Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 86

Aihe: Canyonin sähköavusteiset pyörät ja huolto/takuu-asiat

  1. #1

    Canyonin sähköavusteiset pyörät ja huolto/takuu-asiat

    Mitenkäs Canyonin sähköavusteisten pyörien huolto ja takuu -asiat ovat yleensä sujuneet Suomessa? Verkkokauppa vs. kivijalan vastuut. Perstuntuma on, että sähköavusteinen on sen verran monimutkaisempi kokonaisuus, että myyjää olisi kiva vetää kravatista korjaamaan kaikki ongelmat.

  2. #2
    Takuuhuolto onnistui mutkattomasti Canyonin omassa huoltopisteessä Hotelli Haagan pyörävuokrauspisteessä.

  3. #3
    Kolmas skö Canyon menossa; ei mitään ongelmia tai huoltoja koskaan, jos osaa muttereiden kireydet joskus tarkistaa. Nekin tarkistukset olleet turhia... erittäin hyvä hinta-/ laatusuhde.

  4. #4
    Minulla on huoltokeikka auki, jossa paikallisen huollon puute aiheuttaa haasteita. Tosin enemmän huolta aiheuttaa se, että Canyonin mielestä se ei ole vastuussa tuotteen virheestä.

    Uusi pyörä, joka yhdistettiin E-Tube -sovellukseen, jolloin pyörä hukkasi yhteyden avustuskytkimeen eikä suostunut sitä enää tunnistamaan. Tämä on kuulemma user error, jonka korjaamisesta myyjä ei ole vastuussa eli kannattanee vältellä E-Tuben käyttöä.

  5. #5
    Ei valittamista. Tosin tässä alkaa talvi vääjäämättä tulemaan päivä kerralla lähemmäksi ja en ole saanut ainakaan vielä pakkasella toimivaa virtakytkintä - tai tietoa miten Shimano tuon aikoo korjata. Huoltokeissi tuosta siis auki.

    Varmaan monella muullakin integroidulla akulla ajavalle sattunut tuo sama ettei pyörä lähdekään käyntiin talvella tauon jälkeen.

  6. #6
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nöösipoika Katso viesti
    Ei valittamista. Tosin tässä alkaa talvi vääjäämättä tulemaan päivä kerralla lähemmäksi ja en ole saanut ainakaan vielä pakkasella toimivaa virtakytkintä - tai tietoa miten Shimano tuon aikoo korjata. Huoltokeissi tuosta siis auki.

    Varmaan monella muullakin integroidulla akulla ajavalle sattunut tuo sama ettei pyörä lähdekään käyntiin talvella tauon jälkeen.
    Onko tuohon vaivaan kukaan kokeillut moottorin taaksepäin pyörittämistä? 8000 herää ainakin niin käyntiin. Mahtaako sama ominaisuus olla vielä ep8:ssä?

  7. #7
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.324

    Canyonin sähköavusteiset pyörät ja huolto/takuu-asiat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    Minulla on huoltokeikka auki, jossa paikallisen huollon puute aiheuttaa haasteita. Tosin enemmän huolta aiheuttaa se, että Canyonin mielestä se ei ole vastuussa tuotteen virheestä.

    Uusi pyörä, joka yhdistettiin E-Tube -sovellukseen, jolloin pyörä hukkasi yhteyden avustuskytkimeen eikä suostunut sitä enää tunnistamaan. Tämä on kuulemma user error, jonka korjaamisesta myyjä ei ole vastuussa eli kannattanee vältellä E-Tuben käyttöä.
    Anteeksi mitä? Canyonin kanssa ei saa käyttää Shimanon omaa E-Tubea? Vai tulikohan samalla päästettyä päivittymään firmiksiä?

  8. #8
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4.981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    Minulla on huoltokeikka auki, jossa paikallisen huollon puute aiheuttaa haasteita. Tosin enemmän huolta aiheuttaa se, että Canyonin mielestä se ei ole vastuussa tuotteen virheestä.

    Uusi pyörä, joka yhdistettiin E-Tube -sovellukseen, jolloin pyörä hukkasi yhteyden avustuskytkimeen eikä suostunut sitä enää tunnistamaan. Tämä on kuulemma user error, jonka korjaamisesta myyjä ei ole vastuussa eli kannattanee vältellä E-Tuben käyttöä.
    Ihan ilmiselvä tuotteen virhe, josta valmistajan pitää olla vastuussa.

    Oletko kysellyt shimanolta apuja? Ota sinne suoraan yhteyttä ja kerro että tämä on aika noloa sekä teidän, että pyörän valmistajan maineelle.

    Täytyykin pistää mieleen, että pitää suhtautua hieman varauksella koko merkkiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Anteeksi mitä? Canyonin kanssa ei saa käyttää Shimanon omaa E-Tubea? Vai tulikohan samalla päästettyä päivittymään firmiksiä?
    Ihan sama mikä on syy, niin niin vika on valmistajassa. Oikein tehty käyttäjäsovellus on tehty niin, että asiat ei mene solmuun, vaan järjestelmä osaa palautua automaattisesti, jos joku menee pieleen.

    Kyllä valmistajan pitäisi vähintään osata neuvoa miten bitit saa järjestykseen, jos ne on saanut solmuun.

    Kyllähän jokaisessa enemmän käyttäjän räpellettävässä olevassa laitteessa pitää olla tehdasasetusten palautus toiminto, jonka käyttäjä voi itse tehdä.

    Jos valmistajan sovelluksella saa systeemin niin solmuun, että vaatii oikein fyysisen huollossa käynnin, niin aika huolestuttavaa. Juosten kustu softa silloin molemmissa päissä. Jos päästää paskaa maailmalle, niin siitä pitää kantaa vastuu.

    Eri juttu, jos jossain on selvästi kerrottu, että E-Tubea ei saa käyttää tai takuu laukeaa.

  9. #9
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.324
    Olen siinä mielessä samaa mieltä, että ei asiakasta yksin saisi jättää. Firmispäivitysten kohdalla (jollaisen tapahtuminen on vain oma arvaukseni) taitaa tulla sen verran varoituksia, että vähän vastuuta siirtyy suorittajallekin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Eri juttu, jos jossain on selvästi kerrottu, että E-Tubea ei saa käyttää tai takuu laukeaa.
    No ainakin jälkikäteen nyt on ilmeisesti niin Canyonin tuen toimesta kerrottu ja syytetty käyttäjää. Jätän Canyonin sähköpyörät kauppaan jo tämän esityksen perusteella.

    Kokeilisin itse korjata tilannetta kytkemällä PC-softan SM-PCE2 piuhalla kiinni. Sekä erikseen avustuskytkimeen suoraan että näyttöön, katsoo tunnistuuko. Shimano-shköpyörähuolloista löytyy jos ei itse halua ostaa.

    Tuli myös mieleen, että voihan sen avustuskytkimen piuhakin vain olla löysällä..

  10. #10
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    Minulla on huoltokeikka auki, jossa paikallisen huollon puute aiheuttaa haasteita. Tosin enemmän huolta aiheuttaa se, että Canyonin mielestä se ei ole vastuussa tuotteen virheestä.

    Uusi pyörä, joka yhdistettiin E-Tube -sovellukseen, jolloin pyörä hukkasi yhteyden avustuskytkimeen eikä suostunut sitä enää tunnistamaan. Tämä on kuulemma user error, jonka korjaamisesta myyjä ei ole vastuussa eli kannattanee vältellä E-Tuben käyttöä.
    Tuota kannattaisi koittaa itse katsoa PC:llä piuhan kanssa. Kyse voi olla siitä, että kytkimen ja keskusyksikön firmis on eri versiota tai kytkin muuten pudonnut pois keskusyksikön "tutkasta. Toki liitännät kannattaa tarkistaa ensin kytkimen ja näytön päistä.

  11. #11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    Minulla on huoltokeikka auki, jossa paikallisen huollon puute aiheuttaa haasteita. Tosin enemmän huolta aiheuttaa se, että Canyonin mielestä se ei ole vastuussa tuotteen virheestä.

    Uusi pyörä, joka yhdistettiin E-Tube -sovellukseen, jolloin pyörä hukkasi yhteyden avustuskytkimeen eikä suostunut sitä enää tunnistamaan. Tämä on kuulemma user error, jonka korjaamisesta myyjä ei ole vastuussa eli kannattanee vältellä E-Tuben käyttöä.
    Joku tässä nyt ei oikein täsmää, eihän tuo nyt nimittäin voi mennä noin, eikä taatusti mene.
    Eli uutta pyörää yhdistäessä E-Tubeen (kumpaan, Ride vai Project?) pyörässä meni bitti vinoon ja Canyon sanoo, että ei kuulu virhevastuun eikä takuun piiriin?
    Nyt varmaan jäi jotain kertomatta? Vetosivatko johonkin muuhunkin asiaan? Käskivätkö olla suoraan Shimanoon yhteydessä? En millään jaksa uskoa, että on ilmoitettu vain jotta oma vika, mikään taho ei tuota korjaa ilmaiseksi.
    Ja saatiinko pyörään lainkaan yhteyttä, eli menikö bitti vinoon yhdistäessä, asetuksia muuttaessa vai kenties softaa päivittäessä?
    Ja siis miten vika on todennettu? Muutenkin kun että ei vaan avusta, eli onko tuota käytetty missään liikkeessä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Eri juttu, jos jossain on selvästi kerrottu, että E-Tubea ei saa käyttää tai takuu laukeaa.
    No ei tällaista kyllä kerrota eikä asia kyllä näin myöskään ole. Nuo E-Tubet on kyllä ihan Shimanon kuluttajille tarkoitettuja sovelluksia mitä Shimano itse mainostaa. Siksikin tuo kerrottu tapahtuma kuulostaa todella oudolta toiminnalta.
    https://www.shimano-steps.com/e-bike...service/E-tube

  12. #12
    Joo itelläki jää nyt vähä semmonen fiilis että jotain on nyt jätetty kertomatta tässä.

  13. #13
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4.981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Olen siinä mielessä samaa mieltä, että ei asiakasta yksin saisi jättää. Firmispäivitysten kohdalla (jollaisen tapahtuminen on vain oma arvaukseni) taitaa tulla sen verran varoituksia, että vähän vastuuta siirtyy suorittajallekin.
    Kyllä firmispäivitysten pitää olla sellaisia, että bitin mennessä vinoon järjestelmä pystyy toipumaan siitä ilman huollon apua tai pahimmassakin tapauksessa huollon antamalla puhelin / sähköpostineuvonnalla. En muista kuinka kauan, mutta yli 15 vuotta markkinoilla on ollut sulautettujen järjestelmien prossut, joihin voi helposti tehdä itsestään palautuvan ja vikasietoisen firmispäivitysalgoritmin. Järjestelmän, joka toipuu itsestään.

    Esim jos eri osissa on yhteensopimattomia firmiksiä, niin siitä pitää pystyä kertomaan käyttäjälle, että päivitäs nyt loputkin, että homma toimii.

    Tuollaisten tarkistusten koodaaminen vie korkeintaan tunteja aikaa ja säästää sekä omia, jälleenmyyjien, että asiakkaiden hermoja.

    On täysin juosten kustu softaprojekti, jos on vedetty mutkia niin suoraksi, että järjestelmää tilttaa firmispäivityksen yhteydessä. Jos pistetään koulupoika koodaamaan ilman valvontaa, niin sitten lopputulos voi olla sellainen, että eri firmikset ei sovi yhteen, kaikki menee rikki sähköjen kadotessa sopivalla hetkellä kesken päivityksen tmv.

    Tällaisissa tapauksissa ei kannata antaa kevyesti periksi.

  14. #14
    Todelliseksi syyksi paljastui viallinen kytkin, Shimano Center olisi tehnyt firmispalautuksen 30E, jonka Canyon olisi maksanut "hyväntahdon eleenä".

    Mutta tämä oli vähän huolestuttava lausunto Canyonin huollolta (menee myös tuotevastuu ja virhevastuu sekaisin):
    " Kun olet itse virheellisesti tehdyllä etube säädöllä aiheuttanut toimivan pyörän epäkuntoon menon niin kyseessä ei ole tuotevastuun alainen asia. Korvaamme kuitenkin kuittia vastaan diagnoosin ja ohjelmoinnin 30€ saakka hyväntahdon eleenä."

  15. #15
    Pari tapausta kävi tutuilla ihan samalla tavalla E8000-moottorilla, eikä valtuutettu Shimano-huolto yskinyt yhtään vaan hoitivat kaapelin kautta päivityksen kuntoon. Näyttää siltä että softassa on vieläkin vikaa ja menee bitti poikittain jos yhteys katkeaa päivityksen aikana. Taitaa Canyonilla kuten muillakin käydä kauppa liian hyvin, niin ei ole halua hoitaa jälkimarkkinointiaan kuntoon.

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    Pari tapausta kävi tutuilla ihan samalla tavalla E8000-moottorilla, eikä valtuutettu Shimano-huolto yskinyt yhtään vaan hoitivat kaapelin kautta päivityksen kuntoon. Näyttää siltä että softassa on vieläkin vikaa ja menee bitti poikittain jos yhteys katkeaa päivityksen aikana. Taitaa Canyonilla kuten muillakin käydä kauppa liian hyvin, niin ei ole halua hoitaa jälkimarkkinointiaan kuntoon.
    Aika huolestuttavaa kun on sieltä pyörä tilauksessa. Aika paljon kuullut nyt negaa tuosta asiakaspalvelusta, taitaa tosiaan olla asiakkaita liiaksi saakka.

  17. #17
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4.981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti

    Mutta tämä oli vähän huolestuttava lausunto Canyonin huollolta (menee myös tuotevastuu ja virhevastuu sekaisin):
    " Kun olet itse virheellisesti tehdyllä etube säädöllä aiheuttanut toimivan pyörän epäkuntoon menon niin kyseessä ei ole tuotevastuun alainen asia. Korvaamme kuitenkin kuittia vastaan diagnoosin ja ohjelmoinnin 30€ saakka hyväntahdon eleenä."
    Onhan tuo ihan käsittämätön lausunto. Vaikka rauhallinen olenkin, niin tuon kommentin jälkeen olisin kyllä antanut huollon kuulla kunniansa.

    Olisi kysellyt myös itsestäänselvyyden, eli tehdasasetusten palautustoiminnon perään. Jos käyttäjä voi vetää homman solmuun, niin sille pitää tarjota mahdollisuus aloittaa alusta.

  18. #18
    CANYON BICYCLES FINLAND OY:n toimitusjohtajan lausunto:
    "
    Kuvailemasi tilanne syntyy useimmiten silloin, kun päivitys keskeytyy jostain syystä ja osaan pyörän komponenteista jää vanha softa. Kyseessä on lähes poikkeuksetta käyttäjävirhe. Tämä on myös komponentin valmistajan Shimanon alta löytyvä näkemys."

  19. #19
    Shimano "Kiitos viestistäsi.

    Vivussa on ilmeisesti käynyt joku päivityskämmi. Piuhaan ja koneeseen kiinni niin softan saa ajettua uudelleen."

  20. #20
    Tuo "käyttäjä on aina tai ainakin lähtökohtaisesti väärässä"- asenne ei oikein lupaa hyvää...

  21. #21
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quicksilver Katso viesti
    Tuo "käyttäjä on aina tai ainakin lähtökohtaisesti väärässä"- asenne ei oikein lupaa hyvää...
    jep, viiden Canyon pyörän jälkeen tämä jää viimeiseksi, vaikka hyvä nyt onkin (ostin itse kytkimen enkä viitsi asioida ko. huollon kanssa). Voi olla, että tämän vuoden Canyon-yritysjärjestelyt ovat vaikuttaneet Suomen tilanteeseen.

  22. #22
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.572
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quicksilver Katso viesti
    Tuo "käyttäjä on aina tai ainakin lähtökohtaisesti väärässä"- asenne ei oikein lupaa hyvää...
    Jep Vissiin kauppa käy kavereilla niin hyvin, että on varaa vähän piilov*ttuilla nuriseville asiakkaille.


    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  23. #23
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    CANYON BICYCLES FINLAND OY:n toimitusjohtajan lausunto:
    "Kuvailemasi tilanne syntyy useimmiten silloin, kun päivitys keskeytyy jostain syystä ja osaan pyörän komponenteista jää vanha softa. Kyseessä on lähes poikkeuksetta käyttäjävirhe. Tämä on myös komponentin valmistajan Shimanon alta löytyvä näkemys."
    Jotta asiaan saadaan vähän enemmän kontekstia, alla saamasi vastaus kokonaisuudessaan:


    Hei [asiakkaan nimi],


    Kiitos viestistäsi ja pahoittelut kokemastasi mielipahasta.


    Mihin olet tyytymätön? Siihen, että pyörän valmistaja on sitoutunut hyvittämään päivityksestä aiheutuvat kustannukset? Päivitys maksaa kokemuksemme mukaan Shimano Service Centereissä noin 20€.


    Kuvailemasi tilanne syntyy useimmiten silloin, kun päivitys keskeytyy jostain syystä ja osaan pyörän komponenteista jää vanha softa. Kyseessä on lähes poikkeuksetta käyttäjävirhe. Tämä on myös komponentin valmistajan Shimanon alta löytyvä näkemys.


    Käy Urheilupyörässä ja laittakaa ohjelmisto kuntoon, niin pääset taas nauttimaan uudesta pyörästäsi. Kuitti korjauksesta ja maksutiedot [asiakaspalvelijan] ohjeitten mukaisesti meille, niin hyvitämme korjauksen 5 arkipäivän kuluessa.


    Soittele minulle jos asiassa on vielä epäselvää.


    Meidän tavoitteenamme on aina saada asiakkaan pyörä käyttökuntoon mahdollisimman nopeasti, ja useimmiten tämä tapahtuu räikeitä väärinkäytöstapauksia lukuun ottamatta valmistajan (Canyonin tai komponenttivalmistajan) kustannuksella riippumatta siitä, onko kyseessä tuotevastuun alainen asia vai ei. Näin toimimme myös sinun tapauksessasi.


    Kenelle tahansa voi käydä kuvaamasi vahinko, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, ettei Canyon tai Shimano ole vastuussa päivityksen keskeytymisestä.


    Foorumilla on hyvä keskustella ja kuulla muiden mielipiteitä, mutta asioiden edistämiseksi kannattaa jatkossakin olla suoraan meidän asiakaspalveluumme yhteydessä. Asiakaspalvelumme on hyvin ammattitaitoinen ja pyrkii aina siihen, että asia saadaan ratkaistua asiakasta tyydyttävällä tavalla.


    Kuluneen vuoden yritysjärjestelyistä huolimatta asiakaslähtöisyys on aina ollut ja tulee aina olemaan meillä toiminnan ytimessä, eikä muutoksilla ole ollut asiakaspalvelumme käytännön toimintaan vaikutusta.

  24. #24
    Kuten todettu ongelma oli viallisessa kytkimessä, jonka siis vaihdoin.

    Mutta se, että teidän lähtökohtanne ilman kunnollista diagnosointia on "Kun olet itse virheellisesti tehdyllä etube säädöllä aiheuttanut toimivan pyörän epäkuntoon menon niin kyseessä ei ole tuotevastuun alainen asia. Korvaamme kuitenkin kuittia vastaan diagnoosin ja ohjelmoinnin 30€ saakka hyväntahdon eleenä." niin tuossa mennään aikas metsään kuluttajansuojalain näkökulmasta.

    Lisäksi kannattaisi toimitusjohtajana opetella mitä eroa on tuotevastuulain tuotevastuulla ja kuluttajansuojalain virhevastuulla.




  25. #25
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    97
    Tämä on markkinamiesten keksintöä ja tarkoituksellisen koulutuksen tulosta, että nämä vastuu-asiat esitetään nykyään goodwillinä ja hyvän tahdon eleinä ja muina joululahjoina. Ensin tätä alkoi tulemaan vastaan autokauppapuolella ja nykyään se on levinnyt joka puolelle. Käytännössä näyttää menevän niin, että kun nämä hyvän tahdon eleet tulevat vastauksiin mukaan, niin selkeä vastuullisuus on silloin tunnistettu, mutta se tarkoituksellisesti naamioidaan joksikin muuksi.

  26. #26
    Ja tässä myös sekin, että eihän kuluttaja osta shimanolta mitään eikä ole missään sopimussuuhteessa shimanoon, joten valmistajan on aivan turha vedota siihe, mitä näkemyksiä shimanolla on oman softansa toimivuudesta ja mihin sitä käytetään.

  27. #27
    Summary:
    Aloittaja kysyi, että onko Canyonin verkkokauppapohjainen malli ongelmallinen vs. kivijalkaliike kun kyseessä on monimutkainen sähköpyörä.


    Tähän tuli vastaus että ei kai, paitsi kun pyörän shippaaminen Turkuun/Helsinkiin a) maksaa, b) aiheuttaa pyöräilemättömyyttä ja c) Canyon ei tunnusta virhevastuuta (tai tuotevastuuta jos pyörä aiheuttaa vahinkoa kolmennelle ) ja väittää ettei ole vastuussa korjauksen kustannuksista vaikka sitten maksaisikin sen pseudo"goodwillinä" kustannuscapillä.


    Omat johtopäätökset:
    Canyonin mielestä E-Tube-sovelluksen käyttö voi rikkoa pyörän ja he eivät ole mielestään vastuussa jos näin käy.
    Shimanon firmware-päivityksiin pitää suhtautua kuten kaikkiin Kiina-firmware -päivityksiin eli älä tee, jollet ole varma mitä tapahtuu (mitä et siis tiedä oikein missään tapauksessa). Canyon viittaa "vahinkoon" päivityksen keskeytymisestä.
    Pyörää ei voi itse resetoida vaan se pitää viedä fyysisesti huoltoon maksulliselle resetille.
    Canyon ei tule menestymään jos tällainen case menee kuluttajariitalautakuntaan.
    Harvinaisen paskasti hoidettu brandihuolto/jälkimarkkinointi ennen niin puhtoiselta brandiltä ja seuraava pyörä jostain muualta.

  28. #28
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.572
    Kalliimpi pyörä, parempi mieli, vastinetta rahoille.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  29. #29
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Kalliimpi pyörä, parempi mieli, vastinetta rahoille.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
    voitko avata vähän, en ymmärrä?

  30. #30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakragon Katso viesti
    Summary:
    Aloittaja kysyi, että onko Canyonin verkkokauppapohjainen malli ongelmallinen vs. kivijalkaliike kun kyseessä on monimutkainen sähköpyörä.


    Tähän tuli vastaus että ei kai, paitsi kun pyörän shippaaminen Turkuun/Helsinkiin a) maksaa, b) aiheuttaa pyöräilemättömyyttä ja c) Canyon ei tunnusta virhevastuuta (tai tuotevastuuta jos pyörä aiheuttaa vahinkoa kolmennelle ) ja väittää ettei ole vastuussa korjauksen kustannuksista vaikka sitten maksaisikin sen pseudo"goodwillinä" kustannuscapillä.


    Omat johtopäätökset:
    Canyonin mielestä E-Tube-sovelluksen käyttö voi rikkoa pyörän ja he eivät ole mielestään vastuussa jos näin käy.
    Shimanon firmware-päivityksiin pitää suhtautua kuten kaikkiin Kiina-firmware -päivityksiin eli älä tee, jollet ole varma mitä tapahtuu (mitä et siis tiedä oikein missään tapauksessa). Canyon viittaa "vahinkoon" päivityksen keskeytymisestä.
    Pyörää ei voi itse resetoida vaan se pitää viedä fyysisesti huoltoon maksulliselle resetille.
    Canyon ei tule menestymään jos tällainen case menee kuluttajariitalautakuntaan.
    Harvinaisen paskasti hoidettu brandihuolto/jälkimarkkinointi ennen niin puhtoiselta brandiltä ja seuraava pyörä jostain muualta.
    Taitaa olla niin että vähän kaikki merkit joutuu tai on joutunut opettelemaan uusia käytäntöjä näiden sähkisten kanssa. Digivehkeet ei ole toimialalle ihan sitä perinteistä osaamista.

    Suurin haaste tuossa on mielestäni että viestien perusteella tulee kuva että myyty pyörä onkin yhtäkkiä kasa komponentteja joita käsitellään erikseen ja syydetään vastuuta valmistajalle.

    Hiukan kuin Volkkarin infotainmentin sekoiluja pitäisi selvitellä Continentalin kanssa eikä paikallisen automyyjän.

    Ainakin tuo vastuurajaus olisi hyvä todeta pyörän tiedoissa selvästi ja myös todeta softapäivityksistä että artisti maksaa jos jotain sattuu.

    Juurisyyhän on toki varmaan se että softapäivityksen voi härsiä. Sitä on tietysti käytännössä mahdotonta estää mutta tuossa ei ole tehty ihan kaikkea asian hyväksi. Ja toisaalta valmistajan ei taasen tarvitse vastata vastoin käyttöehtoja tehtyjen toimien ja viritysten lopputuloksesta. Todistaminen on kuitenkin vaikeaa ja siksi tuollainen "sun syy" tyylinen lähestyminen ei ole ehkä paras tapa hoitaa asiaa.

    Mutta tämä case on vain osa jälkimarkkinointia ja hienoa että Helsingin seudullakin on sentään nykyään huolto ja käsittääkseni kyllä oikein pätevä sellainen.

Samanlaisia aiheita

  1. Canyonin maastopyörät
    By thsp in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5337
    Viimeinen viesti: 25.09.2021, 12.07
  2. Canyonin Iridium dropperin slackin säätö
    By Maash in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 25.06.2020, 20.41
  3. 45 km/h sähköavusteiset pyörät
    By hannupolkija in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 07.05.2020, 00.15
  4. Canyonin WMNS -mallit aloittelija-naiselle maastoon?
    By Elluisa in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 07.05.2017, 17.36
  5. Sähköavusteiset polkupyörät
    By kamuleontti in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 327
    Viimeinen viesti: 02.10.2016, 19.20

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •