Näyttää tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Rock Machine Avalanche E70 e-fatbike

  1. #1

    Rock Machine Avalanche E70 e-fatbike

    Rock Machine Avalanche E70 sähköfätin omistajien kokemuksia, huomioita ja vinkkejä pyörään liittyen.

  2. #2
    Noniin, tällänen rokkikone tuli sitten hommattua kun nuo kotimaiset toitotti vain ei oota.

    Pyörää kasatessa tein sellaisen huomion että akkutilan suojakansi ei ole ainakaan vesi/pölytiivis, vähän mietityttää miten ne liittimet sietää paskaa. Akkutila kun on suoraan etupyörästä tulevien roiskeiden linjalla, no tietysti lokasuojan voi viritellä mutta sen pitäisi yltää lähes maahan saakka että se suojaisi.
    Muutenhan pyörästä sain laadukkaan vaikutelman, vaikka tosin en ole ehtinyt töiden vuoksi koeajaa sitä kuin 3km. Tänään on aikomus ajella pitempi lenkki.

  3. #3
    Ei ole canyoniinkaan kansi vesitiivis. Akun liitos on kyllä tiivis, eli siihen ei likaa mene.

  4. #4
    Oliko jo EP8-moottorilla?

  5. #5
    Liittynyt
    02/2021
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    77
    Itellä on tuo edellisen sukupolven e50, jossa jo hieman vanhentunut e7000 moottori. Laadukkaan oloisia nämä rokkarit tuntuu olevan. Takajarrut olen kerran ilmannut. Vaihteisiin ei ole tarvinnut koskea. Nopeasti naksahtaa vaihteet päälle. Hyvin liikkuu lumessa ja vaikka suollakin 4,8 jumbo jimien ansiosta. Rungossa paljon kiinnikkeitä, joihin saa juomapulloja yms kiinni. Myös tarakalle hyvät kiinnikkeet. Mahdollistaa monenlaista käyttötarkoitusta.

    Maastossa ajaessa kaipaisi hieman enemmän tehoa etujarruihin.

    Silloin tällöin ajelen töihin 30km suuntaansa, osittain polkuja ja hiekkateitä. Voi olla varma että perille pääsee, oli keli millainen vain. Pakkanen tunnetusti syö akkutehoa. Talvella tämä saattaa yllättää mutta sehän ei ole pelkästään rokkarin ongelmia.

  6. #6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mnederst Katso viesti
    Oliko jo EP8-moottorilla?
    On, mutta sähköpyöräily on mulle senverran uus juttu että en osaa sen enempää vielä arvostella sen hyvyyttä tai huonoutta. Mut hyvin se vetää, just kävin rämpimässä 29km. Vähän oli märkää ja luntakin vielä paikoin.
    JariTee muokkasi tätä : 11.04.2021 at 08.45

  7. #7
    Mulla on nyt Tunturi eMax, jossa mottina Shimanon 8000. Sinänsä ihan toimiva peli, mutta olen vähän miettinyt, josko siirtyisi työsuhdepyörään. Ainakin Tunturi olisi helppo myydä just nyt.

    Jos vaihtaisi ja haluaisi samalla upgreidata moottorin, ei taida paljon olla saatavilla muita EP8-sähköläskejä kuin toi Rock Machine. Kaikissa muissa tuntuu olevan ei-oota.

  8. #8
    Rokkikoneella noin 300 km takana. Alkuvaikutelmat positiivisia. Kai aiemminkin EP8-moottorissa esiin tullut "klank-ääni" kuuluu, kun lopettaa polkemisen. Poluilla ja epätasaisessa maastossa vapaalla mennessä vähän "rallattaa" eli ääni on kuin ketju hakkaisi ketjusuojaan (jota siis ei tietysti ole). Asiantuntijan mukaan nämä ovat tälle moottorille normaaleja ääniä, tiedä sitten... Ekolla range näytti täydellä latauksella jopa 130 km ja melkein toteutuikin, vaikka oli muutamia trail/boost-pätkiä. Akku helppo irrottaa. Kansi ei ole vesitiivis, mutta suojaa suurimmalta lialta riittävästi. Pyörää olen jo ehtinyt pesemään muutaman kerran eikä ole ongelmia akun kanssa ollut, vaikka vettäkin vähän varmasti mennyt kotelosta sisään. Ilman avustusta kevyt polkea ja Jumbo Jimit rullaa hyvin. Ajomoden viilaus kännykällä ei onnistu, koska ei ole blutaria. Kolme modea riittää kuitenkin perusfillaroijalle hyvin.

  9. #9
    180 kilsaa takana e70 Rokkikoneella.
    -15 pakkasella muuttui ep8 jäykemmäksi ja vaati enemmän avustusta ja 22 kilsan jälkeen akussa enään yksi pykälä.
    Nyt päivitetty blutari versioksi. Viikonloppuna testaamaan ja säätämään.

  10. #10
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KKRM Katso viesti
    180 kilsaa takana e70 Rokkikoneella.
    -15 pakkasella muuttui ep8 jäykemmäksi ja vaati enemmän avustusta ja 22 kilsan jälkeen akussa enään yksi pykälä.
    Nyt päivitetty blutari versioksi. Viikonloppuna testaamaan ja säätämään.
    Millä tapaa BT toteutettiin? Pari eri tapaa ainakin olemassa. Yhdessä versiossa näyttönä vain puhelin, tuota en mielelläni laittais omaan pyörään.

  11. #11
    Mulla on 60km takana tuollaisella pyörällä. Muuten kaikki tuntuis olevan jiirissä ja hintalaadultaan vallan mainio laite ja ei isoja eroja osissa tms. mitä esim. E-maxissa..

    30km jälkeen kuitenkin ensimmäiset kerrat kun ei aina napista lähtenyt päälle tai sammunut..
    Pesujen jälkeen ei tarvinnut edes yrittää nappia painaa ja pesun aikana laite saattoi mennä itsestään päälle..
    Tätä jatkui satunnaisesti oli sitten kuivaa tai märkää..

    Viimeisellä ajolenkillä ensimmäiset kilometrit sammutteli itse itseään 10-50m välimatkoilla monta kilometriä ja ajamisesta ei meinannut tulla mitään. Kuitenkin loppu reilu 20km taas mentiin moitteetta.
    Lenkin jälkeen pesu ja sen jälkeen ei ole sitten enää puhunut mitään.

    Nyt pyörä on maahantuojalla reklamaatiohuollossa ja he eivät ole saaneet laitteeseen mitään eloa. Akun irti käyttämällä mittarin valo on syttynyt hetkeksi, ei muuta.

    Maahantuojalla kokeiltu toisen pyörän nappia, akkua, laturia ja olisko vielä jotain muutakin..
    Nyt odotellaan että rokkarilta tulis jotain infoa miten edetään, kun maahantuojalla ei ole nyt enempää osia joilla testata.. olisko joku johtosarja tms...

    Harmikseni sain vielä kuulla, että toisella samanlaisen laitteen kanssaharrastajalla on tänään alkanut oma pyörä oireilemaan samalla tavalla..
    Toivottavasti laite tulisi kuntoon ja vika ei enää uusiutuisi.

    Muuten laite on kyllä ollut kiva ajella. Vakiona oleva hissitolppa on saakelin hyvä! Ep8 moottori on toiminnaltaan mainio ja akkukin tuntuis kestävän hyvin. Ajoasennon saan mieluisaksi (186cm pitkä ja L malli). Valmiit pullotelineen paikat jne iso plussa myös.
    Miinuksena tuo karvalakki näyttö, sais olla sama mitä helkama ja tunturi käyttää jossa bluetooth, toki rahalla sen saa siihen vaihdettua.

  12. #12
    Shimano ew-en100 on suh halpta tapa saada BT. Ei toki ole mitään näyttöä, mutta mielestäni ei se näyttö oikeen mitään super hyödöllistä tietoa anna, ellei sitten nopeus tai kadenssi kiinnosta niin paljon, että sen pitää kokoajan näkyä.

  13. #13
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.423
    Onko tässäki se näyttö vasemmassa kahvassa?

  14. #14
    Näillä osilla päivitin.
    SC-EM800
    SW-EM800-L
    EW-SD300

  15. #15
    Onko Janiaanin rokkikone herännyt eloon? Jos niin mikä oli vikana? Miten meni mielestäsi takuuasiat? (siis pelasiko mielestäsi palvelu hyvin?)

  16. #16
    Takuuasiat meni hyvin. Meni tosiaan huntterille suoraan kun olis ollut turhaa viedä myynti liikkeeseen kun maahantuojalle se olisi jokatapauksessa mennyt..
    Pyörään vaihdettiin kaapelit ja uuden mallinen virtanappi. Nyt yks reilu 30km lenkki takana ja ei mitään vikaa toistaiseksi..

  17. #17
    Millaisen virtanapin laittoivat?
    Kosteus suojattu?

  18. #18
    En sitä sen paremmin oo tutkinut. Joku hopeinen (metallinen) matala nappi nyt kun edellinen oli joku muovinen punainen ja melko korkee

Samanlaisia aiheita

  1. Pole machine tai Stamina kokemukset
    By jame1967 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 130
    Viimeinen viesti: 15.05.2021, 19.19
  2. Pole Machine
    By Paksupolkija in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 169
    Viimeinen viesti: 13.07.2020, 21.01
  3. Rock machine blizzard trl 90-29
    By Täpö in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 15.11.2019, 14.00
  4. Rock Machine Blackout 40
    By Konsteri in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 02.05.2017, 21.05
  5. Rock Machine pyörät
    By Jenkka in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 26.03.2017, 17.07

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •