistuu minulle (ja Polarin mukaankin) rankat treenit arvioimaan joka kerta keskitasoiseksi.
    En mä tätä tarvi oikeasti. Jos on kipeä tai väsynyt niin tietää sen muuutenkin. Ja sormus ei näytä tietävän valvonko vai nukun.

Itse olen myös oivaltanut kellossa olevan muitakin hienoja puolia, kuin pelkkä datan kerääminen. Siitä voi laittaa herätyksen, ajastuksen ja katsoa kelloa!

Eli kun tottui garminiin ranteessa häipyi kyllä halut ostaa sormus.

Minäkin olen joskus miettinyt Ouraa mutta kelloon verrattuna en keksi sille muuta ehkä oleellista (=mielenkiintoista) kuin ruumiinlämmön mittaamisen.

Jos ei sporttaa tai ei halua pitää sportti- tai älykelloa 24/7, niin sittenhän Ouralle voi löytyä käyttöä.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

^ Tämä "jos ei halua pitää sportti- tai älykelloa 24/7" oli perusteena tämän Ouran hankkimiseen ja se, että sporttikellon uni-analyysit ovat kokemuksieni mukaan todella pehmoista huttua. Toisekseen kun G3-versioon tuli tämä happisaturaatiomittaus niin ajattelin sen paljastavan mahd. uniapnean oireita.
    Unianalyysit eivät vakuuta Ourassakaan ja softa on aika heikko treenaamisen analysointiin kun vertaa vaikka Polarin tuottamaan dataan.
    Tämä sormus tuottaa ohutta yleissuositusta höttötyyliin jos on treenannut liikaa niin löysää. Eipä tuota ole vaikea muutenkaan itse huomata.
    Sormus, niinkuin kellotkin mittaavat sykettä, siinä se. Ihan varmasti dokaamisen jälkeen yöllä syke on korkealla ja sormus sen mittaa.
    Unen laatua arvioi miten sattuu:
    "..eräänä iltana kuuntelin podcasteja nukkumaan mennessä (tämäkin taustaääni monesti auttaa nukahtamiseen). Oura tyypillisesti luuli minun nukahtaneen jo minuuteissa, vaikka oikeasti kuuntelin kokonaisen tunnin jakson loppuun asti ja nukahdin vasta seuraavan alussa.
    Tänä aikana Ouran mukaan siirryin kevyestä unesta syvään uneen ja takaisin kevyeen. Jos podcastien kuunteleminen voidaan tulkita syväksi uneksi, algoritmi on käytännössä kertakaikkisen hyödytön". https://parempimina.fi/artikkelit/ou...utin-sormuksen

Oura

^jos ei koe saavansa laitteesta hyötyä, niin sitten se kannattaa palauttaa. Sormuksia saa halvemmallakin, jos vain sellaista on vailla.

Mitä tulee unen mittaukseen, niin kyllä, Oura mittaa ”vain” sykettä (ja sykevälivaihtelua), niin kuin muutkin sykemittarit. Jos joku on kuunnellut koomassa rentoutusohjelmaa ja syke laskenut ja oltu paikallaan ja kellonaikakin iltapuolella, niin totta kai sykemittari tulkitsee sen nukkumiseksi. Saman se olisi tehnyt Garminkin.

Samaa mieltä siitä, että ne ”valmius”-jorinat on aika tuulesta temmattuja. Eilen ehdotti mulle, että olisiko aika hidastaa. Tänään kertoo, että viime aikoina mun liikkuminen on ollut vähäistä, pitäisikö asialle tehdä jotain. Koittaisi nyt päättää.

Ouran algoritmit varmasti keskiarvoistavat raakasti. Pakkohan niiden on. Itse ole sen verran välimallinjätkä tässäkin asiassa, että Oura mittaa erittäin uskottavasti omat yöuneni ja "fiilikseni". Tuntemukset korreloivat vahvasti tulosten kanssa. Olen ollut Ouran käyttäjä noin kaksi vuotta ja dataa alkaa olemaan. Esim koronatartunta "näkyy" datassa pari päivää ennen oireita ja positiivista testiä, samoin taudista toipuminen.

En mä sitä väitä, että tästä mitään hyötyä olisi tai että data vaikuttaisi sen suuremmin elämäntapoihini, mutta mielenkiintoista seurattavaa kuitenkin.

Viimeisen gen3-päivityksen jälkeen tuntuisi syövän akkua nopeammin kuin aiemmin. Onko muilla vastaavia havaintoja?

Oura

Kyllä, tunnettu ongelma: https://support.ouraring.com/hc/fi/a...netut-ongelmat

Itse olen ladannut ouraa nyt 2 krt päivässä n. kuukauden ajan jo. Yöllä akkua menee 50% ilman veren happipitoisuuden mittausta. Nythän tuotteen akku kuluu melkoista vauhtia verrattuna aikaisempiin firmwareversioihin joilla akku kesti n 4-5 päivää… Toivottavasti tämä on kuitenkin korjattavissa softan avulla tulevaisuudessa, ettei tarvi sormusta vaihtaa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Kyllä, tunnettu ongelma: https://support.ouraring.com/hc/fi/a...netut-ongelmat

Itse olen ladannut ouraa nyt 2 krt päivässä n. kuukauden ajan jo. Yöllä akkua menee 50% ilman veren happipitoisuuden mittausta. Nythän tuotteen akku kuluu melkoista vauhtia verrattuna aikaisempiin firmwareversioihin joilla akku kesti n 4-5 päivää… Toivottavasti tämä on kuitenkin korjattavissa softan avulla tulevaisuudessa, ettei tarvi sormusta vaihtaa..
    Koittaisin resetoida sormuksen ens alkuun, se auttoi mulla ainakin yhteen jumiin. Eli sormus laturiin ja muutama tömäkkä napautus pöytään (ohjeet netissä). Jossei auta, tuo menee takuuseen heittämällä ja postittavat uuden ihmeempiä kyselemättä..

No mulla kestää kaksi päivää happisaturaatiolla. Resetoin sormuksen ja yhden latausvälin kesti neljä päivää…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rydman Katso viesti
    Koittaisin resetoida sormuksen ens alkuun, se auttoi mulla ainakin yhteen jumiin. Eli sormus laturiin ja muutama tömäkkä napautus pöytään (ohjeet netissä). Jossei auta, tuo menee takuuseen heittämällä ja postittavat uuden ihmeempiä kyselemättä..
    Eikös tuo resetoida sen puhelinsovelluksen kautta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eikös tuo resetoida sen puhelinsovelluksen kautta?
    Onnistuu sitäkin kautta tosiaan. Itsellä oli niin jumissa, ettei ottanut yhteyttä.

Mulla kestää 4 pv kaikki ominaisuudet päällä..

Mulla kesti viimeisen päivityksen jälkeen noin puolitoista vuorokautta. Painoin resettiä, jos tosiaan auttaisi.

Täällä kestää nelisen vuorokautta kaikki ominaisuudet päällä, ei ole muuttunut mitenkään päivitysten jälkeen. Redetointi ja päivitysten uudelleenasennus varmaan ainoa kokeiltava ja sitten jos ei auta niin reklamaatiota menemään vaan.

Resetistä puolitoista vrk ja akun varaustaso edelleen 54%. Toivottavasti jäi pysyväksi ilmiöksi.

Palautin sormuksen tehdasasetukset ja resetoin sormuksen. Ei auttanut akunkulutukseen. Laitoin asiakaspalveluun viestin.. katsotaan miten käy.

Olettehan huomanneet, että iOS 16-versiossa sormuksen akun varauksen saa näkymään puhelimen lukitusnäytölle, eika tarvitse turhaan käynnistellä sitä appia.

Oura

Tänään tullut 2.8.20 firmware. Nyt mennyt vasta 2% akkua aamusta, joten näyttää korjanneen akun kulutuksessa ilmenneen ongelman; ainakin lyhyen havaintojakson perusteella.
    Edit 28.9: ei näytä auttaneen. Yöllinen akun kulutus edelleen n. 40% ilman veren happipitoisuuden mittausta. Asiakaspalvelukaan ei ole vastannut mitään viikkoon. Ei hyvä kokemus tähän asti.

sillimestari muokkasi tätä : 28.09.2022 at 08.19

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •