Oon aikoinani ajanut toistakymmentä Tahkon kuuskymppistä omaa kisaa 3,5-4 tuntia vauhtia. En käytä geelejä, koska en välitä niistä. Mun viissenttiset olis jotakuinkin tämmöiset:
-Etukäteen tankkaaminen on toiminut mulla. Tarpeeksi al denteksi jätettyä pastaa niin, että napa rutisee edellisenä päivänä.
-Reppu on kivempi kuin pullot. Tahkolla on maastoakin kuitenkin sen verran ja noilla X00-sijoituksilla ajellessa on aina jengiä sekä edessä että takana ja noista syistä pulloista juominen on hankalahkoa muilla kuin tieosuuksilla.
-Tahkolla on nousuja sen verran, että tolkuttomia määriä nesteitä ei kannata kantaa mukana, koska huolloista saa lisää.
-Periaatteessa huolloilta saa kaiken, mitä tarvitsee, mutta niille pysähtymällä menettää aina joitain sijoja ja paikoillaan ollessa sekä aikaa kuluu että matka ei etene, joten olen etukäteen päättänyt yhden huollon, mihin olen pysähtynyt syömään, mitä on ollut tarjolla ja täyttämään repun.
-Siripiri-pastillit toimi mulla hyvin. Ne ei ällötä ollenkaan ja niistä saa sen verran lisäenergiaa kuin tankkaamisen ja huoltopysähdyksen lisäksi olen tarvinnut. Nykymaailmassa ehkä korvaisin Siripirit Eatnoshtin vauhtikarkeilla. Ne on luonnonmukaisia ja hyvän makuisia.
-Joskus aikoinaan vikalla huollolla sai vohveleita ja siinä vaiheessa on jo niin puhki ja nälkäinen, että ne ovat useimmiten vetäneet puoleensa, vaikka etukäteen olen päättänyt että en sinne pysähdy
-Tahkolla lähtöalueelle pitää ryhmittyä sen verran ajoissa, että aamiaisen joutuu syömään tosi aikaisin ja sen pitää olla jotakuinkin kevyt, jotta se ei tule ylös heti ekassa ylämäessä, joten nälkä siellä ehtii tulla, jos ajaminen kestää sen neljä tuntia eli huollossa silloin tarjolla olleet ruisleivän palaset, banaanit, rusinat jne ovat maistuneet paljon paremmalta kuin keinotekoiset energialähteet.

Tsemppiä kisaan!