Näyttää tulokset 1 - 21 / 21

Aihe: Focus JAM2 2021

Focus JAM2 2021

Niin se kääntyi täälläkin pää ja tuli tilattua viiskymppislahjaksi kyseinen fillari, tarkemmin 6.8 Nine eli 29" kiekoilla.

Itselläni tietämys sähköfillareista lähes nolla, siksi ajattelin aloittaa tästä topiikin.

Nopealla aikataululla skaalasin mitä malleja olisi tarjolla tässä maailmantilanteessa, tärkeimpänä ehtona oli että akun saa irroitettua helposti sisälle vientiä varten. Muutamia vaihtoehtoja veivatessa päädyin Focukseen, ikävä kyllä Larussa ei ollut tarjolla joten joutui tilaamaan Bike-Discountista, josta itsellä hyvät kokemukset yli 10v.ajalta.

Itse pyörän suhteen kiinnostaa kuinka esim. muilla on kestänyt selkeästi pyörän heikoin lenkki eli Novatechin vapaaratas? Muita huomioita fillarista, ettei tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia.

Oma ajo kevyttä trailia, joten uskon tuon Foxin 34:sen riittävän itselleni, toisessa fillarista sama 120mm SC :tinä.

Boschin päivitykset yms. vain huollon kautta ilmeisesti? Suosituksia huollosta noin 100km säteellä Hyvinkäältä?
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Ei o hirveesti vielä ehtinyt kokemusta syntyä, kun lähetys Saksasta (samat syyt, kuin sulla eli saatavuus) tulossa seurannan mukaan maanantaina ?? No kaverin vastaavalla yhden lenkin heitin ja alusta on ainakin itselle riittävä vaikka aikamoista kivikko juurakkoa ajelin. Shimanoon verrattuna aika hyökkäävä toi Bosch on, mutta siihenkin tottunee. Kaveri ajellun nyt jonkun sataa eikä mitään huollon tarvetta ole ollut.

Itellä nyt ajettu reilu 500km nii ei ainakaa vielä ole vapaaratas antautunut.
    Ainut miinus mikä tullut vastaan että takajarrusta en saa kaikkea ilmaa pois vaikka ilmattu monet kerrat ja eri tavoilla.
    Tosissaan bosch on hyökkäävämpi kun shimanon e8000 joka omasta mielestä on välillä häiritsevä.
    Jossain vaiheessa olisi tarkoitus kokeilla taakse 27.5" kiekkoa.

Eikös me huono jalkaiset sähköllä tuota hyökkäävyyttä haeta? Tuosta olen lukenut, Shimanoista ei kokemusta yhtään, Brosesta pienesti. Tänään luomulla lenkkiä, en tiedän mihin kääntyy nuo lenkit Jamin saavuttua? Aika näyttää, pikkuisen joutuu odottelemaan, olisko ollut 16-24pvää kaupan lupaus, jos juhannukseksi saapuisi.

Mulla on ollut nyt kolmisen viikko 6.9 Nine ja sairaan hauska laite. 550km oon ajanu eri pohjia ja kyllä ton Boschin kanssa on jo hyvin oppinu kujeet. Hauskoja kilometrejä, toivottavasti pyörät tulee pikasesti!
    MukkelisMakkelis muokkasi tätä : 16.05.2021 at 10.01 Syy: Kysymysmerkit pois

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MukkelisMakkelis Katso viesti
    Mulla on ollut nyt kolmisen viikko 6.9 Nine ja sairaan hauska laite. 550km oon ajanu eri pohjia ja kyllä ton Boschin kanssa on jo hyvin oppinu kujeet. Hauskoja kilometrejä, toivottavasti pyörät tulee pikasesti!
    Itse pallottelin 6.8 vs. 6.9 välillä, 34 vs. 36 Fox, olen nössö ja tuon nykyisen 120mm 34 SC tuntuu tarpeeksi tukevalta, toki painoa ja vauhtia tulee lisää, pääsee sitten kalliisti päivittämään. Stemmi & tanko menee itsellä heti vaihtoon ja noille hyville kehille viitsii laittaa paremmatkin navat, toki tallista löytyy Race Facen Next 36 kuitukiekot, joita ehkä tulee kokeiltua tuon 6.8 kanssa. Jarrut myös vaihtuu tallissa oleviin Hopeihin, siksi valintani jäi tuohon 6.8 malliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Itse pyörän suhteen kiinnostaa kuinka esim. muilla on kestänyt selkeästi pyörän heikoin lenkki eli Novatechin vapaaratas? Muita huomioita fillarista, ettei tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia.
    Mulla on viime vuonna hommattu C Plus exclusive bikediscountista. Vapari on toiminut ensimmäiset 1500km ihan mallikkaasti. Takanavan jouduin ottamaan auki toissapäivänä kun kartioruuvi oli löysällä mutta kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaan.

Toivottavasti nykyään on lyhyemmät odotusajat kuin viime vuonna sillä kokemuksesta tiedän että odottavan aika on pitkä. Kyllä se sitten palkitsee

No niin, eka lenkki ajettu 6.8 ninella, jotenkin tuntui moottori paremmalta, kuin kaverin viimevuotisella ajaessa, liekkö jotain ohjelmisto eroja. L- koko myöskin tuntui ihan sopivalta 180cm pitkälle. Jousitus tuntui aika hyvältä, oletus paineet kattelin FOXin sivuilta ja naksut sieltä myös oletusarvoille ja aika hyvältä tuntui. Yksi ihmetyksen aihe tuli keulasta sellainen kolaus jossain kiven ylityksessä muutaman kerran, ainakaan se o-rengas ei indikoinut pohjaamista, kiristelin ohjauslaakerinkin, mutta en vielä tiedä mistä se ääni tuli. Renkaat ei kyllä varauksetonta luottoa saanut, vinokallioilla tuntui liukkaalta, joku 1,3 oli paineita ja sisurit. Laitoin puntariinkin suoraan pahvilaatikosta 24,9kg, ei kevyt, mutta taitaa olla aika normi näissä. Ja vielä sellainen huomio, että pyörä tuntuu aika korkealta eikä polkimet kolisseet kertaakaan kiviin, vertailukohtana vanhempi Spectral (taitaa olla speksien mukaan 30mm korkeammalla keskiö)
    Hyvältä pyörältä se kaiken kaikkiaan tuntuu ja voi aika huoletta paukuttaa kivikkojuurakkoa menemään, menee vakaasti valittua linjaa. Eikä se rajoitinkaan tuntunut niin häiritsevältä, kuin ennakkoon ajattelin, edellinen pyörä, kun meni sen 32, mutta vanhassa Shimanossa se rajoitin tuntui, kuin seinää päin olisi ajanut.
    petev muokkasi tätä : 19.05.2021 at 11.37

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MukkelisMakkelis Katso viesti
    Mulla on ollut nyt kolmisen viikko 6.9 Nine ja sairaan hauska laite.
    Mistä löytyy 6.9 Nineä?

Larusta sain napattua viimesen M-koon. Sen jälkeen tais vielä pari päivää olla yks L-koko. Siinä ne sitten tais olla tällä erää…

Lähetetty, nyt vain odotellaan

Itsellä ollut Focus JAM 6.8 Nine ajossa nyt vuoden verran. Vapaaratas alkoi paukkumaan tuhannessa kilometrissä ja se vaihdettiin takuuseen. Bike-Discountissa tämä otti yli 4kk, onneksi oli talvi. Muuta vikaa siinä ei ole vielä ollutkaan. Olen ollut pyörään tyytyväinen enkä ole vaihtanut siihen kuin polkimet ja ohjaustangon. Käyttö pääasiassa kevyttä metsälenkkiä. Kärry+mukulat kulkee kevyesti mukana tarvittaessa.

Onko normiajajalle väliä, että ostaako 29 vai 27+? Näyttäisi muutama pyörä olevan kaupassa. Laru ja Focus antaa pikkaisen erilaisen kokosuosituksen. Kannattaako 177 cm pitkän mennä M-kokoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskissa Katso viesti
    Onko normiajajalle väliä, että ostaako 29 vai 27+? Näyttäisi muutama pyörä olevan kaupassa. Laru ja Focus antaa pikkaisen erilaisen kokosuosituksen. Kannattaako 177 cm pitkän mennä M-kokoon?
    Minusta avustuksen kanssa plussa on Suomen kivikkojuurakkoon parempi, ellei sitten meinaa esim. kovavauhtista bikeparkkia tuolla ajella. Itselläni on 2019 mallinen M-koko ja on kyllä 179 pitkälle vähän liian pieni.

Kahden lenkin jälkeen olen vielä tyytyväinen hankintaan, tosiaan eka sähköfillari, joten verrata en osaa mutta kivahan tuolla on päästellä. Vauhti kasvaa ja lenkki pysyy paremmin pk-alueella, ei painu mittari punaiselle. Kirjoitellaan lisää kokemuksia kun kiireiltä ehtii ajamaan.

M-koko ja 176cm/79cm mitoilla juuri sopiva, korkeudesta isompi olisi korkea, ehkä kokeilen 60mm stemmiä jossain vaiheessa.

Kukaan asentanut moottorinsuojaa sen alapuolelle? Mikä ja mistä? Muutamia "tehdastekoisia" tullut vastaan selaillessa interwebbiä, useampi hyvinkin taidokkaasti väännetty omavalmiste myös näkynyt. Ilman suojaa tulee hiukan varotttua kivikoissa.

Hyvinkäällä olisi toinenkin moottoripellistä kiinnostunut.

Tätä olet varmaan jo katsellut? https://www.idearuote.it/standup-pro...stup09-tg.html

Olemattomalla italiankielen taidolla en osannut pikakokeilulla vielä tilata tuolta Suomeen.

Focus Jam2/Sam2 FB-ryhmässä joku suomipoika odotteli tuollaista tulevaksi, oli hetken jo viivähtänyt toimitus, joku toinen oli saanut ajallaan, tuon takia en vielä lähtenyt tuolta tilaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Focus Jam2/Sam2 FB-ryhmässä joku suomipoika odotteli tuollaista tulevaksi, oli hetken jo viivähtänyt toimitus, joku toinen oli saanut ajallaan, tuon takia en vielä lähtenyt tuolta tilaamaan.
    Minä sitä oottelin. Eilen vihdoin saapui parin-kolmen viikon odottelun jälkeen. Asiakaspalvelu vähän hidasta tuolla ja kommunikointi muistuttaa robottia, mutta kyllä ne lähettää lopulta.

Asentamaan en vielä ehtinyt, kun piti värittää vähän. Mutta ihan asialliselta vaikuttaa eikä painollakaan ole pilattu.

Tilasin myös tuolta Italiasta - reilu viikon toimitus. Kohtuullisen helppo asentaa, porasin muutaman reiän veden/roskan poistumiselle. L kokoa ei heti ollut netin mukaan tuolloin saatavissa, laitoin meiliä ja kysyin, löytyikin hyllystä. Suosittelen - fb ryhmässä joku oli ko. suojan kanssa pamauttanut kiveen ja jälkien perusteella olis voinut olla moottorin muovikuori entinen.

Tollanen siitä nyt sitte tuli. Vedin kuvien päälle useemman kerroksen Plastilak:ia, toivottavasti suojaa edes vähän...

Samanlaisia aiheita

1. MTB Videot 2021
    By Sambolo in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 102
    Viimeinen viesti: Eilen, 20.45
  2. Kuntavaalistudio 2021
    By mgcc in forum Off-topic
    Vastaukset: 335
    Viimeinen viesti: 18.06.2021, 11.21
  3. Klassikot 2021
    By Googol in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 89
    Viimeinen viesti: 21.04.2021, 08.42
  4. Focus Jam2 6.7 nine vs 6.8 nine (2020)
    By lassik1 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 43
    Viimeinen viesti: 15.04.2021, 19.44
  5. Vätternrundan 2021
    By Firlefanz in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 10.04.2021, 11.53

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja