HelkamaRideHuntteriElectrobikeCanyonGiant
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 54 / 54

Aihe: Canyon Pathlite:ON 7.0

  1. #31
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.468

    Canyon Pathlite:ON 7.0

    Eipä niissä muita eroja ole, tarakka tietty ja orkkis satula on kutosessa kivikova, seiskassa ihan ok. Meillä on naisväen käytössä molemmat mallit.

  2. #32
    Kutosessa ilmakeula ja seiskassa rauta.

    Seiskassa seisontajalka.

  3. #33
    Tervehdys. Olen hankkimassa työsuhdepyörää ja tarvitsen apua. Valinta osuu Pathlite: on 5 tai 6.

    Vitosessa on valot lokarit ja jalka valmiina, mutta 6 laadukkaammat osat. Ajattelen tärkeimmän kriteerin olevan varmaan voimansiirron laadukkuudessa. Onko Deore xt niin paljon parempi ja kestävämpi, että rahaa säästyy kassitolkulla tai ettei tarvitse pakkaa vaihtaa kovin usein? Huoltokulut taitavat olla oien hinnan suhteen myös isommat.

    Keula on toinen, missä on ainakin eroa. Ajelu on pääosin hyvää hiekkatietä ja asphalttia. Olen tähän mennessä ajellut ainoastaan markettipyörillä, joten kokemusta laatupyöristä ei ole.

  4. #34
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.854
    Voimansiirrossa ei keston puolesta ole huomattavaa eroa Deore 11v vs Deore XT 12v. Ketju on se merkittävin asia, missä eroja eri osasarjojen välillä on keston osalta. Myöskään hiekkatiellä tai kestopäällysteellä ei 12v ole juuri huomattavaa etua.

  5. #35
    Kiitos.
    Perustyömatkakäyttöä ajatellen, onko noiden pyörien välillä jotain todella oleellista mistä hyödyn satsaamalla laatuun?

    Katselin huoltokulujen osalta lyhyellä matikalla kalliimman pyörän tulevan kalliimmaksi myös tulevaisuudessa
    Yksi vaihtoehto olisi myös ostaa Grand canyon: on 7 tai 8, koska Shimanon moottorin akku kestää latauskertoja tuplat Boschin systeemiin.

    Siinä mietityttää tuon maastopyörän ominaisuudet miuten menemään hukkaan vaikka oma ajotyyli ehkä siitä nauttisikin. Kärsiikö kovasti matkavauhti maasto- tai retkipyörän välillä?

  6. #36
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.854
    - Jarrut ovat tossa 5 versiossa ihan mulle tuntemattomat, en googlettamallakaan niistä löytänyt tietoja.
    - Haarukka on tosiaan kalliimmassa ilmakeula, joka on ehkä säädettävissä tarkemmin kuskin painolle, mutta ei se hiekkatietä ja asfalttia ajaessa ole mikään iso puute, maastossa sitten sillä on enemmän väliä. Ilmakeula vaatii myös ehkä vähän enemmän huoltoa, kuin jousikeula (toki olisi molemmat hyvä käyttää huollossa ainakin kerran kahdessa vuodessa).


    Eniten rengastus kulkuun vaikuutta noiden pathlite ja grand canyonin välillä. Sanoisin että samoilla renkailla varustettuna molemmat aika samalla viivalla. Eli jos laittaa grand canyoniin noi pathlite G-one allroundit, niin en usko että jää jälkeen.

    Akun lataussyklien määrään valmistajat voivat ilmoittaa vähän miten sattuu, riippuen testaustavoista, en pitäisi niitä eri valmistajien välillä täysin vertailukelpoisilta.

    Itse varmaan ottasin työmatka hiekka/asfaltti joko:
    - pathlite 5:n lähinnä noiden lokarien, valojen ja jalan takia

    tai

    - grand canyonin, johon laittasin hyvin rullaavat kumit alle. Sillä voi poiketa poluillekkin huoletta jos niitä pitkin pääsee työmatkalla oikasemaan. Ja sillä voi myös tutustua muutenkin maasto/retkipyöräilyyn.

    Yllä olevat on toki omien mieltymysten pohjalta ja ne eivät edusta mitään absoluuttista "oikeaa" valintaa.

  7. #37
    Suuret kiitokset. Aika samoilla fiiliksillä siis valinnan suhteen ollaan. Kiitos asiantuntevista ja ystävällisistä neuvoista.

    Enköhän pärjää tuolla vitosella. On sitä vedetty metsässä ja kalliolla 60-luvun jupiter sportilla, jota ei ole kahteen kymmeneen vuoteen huollettu, joten eiköhän tuollakin pärjää

    Jos vaikka se pyöräily lisääntyisi sähkön tuoman edun takia niin ei olisi polvet kuluman takia kovilla. Hyvää alkanutta vuotta kaikille.

  8. #38
    Moi!

    Itse tilasin pari viikkoa sitten Pathlite ON 6 mallin, joka saapui toissapäivänä. Kasaaminen oli helppoa ja nopeaa, ei moittimista siinä. Olin hommannut etukäteen jo sopivat lokasuojat, valot, nastarenkaat yms. talvivarusteet ja niiden asentaminen meni myös sujuvasti.

    Päädyin tuohon Pathlite 6 malliin, koska halusin ilmakeulan, paremmat jarrut ja vaihteiston komponentin vrt. Pathlite 5 malliin. Täytyy sanoa, että noin 50km ajon jälkeen olen erittäin tyytyväinen, menee lumen peittämällä asfaltilla kuin tankki verrattuna vanhaan inseran hybridimankeliin, jossa oli melko kapeat renkaat. Ajaisin tällä laitteella vaikka ilman avustusta ennemmin lumella kuin vanhalla inseralla. Huomaa hyvin kuinka tuo leveä rengastus tekee ihmeitä ajettavuudelle yhtään heikommissa tieolosuhteissa.

    Varmasti ero Pathlite 5 ja 6 mallin välissä on melko pieni jos ajelee tavallista matka-ajoa pääosin päällystetyillä teillä. Perustelin kalliimman hinnan itselle kuitenkin sillä, että tulee niin harvoin ostettua uusi pyörä, että investoidaan nyt kerralla sitten hieman parempaan

  9. #39
    Moi,

    Osaisko joku pathlite 7:n omistaja kertoa, millaiset nastat mahtuu pyörimään lokareitten kanssa? Sopiiko 57 mm ISP:it vai alkaako kinnaamaan?

  10. #40
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    111
    Tätä samaa on pohdittu jo muutama viesti aiemmin, mutta nyt uuden mallin myötä tilanne vähän muuttunut.

    Työsuhdepyörä hakusessa ja olen päätymässä Pathlite On:iin. Enää jäljellä pohdinta 5:n ja 6:n välillä. Kutosesta on hiljattain tullut uusi malli, ja samalla hinta on pompannut. Nyt hintaeroa näiden välillä on jo 850 €.

    Eroa lähinnä keulassa (Suntour XCM34 vs Suntour XCR38), vaihteissa (Deore 11 vs Deore XT 12) ja jarruissa (Shimano MT200 vs Magura MT thirty). Lisäksi kutosessa on parempi varustelu (valot, tavarateline, ajotietokone). Näistä mainituista erityisesti keulasta ja jarruista en ymmärrä juuri mitään.

    Polkua tuo mun fillari tuskin tulee näkemään, satunnaista hiekkatietä kylläkin. Ovatko noi erot sellaisia, että kannattaisi maksaa tuo hintaero? (Taidan kyllä jo tietää kuinka tässä lopulta käy...)

    Pathlite 5: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...rahmenfarbe=BU

    Pathlite 6: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...rahmenfarbe=BN

  11. #41
    Nähtävästi muutkin pähkäillyt saman kokoasian kanssa, eli tuo koko. Noissa taulukoissa antaa aika isoks tuon minimi satulakorkeuden, sekä itsekin tässä arvon M ja L koon välistä, laskuri sanoo M:ää näin 183 senttiselle ihmiselle, mutta L enemmän tuntuis osuvan nykyiseen pyörään. Mut ei tosiaan innostais tilanne etten yletä enää polkimille tai tangon päälle hyppääminen aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia. Nykyisessä 83cm maasta poikkitanko puoleenväliin ja yletän juuri maahan. Mites te muut jotka ootte jo tuon hommannut ootte kokovalintaan ollu tyytyväisiä?

  12. #42
    Kolme viikkoa ollut Pathlite alla ja kaksi rengasrikkoa tullut kun sepelinmuru on mennyt renkaasta läpi. Onko muilla ollut Schwalbe G-One ensiasennusrenkaista vastaavaa kokemusta? Mitä teillä on laitettu tilalle?

  13. #43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kumitarzan Katso viesti
    Kolme viikkoa ollut Pathlite alla ja kaksi rengasrikkoa tullut kun sepelinmuru on mennyt renkaasta läpi. Onko muilla ollut Schwalbe G-One ensiasennusrenkaista vastaavaa kokemusta? Mitä teillä on laitettu tilalle?
    Itellä on Roadlitessä 30mm Schwalbe G-One ja kahden vuoden aikana kerran mennyt rengas rikki kun yritin hypätä hiekkatiellä olleen vesilätäkön yli mutta lätäkössä olikin valtava kivi pohjalla ja osuin siihen.

  14. #44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Auvo Katso viesti
    Tätä samaa on pohdittu jo muutama viesti aiemmin, mutta nyt uuden mallin myötä tilanne vähän muuttunut.

    Työsuhdepyörä hakusessa ja olen päätymässä Pathlite On:iin. Enää jäljellä pohdinta 5:n ja 6:n välillä. Kutosesta on hiljattain tullut uusi malli, ja samalla hinta on pompannut. Nyt hintaeroa näiden välillä on jo 850 €.
    Kiinnostaa tietää kumpaan päädyit? Itselläkin harkinnassa ON6 nyt kun uudessa mallissa siinäkin löytyy esim. valot yms. jotka puuttuivat edellisestä mallista. Oma käyttö olisi pääosin hyötyajoa asfaltilla, mutta myös huviajoa helpoilla metsäpoluilla.

  15. #45
    Aiemmin e pyörät eivät innostaneet, luomull vedetty 30v, nyt kun ikää tulee ja tulee paljon muutakin aerobista harrastettua, niin tuollainen e voisi olla kiva myös palauttavana ja saisi kuitekin nauttia ulkoilusta. Ja kerran kun ajeli emtb:llä alpeilla 3pv ja viime syksynä Ylläksellä, niin kyllähän tuo hauskaa oli.

    Pathlite on 5 kiinnostaa/riittää, pyörä tulisi työmatka, retki ja yleiskäyttöön, voisi myös kevyesti hyviä polkuja ajella. Ajan myös talvella.
    Tarakkateline pitää olla, onko tietoa saako ja hinta?
    Mulla on kaikki pyörät (cyclo/mtb) olleet M kokoa, nyt Canyon suosittaa S koko , toisena M. Mun mitat 174,5/82. En uskaltaisi S ottaa. Olisihan se kyllä tärkeää päästä kokeilemaan, kerran kun on vääränkokoisen ostanut.

    Näyttäisi nyt siltä ettei fillareita ole kovin nopeaa saatavillakaan. Mennee ens kevääseen. No, ehtii likvidoida yhden mtb:n sillä aikaa.

    Ainoa mikä mietityttää myös että lukot pitää olla hyviä, noita kai kähvelletään aika hanakkaasti.

  16. #46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sekokupu Katso viesti
    Nähtävästi muutkin pähkäillyt saman kokoasian kanssa, eli tuo koko. Noissa taulukoissa antaa aika isoks tuon minimi satulakorkeuden, sekä itsekin tässä arvon M ja L koon välistä, laskuri sanoo M:ää näin 183 senttiselle ihmiselle, mutta L enemmän tuntuis osuvan nykyiseen pyörään. Mut ei tosiaan innostais tilanne etten yletä enää polkimille tai tangon päälle hyppääminen aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia. Nykyisessä 83cm maasta poikkitanko puoleenväliin ja yletän juuri maahan. Mites te muut jotka ootte jo tuon hommannut ootte kokovalintaan ollu tyytyväisiä?

    Vastataan itse itselleni, vaikka täälläkin saman mittanen ihminen sanonut että L koko oli parempi, niin otin silti :ON5:n M koossa, joka on juurikin oikean kokonen, satula ihan matalimmalla niin yletän varpailla maahan kun vähän kallistaa ja jos hyppää satulalta tangon päälle, niin aika tukala olo tulee jo siinäkin (vaikka itsellä aika pitkät jalat). Eli todellakin se Canyonin suosittelema M oli huomattavasti fiksumpi.

  17. #47
    Tilasin työsuhdepyöränä ON6:n heinäkuun alussa ja sain sen elokuun loppupuolella. Kasaaminen ei mennyt lainkaan niinkuin Canyonin ohjevideolla oli… meidän takapiha oli täynä jos jonkinlaista pahvia niinkuin olisi pommi räjähtänyt kun taas videolla ei ollut roskaa lainkaa… ??

    kun tilasin pyörää, jahkailin itsekin kokoa, ja lopulta päädyin M kokoon, onneksi niin. L koko olisi ollut aivan liian iso. Pituutta mulla on 180. Ajoasento oli alkuun liian etupainotteinen joten jouduin vaihtamaan ohjainkannattimen säädettävään malliin ja nyt on ajoasento LOS PERFECTOS.

    Akun kapasiteetti riittää itellä n viikon. Työmatka kun on noin 10 kilsaa per sivu ja lataan akun yleensä kun prossat tippuu alle 30. Eli pääsisin varmaankin yhdellä latauksella n 120-130 kilsaa, ja käytän vain eco avustusta.

    loppuarviot pyörästä:

    +osat
    +laatutaso
    +akun kapasiteetti normaaliajossa
    +valot
    +kasauksen helppous

    -ohjainkannattimen säätömahdollisuuden puuttuminen
    -Sitä Pahvin Määrää kun pakettia purki
    -pyörän hinta varauksella… LAATU MAKSAA!!!
    -jarrujen vinkuminen märkänä

    ISO SUOSITUS

  18. #48
    Onnnistuuko tässä akun irrottaminen ilman työkaluja?

  19. #49
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Onko noissa runkomalleissa muuten eroa kokoonpanossa?

    Duunikaverin puoliso katselee e-bikea ja tämä malli kiinnostelisi.

    https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...rahmenfarbe=RD

  20. #50
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Niin juu. 163cm pituus. S- pienin koko. Eikö tuo ole liian iso, vai eikö koko ole niin tarkkaa näissä sähköhybrideissä?

  21. #51
    Mulla on koko lailla tuo sama Atala B-tour-merkkisenä. Slx 12, bosch performance, 500 wh runkoakku, simpan jarrut. Satulaputki n. 50,5 cm. Varsin tilava runko. Itse olen 178/84 eli pitkäräpyläinen. Maksoi 2021 kesällä about 2785,-
    Mikäli henkilö ei ole liimautunut nimenomaiseen valmistajaan kiinni, niin Corratec life cx6 (verkkokauppa.com) näyttää tässä sarjassa myös kovalta sanalta.

  22. #52
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Mulla on koko lailla tuo sama Atala B-tour-merkkisenä. Slx 12, bosch performance, 500 wh runkoakku, simpan jarrut. Satulaputki n. 50,5 cm. Varsin tilava runko. Itse olen 178/84 eli pitkäräpyläinen. Maksoi 2021 kesällä about 2785,-
    Mikäli henkilö ei ole liimautunut nimenomaiseen valmistajaan kiinni, niin Corratec life cx6 (verkkokauppa.com) näyttää tässä sarjassa myös kovalta sanalta.
    Siis tämä? Speksit voi varmaan olla paperilla ok, mutta minusta tuo just ei näytä kauhean kovalta sanalta noin niinkuin pyöränä.



  23. #53
    Katu-uskottavako pitäisi olla - ei liikaa mummoa ? Kantavuus 180 kg

  24. #54
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.084
    Minkälainen adapteri tuohon lampun jalkaan käy? Ostin appiukolle uuden Pathliten, jossa on jonkinmoinen lohenpyrstö teline lampun jalassa. Kännykkä olisi ajatus laittaa siihen kiinnikkeeseen.

Samanlaisia aiheita

  1. Uudet Canyon Grand Canyon mallit 9 ja 8
    By WeMa in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 16.07.2020, 15.44
  2. Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.05.2019, 18.39
  3. Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 10.08.2018, 10.00
  4. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 16.45
  5. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 18.36

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •