Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Ensimmäinen sähköpyörä

Ensimmäinen sähköpyörä

Aurinkoista päivää. Innostus pyöräilyyn on herännyt ja sähköpyörä houkuttelee. Pääsääntöisesti asfalttia pitkin työmatkalle 10km per suunta ja pururadoilla tekisi mieli myös käydä joten MTB on todennäköisesti se mitä etsin. Ihan hirveästi ei tekisi mieli ekaan pyörään rahaa laittaa kun ei tiedä onko se lopulta oma juttu. Ja minun käytöllä ei tarvitse olla mikään kovin kummoinen laite.

Bilteman mtb poistui myynnistä eikä tunnu löytyvän samasta hintaluokasta mitään joka miellyttää. Kiinnostus on Giantin pyörää kohtaan kasvanut joten mietinkin onko kenelläkään kokemuksia https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...LpyqvLRDiaRKOi kyseisestä laitteesta.

Onko kokemuksia myös halvemmista emtb:sta?

Tietysti se mikä on "ei hirveästi rahaa" kenenkin kohdalla varmasti vaihtelee, mutta tämän hetken hyvin ylikuumenneillä pyörämarkkinoilla (etenkin sähköavusteisten kohdalla) niin keskiömoottorilla varustetun uuden pyörän hinta-alaraja on siellä 2000€:n tietämillä ja näpamoottorillisen mallin jossain 1500€:n tietämillä, millä hinnalla voi olettaa saavansa kohtuullisesti kokonaisuutena toimivan sähköavusteisen pyörän.
    Näidenkin hintojen alle löytyy tietysti pyöriä ja näilläkin palstoilla kirjoittelee henkilöitä jotka ovat olleet tyytyväisiä luokkaa 1000€ olleisiin pyöriinsä, mutta itse kyllä käyttäisin noita hintarajoja jollaintavalla ohjeellisina.

Unohtuikin laittaa budjetti aiemmin. Giantin talon 2 kustantaa sen 2200€. Pidän sitä ylärajana. Mieluummin sen 1200 - 1900€ haarukasta mutta en ole itse löytänyt tuolla hinnalla mitään fiksun oloista maasturia. Napamoottori takana voisi sopia itselle paremmin mitä olen lukenut eri paikoista. Ilmeisesti säästää vaihteistoa ja muuta osaa enemmän tuo napamoottori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thoumaas Katso viesti
    Napamoottori takana voisi sopia itselle paremmin mitä olen lukenut eri paikoista. Ilmeisesti säästää vaihteistoa ja muuta osaa enemmän tuo napamoottori
    Sain juuri valmiiksi DIY sähköpyörän. Tilasin vanhaan 90-luvun hybridi Tunturiin napamoottorisarjan akkuineen Amazonilta. Asentelin sen paikoileen ja sain itselleni hyvän työmatkafillarin, joka sopii myös kelveillä ajeluun. Parin päivän kokemuksen perusteella 200-300 watin takanapamoottorin vääntö on aika olematon (n. 30Nm valmistajan mukaa), jonka kyllä huomaa esim. ylämäessä. Pitää tehdä jalalla enemmän töitä keskimoottoriseen verrattuna. Mutta muuten hauska peli ja kaasukahva on kiva lisä joissakin tilanteissa. Jos itse pystyy rakentelemaan niin sähköistää vaikka vanhan maastopyörän. Napamoottorivehje ei sovi maastoajoon, koska avustus ei ole läheskään niin sofistikoitunut kuin nykyiset fiksut keskimoottorit. Tässä on siis yksi vaihtoehto.
    Osat kustansivat n. 500 euroa ja työtä pari iltaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thoumaas Katso viesti
    Unohtuikin laittaa budjetti aiemmin. Giantin talon 2 kustantaa sen 2200€. Pidän sitä ylärajana. Mieluummin sen 1200 - 1900€ haarukasta mutta en ole itse löytänyt tuolla hinnalla mitään fiksun oloista maasturia. Napamoottori takana voisi sopia itselle paremmin mitä olen lukenut eri paikoista. Ilmeisesti säästää vaihteistoa ja muuta osaa enemmän tuo napamoottori
    Juu, tuolla 1200-1900€ euron hintahaarukalla ei oikein mitään kauhean "järkevää" tahdo löytyä tämän hetkisessä markkinatilanteessa, siis ainakaan miltään perinteisiltä pyörämerkeiltä ja/tai myyjätahoilta.
    Tuolla budjetilla pyörä on tyyliä Bilteman Yosemite tai vastaava.

Sitten oma lukunsa on vielä viimeisen vuoden aikana markkinoille ilmaantuneet uudet maahantuojatahot jotka ovat hankkineen maailman markkinoilta erän/eriä joitan sähköavusteisia pyöriä, teippauttaneet ne joksikin uudeksi/omaksi brändikseen ja nyt myyvät niitä verkossa isoin ylistystekstein uutena markkinoille tuleville kuluttajille (ja kun osalistoja katsoo, niin jos ovat saatavilla, niin myytävä tuote on jotain aivan muuta kuin ylisanoja keräävää), ja näistä pyöristä ei oikein kenelläkään ole olemassa pidempiaikaista kokemusta, niistä voi hyvällä onnella löytää käyttökelpoisen budjettiajokin taikka sitten "lyödä kätensä paskaan" taikka jotain siltä väliltä. Mutta niistä on paha sanoa oikeastaan mitään muuta kuin mitä osalistat kertovat (jos niitä ylipäätänsä on saatavilla), koska kokemukset puuttuvat.

Ja sitten tietysti ongelma on vielä se, että valinta pitää tehdä niiden pyörien väliltä mitä oikeasti on saatavilla, ei vain jossain verkkisivuilla myytävänä ja ilmoitetaan toimitusaikaa aikaisintaan vaikka Elokuulle.

Kandee ehkä kytätä myös käytettyjä fillaritorilta. Myyjän markkinathan nyt on, muta kyllä tuolla välillä on ihan hyvään hintaankin pyöriä myynnissä.

Mä en muuta kuin keskiömoottorista osaa suositella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Kandee ehkä kytätä myös käytettyjä fillaritorilta. Myyjän markkinathan nyt on, muta kyllä tuolla välillä on ihan hyvään hintaankin pyöriä myynnissä.

Mä en muuta kuin keskiömoottorista osaa suositella.
    Juu, en itsekkään voisi muuta ajatella kuin keskiömoottoria, mutta tuo aloittajan "mielellään 1200-1900€" budjetti ei siihen vain taivu uusien kohdalla, siis merkkivalmistajilla.

Olen tuota käytettyjen puolta tuossa (Tori.fi ja Fillaritori) seurannut erittäin aktiivisesti ja kyllähän siellä (etenkin Torissa) jotenkin tuntuu että pyyntihinnat ovat todella pahasti pielessä. Mutta kun myyntiin ilmestyy järkevästi hinnoiteltua pyörää, niin jos on oikeasti kiinnostunut, niin kauppoihin pitää ryhtyä nopeasti, yleensä muutaman tunnin sisällä myyntiintulosta jos haluaa pyörän ostaa.

Rupeaa tuntumaan sille että kallistun tuon Giantin Talonin puoleen. Halpa ja hyvä harvoin kulkee käsi kädessä mutta on niitä yllätyksiäkin. Ehkä tässä tilanteessa kannattaa laittaa sen verran syvemmälle kättä taskuun ja ostaa tuo Giant.
    Täällä en ole ikäväkseni löytänyt kovinkaan kokemuksia ko pyörästä

Kyllä tuo giant talon hintaansa nähden vaikuttaa toimivalta paketilta.

Ihan asialliselta vaikuttaa Giant ja on nykyaikaisen näköinen integroidun akkunsa kanssa. Takuuta myös sentään vuosi, niin eiköhän siinä pahimmat lastentaudit tule karsittua jos sellaisia on tullakseen. Käytettyjen hinnat ovat kyllä välillä niin metässä, että ihan hirvittää. Tyyliin vuoden ajettu pyörä, kilometrejä jossain muutaman sadan ja tonnin välissä ja sitten hintapyyntö sama mitä saksasta vastaava uutena.

Vuosi on IMHO on aika huonosti nykypäivänä, kun kyseessä kuitenkin nk. merkkipyörä... Ja onhan tuo 12 kk myös akulle? Vaikka kuluttajansuoja päteekin... Lisäksi, miten takuuhuolto jos ja kun jotain tulee? Verkkis ei tietääkseni muuten fillarien huoltoja itse suorita, pl. akkujen ylikuumentumisjuttujen testaukset...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Vuosi on IMHO on aika huonosti nykypäivänä, kun kyseessä kuitenkin nk. merkkipyörä... Ja onhan tuo 12 kk myös akulle? Vaikka kuluttajansuoja päteekin... Lisäksi, miten takuuhuolto jos ja kun jotain tulee? Verkkis ei tietääkseni muuten fillarien huoltoja itse suorita, pl. akkujen ylikuumentumisjuttujen testaukset...
    Onhan tuo vuosi ihan minimi, mutta kuitenkin parempi kuin mahdollisen käytetyn takavalotakuu. Sama tietty uudessa on aina se, että voi varmasti tietää miten pyörää on pidetty, erityisesti jos itse on "tarkkaa" sorttia ja pitää vehkeet hyvässä kunnossa.

Samanlaisia aiheita

1. Sähköpyörä ei mopo
    By nopea3 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 63
    Viimeinen viesti: 24.05.2020, 09.19
  2. Sähköpyörä tarjouksia.
    By petrivet in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 29.08.2019, 16.00
  3. Sähköpyörä ja kuntoilu
    By flassi in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 123