Tervehdys kokeneemmat,
Toivon hieman kokemuksia kyseisestä takaiskarista ja siitä paljonko ylipäänsä iskari voi ja antaa lukittuna antaa periksi. Syy tähän ketjuun on siinä että viime päivinä olen törmännyt kyseisen iskarin osalta kolmessa pyörässä siihen että lukitus ei pidä. Koska olen törmännyt tähän kolmessa kevyellä käytöllä olleessa noin vuoden ikäisessä pyörässä, joista yksi vielä on demopyörä, niin aloin miettiä että olenko ihan kartalla mikä on ko. iskarin normaali toiminta lukittuna. Omassa vuoden 2014 Tref fuel ex8 pyörässä Foxin 3 asentoinen evol float iskari ei lukittuna anna periksi kuin hitusen eikä käytännössä jousta, ei vaikka ajettu 5 vuotta ilman ongelmia ja ajettu juurakkoa ja kivikkoa.
Nyt siis olen törmännyt siihen että lukitus ei kolmessa uudenkarheassa eri pyörässä (kaikki Trek fuel ex8) pidä vaan lukitusasennossa oleva iskari joustaa kunnolla paineistettunakin aika reilusti, jopa puoleenväliin. Eniten hämmennyin kun törmäsin tähän samaan pyöräliikkeen 2021 demopyörässä. Kommentti oli että saattaa olla matalat paineet ja ehkä pääsee sekoittumaan. Demopyörästä en tiedä, mutta kahdessa muussa on pyörän käyttö ollut kevyttä.
Eli mikä on normaali toiminta ja keston oletus? Onko ko. iskari oikeasti kestävä?
Kirjanmerkit