Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 201

Aihe: Kömpelö 2021 Kuntavaali-epäröinti?!

  1. #61
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Vesilahti
    Viestit
    256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Spaceman toi esille sen näkökulman jossa ehdokkaiksi pyrkivistä on pulaa. Ehkä todennäköisempi vaihtoehto. Meneekö niiden alueyhdistysten aika täyspäiväisesti ehdokkaiden etsimiseen ja taustojen tarkistamiselle jää vähemmän aikaa, keskittyvät vaan etsimään mahdollisimman suuren määrän ehdokkaita ?

    Kuntavaaleissa kuitenkin vissiin ehdokkaiden lukumäärä on aika ratkaiseva tekijä myös menestyksen kannalta ja siihen suureen määrään kai ainakin suurimmat puolueet pyrkivät.

    Minun sivustaseuraajakokemukseni on 16000 asukkaan maalaiskunnasta ja vuosikymmenien takaa. Mutta ainakaan silloin ei ollut resursseja tehdä muuta kuin etsiä niitä ehdokkaita. Sehän on ihan vapaaehtoistyötä. Vaalipäällkölle maksettiin puhelimen käytöstä jotain, muille ei mitään.

    Mutta kyllä ehdolle toki haluttiin sellaisia joiden ajateltiin saavan ääniä ja mieluummin nostavan kuin laskevan listan profilia. Sellaisia ihmisiä halutaan joihin potentiaaliset äänestäjät voivat samaistua ja joilla on paljon tuttuja. Plussaa on sanavalmius ja aito kiinnostus asioihin. Pitäisi myös olla eri ammatteja, kaikenikäisiä ja naisia sekä miehiä. Lautakuntiin yms. pitäisi vaalien jälkeen saada osaavia ihmisiä. Ainakin silloin ehdolla olleet olivat etusijalla vaikka eivät olisi valtuustoon asti päässeetkään.

    Mitä enemmän on ehdokkaita, sitä todennäköisemmin lista pärjää. Edellyttäen tietysti ettei listalla ole ehdokasta, joka karkoittaa äänestäjiä.

  2. #62
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Kaivurin kauha rouhaisee maata Malmin lentokentällä jo tänä vuonna. Se on juhlallinen hetki, sinä päivänä syön kakkua.

    https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/mal...an-vuonna-2021
    Pitäiskö järkätä miitti tuonne. Omat kuohujuomat mukaan.

  3. #63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Pitäiskö järkätä miitti tuonne. Omat kuohujuomat mukaan.
    Ilman muuta

  4. #64
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Ilman muuta

  5. #65
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Itse siltahanke ei ole kallistunut kuin 260m€:stä 350m€:hen mitä voi pitää aika normaalina silloin kun ruvetaan laskemaan ruuveja ja muttereita. Tietty olisi parempi että alkuperäiset hinta-arviot olisivat parempia, mutta minkäs teet. Ne muut kustannukset on samaan syssyyn lisättyjä proggiksia, joista iso osa olisi tehty joka tapauksessa. Perussyy lienee se, että veli venäläinen ei tajunnut rakentaa infraa nykytarpeiden mukaan eikä dokumentoinut kunnolla. Osa hankinnoista kuten 100m€ ratikat on kaiketi jo ostettu.

    Autopuolue olisi halunnut sillalle autokaistat. Silloin kuorman tuoma lisärasitus ja liittymien sorvaaminen lännessä olemassa olevaan kaupunkirakenteeseen olisi kertonut hinnan ainakin kymmenellä. Pelkkä länsipään liittäminen keskustan tieverkkoon olisi tn maksanut enemmän kuin koko ratikkahanke.
    Aika kalliit oheisproggikset kun maksaa saman verran kuin silta + raideliikenne eli hankkeen kustannusarvio kaksinkertaistuu. Tuntuu ihmeelliseltä kun ei ole alunperin otettu mukaan kustannusarvioon. No ulkopuolinen selvittäjä varmaan selvittää mitä nuo on ja miksi on jätetty kustannusarvioiden ulkopuolelle.

    Kilpailutuksen voittaa helpoiten kun puolittaa hankkeen kustannusarvion ja tekee sillä tarjouksen. Joku hankepäätöksiä ammatikseen tekevä toisaalta osaa arvioida tarjouksissa esitettyjä lukuja ja pystyy tunnistamaan vedätyksen.

    400 miljoonaa pyöräkaistoihin kuulostaisi aika kalliilta parin kilometrin matkalle, 200000e/metri.

    Paljonkohan reitin varrella asuu ihmisiä ja mahdollisia käyttäjiä, onko puolta miljoonaa ? Arhinmäki taitaa asua jossain tuolla nurkilla, nostaisko se hankkeen hintaa ? Arhinmäki duunaa rakentamiseen lainan jota ei ikinä tarvitse maksaa takaisin. Tarjouskilpailussa mukana olleet ovat hoksanneet tämän - tarjoa halvalla, tee kalliilla. Arhinmäki hoitaa.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

  6. #66
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.741
    Nyt pitää muistaa, että näissä kunnallisvaaleissa tapahtuu Suomen historian suurin kunnanvaltuustojen poliittinen muutos. Se pelottaa monia poliittisia puolueita ja mainostaulujen vuokraajia, eritoten Helsingissä. Koskaan ei ole tapahtunut näin vallankumouksellista päättäjien muutosta kunnissa, tällä tavoin!

    Keskusta tulee menettämään lähes kaiken vaikutusvallan kunnissa ja Perussuomalaiset tulevat ottamaan sen haltuunsa. Vihervasemmisto, tuo yhteiskunnan saasta, tulee säilyttämään kannatuksensa ainoastaan fillarifoorumin off-topic palstalla!

  7. #67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Keskusta tulee menettämään lähes kaiken vaikutusvallan kunnissa ja Perussuomalaiset tulevat ottamaan sen haltuunsa.
    Toivon hartaasti ettei näin käy. Enkä jaksa uskoa että Suomesta löytyy tarpeeksi punaniskatyperyksiä jotta näin kävisi.
    Fillarifoorumilta kyllä löytyy, mutta se ei riittäne.

    Onneksi.

    Häpeän että meillä edes on moinen puolue. Ja vielä enemmän hävettää se, että ovat niin suosittuja.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4.738
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Häpeän että meillä edes on moinen puolue. Ja vielä enemmän hävettää se, että ovat niin suosittuja.


    Jos alkaisi häpeämään suomen poliittista karttaa, niin ei häpeälle loppua näkyisi.

    Eniten mua harmittaa nykyinen hallitus, toivottavasti senkin tuhotyöt alkaa pikkuhiljaa eduskuntavaalien lähestyessä rauhoittumaan.

    Jälkien korjattavaa riittää silti vuosikymmeniksi...

  9. #69
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    400 miljoonaa pyöräkaistoihin kuulostaisi aika kalliilta parin kilometrin matkalle, 200000e/metri.
    Fillarikaistojen osuus projektista lienee niin pieni että käytännössä nolla. Satoja tai max pari tuhatta euroa.

  10. #70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Keskusta tulee menettämään lähes kaiken vaikutusvallan kunnissa ja Perussuomalaiset tulevat ottamaan sen haltuunsa. Vihervasemmisto, tuo yhteiskunnan saasta, tulee säilyttämään kannatuksensa ainoastaan fillarifoorumin off-topic palstalla!
    Ehkä teikäläisten märissä unissa. Maaseudulla on vanhaa väestöä, jotka on aina äänestäneet Kepua ja äänestävät niin pitkään kuin henki pihisee. Nuorempi punaniskaväestö varmaan äänestääkin siellä persuja, mutta ei se riitä. Kaupunkien eläkeläiset äänestää demareita ja erityisesti yliopistokaupungeissa on paljon tulonsiirroilla loisivia humanisteja sun muita töitä vältteleviä niin kyllä se vihervasemmiston kannatus tulee edelleen säilymään.

    Kävin viimeisenä ennakkoäänestyspäivänä äänestämässä. Oli kyllä vaikein valinta aikoihin. Päädyin lopulta äänestämään kahdella kriteerillä. Vastustaa älyttömyyksiä kuten yliopiston siirtoa keskustaan ja jatkuvia vihervasureiden uusia tulonsiirtoja kuten esimerkkinä ruuhkamaksut, joka on vain uusi tulonsiirto työssä käyvältä väestöltä loisivien vihervasureiden taskuun.

  11. #71
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Alicante
    Viestit
    209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Minimi Katso viesti
    Päädyin lopulta myöskin torjuntaäänestykseen.

    Äänestin henkilöä (ja samalla tietenkin vaalitavan ansiosta myös ja varsinkin puoluetta) joka torjuu eniten:
    • vihreää harhaa, "rajat ovat auki, tervetuloa moniosaajat. Saatte ÄÄNESTÄÄ parin vuoden kuluttua!"
    • punaista aatetta, "mulle sossurahat sulle verot"
    • yksityisautoilun vaikeuttamista, bulevardisointia, keskustatulleja eli vihreällä kielellä "ruuhkamaksuja."

    mutta kuitenkin



    • puolustaa Malmin kansainvälisen lentokentän säilyttämistä lentotoimintakäytössä ja rajanylityskäytössä.


    Terveisiä Mre:lle sinne nakkikioskijonoon. Vastineesi edelliseen viestiini oli laadultaan sangen vaatimaton ja Marin-tyyliin ylimielinen.
    +1 samoilla linjoilla mennään.

    Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

  12. #72
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    4.193

  13. #73
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IJa Katso viesti
    +1 samoilla linjoilla mennään.
    Jos ei olisi muuta syytä vastustaa Malmin kenttää, niin viimeistään tämä persujen yhteisrintama sen puolesta aiheuttaa vastareaktion.

  14. #74
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Nyt pitää muistaa, että näissä kunnallisvaaleissa tapahtuu Suomen historian suurin kunnanvaltuustojen poliittinen muutos. Se pelottaa monia poliittisia puolueita ja mainostaulujen vuokraajia, eritoten Helsingissä. Koskaan ei ole tapahtunut näin vallankumouksellista päättäjien muutosta kunnissa, tällä tavoin!
    Miten tähän nyt saatiin mainostaulujen vuokraajat Helsingissä mukaan? Onko se joku salaseura tai peräti Illuminatin alajaosto.

    Vantaalla (joka ei siis ole Helsinki) saattaa valtuusto persuuntua. Helsingissä valta säilyy Kokoomuksella ja Vihreillä. Espoossa Kokoomuksella. Kauniaisissa? Villi veikkaus, ettei siellä persut juhli.

    Se mitä maakunnissa tapahtuu, ei oikein jaksa kiinnostaa. Tähän asti siellä on keputeltu, nyt sitten persutellaan. Banjot tarjoaa valtio.

  15. #75
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Fillarikaistojen osuus projektista lienee niin pieni että käytännössä nolla. Satoja tai max pari tuhatta euroa.
    Aika huima ero fillarikaistoilla ja autokaistoilla. Autokaistat olisi tehnyt lisää 9 miljardia (1 -> 10 mrd) ja fillarikaistat max 2000e. Kuulostaa uskomattomalta. Varmaan Suomen halvimmat fillarikaistat suhteessa autokaistoihin.

    Suomessa moottoritien rakentamiskustannukset ovat keskimäärin 3-5 miljoonaa/km. 9 miljardilla saisi 1800-3000km moottoritietä. Hesasta saisi moottoritiet kaikkiin isompiin maaseutukaupunkeihin. Vaikea uskoa että muutaman kilometrin autokaistoihin Kruunuvuoren silloilla hupenisi sama summa. Epäilen vähän että nyt joku mättää MV kustannusarvioissa.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

  16. #76
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    ^No ei ne fillarikaistat varmaan ilmaisia ole, koska niiden vuoksi siltaa pitää leventää. Jos ajatellaan, että pelkällä raitiosillalla olisi yksi kiskopari vs. jalankulku & pyörätie, niin leveys helposti tuplaantuu. Sitten jos vielä kaksi ajokaistaa, niin leveys yli nelinkertaistuu, jollei sitten autot ajaisi ratikkalinjan päällä.

    Paljonkohan maksoi uusi kevyenliikenteen silta Vuosaaressa, kun se käytännössä rakennettiin ihan uutena siihen ajokaistojen viereen? Aiempi ratkaisu oli kyllä melko turvaton, kun siitä lasten kanssa ajeltiin aina joskus.

  17. #77
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4.738
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos ei olisi muuta syytä vastustaa Malmin kenttää, niin viimeistään tämä persujen yhteisrintama sen puolesta aiheuttaa vastareaktion.
    No onneksi mun ei tarvitse murehtia malmin kenttää omissa äänestyspäätöksissä.

    Jos olisin suuresti huolissani CO2 päästöistä ja niiden NOPEASTA leikkaamisesta, niin asia harmittaisi. Onneksi en ole.

    Huonon rakennuspaikan vaatimien pelkkien paalujen valmistus tuottaa saman verran CO2 päästöjä, kuin 100 000 henkilöautoa vuodessa...

    Kalliiksi tulee ja kruunusillan kustannusylitykset tulevat olemaan karkkirahoja tämän projektin kustannusylityksiin verrattuna, mutta ilmeisesti veronmaksajilla on syvät taskut ja paljon rahaa.

    Siinä mielessä tämä poikkeaa kruunusillasta, että sen ylitykset kaatuu helsingin niskaan, tämän koko kansan, koska asumistukien kautta noita rahoja sitten tullaan kuppaamaan koko kansalta tulevat vuosikymmenet.

  18. #78
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Aika huima ero fillarikaistoilla ja autokaistoilla. Autokaistat olisi tehnyt lisää 9 miljardia (1 -> 10 mrd) ja fillarikaistat max 2000e. Kuulostaa uskomattomalta. Varmaan Suomen halvimmat fillarikaistat suhteessa autokaistoihin.
    Niin no sen radan huoltamista ja evakuointeja varten pitää joka tapauksessa olla jokin väylä mitä pitkin topparoikka pääsee työkaluineen korjaamaan silloinkin kun radalla on vaunuja jumissa. Joten varsinaisen pyörätien osuudeksi jää laittaa molempiin päihin asiantilan ilmaisevat liikennemerkit, luultavimmin 424 ja 425.

  19. #79
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Niin no sen radan huoltamista ja evakuointeja varten pitää joka tapauksessa olla jokin väylä mitä pitkin topparoikka pääsee työkaluineen korjaamaan silloinkin kun radalla on vaunuja jumissa. Joten varsinaisen pyörätien osuudeksi jää laittaa molempiin päihin asiantilan ilmaisevat liikennemerkit, luultavimmin 424 ja 425.
    Fillarilla ja kävellenkö tehdään evakuoinnnit tai korjaukset ? Kova homma siirtää tarvittava korjauskalusto paikalle ja suorittaa myös ihmisten evakuoinnit jos eivät kykene kävelemään. Helikopteri ehkä parempi noihin tehtäviin, vaatii toki pienen tilan mihin laskeutua. Jos sillalla kovin tuulista se myös voi tehdä laskeutumisesta haastavaa jos pienet marginaalit.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Hakkaraisen pitkäjänteinen kampanjointi ja rekrytointi alkaa tuottaa tulosta.

    https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/33...ipyorakerhossa

  21. #81
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^No ei ne fillarikaistat varmaan ilmaisia ole, koska niiden vuoksi siltaa pitää leventää. Jos ajatellaan, että pelkällä raitiosillalla olisi yksi kiskopari vs. jalankulku & pyörätie, niin leveys helposti tuplaantuu. Sitten jos vielä kaksi ajokaistaa, niin leveys yli nelinkertaistuu, jollei sitten autot ajaisi ratikkalinjan päällä.
    Autot aiheuttavat enemmän tärinää joten perustukset pitää tehdä selvästi tukevammiksi. Ratikat voi periaatteessa ajastaa niin että yhden tukipisteen päällä on rajallinen määrä massaa.

    Mutta lisäkustannukset tulevat ennen kaikkea siitä että ne autot pitää jotenkin syöttää katuverkkoon. Tarkoittaisi kaupungin päässä melkoista spaghettia ja niitä samoja infran vahvistamisia mitä Vapaavuori on laskenut ratikan kustannuksiksi. Ratikkaliityntä on yksinkertaisempi ja säästyneen tilan voi käyttää asuntorakentamiseen joka taas on sitten jo bisnestä kaupungille.

  22. #82
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Vesilahti
    Viestit
    256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

    Se mitä maakunnissa tapahtuu, ei oikein jaksa kiinnostaa. Tähän asti siellä on keputeltu, nyt sitten persutellaan. Banjot tarjoaa valtio.
    Asialla on se merkitys että protestiliikkeen menestykseen on joku syy. Kuilu maaseudun ja kaupungin, kuten kaupungin hyvä- ja huono-osaistenkin välillä on kasvanut. Se ennenpitkää näkyy tyytymättömyytenä.

    Eihän tosiasiallisesti maahanmuutto ole maalla yhtään mikään ongelma. Se nyt vain on saatu valjastettua keppihevoseksi jolla maalla asuvat on saatu löytämään syylliseksi maaseudun väestöpakoon yms. syitä jotka eivät ole todellisia mutta menevät läpi. Ei se tietenkään ole ihan maaseudun ihmistenkään vika että elinvoima katoaa kaupunkeihin. Aina voi jossitella että yrittäkää enemmän mutta kaupungistumista vastaan taistelu on vaikeaa. Paremman puutteessa ongelmista syytetään maahanmuuttoa ja liberaalia politiikkaa.

  23. #83
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Fillarilla ja kävellenkö tehdään evakuoinnnit tai korjaukset ? Kova homma siirtää tarvittava korjauskalusto paikalle ja suorittaa myös ihmisten evakuoinnit jos eivät kykene kävelemään. Helikopteri ehkä parempi noihin tehtäviin, vaatii toki pienen tilan mihin laskeutua. Jos sillalla kovin tuulista se myös voi tehdä laskeutumisesta haastavaa jos pienet marginaalit.
    Se taitaa olla toisin päin: sellainen väylä mitä pitkin topparoikan transporter mahtuu kulkemaan on ihan riittävä modernille pyöräbaanalle. Samanlaiset väylät löytyvät myös junaratojen varresta ja ihan samasta syystä.

  24. #84
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    597
    Pyöräilijän näkökulmasta äänestyspäätös on kyllä harvinaisen vttumainen homma. Joku virheiden edustaja ajaa pyöräilijän asemaa kyllä täällä kehä kutosella mutta noille terroristeille ääni on sama kuin ampuisi itseään jalkaan. Ei se uusi baana paljon lohduta jos verot tuplaantuvat samalla.

    Kokkareita yleensä tullut äänestettyä mutta jälkikäteen ajateltuna eivät ikinä saa mitään muutettua ja tukevat teatteriprojekteja ja muuta skeidaa. Demareita ja varsinkaan vasureita en äänestäisi edes LSD-lappujen nuoleskelun jälkeen. Nuo eduskunnassa nyt valtaapitävät kommunistipuolueet oksettavat aika huolella.

    Mitä jää jäljelle? Paikalliset persut ovat kaikki niin tyhmiä että myötähäpeä tappaa aivosoluja kun lukee noiden juttuja jostain facen puskaradiosta tms. Kes-KUSTA on täysin poissuljettu vaihtoehto. Navetan haju kun tarttuu niin siitä ei ole pitkä matka jussipaitameininkiin joka oksettaa sekin.

    Mitään Liike-Loppuu-Nyt pikkupuolueita en kannata periaatteen vuoksi koska ovat sekaisin kuin seinäkellot ja varsinkin johtajansa ihan huuhaa-äijä.

    Ja koska kunnallisvaalit ovat kannanotto poliittisesti yleensä niin äänestän puoluetta katsomalla randomilla jonkun ehdokkaan "vähiten paskimman" puolueen listoilta. Tekisi mieli jättää äänestämättä mutta kai se täytyy mennä. Paikalliset asiat eivät juuri kinosta kun vaihdan paikkakuntaa tai maata usein.

    Vaikeaa tää kyllä on...

  25. #85
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Siinä mielessä tämä poikkeaa kruunusillasta, että sen ylitykset kaatuu helsingin niskaan, tämän koko kansan, koska asumistukien kautta noita rahoja sitten tullaan kuppaamaan koko kansalta tulevat vuosikymmenet.
    Jos Malmin kenttä jätettäisiin rakentamatta, niin a) poistuisivatko CO2-päästöt ja b) vähenisivätkö asumistukirahat?

    Joko Mogadishussa tervaillaan tolppiin mainoksia "Saavu Suomeen, Muuta Malmille"?

  26. #86
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Se taitaa olla toisin päin: sellainen väylä mitä pitkin topparoikan transporter mahtuu kulkemaan on ihan riittävä modernille pyöräbaanalle. Samanlaiset väylät löytyvät myös junaratojen varresta ja ihan samasta syystä.
    Joo, enpä ajatellut tosiaan huolto- ja pelastustöitä. Eli sen verran pitää olla kaistaa ja kantavuutta, että sinne pääsee raskaalla nostokalustolla. Ei taida olla raitiotieverkossa kulkevaa nosturia? Eli KLV ei vaadi mitään lisää, paitsi liikennemerkit ja maalaukset. Molemmissa päissä siltaa pitää olla sitten tolpat estämässä ajamista. Millä muuten estetään se, ettei autolla ajeta raitiotiekiskoilla?

  27. #87
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    1.110
    Hiukan ihmetyttää, miksi persut vastustavat Malmin kentän lopettamista. Olisko syynä, että ajortinsa juoneet peräkammaripojat ovat silti pitäneet lentolupakirjansa (tai mikä se nyt on).

    Minulla ei ole asiaan jyrkkää kantaa; lähinä toisaalla, mutta kyllä myös toisaalla -kanta.
    Ei aika kulu; me kulumme.

  28. #88
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    9.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Hiukan ihmetyttää, miksi persut vastustavat Malmin kentän lopettamista.
    Siksi, koska kuvittelevat saavansa sillä lisää ääniä pois Kokoomukselta ja Vihreiltä. Ei siinä ole yhtään mitään muuta syytä.

  29. #89
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    654
    liikenne ja yksityisautoilu ovat näiden vaalien keskeisiä teemoja. Ilmastoa on käytetty keppihevosena, minkä takia kansallista liikenneinfraa täytyisi muuttaa erittäin radikaalisti täysin epärealistisella aikataululla. Oikeasti globaalin skaalan ongelmat vaativat globaaleja ratkaisuja, se ei vain toimi että henkilö- ja tavaraliikenteestä tehdään kansallisesti tehotonta ja kallista.

    Itselle pro-autoilu on tärkein teema näissä vaaleissa. Hesalaiset 'rytmitetään autoliikennettä seisottamalla dösän takana' tyyppiset ratkaisut on lopetettava välittömästi, ne ovat puhdasta kiusantekoa. Samoin tolkuttomat kruunusiltainfrasuunnitelmat on ajettava alas.

    Uskon autoilun olevan myös maakuntien äänestäjille tärkeä teema. Varmaan moni kepun kannattaja ihmettelee, että mitä puolue tekee tällaisessa hallituksessa
    https://www.is.fi/autot/art-2000008041248.html
    Suomessa harvaan asuttuna maana nopeuksia täytyisi kasvattaa, ei laskea. Samoin 30 km/h taajamissa on pitkälti kiusantekoa ja puhdasta sujuvan liikenteen hankaloittamista, mikä kääntyy vain päättäjiä vastaan. Varmaan hirveä yllätys vihervasureille, kun aamuruuhkassa kahtakymppiä köröttelevä ruuhkamaksuja maksava duunari ei äänestäkään heitä

  30. #90
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    4.193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    tuo yhteiskunnan saasta, tulee säilyttämään kannatuksensa ainoastaan fillarifoorumin off-topic palstalla!

Samanlaisia aiheita

  1. Rokua mtb 21.8.2021
    By isoH59 in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 28.07.2021, 09.51
  2. Kuntavaalistudio 2021
    By mgcc in forum Off-topic
    Vastaukset: 474
    Viimeinen viesti: 23.07.2021, 19.42
  3. Teppanala RUN, GX & MTB XCO 2021
    By Pete Riemu in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 16.06.2021, 09.53
  4. 2021 uutuuksia
    By JackOja in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 15.06.2021, 00.32
  5. Vätternrundan 2021
    By Firlefanz in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 10.04.2021, 11.53

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •