Sivu 1 / 7 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 198

Aihe: Irwin-katsaus suomalaisten veronmaksuun!

Irwin-katsaus suomalaisten veronmaksuun!

Kansalaiset! Kaikkia meitä verotetaan, koska valtio ei pysty tuottamaan organisaation hallinnon pyörittämistä, saatikka sille asetettujen velvoitteiden suorittamista. Siksi kansalaisia verotetaan. Valtio on myynyt tuottavia toimintojaan, hairahtunut vihreiden politiikkaan ja on valmis loputtomiin heikennyksiin Suomen osalta, saamatta vastineeksi mitään.

Irwin tuossa mainitsee 70% veroprosentin ja verovelkansa. Itse olen onnekkaassa asemassa hänen suhteensa, koska veroprosentti ansioituloista on vain 56% tänä vuonna.

Viktor Klimenko (suomalainen muusikko) kertoi radiohaastattelussa, että että valtio otti häneltä aikoinaan 70% provikkaa keikoista, järjestämättä hänelle yhtäkään keikkaa.

Kannattaa katsoa tämä Irwinin lyhyt video ja miettiä, että kohteleeko valtio sinua oikein.
    https://www.youtube.com/watch?v=g0jwBtsMcJ4

Maksa äläkä kitise!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tahmatassu Katso viesti
    Maksa äläkä kitise!
    Onpas näitä muutaman sanan/lauseen "nöösejä" ilmaantunut viimeaikoina paljon tälle foorumille. Pahoin pelkään, että elokapinan myötä fillarikommunistit ovat rohkaistuneet liittymään.

Tahmatassu! Kirjoitit, että "Maksa äläkä kitise". Minähän tuossa juuri kiitin Iwrinin veroprosenttia pienempää veroprosenttiani ja sen maksan kitisemättä.

Tuo jotain lisäarvoa viestiisi. Älä olen pelkästään tyhmä kommunisti! Ei tee hyvää kuvaa sinusta.

200:n henkilön valtionvirasto pyörii jo ihan sisäisen byrokration toimesta, siihen ei tarvita ulkoista herätettä.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    200:n henkilön valtionvirasto pyörii jo ihan sisäisen byrokration toimesta, siihen ei tarvita ulkoista herätettä.
    Ja, tämä virasto pyöri oman rahoituksensa varassa? Ei toki, vaan sinun, minun ja Hentun Liisan maksamilla veroilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Ja, tämä virasto pyöri oman rahoituksensa varassa?
    Ei.

Ei toki, vaan sinun, minun ja Hentun Liisan maksamilla veroilla.
    Kyllä, heräte ja rahoitus on toisistaan irrallisia toimia. Totta kai alamaiset sen maksaa...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Kansalaiset! Kaikkia meitä verotetaan, koska valtio ei pysty tuottamaan organisaation hallinnon pyörittämistä, saatikka sille asetettujen velvoitteiden suorittamista. Siksi kansalaisia verotetaan. Valtio on myynyt tuottavia toimintojaan, hairahtunut vihreiden politiikkaan ja on valmis loputtomiin heikennyksiin Suomen osalta, saamatta vastineeksi mitään.
    Olet siis sitä mieltä, että verotus on vain hallinnon pyörittämistä varten, eikä niillä rahoilla tuoteta mitään palveluja?

Irwiniä, tuota rapajuoppoa, en pitäisi minään veroasiantuntijana. Aikanaan keikkarahat maksettiin seteleinä kouraan keikan jälkeen ja verot jäi sitten jälkikäteen maksettavaksi. Jos rahat oli siihen mennessä juotu, oli toki hankala maksaa.

En muista mikä mun veroprosentti on, mutta ei se paljoa tuosta 56:sta heitä, vaikka se laski tälle vuodelle aika reilusti. Mutta verovelkoja mulla ei koskaan ole ollut.

Irwin tuossa mainitsee 70% veroprosentin ja verovelkansa. Itse olen onnekkaassa asemassa hänen suhteensa, koska veroprosentti ansioituloista on vain 56% tänä vuonna.

Viktor Klimenko (suomalainen muusikko) kertoi radiohaastattelussa, että että valtio otti häneltä aikoinaan 70% provikkaa keikoista, järjestämättä hänelle yhtäkään keikkaa.

Kannattaa katsoa tämä Irwinin lyhyt video ja miettiä, että kohteleeko valtio sinua oikein.
    Loitko ketjun ihan jotta pääsit levittäämään tietoa isosta veroprosentistasi? Iso prosentti=isot tulot?

Oma prosentti on tasan 10.

En vissiin ole siis edes oikeutettu käyttämään verorahoilla kustannettavia palveluja?

Valitatko siis omasta 56% veroprosentistasi? Maksan itse puolet vähemmän veroja mutta ottaisin mielelläni vastaan suuremmat tulot ja suuremman veroprosentin, luultavasti kuitenkin jäisi käteen huomattavasti enemmän kuin nyt. Eläkkeetkin on maksettava boomereille. Oon kai sitten kommari.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Loitko ketjun ihan jotta pääsit levittäämään tietoa isosta veroprosentistasi? Iso prosentti=isot tulot?

Oma prosentti on tasan 10.

En vissiin ole siis edes oikeutettu käyttämään verorahoilla kustannettavia palveluja?
    Aloittajan mielestä olet yhteiskunnan loinen koska et maksa veroja mutta eihän hän sitä sinulle suoraan kehtaa sanoa. Osalle ihmisistä empatiakyky on täysin vieras käsite.

Fillarifoorumin turhimman ja naurettavimman säikeen kisan ykköspalkinnon ojentamisen jälkeen tämän ketjun voikin lukita.

^Frey-ketju kisaa kyllä aika tasoissa. Tosin ehkä sen pitäisi kisata huumorisarjassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti helicomatic Katso viesti
    Valitatko siis omasta 56% veroprosentistasi? Maksan itse puolet vähemmän veroja mutta ottaisin mielelläni vastaan suuremmat tulot ja suuremman veroprosentin, luultavasti kuitenkin jäisi käteen huomattavasti enemmän kuin nyt. Eläkkeetkin on maksettava boomereille. Oon kai sitten kommari.
    Kyllä mä ainakin valitan omasta veroprosentistani. Toki korkeampi veroprosentti tarkoittaa (yleensä) korkeampia tuloja, mutta onhan tuo progressio aika jäätävä jo paljon ennen miljonääriluokkaa. Jotka sitten maksaakin veroja yksinumeroisella prosentilla, jos lainkaan.

Mitä tulee eläkkeisiin, niin kyllä me niitäkin maksetaan omiksi ja muiden tarpeiksi.

Viikolla julkaistiin se tulotilasto, jossa alimman ja toiseksi korkeimman desiilin käteen jäävässä osuudessa oli 1 500 euron ero. Alimmasta desiilistä en tiedä, mutta 9. korkeimmassa tuskin enää saa mitään tukia ja esimerkiksi päivähoitomaksut on ylimmässä luokassa, yms.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/...0-6b060eec055c

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

Mitä tulee eläkkeisiin, niin kyllä me niitäkin maksetaan omiksi ja muiden tarpeiksi.
    Ketkä "me"?
    Kyllä mä väitän että et sä mun eläkkeitä maksa.
    Uskon maksaneeni sen itse viimeisen reilun 30 vuoden aikana.
    Eri asia on sitten kuka ne rahat on hukannu. Eivät kuulemma riitä.

Jos mä maksaisin 50% tai yli veroja, pyytäisin pienempää palkkaa. Ihan periaatteesta.
    Omaa typeryyttä maksaa omasta palkastaan yli puolet valtiolle.

Vaikka ne suuret bruttoansiot kuinka vituttais naapuria.

Kyllä mä ainakin valitan omasta veroprosentistani. Toki korkeampi veroprosentti tarkoittaa (yleensä) korkeampia tuloja, mutta onhan tuo progressio aika jäätävä jo paljon ennen miljonääriluokkaa. Jotka sitten maksaakin veroja yksinumeroisella prosentilla, jos lainkaan.

Viikolla julkaistiin se tulotilasto, jossa alimman ja toiseksi korkeimman desiilin käteen jäävässä osuudessa oli 1 500 euron ero. Alimmasta desiilistä en tiedä, mutta 9. korkeimmassa tuskin enää saa mitään tukia ja esimerkiksi päivähoitomaksut on ylimmässä luokassa, yms.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/...0-6b060eec055c
    Onhan se jäätävä ja pitää ollakin. Rikkaalla on varaa maksaa suhteessa enemmän, näin se vaan menee. Kyse on perustarpeista. Sanopa 2000 bruttona tienaavalle että maksa enemmän veroja. Hän vastaa että ei pysty kun normaali eläminenkin tekee tiukkaa. 5000 tienaava on täysin eri tilanteessa ja hänen perustarpeensa on jo kauan sitten tyydytetty. Jos veroprosentti on 56 niin elämä on aika mukavaa vaikka verottaja ottaakin osuutensa.

Se että kuinka hyvin hyvätuloisilla kaiken kaikkiaan menee riippuu myös siitä minkälainen yhteiskunta hänen ympärillään on. Muutama esimerkki. Valtion virkamiesten hyvät palkat takaavat vähäisen korruption. Hyvä sosiaaliturva eläkkeineen takaa inhimilliset olot köyhille, vähentää rikollisuutta ja siinä samalla turvalliset olot kaikille. Verotuloilla vahvistettu valtio takaa myös toimivan infran tieverkoista lähtien. Solidaarinen hyvätuloinen ihminen kantaa kortensa kekoon eikä kitise turhaa, itsekäs ajattelee lyhytnäköisesti vain omaa omaisuuttaan.

Tottakai voidaan väitellä loputtomiin siitä mitä verorahoilla sitten tarkalleen ottaen tehdään mutta se on eri keskustelun aihe.

Ketkä "me"?
    Kyllä mä väitän että et sä mun eläkkeitä maksa.
    Uskon maksaneeni sen itse viimeisen reilun 30 vuoden aikana.
    Eri asia on sitten kuka ne rahat on hukannu. Eivät kuulemma riitä.

Jos mä maksaisin 50% tai yli veroja, pyytäisin pienempää palkkaa. Ihan periaatteesta.
    Omaa typeryyttä maksaa omasta palkastaan yli puolet valtiolle.

Vaikka ne suuret bruttoansiot kuinka vituttais naapuria.
    https://www.kaleva.fi/kuka-maksaa-mi...asteni/1683536

Kyllä ne samasta potista tulee. Valtio on kuitenkin aika paljon joutunut velkaakin ottamaan 2000-luvulla suurelta osin huonosta ikärakenteesta johtuen eli työikäisiä on suhteessa vähemmän. Tottakai olet oikeutettu eläkkeeseen kun se on sinulle aikoinaan luvattu mutta me nuoremmat emme edes oleta pääsevämme eläkkeelle kun vasta 70v. Kuinka reilua tämä sitten on?

En edes tiedä veroprosenttiani, mutta hyvä jos verotus ja yhteiskunta toimii. Pitäisi pyrkiä olemaan tuottava muurahainen Suomen (ja EU:n) keossa.

Luin äsken argumentin/mielipiteen, jonka mukaan progressiivinen verotus olisi väärin ja tasavero oikein, mutta löytyyhän perusteluja moneen suuntaan.

koska veroprosentti ansioituloista on vain 56% tänä vuonna.eli 800000 vuositulot jotta saavuttaa tuon 56%.Eli jää kuiteskii vain 352000 ekee.kyseessähän oli veroprosentti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viimeinenlenkki Katso viesti
    koska veroprosentti ansioituloista on vain 56% tänä vuonna.eli 800000 vuositulot jotta saavuttaa tuon 56%.Eli jää kuiteskii vain 352000 ekee.kyseessähän oli veroprosentti.
    Ei tuolla kyllä pärjää Suomessa, ei mitenkään.
    Mutta onhan se hyvä saattaa muiden tietoon.
    Omalla nimellä kannattais kirjottaa niin naapurikin saisi tietoonsa.

Pakko oli käydä veronmaksajien laskurissa ja niinpä näkyy olevan. Kyllä vaan käy sääliksi.

Ei tuolla kyllä pärjää Suomessa, ei mitenkään.
    Mutta onhan se hyvä saattaa muiden tietoon.
    Omalla nimellä kannattais kirjottaa niin naapurikin saisi tietoonsa.
    Ei pärjää ei. Mulle on sinänsä ihan sama mitä muut tienaa mutta osallistua pitää siinä määrin mitä kukakin pystyy ja kohtuus ahneudessakin pitää olla. Itsekin maksan mielelläni vaikka olen keskiluokkaa ja muutakin käyttöä rahalle olisi. Venäjällä on tasavero, rikkaat voivat kaikin mokomin muuttaa sinne.

Itsekin maksan mielelläni vaikka olen keskiluokkaa ja muutakin käyttöä rahalle olisi.
    Mukava kuulla, Suomen nykyhallitus kaipaa lisää kaltaisiasi

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Mulle on sinänsä ihan sama mitä muut tienaa mutta osallistua pitää siinä määrin mitä kukakin pystyy ja kohtuus ahneudessakin pitää olla. Itsekin maksan mielelläni vaikka olen keskiluokkaa ja muutakin käyttöä rahalle olisi. Venäjällä on tasavero, rikkaat voivat kaikin mokomin muuttaa sinne.
    Niin, siinäpä se ongelma onkin. Mikä on kohtuullista?

Tuossa on vertailu: https://www.veronmaksajat.fi/luvut/L...issa/#41e9d392

Venäjä ei ole mukana. Taulukosta näkyy että yleisesti demokraattisina pidetyissä maissa tuppaa olemaan selkeästi loivempi progressio. Jo keskituloisella suomalaisella verotus on verrokkeihin nähden kireähköä ja muuttuu ryöstöksi siitä ylöspäin mentäessä.

En jaksa kuin ihmetellä miten ihmiset ovat ajatelleet tämän yhtälön toimivan jatkossa kun väestöpyramidi jatkaa kääntymistään eikä uusia nokioita ole isossa mittakaavassa näkynyt, siis sellaista uutta alaa joka työllistäisi isosti ja toisi maahan ulkomaista investointirahaa. Mitäs jos keskituloisen veroprosentti olisikin jatkossa vaikka 3% kireämpi ja siihen toinen mokoma eläkemaksujen korotusta? Olisiko edelleen ilo maksaa?

Ja niille jotka ajattelevat maksaneensa eläkkeensä täytyy korjata. Palkansaajat maksavat niiden eläkkeitä jotka ovat nyt eläkkeellä. Meidän lastemme tehtävä on maksaa meidän eläkkeemme. Mitään todellista eläkekertymää ei siis ole vaan se on vain eläkeyhtiön lupaus perustuen siihen että lapsemme ovat tuottavia yksilöitä. Tosin osa rahastoidaan mutta sillä ei pitkälle pötkitä. Koko homma juontaa juurensa siitä että eläkejärjestelmää luotaessa lähdettiin nollasta ja alettiin maksaa eläkeläisille rahaa ilman alkupääomaa. Varmaankin ajateltiin että maksajien joukko vain kasvaa. Mutta nyt kun se pienenee ja eläkeläisten kasvaa...

Pakkohan täällä ei kenenkään lie ole asua tai olla edes kansalainen. Vinkujat voi poistua ja luopua kansalaisuudesta.
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Kitiseekö joku känniläinen veroprosentista? Toihan on just suunniteltu kestävyysurheilijalle. Töitä ei kannata tehdä liikaa. Ne ylimääräiset tienestit menee vain veroina. Ajaa vaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti spaceman Katso viesti
    Niin, siinäpä se ongelma onkin. Mikä on kohtuullista?

Tuossa on vertailu: https://www.veronmaksajat.fi/luvut/L...issa/#41e9d392

Venäjä ei ole mukana. Taulukosta näkyy että yleisesti demokraattisina pidetyissä maissa tuppaa olemaan selkeästi loivempi progressio. Jo keskituloisella suomalaisella verotus on verrokkeihin nähden kireähköä ja muuttuu ryöstöksi siitä ylöspäin mentäessä.

En jaksa kuin ihmetellä miten ihmiset ovat ajatelleet tämän yhtälön toimivan jatkossa kun väestöpyramidi jatkaa kääntymistään eikä uusia nokioita ole isossa mittakaavassa näkynyt, siis sellaista uutta alaa joka työllistäisi isosti ja toisi maahan ulkomaista investointirahaa. Mitäs jos keskituloisen veroprosentti olisikin jatkossa vaikka 3% kireämpi ja siihen toinen mokoma eläkemaksujen korotusta? Olisiko edelleen ilo maksaa?

Ja niille jotka ajattelevat maksaneensa eläkkeensä täytyy korjata. Palkansaajat maksavat niiden eläkkeitä jotka ovat nyt eläkkeellä. Meidän lastemme tehtävä on maksaa meidän eläkkeemme. Mitään todellista eläkekertymää ei siis ole vaan se on vain eläkeyhtiön lupaus perustuen siihen että lapsemme ovat tuottavia yksilöitä. Tosin osa rahastoidaan mutta sillä ei pitkälle pötkitä. Koko homma juontaa juurensa siitä että eläkejärjestelmää luotaessa lähdettiin nollasta ja alettiin maksaa eläkeläisille rahaa ilman alkupääomaa. Varmaankin ajateltiin että maksajien joukko vain kasvaa. Mutta nyt kun se pienenee ja eläkeläisten kasvaa...
    Tämä kaikki on totta. Mua vaan harmittaa tämä Veronmaksajien Keskusliiton ainainen valitus. Taulukko varmaan pitää paikkansa koskien tuloveroa mutta veronmaksajan täytyisi kuitenkin ajatella kokonaisuutta ja siihen kuuluu mm.pääomaverotus, palkkojen taso, ostovoima ja myös se,mitä kaikkea saamme veroista vastineeksi. Tähän yhtälöön kuuluu myös asumisen hinta (+asumistuet!), muu verotus kuten arvonlisävero jne. Lisäksi kun katsoo vain tätä tuloverotaulukkoa niin ero vaikka Ruotsiin, Ranskaan, Saksaan ja Tanskaan on kuitenkin lopulta melko pieni. Johonkin Yhdysvaltoihin on turha edes verrata kun yhteiskunta toimii niin eri tavoin.

Eli yhden tilaston katsominen on harhaanjohtavaa ja kun näitä alkaa syvällisemmin pohtimaan niin tilasto alkaakin näyttämään erilaisia sävyjä. Toki fakta ei mihinkään muutu eli TULOveroprogressio on meillä tiukka verrattuna moneen muuhun maahan.

Isoja massojen työllistäjiä meillä ei ole eikä enää ehkä tule olemaan. Siksi pitäisi pitkällä tähtäimellä panostaa koulutukseen ja siirtyä perustulomalliin ja lopettaa työn ja talouskasvun asettaminen itseisarvoksi. Nykysysteemillä kasvatamme vain passiivisia, näköalattomia, masentuneita ja traumaisia ihmisiä. Sata vuotta sitten ennakoitiin että teknologia vähentää työn tarvetta ja tekee työt puolestamme. Kuinkas kävikään?

Asuisin mieluummin kireän verotuksen kehittyneessä maassa jossa on perustulo ja vain työtä joka maksaa tekijälleen kunnolla kuin halvan työvoiman maassa jossa on kevyt verotus mutta paljon raskasta teollisuutta eli vuorotyötä ja loputonta raatamista minimaalisella palkalla.

Larouten kannattaisi pitää viikonloppuisin joko korkki tai foorumi kiinni niin säästyttäisiin näiltä kaiken karvaisilta ei pyöräilyy liittyviltä avauksilta.
    Jami2003 muokkasi tätä : 17.10.2021 at 12.11

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kitiseekö joku känniläinen veroprosentista? Toihan on just suunniteltu kestävyysurheilijalle. Töitä ei kannata tehdä liikaa. Ne ylimääräiset tienestit menee vain veroina. Ajaa vaan.
    Juuri näin.

Joo, no mä lasken veroprosenttiin kaikki veroluonteiset maksut, ml. ne eläkemaksut. Ja ei, ei ole mulla 800ke vuosituloja.

Mulle on ihan sama millä nimikkeellä rahat viedään, jos siitä ei itse voi päättää.

Eli puhun suhteesta brutto vs. netto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näin se pitkälti on ja siksi ihan vakavissani harkinnut siirtymistä kolmipäiväiseen työviikkoon. Käteen jäävä osuus pienenisi hieman ja vapaa-aika tuplaantuisi. Lomiakin olisi hullun lailla, kun lomakertymä säilyisi, mutta lomaviikon pituus laskettaisiin sitten 4pv mukaan (nyt 6 pv). Vuosilomaa olisi 7,5 vko vs. 5 vko.

Näin se pitkälti on ja siksi ihan vakavissani harkinnut siirtymistä kolmipäiväiseen työviikkoon. Käteen jäävä osuus pienenisi hieman ja vapaa-aika tuplaantuisi. Lomiakin olisi hullun lailla, kun lomakertymä säilyisi, mutta lomaviikon pituus laskettaisiin sitten 4pv mukaan (nyt 6 pv). Vuosilomaa olisi 7,5 vko vs. 5 vko.
    Tätä varmasti pohtii moni muukin, itseni mukaanlukien.

Todennäköisesti on vain ajan kysymys milloin toteutan tuon.

Samanlaisia aiheita

1. Suomalaisten päivän kunto.
    By J.Kottenberg in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 78
    Viimeinen viesti: 10.02.2021, 13.18

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •