Kyseessä on kilometripylväs suositun pyöräilyreitin varrella.
Kyseessä on kilometripylväs suositun pyöräilyreitin varrella.
Tänäänkään ei ole huono päivä suunnata Sipooseen ja polkaista reitillään tämän yksityistien kautta.
Lauantai oli varsin huono päivä suunnata Sipooseen, mutta tänään, däremot ... Rasti 82 oli kilometripylväs Ollkärrintiellä, jonne oli miellyttävä myötätuuli.
Uusi:
![]()
Kelpaaks tää, vauhdissa otettu. Ei osunut bussipysäkki kuvaan vaikka yritin.
![]()
Uusi
![]()
Vanha, Nikkiläntien ja Kirkkoniityntien kulmassa:
Uusi:
![]()
Sori, unohtui että tämä oli vielä mulla. Kaikille tuttu paikka, pientä helpotusta tunnistamiseen
![]()
Rasti 85, Livalin vanhoja rakennuksia Martinkyläntien varressa.
Uusi (eiliseltä Sipoonlenkiltä eri kulkineella, hyväksyttäneen, kops):
![]()
Knutersintien varrelta. Rasti 86.
Tien varrelta.
![]()
casanova muokkasi tätä : 05.07.2024 at 22.51 Syy: karttalinkki
Kuten edellisen rastin Knutersintie, myös tämän sillan kautta kulkeva tie on osin päällystetty ja osin sorapintainen.
Ja kuten Knutersintietä, sitä harvemmin ajetaan sen päällystetyn osan vuoksi.
Edellisen rastin veistoksista: https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6008415
Ja sitä edellisestä sen verran että Lival oli alkujaan Lindströmin valaisin perustajansa Harald Lindströmin mukaan. Hänen poikansa Stig sitten laajensi ja kansainvälisti yrityksen ja muutti nimekseen Lival-Lindström.
Vaikka aiemmasta kommentista voi tehdä sen tulkinnan, että rastin sijainti on tiedossa - ja tämän myötä sen luonnollisen oletuksen, että tiedossa oleva rasti viipymättä haetaan - on varmuuden vuoksi parempi nostaa keskustelulankaa ylemmäs vihjeellä.
Se, minkä pyöräilijä mieltää yhdeksi tieksi, vaihtaa kartalla nimeään pariinkin kertaan. Oman kokemukseni mukaan päällystettyä osaa voi hyvin ajella (ja myös ajetaan) edestakaisin sopivan taukopaikan tai vaikka kiinnostavan strava-segmentin perässä.
Sori. Jotenkin jäi laittamatta kysymysmerkki perään. En siis ollut tunnistanut paikkaa enkä myöskään hakenut kaikkia mielestäni mahdollisia paikkoja sen enempää muististani kuin Google Mapistakaan.
PS En ole maisemissa, joten minusta ei ole hakijaksi senkään vuoksi. (Luulen, että olisin kehunut jo etukäteen hakevani, jos olisin ollut...meinasin sanoa fillarointietäisyydellä, mutta puhutaan nyt vain rastinhakuetäisyydellä!)
Vanha oli joku hitån hiekkatie taas. Rasti 87
Uusi:
![]()
navajokoira muokkasi tätä : 24.07.2024 at 20.31
Sipoonlahden koulun erikoinen pyöräteline. Rasti 88.
Jatketaan tällä.
![]()
casanova muokkasi tätä : 29.07.2024 at 17.36 Syy: karttalinkki
Rasti on edellistä pohjoisempana.
Rasti on edellistä lännempänä.
Rastikarttaa tarkastellen tämä rasti täydentää (kun se kartalle aikanaan lisätään) olemassa olevaa ryvästä.
Oispa maantiepyörä niin viitsisi polkea tuonne
Gravelpyöräilijäkin pääsisi ajamaan tuonne (ja takasin) semmoista tyypillistä sipoolaista cyclolenkkireittiä (80% hiekka- tai ulkoilutietä, mahdollisin pienin kärrytiepiristyksin, ja 20% asfalttia),
PS Olen edelleen muilla mailla vierahilla eli minulla on... hyvä tekosyy. Olisikohan mahdollisia hakijoita pidätellyt se ettei StreetView´sta saa varmistusta arvaukselleen/vahvalle luulolleen?
Voin mä tuota kautta rullailla lauantaina jos junapyöräilen Mäntsälää asemana käyttäen. Vaikkei olekaan maantiepyörää. Eikä tuonne sähköläskilläkään ajelua ole millään tapaa estetty.
PS: joko rasti 77 kahvila on auki?
Rasti 89 oli Nikkilän kulttuuri- ja sivistyskeskuksen Nikkilän Sydän. Olisin ripustanut fillarini yhtä hienosti kuin casanova, mutta kyseisessä telineessä roikkui jo paikallista nuorisoa.
Anyhow, jatketaan opintiellä, hienoilla julkisivuilla ja hieman kerettiläisillä pyörätelineillä:
![]()
Opintiellä juu rasti 90
Uusi
![]()
Rasti 91 oli Gumbostrands skola. Tai Gumbostrand skola. Tai Koulu. Decisions, decisions.
Uuden rastin valintaan liittyi paljon tutkiskelua ja pohdintaa. Tai sitten ei liittynyt.
![]()
Knutersintien asvaltin loppuminen rasti 92
Uusi:
harald muokkasi tätä : 08.10.2024 at 20.20
On kyllä biodynaaminen. Ja ellei katso trailmapia niin vaikuttaisi olevan umpikuja.
Ei hajua täälläkään. Vaikka varmaan olen tuostakin ajanut...
Kirjanmerkit