Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 50

Aihe: Maantiepyöräsuosituksia alottelijalle

Maantiepyöräsuosituksia alottelijalle

Elikkäs otsikko sen jo sanookin. Hakusessa ensimmäinen maantiepyörä hinta mielellään alle 2000€ tai sen pintaan. Tähän mennessä polkenut 30-60km lenkkiä 8vaihteisella 300€ hybridillä joten mitään huippupyörää ei tarvi parannukseen omat mitat 175/82 joten mikäköhän runkokoko olisi hyvä? 52,55?

Olettaisin että juurikin rungot 52-55 haitarilla vois osua parhaiten. Kokeilemalla selviää parhaiten, käy koeajamassa kaikkea mitä pystyt (uudet jos jossain on ja käytetyt kans) niin alkaa hiukan selvitä mikä tuntuu miltäkin

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Veikkaan että 55 saattaa olla liian suuri mutta kun ei kysyjällä kokemusta niin käynti asiantuntevassa pyöräliikkeessä saattaa auttaa. Geometriat vaihtelee ja liian suuri on katastrofi.

Tosta 52cm Hki
    https://www.fillaritori.com/topic/22...4-52-helsinki/

Mistäs Original Poster olikaan kotoisin?

Tossa 52cm Haapajärvi, Trek Emonda…
    https://www.fillaritori.com/topic/22...apaj%C3%A4rvi/

Muistakaa, mä olen lomalla!

Ekaa maantiepyörää myös hommaamassa niin mitä mieltä jengi on tästä xxl:n tarjouspyörästä? Osat sentään Shimanon 105:sta mutta onko muuten mistään kotoisin?
    Eipä ole paljon pyöriä nyt heti saatavana ja fillaritoristakaan ei ole toistaiseksi sopivaa löytynyt. Budjetti on tässä vaiheessa max 1500€ ja yks mahdollisuus olis odottaa että Canyoneja tulee taas syys-lokakuussa saataville.

https://www.xxl.fi/white-rc-pro-21-m...180099_1_style

Eihän tuossa mitään vikaa tuohon hintaan ole, hajuton ja mauton mutta varmaan pääsee harrastuksen pariin...

Itse whiten gravelpyörään pari vuotta sitten sortuneena voin kommentoida että enää en sortuisi uudestaan vaikka kuinka on halpa. Itse pyörässä nyt ei ihan kauheasti ole mitään vikaa (muttei mitään kehumistakaan) mutta myyjäliikkeestä sellaiset huomiot että keskiverto xxl:n pyöräosaston myyjä ei tiedä pyöristä juuri enempää kuin bilteman vastaava, eli jos tarvit myyjän apua sinulle oikean pyörän valintaan tms niin tuolla kyllä vastuu siirtyy kuulijalle. Samoin kun noilla myyntivalttina on tämä 3xilmainen huolto niin taisin omistani käyttää yhden. Aivan silkkaa valohoitoa, ei sisällä edes mitään puhdistusta, ei edes voimansiirron, eivätkä etuvaihtajaa saaneet säädettyä kohdalleen vaikka käytiin uusintakierroksella vielä.

Eli minun mielipiteeni xxl:stä pyöräkauppana on että se vastaa aika hyvin saksalaista verkkokauppaa. Sillä erotuksella että saat kyllä koeajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle salonen Katso viesti
    Itse whiten gravelpyörään pari vuotta sitten sortuneena voin kommentoida että enää en sortuisi uudestaan vaikka kuinka on halpa. Itse pyörässä nyt ei ihan kauheasti ole mitään vikaa (muttei mitään kehumistakaan) mutta myyjäliikkeestä sellaiset huomiot että keskiverto xxl:n pyöräosaston myyjä ei tiedä pyöristä juuri enempää kuin bilteman vastaava, eli jos tarvit myyjän apua sinulle oikean pyörän valintaan tms niin tuolla kyllä vastuu siirtyy kuulijalle. Samoin kun noilla myyntivalttina on tämä 3xilmainen huolto niin taisin omistani käyttää yhden. Aivan silkkaa valohoitoa, ei sisällä edes mitään puhdistusta, ei edes voimansiirron, eivätkä etuvaihtajaa saaneet säädettyä kohdalleen vaikka käytiin uusintakierroksella vielä.

Eli minun mielipiteeni xxl:stä pyöräkauppana on että se vastaa aika hyvin saksalaista verkkokauppaa. Sillä erotuksella että saat kyllä koeajaa.

Kiitos vastauksista molemmille. Ehkä vähän aikaa vielä katselen fillaritorin tarjontaa jos löytyisi sopiva. Tossa nykyisessä hybridissä on levyjarrut niin ehkä haluaisin myös ne maantiepyörään myös. Ei se toki ihan pakollista ole jos löytyy muuten sopiva jo nyt. Jos päädyn tilaamaan Canyonin niin siihen otan kyllä. Sen saaminen toki menee siihen että ajaminen siirtyy ensi kevääseen. Tota xxl touhua kattelin itsekin viimeksi eilen kun asiakas halusi ostaa kengät ja lukkopolkimet maantiepyörään. Myyjä myi sille maastopyöräkengät ja lukot.
    Seuraava asiakas halusi ostaa maantiepyörän ja sille se myi gravelin. Tästä päättelin etten kysy siltä myyjältä yhtään mitään tosta Whitesta.

^ Canyonin outlet sivuilla on ainakin koossa M endurace Al disc ja pari vannejarrullista mallia.
    Ei varmaankaan kovinkaan kauan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^ Canyonin outlet sivuilla on ainakin koossa M endurace Al disc ja pari vannejarrullista mallia.
    Ei varmaankaan kovinkaan kauan
    Joo mä oon noita katsellut. Itse olen 185cm niin L koko olisi mulle lähtökohtaisesti aika hyvä.

Canyonin koot on aika isoja. Kaverilla L-koon runko ja taitaa olla vajaa 2m pitkä. Joku saman mittainen osaa varmaan kommentoida olisiko m sopiva.

Kesä lienee jo taputeltu pyörien osalta, syksy lienee hyvä aika ostaa varastoon jääneitä maantiepyöriä parempaan käyttöön..

Sama aihe, ensimmäinen maantiepyörä kiinnostaisi, nyt on Trek 920 työmatka- ja retkipyöränä. Siihen se on kyllä omasta mielestä todella mainio, mutta maantielenkille kaipaisin vähän kevyempää.

Tähän aiemmin linkattu KTM:n pyörä osui itsellekin silmään, onko nuo KTM:n maantiepyörät tehtävänsä täyttäviä?

^^Se nyt varmaan riippuu kehon mittasuhteista ja siitä mitä hakee. Minä oon 187cm ja mulla on L-kokoinen Ultimate. Minusta oikein sopiva. Enduracen L-koossa koin jo paperilla liian lyhkäseksi, kun persjalkainen ruumiinrakenne.

Asiantuntijat varmaan osaa kuvasta sanoa, että väärää kokoa tuo pyörä on.

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...21#post3063721

Minä olen myös tuon 187 cm, ja gravelina on Canyonin Grizl M. Koko vastaa käytännössä aikalailla enduracea koossa M
    Penkki korkeudella 76 cm keskiöstä (minun inseam on 86,5, eli jalat ei ihan pisimmästä päästä) ja pyörä näyttää tuolta, endurace olisi keulasta noin sentin korkeampi.
    Satulasta tankoon droppi noin 6 cm ja hoodsien päähän n. 2 cm.

Aika samanlaiselta tuo näyttää F.Kotlerburgin kanssa korkeuden puolesta (ultimate L on saman korkuinen jotakuinkin kuin endurace M) , reach (hoodseille) on minulla tuossa varmaankin pari senttiä lyhyempi

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ol-III/page329

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Canyonin koot on aika isoja…
    Jep, matalia ja pitkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Minä olen myös tuon 187 cm, ja gravelina on Canyonin Grizl M. Koko vastaa käytännössä aikalailla enduracea koossa M
    Penkki korkeudella 76 cm keskiöstä (minun inseam on 86,5, eli jalat ei ihan pisimmästä päästä) ja pyörä näyttää tuolta, endurace olisi keulasta noin sentin korkeampi.
    Satulasta tankoon droppi noin 6 cm ja hoodsien päähän n. 2 cm.

Aika samanlaiselta tuo näyttää F.Kotlerburgin kanssa korkeuden puolesta (ultimate L on saman korkuinen jotakuinkin kuin endurace M) , reach (hoodseille) on minulla tuossa varmaankin pari senttiä lyhyempi

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ol-III/page329

Eli periaatteessa kun mä olen 185 tai tarkalleen 184,5cm pitkä ja jalan sisämitta on 87cm niin M kokokin olisi sopiva Canyonin Enduracessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marek3 Katso viesti
    Eli periaatteessa kun mä olen 185 tai tarkalleen 184,5cm pitkä ja jalan sisämitta on 87cm niin M kokokin olisi sopiva Canyonin Enduracessa?
    Noin itse luulisin. Pienempi koko on muutenkin roadissa monasti fiksumpi, jos ei ole aivan varma mitä on ostamassa.

Samaa luulen myös minä. Olet ihan noiden kahden koon välissä canyonin omienkin suositusten mukaan.
    Jos jostain syystä ohjaustangon pitäisi olla selkeästi ylempänä kuin minun gravelissa , niin sitten ei . Ohjaustankoa saat pari senttiä ylemmäs stemmillä plus hoodseja jonkin verran tankoa kääntämällä ja/tai hoodsien paikkaa muuttamalla.

Ok, sehän laajentaa katsantokantaa myös käytetyissä niin voi käydä testaamassa myös M kokoisia, ainakin Canyoneja jos tulee tarjolle. Kiitos neuvoista kaikille.

Nykymarkkinassa ja noin 1000 euron hintaluokassa ei kauheasti kannata katsella käytettyjä, edellytyksellä että löytää itselle jotakuinkin sopivan uuden . Voi toki olla poikkeuksia jotka vahvistavat säännön

^ Juu. Jos ei ole tulenpalava hoppu päästä pyörän sarviin enää ehtoopuolelle kääntyvällä ajokaudella, niin ensi kevääksi saa valita mieleisensä uuden fillarin kunhan ajoissa ostaa/tilaa. Tietysti jos ihan nappihyvä löytyy käytettynä älyllisesti hinnoiteltuna niin mikäpä ettei. Käytetyissä kannattaa kiinnostua ajomääristä ja huoltohistoriasta, nimittäin jos joutuu heti tekemään remonttia, ei välttämättä osia löydy kun niissäkin on kysyntä ylittänyt tarjonnan. Saattaisi harmittaa jos tarttis jotain olennaista vaihtaa mutta osan saa vasta loppusyksyllä tai kevättalvella.

Lisäksi kun ollut saatavuus ongelmia niin käytettyjen hinnat nousseet epärealistisiksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle salonen Katso viesti

Jos suhtautuu XXL:ään kuin johonkin verkkokauppaan, eli ei siis odota saavansa asiantuntevaa palvelua, niin tuotteet on minusta hintaansa nähden ihan ok. Tuo aikaisemmin linkatun maantiepyörän komponenttilista lienee kiekkoja lukuunottamatta ihan siedettävä, erityisesti hinta huomioiden. Runko ja haarukka on sitten ihan perus-Kiina -bulkkia, eli ei varmaan aiheuta valtavia onnentunteita mutta ajaa asiansa? Painoa on vannejarrulliseksi aika paljon, kertonee rungosta ja kiekoista jotain.

Mitä palveluun tulee, niin itse sain ihan asiallista palvelua Seinäjoen Ideaparkin XXL:stä, kun siitä ohiajaessa piipahdettiin ihmettelemassä Ridleyn maantiepyörää ja pojalle uutta maasturia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Jos suhtautuu XXL:ään kuin johonkin verkkokauppaan, eli ei siis odota saavansa asiantuntevaa palvelua, niin tuotteet on minusta hintaansa nähden ihan ok. Tuo aikaisemmin linkatun maantiepyörän komponenttilista lienee kiekkoja lukuunottamatta ihan siedettävä, erityisesti hinta huomioiden. Runko ja haarukka on sitten ihan perus-Kiina -bulkkia, eli ei varmaan aiheuta valtavia onnentunteita mutta ajaa asiansa? Painoa on vannejarrulliseksi aika paljon, kertonee rungosta ja kiekoista jotain.

Mitä palveluun tulee, niin itse sain ihan asiallista palvelua Seinäjoen Ideaparkin XXL:stä, kun siitä ohiajaessa piipahdettiin ihmettelemassä Ridleyn maantiepyörää ja pojalle uutta maasturia.

Olen myös saanut XXL:ssä hyvinkin asiantuntevaa palvelua (joku harrastaja selvästi töissä pyöräosastolla) ja joskus taas vähemmän asiantuntevaa. Luulen että homman juju on se että kun aukioloajat ja asiakasmäärät on selvästi laajemmat kuin pienissä kivijaloissa, on sitä kautta myös töissä osa-aikaisia yms. koska asiakaspalvelijoita on oltava enemmän ja pitkään iltaan sekä sunnuntaisin. Yleensä kyllä aina joku asiansa osaava on löytynyt paikan päältä. Huollossa sama että arkisin neljään asti on viimeisen päälle ammattimies töissä jolla olen teettänyt monet huollot, mutta viikonloppuisin ja iltaisin ei oikein tiedä mitä saa.

Mitäs mieltä jengi tästä?
    Ilmoituksesta ei oikein selviä osien kunto mutta kannattaako muuten käydä katsomassa? 105:n osat ja hinta ei ole kovin iso.

https://www.fillaritori.com/topic/23...ml-riihimäki/

Käy katsomassa ja koeajamassa. Tuskinpa tuossa on näin "paperilla" mitään isompaa probleemia

Paitsi että katoinki vielä aiempia viestejä, olit vissiin 185 pitkä, silloin toi voi olla kyllä jo ehkä pienehkö. En nyt hirveän tarkkaan syynänny geometriaa mutta mainittu senttikoko vaikutti aika snadilta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •