Onpa mukava nähdä pitkästä aikaa jotain uutta innovaatiota, vaikka tuo ikävästi sähköpyörää muistuttaakin. Pisteet Scottille, piristävän erilainen.
No on kyllä!
Todella kliinin näköinen pyörä!
Mikähän jumppa sitten lienee iskarin irroitus huoltoa varten..?
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
Aika nättiä. Iskari tippuu varmasti tuon luukun kautta aika iisisti.
Ihan mielenkiintoinen. Pikkasen töpö geometria, mutta suunta on hyvä.
Tuossahan näyttää olevan luukku mistä pääsee iskarin yläpäähän käsiksi ja tuon alemman luukun kautta se putoaa pois. Ei kai iskarin irroitus mikään ongelma ole. Se voi olla, että tuohon ei mitä tahansa aftermarket-iskaria sitten laiteta. Sinänsä en tiedä onko iskarin piilottaminen rungon sisään hyvä idea.
Suojassa ravalta ja pölyltä tuolla luukussa tuo iskari. Häätyy alkaa kyttäileen mihin hintaan ton alumiinisen 900:sen sais
Keulakulmat loivenee. Saapa nähä että missä menee raja, jolloin alkaa olemaan tarpeeksi löysää. Poikkeuksena tosin Canyonin Lux:ssa 70°, graveleissakin mennään jo samoissa lukemissa. Mutta lujaa tuo MVdP näyttää silti pääsevän Luxilla.
Pakko sanoa, että aikas kiinnostava uutuus. Scott ei oo ollut mulla kovin korkealla listalla, vaikka ihka ensimmäinen maastopyöräni kyseiseltä brändiltä oli. Toi trail-versio ois aika pitkälti sellainen, jota trail-pyörältä oon hakenut eli max. 130 mm joustoa ja kohtuullisen loiva keulakulma. Jos budjetti ei olis esteenä, niin Transitionin Spur on ykkössijalla ja Propainin Hugene toisena (joskin siinä on keulassa 140 mm joustoa). Tää kyllä nousee tohon kamppailuun hyvin. Saapi nähä mihin hinnat osuvat ja ilo huomata, että myös alu-versio on tulossa tarjolle. Kiinnostaa myös tietää, mihin noiden painot asettuu. Tossa olis aika passeli peli Etelä-Suomen polku ajoon, kun bike parkeihin löytyy 180 mm molemmista päistä joustava jyrä. Mitenhän toi suojassa oleva iskari vaikuttaa huoltoväliin? Vois kuvitella, että pidentää sitä ihan merkittävästi.
Eri runkoversioiden painot:
https://www.brujulabike.com/new-scott-spark-2022/
Ja verrattuna kilpailijoihin:
Specialized S-Works Epic EVO – 1,659g
Orbea Oiz OMX – 1,740g
Scott Spark RC HMX SL (OLD) – 1,799g
Specialized S-Works Epic – 1,869g
Scott Spark RC HMX SL (NEW) – 1,870g
Cannondale Scalpel Hi-Mod – 1,910g
Trek Supercaliber – 1,933g
Santa Cruz Blur 4 – 1,933g
Giant Anthem Advanced Pro 29 – 1,983g
Canyon Lux CF SLX – 1,922g
Merida Ninety-Six RC – 2,064g
Kokonaispaino sitten kiinni siiitä, mitä osaa pulttaa kiinni. Esim. Schurterin uusi työkalu 10,5kg.
https://www.brujulabike.com/nino-sch...022-in-detail/
Watt is Love
Hirmu painava rotjake. Ehkä tämä voisi silti mennä harkintaan, mahtuu sentään kaksi pulloa![]()
Pyöräily on kivaa!
Yllättävän painava toi alloy. Onkohan siinä pelkkä runko vai takaiskari mukana? Onkohan noista hybridiratkaisuista millaisia aiempia kokemuksia? Ihan liikaa ei tällä hetkellä taida olla sillä setupilla markkinoilla pyöriä tällä hetkellä.
Onkos kukaan hommannut kyseistä pyörää? Kokemuksia?
Kirjanmerkit