ElectrobikeFenixKeinänen OyRide
Näyttää tulokset 1 - 17 / 17

Aihe: Sykemittarin valinta: Polar/Suunto, Linux + isot lukemat

Kymysys Sykemittarin valinta: Polar/Suunto, Linux + isot lukemat

Olen valitsemassa elämäni ensimmäistä "oikeaa" sykemittaria. Olen valmis tukemaan kotimaista valmistajaa, joten valinta rajoittuu Polariin ja Suuntoon. Kahteen kysymykseen en ole löytänyt vastausta:

1. En omista Windows tai Mac tietokonetta (kaikki ovat Linuxit). Sulkeeko tämä pois jommankumman yllämainituista? Android puhelin löytyy.
    2. Pystyykö mahdolliset näytön konfiguraatiot näkemään ennen kuin ostaa laitteen? Tarvitsen sykelukemat näkyviin *isolla fontilla* silloin kun mittari on ohjaustangossa kiinni (näköni ei ole hyvä lähelle eikä kauas).

Ainakin Polar V toimii myös 100% ilman pc:tä. Suunto Spartan piti päivittää atk:lla, en tiedä uudemmista.

Minulla on Polar Unite eikä windows tai mac-konetta. Aikaisemmin oli Honor Band 5, mutta tästä halusin eroon koska huawei. Unite tuli verkkokauppa.com:in ylijäämävarastosta.

Unite on ihan kiva. Olen käyttänyt pelkästään androidilla sitä, ja linuxkoneella selaimessa. En ole kaivannut yhteyttä kello - tietokone, en tiedä mitä sillä tekisi. Kaikki hoituu androidilla.

Ainakin Unitessa on syke todella isolla ja värikoodattukin jos on vain aloittanut harjoituksen.

Unite vaatii latausta melkein joka toinen vuorokausi. Honor 5 meni 4-5 päivää yhdellä latauksella. Honorissa kosketusnäytöllä herättäminen ja hiki hihassa oli huono yhdistelmä, Unitessa toimii paljon paremmin.

Aika hyvin on mielestäni Uniten eri näytöt esitelty netissä.

Tässä on harjoitustila;

Edit: eipä nämä näytä yhtään mitään jos kello on tangolla.

editedit: Polarin käyttöönotossa pitää antaa lupa henkilötietojen siirtoon EU:n ulkopuolelle. Onneksi on sentään suomalainen yhtiö.

Ja näyttö on Polar Veessä hyvin muokattavissa. Saa vaikka sen nopeuden isolla pelkästään.

Voit asentaa kännykkään molempien softat, mutta ilman kelloa tuskin näkee asetuksia. Polar flow ja Suunto app.

^^ Miten niin ei näytä tangolla mitään? Harjoituksen ajaksi näytön saa unitessa lukittua päälle.

V:ssä on himmeämpi näyttö, mutta akku kestää sitten toista viikkoa.

Se vaatii sitten varmaan sykemittausvyön.

Onko "V" saman kuin Vantage V?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    ^^ Miten niin ei näytä tangolla mitään? Harjoituksen ajaksi näytön saa unitessa lukittua päälle.
    Kuvassa olevat numerot ovat liian pieniä näkyäkseen tangolta, eli n. 50cm:n etäisyydellä :cry: Tästä syystä olin palauttanut jonkun en-muista-mallia FitBit mittarin. Tarvitsisin vain 3 numeroa (aktuaali syke) koko näytölle, sen sijaan tuo näytti kaiken kerrallaan 10px fontilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KonstantinShemyak Katso viesti
    Kuvassa olevat numerot ovat liian pieniä näkyäkseen tangolta, eli n. 50cm:n etäisyydellä :cry: Tästä syystä olin palauttanut jonkun en-muista-mallia FitBit mittarin. Tarvitsisin vain 3 numeroa (aktuaali syke) koko näytölle, sen sijaan tuo näytti kaiken kerrallaan 10px fontilla
    Ainakin Polarin V mallissa saat sen pelkän nopeuden/sykkeen isolla.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ainakin Polarin V mallissa saat sen pelkän nopeuden/sykkeen isolla.
    @maalinni kiitos suuresti, juuri tätä vahvistusta olen etsinyt! (linkki jostain syystä näyttää "The album is empty" )

Joo urpona poistin sen kuvan kansiosta. Nyt se on taas siellä.

Polarin onnistuu tosiaan tehdä vaikka neljä viisi erilaista yhden lukeman näyttöä. Sivunapilla vaihtaen saa näyttöön siten sykkeen, napinpainalluksella kellonaika, vauhti, matka jne… pikkasen joutuu räpläämään asetuksia mutta helposti tehtävissä.
    Polarilla on myös kivikautiset pyöräilytietokoneet joissa myös saa sykkeen vielä isomman kissan kokoisin kirjaimin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KonstantinShemyak Katso viesti
    Olen valitsemassa elämäni ensimmäistä "oikeaa" sykemittaria. Olen valmis tukemaan kotimaista valmistajaa, joten valinta rajoittuu Polariin ja Suuntoon. Kahteen kysymykseen en ole löytänyt vastausta:

1. En omista Windows tai Mac tietokonetta (kaikki ovat Linuxit). Sulkeeko tämä pois jommankumman yllämainituista? Android puhelin löytyy.
    2. Pystyykö mahdolliset näytön konfiguraatiot näkemään ennen kuin ostaa laitteen? Tarvitsen sykelukemat näkyviin *isolla fontilla* silloin kun mittari on ohjaustangossa kiinni (näköni ei ole hyvä lähelle eikä kauas).
    Sen verran kotimaisuudesta, että Polar tekee kamat kaukoidässä. Merkki / brändi on toki suomalainen ja keskushuolto on Suomessa.

Olisko paremmat Suunnot ihan Suomessa tehtyjä? Ambit3 oli ainakin kotimaista valmistetta.

Suunnon paremmat mallit on tehty Suomessa, mutta käsittääkseni niissä ei voi noita näkymiä muokata(?)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Olen käyttänyt pelkästään androidilla sitä, ja linuxkoneella selaimessa. En ole kaivannut yhteyttä kello - tietokone, en tiedä mitä sillä tekisi. Kaikki hoituu androidilla.
    Juuri näin, eli valmistajasta riippumatta tietokoneen tarve on poistunut. Sen kun käyttelee kännykkä-kello yhteyttä ja kaiken saa tehtyä. Sitten katselee sitä valmistajan verkkopalvelua koneella jos haluaa. Teoriassa joku ohjelmistopäivitys voi vaatia konetta, mutta se on sen verran satunnainen homma, että sillä ei ole isoa merkitystä. Sitäpaitsi taitaa olla, että kaikki uudehkot laitteet päivittyvät sillä puhelinapillakin - vai olenko väärässä?

Ainakin Honor ja Polar päivittyvät androidin apista.

Kun tekee custom-urheilulajin niin voi ainakin Suunto 9:ssä muokata.

Tänä vuonna julkaistu uusi 9 ei vaadi tietokonetta lainkaan. Itsellä vanhempi ysi joka pitää päivittää tietokoneen kautta.

Ja ysit ainakin valmistetaan Vantaalla, samoin Suunnon sukelluskellot.

Samanlaisia aiheita

1. Isot satulalaukut
    By cobbo in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 23.04.2021, 15.16
  2. Sykemittarin häiriö
    By hubba in forum Varusteet
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 16.06.2020, 18.50
  3. Sykemittareista ( Polar vs. Suunto)
    By steelmän in forum Varusteet
    Vastaukset: 785