Hei kaikille.

Yllättävän tapauksen johdosto minulla on sellainen tilanne, että saan käyttööni toisen tarpeettomaksi jääneistä pyöristä, jotka ovat siis Pinarello FP2 tai Pinarello FCX. Jos nyt onnistuin googlailemaan oikein niin Pinarello FCX on vuosimallia 2012 (rungossa punamusta(vähän valkoista) väritys, jossa lukee PINA ja FCX ja carbon monocoque 30HM12K) ja Pinarello FP2 ehkä vuosimallia 2011 (rungossa samanlainen väritys, jossa lukee PINARELLO ja FP2 ja carbon monocoque 24HM12K). Tässä vielä kuva: https://ibb.co/b3jxMDc

Netissä on yllättävän vähän tietoa näistä, joten ajattelin kysyä täältä asioista paremmin tietäviltä kumpi pyörä saattaisi soveltua minulle paremmin. Ilmeisesti fp2 on maantiepyörä ja FCX cyclecross pyörä. Oma käyttöni olisi lähinnä työmatka-ajoa ja jotain pikku retkiä. Ainakaan lähisuunnitelmissa ei ole mitään kilpa-ajoa, cycle-crossia tai vakavampaa harrastusta tms.

Näin maallikon silmiin nuo näyttävät varsin samanlaisilta varsinkin kun kummassakin on maantierenkaat. Täytyy käydä lähitulevaisuudessa kokeilemassa ajo-asentoa tarkemmin, mutta FP2 näyttäisi olevan ehkä hieman agressiivisempi. Alustavasti olen kallistumassa FCX:n puolelle, mutta olisi hienoa kuulla valistuneempien mielipidettä asiaan. Onkohan noilla oleellista eroa jälleenmyyntiarvossa/markkina kysynnässä, jos kävisi niin että käyttö jäisi vähäiseksi ja tarvetta olisi enemmän jollekkin perinteisemmälle hybridi tms. fillarille?

Kiitos etukäteen avusta!