Näyttää tulokset 1 - 21 / 21

Aihe: Mistä löytyisi mtb budjetti jarrut?

Mistä löytyisi mtb budjetti jarrut?

Tarttis löytää edulliset toimivat jarrut läskiin, alkuperäiset on Shimano BL/BR-M315, oli ihan riittävät 3 vuotta... mutta nyt kun on erinäisten sattumusten kautta pyörässä kaikki muu uutta, jos nämäkin kun kitisevätkin niin helvatasti.

Eli edullinen, toimiva, helppo saada uusia paloja jne... värillä ei väliä, kunhan on musta

Bike-discountissa on usein ollut tarjouksia jarruista. Nyt alkaen 50e kun hinnat on tainneet tänä vuonna nousta kautta linjan, ainakin Shimanolla.

Esim. Deore m615 jarruja kyttää fillaritorilta, hyvät ja edulliset. Ite ostin viimeksi 40€ eteen ja taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Bike-discountissa on usein ollut tarjouksia jarruista. Nyt alkaen 50e kun hinnat on tainneet tänä vuonna nousta kautta linjan, ainakin Shimanolla.
    Tuolta itsekin ostanut, yleensä n.30€/pää. Nyt tosiaan tainnut hinta pompsahtaa.

Miksi et vaihda tuohon nykyiseen levyjä ja paloja - sillähän sen kitinän täytyy loppua? Vai onko satulassa öljyvuoto, joka generoi uutta kitinää välittömästi?

Jos uuden setin ottaa, niin itsellä tuo sama linja, eli halvinta perus levyjarrusettiä kehiin ja homma sillä kuntoon, mutta kyllä minä ensin kokeilisin uutta levyä ja palaa vaikka se varmaan lähelle tuota halpissettiä maksaakin.

Kovasti pukkaa kuutta viikkoa tai vastaavaa, sen takia juuri kysyin jos joku olisi jo etsinyt ettei mun tarvitse. Noi on niin vanhat etten niitä korjaile, palatkin aikas uudet. On vinkunoita ollut ennekin, mutta nyt ei meinaa korjaantua...

En haluaisi lomilla herättää joka ikistä karhua ja sutta jossain korvessa, niitä voi viduttaa moinen.

Fillaritorissa oli jollain myynnissä 2020 deore tasonen setti (etu+taka) 100€.

Deore eteen 68e https://www.bike-discount.de/en/buy/...m-front-959812
    Mulla on tuosta joku edellinen malli, oli halvempi pari vuotta sitten. Siitä ihmeellinen että on tosi tarkka käytettävästä levystä, piti vaihtaa Shimanon oma levy siihen että alkoi toimia. En ole moiseen törmännyt koskaan. Ei ole materiaaliero, vaan paksuus. Aloin jarrupaloja vaihtaa, niin se ei ollutkaan se yleisin malli mitä on Prismassakin . No semmoisen mä kuitenkin vaihdoin kuluneemmalle puolelle ja hyvin toimii eri parin paloillakin. Vähän korkeampi on tuo uusi pala ja välillä kuuluu ylimääräistä ääntä, mutta muuten hyvä.

No oletko edes katsonut nykyisten jarrujesi kuntoa, eli tiedätkö mikä siellä on vikana? Ymmärtäisin korjaamattomuusinnon puutteen ja päivityshalut, jos tilalle ostaisi jotain oleellisesti parempaa. Mutta nyt kun ilmeisesti ollaan pikkubudjetilla ostamaan uutta samanlaista settiä tilalle, niin miksei vain korjaisi? Hommaa vaikka isommat jarrulevyt ja uudet palat, niin ulinan pitäisi loppua.

Mitä suotta pitää kamoista huolta kun voi ostaa uudet Jos jarrut vinkuu kokoajan on paloissa todennäköisesti jotain niihin kuulumatonta. Joskus auttaa vaan palojen vaihto, samalla toki kannattaa levyt huolella putsata myös brakecleanerillä. Vinkumista voi tulla myös jos jarrut huonosti keskitetty. Märällä vinkuminen normaalia.

^Jep, halpaa ja hyvää et samassa paketissa saa. Ei XT:kään paljoa enempää kustanna ja saa kerralla kunnolliset...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Tarttis löytää edulliset toimivat jarrut läskiin, alkuperäiset on Shimano BL/BR-M315, oli ihan riittävät 3 vuotta... mutta nyt kun on erinäisten sattumusten kautta pyörässä kaikki muu uutta, jos nämäkin kun kitisevätkin niin helvatasti.

Eli edullinen, toimiva, helppo saada uusia paloja jne... värillä ei väliä, kunhan on musta
    Nuo ois kyl joutanu vaihtoo ensimmäisenä. Ainaki ite vaihoin.
    deore taitaa olla seuraava pykälä ja ero on ku yöllä ja päivällä.

Mikä lienee nykyversio BL/BR-M615:sista
    M6100?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mitä suotta pitää kamoista huolta kun voi ostaa uudet Jos jarrut vinkuu kokoajan on paloissa todennäköisesti jotain niihin kuulumatonta. Joskus auttaa vaan palojen vaihto, samalla toki kannattaa levyt huolella putsata myös brakecleanerillä. Vinkumista voi tulla myös jos jarrut huonosti keskitetty. Märällä vinkuminen normaalia.
    Mulla on mondrakerin läskissä jotku alapään shimanon jarrut(oisko just toi m315) ja etusen ulina ei lopu kyllä varmaan kun vaihtamalla koko jarru. Muut hommat on kokeiltu, eri levyjä, eri paloja, eri sisäänajoja....

Ja kysyjälle, Maguran MT trail on hyvä, kevyt ja melko edullinen sarja.

On mulla vieläkin useita 447-jarruja ja ne on halvat ja hyvät. Yksi alkoi paremmin muistaakseni toimia vasta kun asensin sen toiseen pyörään. Samanlaiset tuli Spectralin mukana, Deoret piti olla speksien mukaan. Deore 610 tai 615 on mun kallein Shimanon jarru ja ensin ajattelin että myös huonoin, piti vaihtaa levy että alkoi toimia.

Osa arvon vastaajista on ymmärtänyt tilanteen/tarpeeni väärin... kun olen siis ollut noihin tyytyväinen 3 vuotta, paremmasta ei väliä mun ajoihin kun en kulje kovaa enkä korkeella. Ja kuten jo ilmitoin, normaalit putsaukset ja hionnat ei nyt tunnu auttavan. Mutta noilla kitkutetaan jollei jotain "sopivaa" löydy.

Minä muuten arvostan kovasti niitä jotka osaa myös korjata pyöriään, mutta se ei ole minun juttuni, mää vaan ajan, ja maksan mielellään ammattimiehelle korjaustyöstä. Ja elämähän olisi liian kallista jos vielä osaisi pyörää korjata...

Jokainen taaplaa tyylillään ja arvostan että joku rahoittaa huoltajia. Itse sijoitan ne rahat mielummin pyöriin ja se että tuntee pyöränsä läpikotaisesti kuuluu harrastukseen...

^Vain etujarru...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Hyvä hinta, mutta erikoinen kun pelkät osat ilman letkua, levyä jne. Yleensä on valmiiksi ilmattuja paketteja?

Istuin ennen lomaa jo jonkin aikaa terassilla pyörän kanssa, sain vielä takaisen hijaiseksi... toistaiseksi. Etsintä jatkuu, kiitos vinkeistä.

^ Jaa missäs siellä noin mainitaan, onhan tuossa ainakin 800mm letku. Mutta tosiaan, oikeankätinen kahva brittityyliin. Hoh. Niin jarrulevy ei tänä päivänä tule jarrun mukana.

Clarks M2:set saa reippaasti alle satasen levyineen, jos jostain saa... Peruskamaa, pärjää Shimanon halpiksille.
    Levyt tulee harvoin mukana ilmaamaankin saa varautua kun letkut joutuu lyhentämään...

Samanlaisia aiheita

1. Mistä löytyisi tietoa Boxxer keulasta?
    By Ronski in forum Jousitus
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 07.08.2020, 10.58
  2. Maastopyörä budjetti 700-900 €
    By Kl100 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 11.07.2020, 12.47
  3. Mistä löytyisi 29" 135mm Sram XD vapaaraattalla.
    By marylihe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 10.01.2019, 08.41
  4. Cyclocross, budjetti n. 800€
    By polku_pyöräiliä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 33
    Viimeinen viesti: 07.04.2018, 18.07
  5. Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 13.03.2015, 07.51

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin