FillarilehtiSumekoAlltricksElectrobikeTrekRide
Sivu 1 / 4 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 109

Aihe: Oura

Hybrid View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti

Oura

Ouralta tuli gen 3 sormus ulos ja siinä pitäisi nyt olla myös harjoituksen aikainen sykkeenmittaus. Mielenkiintoista verrata tuloksia Garminin ranne- ja sykevyömittauksiin.

https://ouraring.com/

Päivitin oman sormukseni uuteen, mutta niiden toimitus on kai vasta joulukussa jos silloinkaan. Jos sormus kiinnostaa, oheisen linkin kautta 3 ensimmäistä saa 50€ alennuksen ja uudesta Ouran analyysipalvelusta 6kk tilauksen kaupan päälle (normaalisti 6€/kk). Tuo lisäpalvelu ei ole pakollinen, vaan vertautuu enemmän maksulliseen stravaan (tulee jotain lisää, mutta ilmaispalvelukin on olemassa).

https://ouraring.com/taf/27e3b3b489

Onko muuten Whoop-ranneke Ouran selkein suora kilpailija vai ennemminkin Apple Watch ja vastaavat? Whoopilta tuli juuri uusi ranneke (3.0 oli aika surkea tarkkuudeltaan Reiskan arvostelussa) mutta kuukausihinta on moninkertainen Ouraan nähden.
    Oura kiinnostelisi mutta inhoan sormuksien käyttöä niin jää valitettavasti kauppaan.

^Ei ole tuo Whoop mulle tuttu. Ouraa käyttänyt nyt vuoden verran ja olen ollut tyytyväinen. Ei mikään ihmelaite (mulla on myös Garmin Fenix ranteessa 24/7), mutta hoitaa hommansa.

Sormuksessa on omat ongelmansa eikä se ole kädessä mitenkään huomaamaton. Mulla sormus on oikean käden keskisormessa. Siinä se oli vähiten tiellä. Jos korvaisi vihkisormuksen tuolla, niin sitten voisi käyttää vasemman nimettömässä.

Itsellä on ollut Oura nyt kaksi vuotta käytössä ja toimii joissain asioissa todella hyvin, toisissa heikommin. Oma käyttö painottuu tuolla lähinnä unen seurantaan, mihin tuo on tähänastisista omista testeistä sopinut parhaiten. Myös Apple watch käytössä ja se vaikuttaa paremmalta juuri liikunnan mittaamiseen. Muita laitteita ei ole ollut testissä vielä.

Kommenttina tuohon, että sormus ei ole huomaamaton, olen täysin samaa mieltä. Oma näkemykseni on, että tuota ei kovin helposti edes käytä juuri keskisormessa tai nimettömässä, koska liian iso sopiakseen sormien väliin hyvin. Toki kaikilla erilaiset kädet, mistä johtuen varmasti hyvin erilaisia näkemyksiä. Itse kuitenkin käytännössä pakko pitää etusormessa (oikea käsi).

Ensimmäisen viestin alennuskoodilinkki on ilmeisesti myös jo vanhenutunut, joten tässä vielä uusi. Tuossa on tällä hetkellä 2 käyttökertaa vielä voimassa. 50 € alennus ja 6 kk ilmaista palvelua, jonka Oura on juuri julkaissut uusien sormuksien myötä.

https://ouraring.com/taf/c43413fa9f

Mä kokeilin etusormessa, mutta en tykännyt fiiliksestä kun käyttää tietokoneen hiirtä. Keskisormessa mulla huomaamattomin, mutta kannattaa etukäteen käyttää niitä sovitussormuksia eri sormissa ainakin vuorokauden kerrallaan. Minuutin kokeilu ei kerro mitään.

En ole koskaan voinut pitää sormuksia, en edes vihkisormusta, joten Ouran kokeilu ei edes kiinnosta mutta Polar Verity Sense on nyt ollut jonkin aikaa ja ilman en enää osaisi olla. Aivan mielettömän mukava ja helppo käyttää.
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    En ole koskaan voinut pitää sormuksia, en edes vihkisormusta, joten Ouran kokeilu ei edes kiinnosta mutta Polar Verity Sense on nyt ollut jonkin aikaa ja ilman en enää osaisi olla. Aivan mielettömän mukava ja helppo käyttää.
    Eikös tuo ole pelkkä sykevyö?

Itsekkin nimittäin toivoisin pelkkää tyhmää ranneketta, joka hoitaisi palautumisen ja rasituksen seurannan. Sormusta en pysty käyttämään ja kello ei mahdu takin alle. Tiellä duunissakin.

Mittaako teillä aina yöllä tuota sykevälivaihtelua. Minulla mittaa todella vaihtelevasti. Vaihtanut eri sormeen kokeillut kolmella eri sormuksella. Monet yöt menee eikä piirrä mitään käyriä. Sitten saattaa piirtää yhen tai useamman pisteen toisinaan koko yön. Teknisestä tuesta sanottiin minulla olevan jotain häikkää ilmeisesti sormien verenkierrossa. Pitää kokeilla olisikohan tuo uusi sormus parempi/tarkempi kun on lisätty antureita ja ominaisuuksia. Itsellä nykyinen näyttää jonkin verran korkeampaa leposykettä kuin garmin mutta voi johtua mittaus pituudesta. Kuitenkin mukava lisä kellon mittauksiin.

Jos edellinen alennus linkki tulee täyteen tässä uusi.
    https://ouraring.com/taf/f6a18272e1

Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla

Juu, Verity on pelkkä sykevyö, pidän hauiksen kohilla, tuollainen kyllä kelpais jos joku tekis vastaavan seurantalaitteen.
    -J.Kani

^^mulla mittaa ihan kohtuullisesti. Jotain pätkiä on yön aikana. Yleensä yksi n. puolentunnin pätkä jolloin ei mittaa.

Tulipa laitettua tilaukseen ja kun on saatu + jonkin aikaa käyttöä, niin laitan kommentteja. Tuossa oma koodi, jolla alennusta 50€ ja 6kk ilmainen käyttö kaikelle datalle.

https://ouraring.com/taf/62bba29802

Parisen vuotta on Oura ollut sormessa. Kertaalleen myös takuuvaihdettu akun hyytymisen takia (perusvika). Unen ja palautumisen seurantaan sen aikoinaan hankin ja siinä sormus toimii vallan maniniosti. Lukuvut on lukuja mitä Oura antaa mutta kyllä sieltä näkee jos joku toimii tai ei toimi. Myös orastavat sairaudet saa usein selville ja myös sen kuinka hidasta sairastamisesta toipuminen pahimmoillaan on. Itse pidän sormusta oikean käden etusormessa, keskisormessa tai nimettömässä se painaa muihin sormiin. Tiettyä ongelmaa aiheuttaa isot sormiennivelet eli sormuksen mitoitus piti tehdä sen mukaan.

Uusi gen 3 sormus on tilattu, enää odotellaan sovitussettiä ja uutta sormusta. Itse olen tyytyväinen akkuongelmista huolimatta.
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Samansuuntaisia käyttökokemuksia itselläkin gen2 versiosta. Reilu 2 v tullut käytettyä päivittäin. Leposykkeestä ja hrv-käppyrästä näkee kyllä hyvin, miten yksikin illalla juotu olut vaikuttaa alkuyöstä. Nyt gen3 versio tilattu.

Jos joku tarvii alennuskoodia, niin tässä linkki:
    https://ouraring.com/taf/bb9d02dabc

Täällä kanssa Oura ollut pari vuotta vai miten pitkä aika siitä nyt on kun se 2gen esiteltiin, tilasin silloin sen ennakkomyynnistä niinkuin nyt 3gen mallin. Luonollisesti olen ollut tyytyväinen, takuuseen vaihdettiin kerran uusi sormus vaikka takuu olikin jo ohi.

Pidän tuosta palautumisen seurannasta, kehoittaa keventämään kun on sen aika joko rasituksen, unen tai molempien vuoksi. Ostin juuri myös Apple Watchin, ihmetyttää miten "tyhmä" tuossa on aktiivisuuden seuranta tai tavoite, ei ota ollenkaan huomioon rasitusta tai unta, muuten niin fiksu laite.

Tuostahan voisi joku jenkeissä haastaa Applen oikeuteen kun tyhmänä vaan puskee menemään kellon kannustaessa ja sitten joutuu ylikuntoon

HRVn mittaamiseen olen itse käyttänyt nyt vuoden ajan HRV4Training, softaa. En tiedä miten vertautuu Ouraan, mutta olen oppinut hieman luottamaan siihen, että jos sanoo että ota kevyemmin tänään, olen ottanut.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    HRVn mittaamiseen olen itse käyttänyt nyt vuoden ajan HRV4Training, softaa. En tiedä miten vertautuu Ouraan, mutta olen oppinut hieman luottamaan siihen, että jos sanoo että ota kevyemmin tänään, olen ottanut.
    Hrv4training -softaan tuli just päivitys ja asetuksissa voi tehdä linkityksen Ouran tietoihin, jos on sormus käytössä. En vielä katsonut että miten hrv4 käyttää Ouran tietoja.

Joko oot tutustunut tuohon hrv4 softaan miten hyödyntää ouran tietoja? Tuleekohan tuosta uudesta sormuksesta minkäverran lisäarvoa seurantaan? Käytättekö sormusta aina va vain yöllä. Itse en pysty käyttämään työaikana ku sellainen työ ettei voi käyttää sormuksia. Päivällä kello mittaa tiedot. Onko ohjelmaa jolla esim garminin kellon ja ouran sormuksen tiedot yhdistyis ja ohjelma käyttäs näitä molempia analyysiin?

Tässä vielä linkki ouran 50€ alennukseen ja 6kk ilmainen oura-jäsenyys.
    https://ouraring.com/taf/f6a18272e1

Mun mielestä ourassa ei järkeä, jos on garmin jo ranteessa. Vaihdoin nyt uusimman venun ja tässä on kyllä parantunut unen ja palautumisen seuranta selkeästi.

Pienempi malli on myös tosi kiva käyttää. Ei häiritse ajaessa, töissä tai yöllä lainkaan.

Jännä nähdä lähteekö garmin mukaan kuukaisiveloituksiin. Ehkä laitemyyntiä on niin paljon, ettei tarvitse. Tuo on ainakin itselleni kyllä iso plussa.

Kumpihan lie tarkempi unen seurannassa kun antavat yölle aika erillaista dataa. Mukava seurata molempien dataa. Kerran tuli jokin ohjelma tv:stä jossa verrattiin unenseurantaa ammattilaitteiden, sormuksen ja rannekkeen kesken. Antoihan nuo sormus ja ranneke jotain samansuuntaista dataa kuin ammattilaitteet. Taisi sormus osua lähemmäksi kuin ranneke. Kuitenkin tuo datan analyysi näissä on tuo tärkein pointti. Datalla ei tee mitään jos sitä ei oo analysoitu. Tähän tarvis moni apua jotta sais datan jotenkin raameihin

Oura on varmaan tarkempi, mitä vanhemmat garminit. Tuo venu2 on kai ainoa missä on uudempi sykeanturi. Mutta siis en tietenkään osaa sanoa onko se vieläkään ouran tasolla.

Oura mittaa ainakin yöllä hereilläoloaikaa paremmin kuin Garmin Fenix 6X Pro. Samoin Garmin ei taida mitata HRV-arvoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Oura mittaa ainakin yöllä hereilläoloaikaa paremmin kuin Garmin Fenix 6X Pro. Samoin Garmin ei taida mitata HRV-arvoja.
    Mittaa se. Ei vaan paljasta niitä julkiseksi. Garmin mittaa hrv dataa käsittääkseni myös päivällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mittaa se. Ei vaan paljasta niitä julkiseksi. Garmin mittaa hrv dataa käsittääkseni myös päivällä.
    Garminin Body Battery liittyy nimenomaan sykevälivaihteluun. Minkälaisia propyöräilijöitä täällä on kun pitää mitata sykevälivaihtelua monella eri vehkeellä

Venu2 unen mittaus on törkeän tarkka. Hirveä ero vanhaan rannekkeeseen.

Alkoi kyllä tuo venu 2 gps kiinnostamaan. Teeppä sille oma ketju ja laittele kokemuksia?
    -J.Kani

Joko muille on tullut gen 3-sormukset? Itse sain eilen ja heti kyykkäsi lataukseen. Eli laturi menee "vikatilaan" hetken ladattuaan (alkaa vilkuttaa punaista, kyseessä siis se uusi telakka). Lataa kuitenkin, mutta ei esimerkiksi anna ilmoitusta latauksen valmistumisesta. Laitoin tästä vikailmoituksen Ouralle. En voi testata vanhalla telakalla, kun sormuksen koko vaihtui tässä samalla.

Ja ei tällä uudella sykemittaria korvata. Mittaa sykkeen levossa 5 min välein. Eli myös keskellä päivää, jos ei heilutella käsiä.

Tännekin tuli eilen uudet gen 3 Ourat eikä kumpikaan toimi, mutta eri lailla poissa pelistä.

Mun sormus ei ota latausta vastaan. Vilauttaa kerran valkoista valoa ja sitten palaa vihreä eli mielestään akku on täynnä.
    Sovellus kertoo toista: latausprossa 61 eikä hievahdakaan.

Perheen toisen käyttäjän sormus latautuu, jee, mutta ei toimi muuten. Ei tallenna aktiivisuutta eikä unta.

Laittoivatko liian kiireellä liikkeelle keskeneräiset pelit?
    Tuesta vastaus on, että kiirettä pitää, koska gen 3 on laskettu liikkelle... Joo, huomattu on.

Tässä kohtaa ei elinikäinen, ilmainen jäsenyyskään lämmitä.

DHL:n heppu toi paketin ovelle jossa uusi gen3 odotti. Koko sama kuin gen2, väri vaan vaihtu. Siirto vanhasta uuteen meni sujuvasti, noin 5min johon kuulu softan päivitys sormukseen.

Eli ainakin mulla kaikki toimi sujuvasti.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Ouran saa nyt synkattua Stravan kanssa.

https://ouraring.com/blog/oura-and-strava-partnership/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •