Näyttää tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Pyörä nuorelle

Pyörä nuorelle

Etsinnässä olisi kevyt, käsijarrullinen, yhdellä etuvaihtajalla oleva fillari n 155-160cm tytölle. Ajelee niin hiekka/soratietä kuin asfalttiajoa. Hinta alle 600e. Suosituksia?

Itse olen pohtinut Frog78, minkähän pituiselle tuo on hyvä? Olen ymmärtänyt, että Frogin antamat jalan sisämittasuositukset on alakanttiin. Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja? Frogin pyörässä mietityttää, että on v-jarrut levyjarrujen sijaan.

Tuon mittaistella kannattaa jo miettiä oikeita pyöriä ja unohtaa nuo lasten pyörät.

Onko jokin erityinen syy 1x-voimansiirtotoiveeseen? Yleensä Cuben valikoimasta löytyy aina jokin pyörä, mutta nyt hintarajaus ja 1x ovat toisensa poissulkevia. Muuten olisin koittanut esittää Cubelta jotain maasto- tai touringhenkistä pyörää 15-16 tuuman runkokoossa.

Voit hyvin ehdottaa myös sulkien pois tuon 1x kriteerin. Ajattelen sen vain olevan helpompi lapselle. Itse myös mietin aikuisten pyöriä, mutta en oikein niistä löytänyt järkevää vaihtoehtoa sopivaan hintaan.

Olisi myös kiva kuulla, että mikä vika Frog pyörässä on isommalle, jos koon puolesta sopii? Onko osat huonompia? En ymmärrä pyöristä paljoakaan. Paino houkuttelee, vain 10kg.

Jos painolla on suuri merkitys, miten olisi Woom 6? Siinä ei kyllä ole pituuskasvun osalta kauheasti kasvunvaraa, jos sellaista tullaan tarvitsemaan.

Tuo Frog, samoin kuin Woom ovat selkeästi lasten/nuorten pyöriä; jossain vaiheessa siitä voi olla imagohaittaa.. et sanonut nuoren ikää, mutta teinille kyllä miettisin ns. aikuisten pyörää pienehköllä runkokoolla (XS/S valmistajasta riippuen, Cubella 15-16 tuumaa). Painoa niissä kyllä tulee useampi kilo lisää.

Pienirunkoinen aikuisten hybridi taitaa jo olla sopiva. Konalla oli ainakin ennen Dewistä runko 46 (27,2") kiekot. Nykyinen malli on vähän erilainen, enkä siitä niin pidä, eikä Dew ole edes kevyt. Mutta periaatteessa jokin tällainen voisi olla sopiva.

Itse olen rakentanut tuollaiseen käyttöön pyörän vanhasta 26" kiekoilla olevasta maasturista. 90-luvulla noita oli ilman jousitusta ja sopivilla osilla pyörästä tulee kohtalaisen kevyt.

Vannejarrut toimii hyvin, kunhan eivät ole aivanhalvimpia komponentteja. Ongelmana usein on, että halvimmissa malleissa on vannejarrut ja silloin komponentitkin on halvimmat mahdolliset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pviitane Katso viesti
    Jos painolla on suuri merkitys, miten olisi Woom 6? Siinä ei kyllä ole pituuskasvun osalta kauheasti kasvunvaraa, jos sellaista tullaan tarvitsemaan.

Tuo Frog, samoin kuin Woom ovat selkeästi lasten/nuorten pyöriä; jossain vaiheessa siitä voi olla imagohaittaa.. et sanonut nuoren ikää, mutta teinille kyllä miettisin ns. aikuisten pyörää pienehköllä runkokoolla (XS/S valmistajasta riippuen, Cubella 15-16 tuumaa). Painoa niissä kyllä tulee useampi kilo lisää.
    Kiitos vastauksesta. Woom 6 mietin alkuun, mutta se vaikuttaa tosiaan jäävän pieneksi turhan pian. Frog 78 (tai 73) on rungoltaan isompi. Tiedän näitä olevan käytössä joillain aikuisillakin. Oman neitini kohdalla en usko, että "lasten pyörämerkki" aiheutuisi haasteeksi. Nyt on 11 vuotias, mutta tuo Frog78 saattaa mennä aikuispituuteen saakka. Tuo paino on mielestäni ihan oleellinen asia. Täällä on isoja mäkiä kavuttavaksi ja melko pitkiä matkoja poljettavaksi, jos kaipaa "sivistyksen pariin". Cubelta en äkkiseltään löytänyt meidän hintaluokkaan sopivaa pyörää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Pienirunkoinen aikuisten hybridi taitaa jo olla sopiva. Konalla oli ainakin ennen Dewistä runko 46 (27,2") kiekot. Nykyinen malli on vähän erilainen, enkä siitä niin pidä, eikä Dew ole edes kevyt. Mutta periaatteessa jokin tällainen voisi olla sopiva.

Itse olen rakentanut tuollaiseen käyttöön pyörän vanhasta 26" kiekoilla olevasta maasturista. 90-luvulla noita oli ilman jousitusta ja sopivilla osilla pyörästä tulee kohtalaisen kevyt.

Vannejarrut toimii hyvin, kunhan eivät ole aivanhalvimpia komponentteja. Ongelmana usein on, että halvimmissa malleissa on vannejarrut ja silloin komponentitkin on halvimmat mahdolliset.
    Tämä jäikin huomaamatta aiemmin. Tosiaan mielellään ostaisin aikuisten pienirunkoisen, jos löytyisi kevyt ja sopivan hintainen. Vielä en ole sellaista löytänyt. Nyt lapsi ajaa vanhalla 24" Whitella ja kyllä se vielä pärjäilee, joten hirveä kiire ei ole pyörää saada. Olen vaan varautunut siihen, että tällä hetkellä pyörää tuskin saa mistään ilman odotusta.

Trek Stagger Disd FX1 voisi sopia S runko (itselleni haaveilen tästä M rungolla), mutta ei taida olla saatavilla mistään. Useammasta Trekiä myyvästä pyöräliikkeestä olen kysellyt ja vastaus on ollut, että ei ole edes tulossa saataville. https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...rCode=greydark

Trekin FX näyttäisi lupaavalta ja aina vaan paranee, jos vaakaputkella oleva runko kelpaisi.

Nummen pyörä myy Marinia ja siellä on melkein budjettiin menevä fitness-pyörä xs koossa.

Bikeshoppiin on tulossa Kona Dew. Ehkä sekin kannattaa tarkistaa. Cannondale Quick on myös saatavilla xs-mallina, jos jostain löytää tai saa tilattua ulkomailta.

Frog on kyllä hyvä+laadukas pyörä jos vain lapsen silmää miellyttää ja koko natsaa. Melkein osuisi spekseihin myös tuo Canyon outletin 2xs roadlite? Näyttää että 2kpl varastossa...
    https://www.canyon.com/fi-fi/outlet/...D%2FWH#js-body

Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla

Hintansa puolesta Kona Dew voisi olla vaihtoehto, mutta en löydä sen painoa mistään. Painon en haluaisi ainakaan yli 12kg olevan.

^On kyllä painavampi... Tuo ehdotettu Canyon on jo melko hieno kapistus ja iloa pitkäksi aikaa. Kun/jos tulee liian pieneksi niis saa hyvin kaupaksi...

Dew painaa todennäköisesti liki 13 kg ilman varusteita ( lokarit yms.). Täydellinen varustus tekee 1,5 kg lisää.

Canyon vaikuttaa erinomaiselta vaihtodhdolta. 30 mm rengas ei ole ykkösvalinta soralle, mutta pärjää ja jos 35 mm mahtuu, pärjää kaikissa normaalitilanteissa ongelmitta. Isompi kysymys minulla on keskiön tyyppi (press fit), mutta jos kuski kasvaa pyörästä ulos, en välittäisi tässä tapauksessa asiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Konalla oli ainakin ennen Dewistä runko 46 (27,2") kiekot. Nykyinen malli on vähän erilainen, enkä siitä niin pidä, eikä Dew ole edes kevyt. Mutta periaatteessa jokin tällainen voisi olla sopiva.
    Huutelen väliin, kun lanka on vähän jäähtynyt. Voisitko täsmentää aloittelijalle, että mistä et Dewin geometriassa pidä ja miten se vaikuttaa ajoon?

Dew uudistui pari vuotta sitten ja olemus meni selkeästi kaupunkipyörän suuntaan. En osaa sanoa, miten uusi malli ajettavuudeltaan poikkeaa edellisestä, enkä ajettavuutta ole edes moittinut. Ainoastaan painoa.

Ihan oikeassa olet. Osta se frog. Ei ole mitään järkeä ostaa "oikeaa" aikuisten pyörää ja saada 3kg lisäpainoa.

Samanlaisia aiheita

1. Hybridi nuorelle neidille 175cm
    By tseitsei in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 27.02.2021, 10.09
  2. Pyörä nuorelle jota ei kiinnosta liikunta?
    By Mikkomoe in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 19.01.2020, 17.25
  3. Kumpi pyörä nuorelle koulumatka ajoon
    By alavero in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 31
    Viimeinen viesti: 04.08.2019, 17.19
  4. XXL:n polkupyörät nuorelle
    By Teinipyora in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 20.05.2019, 18.22
  5. Apuja pyörävalintaan lapselle/nuorelle!
    By Sannnah in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 05.09.2018, 14.00

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •