Näyttää tulokset 1 - 3 / 3

Aihe: GZR Dominanc-e 2.0 vai Rock Machine Avalanche E70?

Kymysys GZR Dominanc-e 2.0 vai Rock Machine Avalanche E70?

Minulla on mietinnässä joko GZR Dominanc-e 2.0 tai Rock Machine Avalanche E70. Kumpihan näistä mahtaisi antaa enemmän vastinetta rahalle? GZR:ssä olisi joustokeula ja Boschin 4gen, kun taas RM:ssä olisi Shimano EP8, Jumbo Jimit ja hissitolppa.

GZR:ssä olisi akku helpommin irroitettavissa, koska RM:ssä pitää eka avata rungossa oleva luukku ja vasta sitten pääsee nappaamaan akun turvaan esimerkiksi työpäivän ajaksi.

Mielellään ottaisin vastaan asiantuntevia suosituksia!

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...b655ohXa5BDk2I

https://huntteri.fi/fi/tuote/polkupy...tbike-19-musta

Itselläni ei ole kokemusta Avelanchesta, mutta tuollainen Dominanc-e 2.0 on hankittuna Joulukuussa ja sillä ajoin talven aikana noin 750km. pitkälti maasto-ajoa talvipoluilla, mutta myös jonkin verran sitten "katuajoa".

Moottoreista varmasti on "omat kuppikuntansa", osa tekee valinnan pelkästään tuon moottorin/sähköpuolen perusteella, ja muulla ei väliä, itsellänikin oli Fattiä hankkiessa hyvin kirkkaana että Bosch Gen4 moottori tulossa, joten valikoima sitten sen mukaan, mutta tosiasiahan on se että nuo Bosch Gen4 ja Shimano EP8 on molemmat erittäin hyviä moottoreita ja itse lähtisin etsimään eroja/valintaa pyörien muista osista kuin moottoreista (siis jos ei valmiiksi ole jo oma "suosikki" valittuna ja pyörävalinta tapahtuu sen mukaan).

Itse olen tuosta Dominanc-e:stä usempaankin otteeseen sanonut mielipiteekseni, että "hyvä kokoelma komponenttejä, ei niin hyvässä rungossa ja kapeilla renkailla".

Jos vertailua tekee noiden kahden pyörän välillä (ja unohdetaan nuo moottorit), niin kyllähän tuo etujousituksen puute Avalanchessa on varmastikkin isoin ero pyörien välillä ja hyvin merkittävä puute (merkittävämpi kuin taasen Dominanc:sta puuttuva hissitolppa, jonka itselleni hyvin nopeasti vaihdoin talven aikana), Samoin vaihteisto (Deore vs. XT) on selkeästi Dominanc:n eduksi, ja samoin jarrut on Domincissa paremmat isommilla levyillä.

Mutta sitten toiseen suuntaan, itse en ole mitenkään erityisen tyytyväinen Dominanc:n runkoon, ei ole rungon ulkopuolelle kiinnitettävinen Powerpack akkuinen enään ihan sitä mitä rungon pitäisi olla tänäpäivänä, en sano että on varsinaisesti huono, mutta pitäisi olla parempi että olisi muiden pyörän osien kanssa samalla tasolla ja toinen iso asia on sitten nuo 4.0" leveät renkaat (eteen pitäisi kyllä saada vaihdettua leveämpi, mutta takapää on ongelma), joilla kyllä periaatteessa itse ainakin pärjäsin talven, mutta rehellisesti sanottuna (kun muutamaa leveämmillä renkailla varustettua pyörää ajoin talven aikana), leveämpi on perempi (tai riippuu minkälaiseen käyttää pyörä tulisi) eli Avalanche on tuolta osin parempi.

En tiedä oliko tästä mitään apua valintaan, mutta koitin tuoda esille miten itse kokenut oman Dominanc:n hyvät ja huonot puolet.

Kiitos hyvästä vertailusta. Kävin testaan ton GZR:n ja saatavilla oleva runkokoko on minulle liian suuri, joten kallistunee Rock Machinen puoleen valinta. EP8 tuntui myös yllättävän hyvälle testiajossa, joten senkin puolesta alkoi se kiinnostamaan.

Samanlaisia aiheita

1. GZR Dominanc-e 2.0
    By Samulisatunen in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 43
    Viimeinen viesti: 11.05.2021, 14.52
  2. Rock Machine Avalanche E70 e-fatbike
    By JariTee in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 10.05.2021, 20.44
  3. Rock machine blizzard trl 90-29
    By Täpö in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1