ContinentalSuomityresBikeshopCanyon
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 60

Aihe: Unelma asuinpaikkasi

Nickname Guest

Unelma asuinpaikkasi

Tuli mieleen kun meloin saaristokaupungin rantoja ja katsellessani noita vieri viereen rakennettuja miljoonataloja että en kyllä itse tuollaisessa viihtyisi mutta eihän se väärin ole jos joku viihtyy, makuja on monia eli mikä olisi sinun unelma asuntosi tai talosi.

Minun unelma asuinpaikka olisi vanha hirsinen talo peltoaukean keskellä jonne menee koivukuja, talo, hirsiset varasto- ja aittarakennukset olisi neliön muodossa pihan ympärillä ja sisäpihalle ajettaisiin yhden varastorakennuksen läpi eli keskellä rakennusta olisi iso aukko pyörellä holvikaarella, pihankeskellä olisi vaahtera, tammi tai omenapuu ja luonnon kivistä tehtyjä polkuja.

Vanha idyllinen maalaistalon pihapiiri, en tosin tule koskaan sellaista saamaan kun tiedän tuollaiset paikat kalliiksi hinnaltaan ja ylläpidoltaan.

Kotona, täällä on hyvä olla, omassa talossa.

Vaihtelee kausittain. Joskus se on pieni torppa luonnon rauhassa, vesistön äärellä. Ja välillä se on kerrostalon tyylikäs kattohuoneisto upealla järvimaisemalla. Tähän kattohuoneistoon sisältyy autotallipaikka saman talon kellarissa minne pääsee suoraan hissillä. Samalla hissillä pääsee tietysti myös laadukkaisiin varastotiloihin jossa on pyörät ja sukset käyttövalmiina odottamassa.
    Hankit lippiksen, teethän edes sen
    Lippis on ehto viimeinen
    Lippis auttaa sulautumaan
    Elämä on hauskaa taas

- Litku Klemetti
    -

Unelma asuinpaikkani olisi Kuopion saaristokaupunki ... Vanhempani ovat nykyisestä laajentuneesta Kuopiosta ja onhan noi saaristokaupungin omakotitalot ihan hienoja. Sinne muuttaisin, jos olisin taloudellisesti täysin riippumaton... Hiihtopaikat Puijolla ja muut lenkkipaikat Jynkänvuorella....

Turun seutu on aivan unelma asuinpaikka. Koska ilmastonmuutos ei ole vielä edennyt tätä vauhdikkaammin, niin talvisin on vielä joskus lunta ja pakkasta, joka laskee tämän seudun pisteitä jonkin verran. Jos tilanne ei tästä parane, niin sitten pitää miettiä muuttoa iän karttuessa jonnekin hieman lämpimämpään Euroopan kolkkaan (ei kuitenkaan itään).

!! Järven rannalla hirsimökki - ja nykyisin se mökki tarkoittaa huvilaa kaikilla mukavuuksilla - merenrannallakin käy. Omistaisin myös vierustontit. Ari Filliä kompaten mun paikka voisi olla pohjoisemmassakin, ympärillä pitäisi olla metsää tai luonnonmukaista ympäristöä.

Ei mitään modernia luksuskompleksia joissa seinänmittaiset ikkunat ja kaikki valkoista, vaan hirsiseinää ja tummaa tunnelmallista ( kuten nytkin).
    Luontoa ja vesistöä pitää olla lähellä, kuten on nytkin mutta oma rauha. Ja autotalli olisi kiva.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Nykyinen on kiva. Omin pikku kätösin tehty, järvi on ihan rannassa ja tilaa riittävästi. Töihin vajaa vartti ja etätyöt saunatuvassa "vesirajassa"
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

On Tampereen ja Nokian rajalla hirsimökki ja Pyhäjärvelle myös pääsee pikku jahdilla ... en oo käynyt kymmeneen vuoteen kun pikku remonttia tarvis tehdä niin kyyhötän Pirkkalassa kerrostalossa

F. Kotlerburg Guest
    Mahdollisimman etäällä muista, mutta kuitenkin lähellä palveluita. Mikään ei vituta niin kuin naapurit.

Lontoo tai Los Angeles, ehkä Tukholmakin menisi.

Herra Ylppöä lainatakseni: "Haluan muuttaa maalle keskelle kaupunkia".

Noh, maaseudulla viihdyn, nykyisin jopa haluttaisi asua tunturikeskuksen lähistöllä erämökin tapaisessa, mutta kuitenkin tämän päivän teknologialla varustetussa talossa.

Jossain missä olisi meri, vuoria ja ikuinen kesä.

Unelma asuinpaikkasi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Jossain missä olisi meri, vuoria ja ikuinen kesä.
    Sun pitää muuttaa johonkin Välimeren rannalle. Kaikki löytyy, mitä nyt välillä on kesä ja välillä Suomen (normaali) kesä

Itse voisin eläköityä Sveitsiin. Vuoret, verrattain lyhyt matka vähän joka paikkaan missä huvittaisi käydä.

^Toi eläköityä-pointti on hyvä, en tosiaan varmaan jaksaisi ulkomailla työelämää tai muuta paikallisbyrokratiaa, eläkkeellä asuisi vaikka vuokralla, mutta olisi Suomen kansalainen.

Hitaskämppä Itä-Helsingissä. Kukapa ei tällaiseen haluaisi…

Tosin ajomaastojen puolesta ihan nappipaikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sun pitää muuttaa johonkin Välimeren rannalle. Kaikki löytyy, mitä nyt välillä on kesä ja välillä Suomen (normaali) kesä

Itse voisin eläköityä Sveitsiin. Vuoret, verrattain lyhyt matka vähän joka paikkaan missä huvittaisi käydä.
    Jep, aina välillä tulee mietittyä välimeren seutua talvien eläkepaikkana. Tosin en tiedä miten jaksaa vierasta maata ja kulttuuria sekä eroa tutuista ihmisistä pitemmän päälle.

^Isoisä otti 8-12 viikon matkoja välimerelle talvisin, en tiedä miten nykyään on tarjolla, mutta 90-luvulla oli suht edullista, kesät oli Suomessa yleensä mökillä. Tollanen "sitoutumaton" vaihtari voisi olla hyvä.

Brownstone Upper West Sidellä lähellä metroasemaa josta suorat nopeat linjat lasten isovanhempien luo Länsi- ja Itä Suomeen. Kesämökki kävelymatkan päässä Perun keskiosissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Jos jätetään eksoottisemmat paikat listalta pois niin Kanarian saarille, mars! Kelit suht samat ympäri vuoden, ei kylmää eikä liian kuumaa. Niitä vuoriakin löytyy muutama.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Isoisä otti 8-12 viikon matkoja välimerelle talvisin, en tiedä miten nykyään on tarjolla, mutta 90-luvulla oli suht edullista, kesät oli Suomessa yleensä mökillä. Tollanen "sitoutumaton" vaihtari voisi olla hyvä.
    Ei kai moisia pakettimatkoja enää ole, jengi ottaa reittilennon ja viettää aikaa sitten omassa/vuokrakämpässä. Tarjontaa riittää ja näin nettiaikaan homma toimii paljon helpommin kuin ennen. En suinpäin ostamaan lähtisi kesä/talvilomareissun perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Jep, aina välillä tulee mietittyä välimeren seutua talvien eläkepaikkana. Tosin en tiedä miten jaksaa vierasta maata ja kulttuuria sekä eroa tutuista ihmisistä pitemmän päälle.
    Ihan hyvin nämä ensimmäiset 20 vuotta ovat menneet . Kaikkeen tottuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Ei kai moisia pakettimatkoja enää ole, jengi ottaa reittilennon ja viettää aikaa sitten omassa/vuokrakämpässä. Tarjontaa riittää ja näin nettiaikaan homma toimii paljon helpommin kuin ennen. En suinpäin ostamaan lähtisi kesä/talvilomareissun perusteella.
    Kyl kai pakettimatkoja on ihan tarjolla vieläkin? Niissä lienee vielä aika vahva peruutusturva, eli jotenkin niin että aluksi menee vaan toimistokulut jos peruuttaa, sitten kuukautta (?) ennen menee puolet summasta. Tämä on varmempi kun itse varaamalla. Mä olin pakettimatkalla viimeks 2017. Ei ollut vähään aikaan tollasta tullut tehtyä niin oli tosi lysti kun opas oli bussissa ja vähän piti huolta että osaatko nyt mennä lähtöselvitykseen, hän on siinä vieressä, voi kysyä jos tulee jotain

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kyl kai pakettimatkoja on ihan tarjolla vieläkin? Niissä lienee vielä aika vahva peruutusturva, eli jotenkin niin että aluksi menee vaan toimistokulut jos peruuttaa, sitten kuukautta (?) ennen menee puolet summasta. Tämä on varmempi kun itse varaamalla. Mä olin pakettimatkalla viimeks 2017. Ei ollut vähään aikaan tollasta tullut tehtyä niin oli tosi lysti kun opas oli bussissa ja vähän piti huolta että osaatko nyt mennä lähtöselvitykseen, hän on siinä vieressä, voi kysyä jos tulee jotain
    Onhan niitä pakettimatkoja, mä lähinnä noista kuukausien mittaisista reissuista. Itse olin 2013/2014 pakettimatkalla Kreikassa ja siinä tuli tosiaan sellainen nuori jannu kentällä pitämään kädestä kiinni kertoen mitä papereita olis hyvä kaivella esiin ja ketä seurata. Kai mä sit vaan olin niin uunon näköinen. No se loppui sitten siihen kun mun oli pakko heittää tyyliin: "ei tää kenttä kauheesti ole muuttunut sitten vuoden 1986" (mitään tietysti siitä matkasta enää muista mutta kuitenkin).

Äitee asusteli kans ennen koronaa ainakin kuukauden talvesta Epsanjassa Välimeren rannalla. Ei paketti reissu eikä airbnb. Aika hyvin tuntui vuokravälitys toimivan eläkeläisten kesken...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Onhan niitä pakettimatkoja, mä lähinnä noista kuukausien mittaisista reissuista. Itse olin 2013/2014 pakettimatkalla Kreikassa ja siinä tuli tosiaan sellainen nuori jannu kentällä pitämään kädestä kiinni kertoen mitä papereita olis hyvä kaivella esiin ja ketä seurata. Kai mä sit vaan olin niin uunon näköinen. No se loppui sitten siihen kun mun oli pakko heittää tyyliin: "ei tää kenttä kauheesti ole muuttunut sitten vuoden 1986" (mitään tietysti siitä matkasta enää muista mutta kuitenkin).
    Ahaa, joo, voi olla että noita ei ole.
    Mä kävin tuolloin 2017 vielä retkellä, siellä oli tauko ja sanottiin "menkää tuonne syömään, jatketaan kello 12.50" . Mutta toisaalta ei saa nauraa, esim. appivanhemmat eivät puhuneet mitään ulkomaankieltä ja kaikki oli vaikeaa. Olivat käyneet jollain matkalla ja kirosivat "siellä ei saanut ruokaa kun kerran päivässä" , olivat siis ottaneet puolihoidon. Kaupasta ei voinut ostaa mitään. Appiukko oli tilannut lihaliemen ja kirosi kun "lihakeitossa ei ollut yhtään sattumaa".

Meikeläisen Kanaria reissut on aina olleet pakettimatkoja. Minusta kätevin tapa niputtaa lennot ja hotellit. Sitten vaan inclusiivista lapset täyteen ranskalaisia ja nokka kohti pyörävuokraamoa.

Jeps sama homma. Ei niin pätkääkään omatoimisuus viikon aurinkolomalla.

Toi Brittiläisen Kolumbian rannikko olisi kiva. Tai ehkä vähän rannikolta sisämaahan, että olisi vähän aurinkoisempaa. Olisi harrastusolosuhteet kohdillaan vuoden ympäri, rantalomakohde lähellä, ei kylmä eikä (yleensä) kuuma, duunimahiksiakin on jos pitäisi tehdä duuniakin.

Euroopassa joku Luxembourg tai mestat siit
    ä Saksa-Ranska rajalta etelään päin olisi ihan jees.
    6.7 WTF/kg

Minun unelma-asuinpaikkani on siellä missä ihmiset osaavat kirjoittaa yhdyssanat. No tietenkin Lappi, jossa on yhä kunnon vuodenajat.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Toi Brittiläisen Kolumbian rannikko olisi kiva. Tai ehkä vähän rannikolta sisämaahan, että olisi vähän aurinkoisempaa. Olisi harrastusolosuhteet kohdillaan vuoden ympäri, rantalomakohde lähellä, ei kylmä eikä (yleensä) kuuma, duunimahiksiakin on jos pitäisi tehdä duuniakin.
    Voisin muuttaa Vancouveriin vaikka heti jos työmarkkinat kelpuuttaisivat eurooppalaisen roskasakin johonkin muuhunkin kuin taksikuskin hommiin. Vaikea keksiä ihmiselämälle suotuisampaa paikkaa kuin PNW/BC. Harmi vaan kun aika moni muukin on keksinyt saman ja kämppien hinnat on pumpattu taivaisiin.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Samanlaisia aiheita

1. Viiksimiesten unelma - Moustache Samedi 27 Sx 9 Carbon
    By Terotalo in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 05.10.2019, 18.52
  2. Nuoren miehen unelma menestyksestä
    By Baik in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 13.09.2017, 22.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt