Voi väsy, noinko kovasti kolahti?
Voi väsy, noinko kovasti kolahti?
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Hyvin raksuu ja ratisee spändexien kasetti. Keep up the good work. Bafang is power!
Fanticin sähköfättissä olevaan Broseen hommasin 9/2020 Badassbox 4. Laite toimi hienosti kevääseen 2021 asti eli noin puoli vuotta. Sen jälkeen laite ei ole toiminut enää. Patteri on vaihdettu, ei vaikutusta.
Laite on ostettu Suomesta ebikepart.fi / JH Corporations Oy:stä.
Olen reklamoinut sähköpostilla kahdesti saamatta mitään vastausta. Nyt puhelinkeskustelun perusteella myyjä vetoaa valmistajan 3kk takuuseen. Totesin, että minä puhun virhevastuusta enkä takuusta.Katsotaan kuinka asia jatkuu.
Itse laitteesta, onko kenelläkään kokemusta, että laite muuttuu mykäksi. Mitään tehtävissä?
Olisi kiinnostava kuulla, mitä valmistaja kommentoisi tuohon.
Mitäs täällä tapellaan. Noista jarruista pikkasen. Minkä kokoset levyt on siinä 40km/h vauhdilla pyörällä? Ite vetelin 40-50km/h ja olihan 180mm levyt aika kuumat. Olis pekonit melkein paistanu. Noh pikku niksillä sain 203mm jarrulevyt pyöriin eteen sekä taakse. Nyt on jarruja eikä lämpene niin paljoo. Voisin vielä laittaa 223mm. Mutta en tarvi tällä hetkellä. Talvi polut ylläksellä niin ei mennä nyt luijaa. Kesällä taas urut auki.
Jarrut pääsee paljon vähenmällä jos kuljettaja painaa 60 kg vastaan 110 kg vaikka eroa on vaan 50 kg![]()
^Mikset laittanu samantein sellaisia kuin autoissa? Jäähdytettävät tuplalevyt.
Miten voi mennä urut auki ja jarruissa paistuu pekonit? Ehkä seuraavassa mopomiitissä voi kysyä tästä?
Taisi olla alamäkeä ylläksellä kesällä ja hullu kun on. Käsistä meni voimat kun ei ihan uskaltanu vetää vielä kovempaa. Pyörä ei huilaa kuin 25 normisti. Ei o viriä eikä tarvikkaan. Kyllä ylläksellä jarrut kuumenee.
203mm levyt teki kyllä hyää. Se 20mm teki jarrutehossa ihmeitä.
^Joo, 203 ja 180 on iso ero. Huomattavasti isompi kuin 2-mäntäinen vs. 4-mäntäinen.
Olen ajanut 180mm levyillä pisimmillään tollaisia 1000m verttiä oleviä alamäkiä (vissiin takavuosina myös 160mm), ja kyllähän ne kuumenee, mutta eipä ne siitä rikki mene, kivasti vaan alkaa metalli väriä muuttamaan. Pisimmät vedot jotain 20+ minuuttia yhtä kyytiä alamäkeä.
esim.
https://cycling.visitcarinthia.at/en...997.1639397644
Ton Petzenin trailin taisin laskea 4x peräkkäin non-stop. Tosin ei toi nyt pahimpia jaruille ole, toisin kun vaikkapa Finale Liguressa 15-20min tiukat alamäkivedot.
Joo.ei ole ollut sähkäri alla, mutta 15kg täpäri kuitenkin.
Eli pärjää sitä pienilläkin levyillä.
Mikä on omapainosi?
Laittaa sähköläskin 25 kg + vaatteet + 100 kg kaveri ja vielä alamäki niin kyllä niitä jarruja vain tarvitaan. Tuossa Tunturissa 180 ø mm etulevy on vain liian vähän. Joissain todella jyrkissä kohdissa kahva taipui kun yritti pitää pyörän vain paikallaan.
Mulla kyllä loppu jarruteho emaxissa. Ja käsissä voimat. Nyt 203mm ja tietty oppinu kyttään etu ja takajarrua hyvin niin autaa pirusti.
Sinulla taitaa Markus olla vielä alkuperäiset kaksimäntäiset satulat? Vaihda eteen vaikka Deore 4-mäntäinen satula.
^2 ja 4-mäntäisen ero on kai jotain 20% luokkaa, joten ei se kesää tee. Auttaa toki.
Shimano 401ja magura 203mm levyt edessä ja takana. On aikheessa testailla nesteen vaihtoo. Katsotaan jos onnistuu. Vois tieten joskus kun hajoo kunnolla noi satulat niin paremmat sitten tilalle.
Itsellä samat shimanon 401 + 203/180 shimanon levyt + resin palat. Sylintereinä on deoren 4 mäntäset edessä+takana. Mulla on brembon nesteet käytössä (motonetissä ~10e 0.5l purkki) ja samaa käyttänyt vuosia kisamopossa asfaltilla.
Itse ei tule juurikaan ajettua alamäkeä ja noi jarrut riittää hyvin. Ehkä ainoastaan tarvetta olisi säädettäville jarruvivuille.
Jos oikeasti ajaisin alamäkeä niin kyllä koko jarrusetin pistäisin vaihtoon. Esim. Hopen tech 3 E4 breided jossa on isompi säiliö kahvassa ja teräspunosletkut.
Tekeekö brembo mineraaliöljy nestettä? Se on nimittäin ainoa, mitä shimanoon pitää laittaa.
^Olikos se niin, että sitikan hydraulineste kävi Shimanoihin/Maguroihin? Tosin jos litra Shimanon omaa ainetta maksaa kolme kymppiä, en kauheasti jaksa miettiä. Tuossa on lopuksi ikää. Olen ostanut Maguran Royal Bloodia viisitoista vuotta sitten desin pullon ja siitä on vielä jäljellä.
https://www.bikester.fi/shimano-mine...l-M913399.html
Tuossa hyvää infoa jarrunesteistä.
https://epicbleedsolutions.com/blogs...vs-mineral-oil
Minä ainakin laitan koko ajan ja ei ongelmia. Ainakaan Shimanossa - Maguroita en ole ilmannut. Sitikan öljy on Motonetissa varmaan alle kympin, joten hinnan ero on luokkaa kolmannes/neljännes, mutta itselle Sitikan öljyn saatavuus on valovuoden helpompi kuin litrainen Shimanon pullo. Eli saatavuuden takia olen itse mennyt Citroenin öljyllä. Toki sitten kun pullo on kotona hyllyssä niin saatavuus on sen jälkeen erinomainen ja kuten sanoit - litran pullossa on lopuksi ikää.
Miten tuo sitikan öljy toimii talvella? Shimanot tuntuvat jäykistyvän pakkasella, sramin jarruilla on moista huomannut. Että olisiko tuosta sitikan öljystä apua tuohon?
Entä onko tietoa rikkooko synteettinen öljy tiivisteet?
Kukakohan kertoisi toimiiko e-tube unlocker sovellus Shimano step e7000 sarjan kanssa vai onko se yhteensopiva ainoastaan e8000 malliin? En viitsi ladata maksullista sovellusta ennen kuin tiedän sopiiko se minun pyörän sähköjärjestelmäni kanssa? Eihän tuo kallis ole play kaupassa, mutta kuitenkin...
Kirjanmerkit