Itse olen ollut kohta vuoden verran innokkaana "kuvarasteilijana" (Lahti) ja koska töiden takia olen useita pätkiä vuodesta Levin matkailukeskuksessa töissä, ja koska Levilläkin näyttää pyöräilijöiden määrä nousevan vuosi vuodelta, niin katsotaan löytyisikö innokkaita rastien hakijoita myös Leviltä (niin alueella vakituisesti asustavien taikka sitten pyöräturistina alueella piipahtavien joukosta).
Eli säännöt voisivat olla seuraavanlaiset:
-Rastin löytäjä ottaa rastipaikasta kuvan jossa näkyy oma pyörä sekä antaa pienen selosteen missä rasti sijaitsee ja julkaisee uuden kuvan paikasta jota etsitään seuraavaksi (kuvasta tulee taasen löytyö myös oma pyörä taikka osa sitä).
-Etäisyys maksimissaan 15km. linnuntietä "nollapisteestä", eli Zero point välinevuokraamosta mitattuna.
-Iso osa pyöräilijöistä harrastaa alueella nimenomaan maastoajoa, joten maastorastit ovat luonnollisesti sallittuja, mutta paikan tulisi olla keskimääräisen pyöräilijän taitotasolla ja keskimääräisellä (maasto)kalustolla saavutettavissa.
-Oletuksellisesti ainakin osa mahdollisista rastin hakijoista on lyhytaikaisena turistina aluella eikä tunne paikkoja mitenkään erityisen hyvin, joten rasteissa tulisi välttää liian spesiaaleja paikkavalintoja.
Kirjanmerkit