CanyonLostInLaplandAjopyoraElectrobikeGiant
Näyttää tulokset 1 - 21 / 21

Aihe: Fillaritorin hämärät ilmoitukset

Fillaritorin hämärät ilmoitukset

Avaan keskustelun näistä myynyifoorumien hämärämmistä ilmoituksista. Osaltaan siksi, että kaikki tiedostavat huijauksen mahdollisuuden, osaltaan siksi, että aiheesta voi käydä hyvää keskustelua.

Yleisimmin käytetyllä myyntifoorumilla on viime aikoina ollut paljon englannin kielisiä, tai kääntäjällä suomennettuja myynti-ilmoituksia.

Ilmoituksissa ollut linkkiä sivustolle johnallcyclesbike.com. Sivusto on rekisteröity Nigeriaan ja ilmeisesti tässä kyseessä nigerialaiskirje aidoimmillaan. Selvää on, että omia rahojaan tuonne ei kannata lähettää.

Osassa ilmoituksista yhteydotto gmail osoitteen kautta, mutta sama tekijä taustalla.

Ilmoituksia on onneksi aktiivisesti häiritty ja raportoitu huijauksiksi ylläpidolle tiedoksi.

Ilmoituksissa on myös numero whatsapp yhteydenottoja varten. Numero on ollut Kiinan suuntanumerolla, mikä on hieman hämmentävää. Ilmoitusten kysymyksiin ja yksityisviesteihin vastataan nopeasti. Samoja ilmoituksia on näkynyt myös muiden EU maiden foorumeilla, eli toiminta vaikuttaa hieman organisoidummalta kuin yksittäisen vedättäjän toiminnalta.

Lähetetty minun SM-G981B laitteesta Tapatalkilla
    Spire muokkasi tätä : 21.07.2021 at 21.06

Ylläpito linjasi ettei fillaritori.com:ista saa tällä foorumilla keskustella.

Toisaalta hyvä ja aiheellinen aloitus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Linjasihan se joskus että ei politiikasta keskustella. Hyvin on pitänyt.
    Joo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti

Toisaalta hyvä ja aiheellinen aloitus.
    Hm. No historian tuntien ymmärrän linjauksen, jäänyt itseltä huomaamatta. Jospa muokkaan aloituksen hieman geneerisempään muotoon yksilöimättä myyntifoorumia.

Edit: otsikkoa ei näemmä pysty enää muuttamaan. Ylläpito voi tarvittaessa muokata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Miksi?

..ne oli helposti myynti-ilmoituksia, jotka on tiukasti kielletty.
    vai menikö väärin.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villepolkee Katso viesti
    Miksi?
    Ihan en muista, ylläpito pelkäsi että mielikuvissa yhdistetään tähän foorumiin, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Oliko fillaritorilla jotain hämminkiä silloin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Singer Katso viesti
    ..ne oli helposti myynti-ilmoituksia, jotka on tiukasti kielletty.
    vai menikö väärin.
    Oliko lähes jokaiseen keskusteluforumiin kuuluvan kategorian kieltämiseen tai poisjättämiseen joku historiallinen syy?

Fillaritorin hämärät ilmoitukset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Oliko lähes jokaiseen keskusteluforumiin kuuluvan kategorian kieltämiseen tai poisjättämiseen joku historiallinen syy?
    Syy on muistaakseni kait se että Fillarilehden sivuilla on jo osto/myyntipalsta:
    https://www.fillari-lehti.fi/Tori.aspx

^... sanon vaan että ostaisin mielummin täältä tutuilta hemmoilta ja hemmottarilta kun joltain oudolta nimimerkiltä fillaritorilla.
    Osta FF-tutuilta siellä?

Jos täällä nyt hetken saa Fillaritorista keskustella, niin tämä oli kyllä loistosovellus. Kiitokset siitä "Rainelle"

https://fillaripolleri.raine.dev/

Olen viihdyttänyt itseäni usein nigerialaisten @viesteihin vastaamalla. Tämä pyöräkauppa vaikuttaa ammattimaiselta. Samanlaiseen toimintaan olen törmännyt design huonekalujen kaupustelussa. Viesteihin vastataan aktiivisesti. Kauppa yritetään lyödä nopeasti lukkoon. Uskoisin että toimintaa pyörittää useampi hemmo ja ovat tietoisia toistensa toiminnasta. Sain kaivettua parit tilitiedot. Toinen Saksassa ja toinen Italiassa. Saksan muuli oli Kevin Philipp ja Italian Eghwuba Ovoke.

Offaria. Yritin kerran torilla tyrkyttää arvostetulle foorumilaiselle ostoilmoitukseen tuotetta. Ensin ihmeteltiin, että mikä mies sieltä puskista tulee myymään. Lopputulema oli, että sain indoneesialaisen pyöräkaupanlinkin vastineeksi, jolla hintani dumattiin. Hänen nimimerkkikin vaihtui torilla tapahtuneen jälkeen. Se niistä nimimerkeistä..

On tuo ainakin selvästi aiempaa ammattimaisempaa, kun on saatu sivustoa ja USA:n suuntanumerolla olevaa virtuaalipuhelinnumeroa käyttöön. Hauskaa kuitenkin, että käytetään gmail osoitteita yhteydenpitoon, eikä samaa domainia kuin kaupalla.

Mitenköhän rahat saadaan sitten kotiutettua näiden välikäsien kautta lopullisille ammatinharjoittajille? Kryptovaluutoilla varmasti.

Pyörät, autot, designtuotteet. Tuotteet, joissa yksikköhinta on kyllin kallis. Nigeriassa keskipalkka ei liene valtavan kova, joten riittää kun saa muutaman vedätyksen vuodessa maaliin, kun puhutaan 3-8000 euron tuotteista.

Lähetetty minun SM-G981B laitteesta Tapatalkilla

Nickname Guest
    Minä kun etsin entisen maasturin tilalle jäykkäkeulasta ja bongasin yhden Gt:n tuolta ko. kauppapaikasta niin ei suostunut myymään vaikka olisin maksanut pyyntihinnan ja lähetyskulut (60€), kaveri vaan vastasi että pyörä ei ole mikään harvinaisuus ja sen takia lähetyskulut on kalliit minulle että häh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Minä kun etsin entisen maasturin tilalle jäykkäkeulasta ja bongasin yhden Gt:n tuolta ko. kauppapaikasta niin ei suostunut myymään vaikka olisin maksanut pyyntihinnan ja lähetyskulut (60€), kaveri vaan vastasi että pyörä ei ole mikään harvinaisuus ja sen takia lähetyskulut on kalliit minulle että häh?
    Pakko näis savolaisena miettiä että jospa olet tehnyt kaupat murreilmaisulla "Pitäiskö minun tuo sitten ostaa" ja toinen on alkanut pohtimaan että pitäiskö

Hahah, minähän se olin oikeasti. Ja vaihdoin just tän takia nimimerkin. Ihan aidosti tyrkytin "halvinta hintaa jonka netistä löysin" sen kummemmin ajattelematta, että ehkä onkin huijaussivusto, kävi sitten puolestaan ärsyttämään kun tiesit minut täältä ja vetosit sillä siihen että olisi pitänyt tietää ja että joku hinnanpoljentakusetusyritys. Ei ollut, toki yritin tinkiä. Monesti olen löytänyt ei-indonesia-kaupasta tarjoustuotteen, jota myyjä ei tiennyt/ollut tietävinään lähes samaan hintaan kuin käytetyn hintapyyntö ja kerran sain about 50% hitaa tiputettua näin.

Mutta pointti oli varmaankin että tästä ei voi koskaan olla varma.
    Olinkin unohtanut jo vastapuolen, mutta näin se on. Itsekin kaivan netin ympäri ja etsin hinnan ennen kuin tarjoan. Teen saman myös myydessäni.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, että joku saattaa oikeasti yrittää ostaa sen 12k€ pyörän tuolta epäilyttävältä sivustolta 6k€:llä.

Kattokaa fillaritorin palautteista, aika monta kusettajaa liikenteessä.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin 520 puhelu ilmoitukset
    By Jukka_Jii in forum Varusteet
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 23.03.2018, 11.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •