HuntteriElectrobikeGiantVelobe
Sivu 1 / 8 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 226

Aihe: Cube Stereo Hybrid 2020->

Cube Stereo Hybrid 2020->

Tähän voisi tarinoida otsikon pyöristä eri variaatioineen.
    Itse hommasin kyseisen vempeleen vuodenvaihteessa TM mallina ja en ole vielä montaakaan lenkkiä sillä heittänyt kun en oikein talvipyöräilystä niin välitä. Alkaa hiljalleen polut sulamaan ja halut kasvamaan pyöräilyyn.
    On tullut selailtua eri foorumeita ja huomannut että näissä näyttäisi menevän todella helposti hajalle tuo muovinen "moottorin suoja".
    Yllättävän vähän on kuitenkin tarjontaa kunnollisista, kestävistä suojista. Hinnatkin ovat kohtuu suolaisia moisesta lätkästä. Onko kukaan hommannut omaan pyöräänsä moista?
    Olen löytänyt pari jämäkän oloista vaihtoehtoa...
    https://www.schwarzburg.info/
    https://protect-emtb.com/product/cub...rid-140-160-2/
    Näyttää saksassa tosin maksavan alkuperäinen rimpula muovikin kyllä vajaat 30€, eli kannattavaa olisi ehkä heti tilata jokin metallinen ennenkuin napsahtaa.
    PuMan muokkasi tätä : 07.04.2021 at 17.49 Syy: Otsikko osuvammaksi useammalle mallille

Itseä kiinnostaa keskustelu Cuben sähkötäpäreistä ja mietin, pitäisikö muokata otsikosta pois 140, niin saataisiin messiin myös 120 ja 160 omistajat?

^ No nyt on otsikkoa muokattu, eikun puhetta pöytään...

Hienoa! Itsellä 2021 120 race malli ja olen tuolla nyt ehtinyt ajaa vajaa 200km ja on kyllä hieno laite kaikin puolin. Itselle tuli yllätyksenä, että yli 25kmh on niin kevyt ajaa ja pyörä rullaa asfaltillakin ihmeen hyvin noilla ensiasennus 2,6 tuuman renkailla. Huomasin muuten viime lenkillä, että ainakin emtb-asetuksella avustus vaikutti jatkuvan aina 26,9kmh asti. Onko muilla vastaavia kokemuksia tästä? Joillain muistan, että avustus loppui jo turhan aikaisin ja näitä sitten päiviteltiin vaihtelevalla menestyksellä.

Allekirjoittanut voisi myös "ilmoittautua" ketjuun.
    Eli itsellä Stereo Hybrid 140 race 2020 joka ostettu viime syyskussa kun Bike24 "halusi" myydä edullisesti viimeisen kyseisen mallisarjan pyörän varastosta pois 2021 mallien tieltä.
    Syksyllä tuli muutama sata kilometriä hymyssäsuin ajettua, talveksi tuli hankittua sähköfätti ja nyt taas muutama pikkulenkki Cubella takana, mutta varsinaisesti odottaa metsäpolkujen lumien poistumista ja kuivumista.

Omasta 160 mallista rikoin kanssa tuon moottorinsuojan, onhan toi vakio heppoinen. Aika helppo on askarrella alumiinilevystä hyvin istuva ja varsin huomaamaton suoja, jonka kiinnittää vaikka pulteilla lisäksi alkuperäiseen.

Mulla oli myös mittarivirhettä aika paljon alkuperäisillä asetuksilla. Mittarin mukaan tehostus jatkui 27 km/h nurkille, mutta GPS kertoi totuuden, tehostuksen loppuessa 24 km/h tasolle. Pyöräkokoa järjestelmään muutettiin huollossa, mittarivirhe pieneni paljon. Tehostuksen loppumisen nopeuteen se ei vaikuttanut.

Pyörä on kyllä palvellut hyvin, kilometrejä mittariin on kertynyt 5200.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S50B32 Katso viesti
    Mulla oli myös mittarivirhettä aika paljon alkuperäisillä asetuksilla. Mittarin mukaan tehostus jatkui 27 km/h nurkille, mutta GPS kertoi totuuden, tehostuksen loppuessa 24 km/h tasolle. Pyöräkokoa järjestelmään muutettiin huollossa, mittarivirhe pieneni paljon. Tehostuksen loppumisen nopeuteen se ei vaikuttanut.
    Ok, varmaan mittarivirhettä tuossa itselläkin. Pitääkin tsekata joku päivä gps:n kanssa, joskaan tuo avustuksen päättyminen ei ole niin tarkkaa, mutta mittarivirhe ja keskarit yms. olisi hyvä saada kuntoon.

Mitäs muut tykkäätte tuosta Boschin "takapotkusta", jonka se antaa, kun meinaa vauhti tyssätä? Pari kertaa se on ainakin itseni pelastanut tiukassa paikassa ja taas pari kertaa olen meinannut päätyä pöpelikköön, kun se vähän yllättää ainakin tottumattoman kuskin.

Minkälaisilla polkimilla muuten ajatte Stereo Hybrideillänne? Itse en oli ikinä lukkoihin oppinut vaikka aika-ajoin olen koittanut opetella ja fläteillä tulee ajettua.
    Syksyllä lainasin toisesta pyörästäni Cubeen Shimanon PD-GR500 polkimet jotka minulla toimii kyllä hyvin, mutta minusta eivät sovi tuon stereo hybridin kokonaisulkonäköön. Talvella sitten tuli hommattua Crankbrothersin stamp 1:set ja niillä on tullut ajettua muutama lenkki ja olen ollut niihin todella epätyytyväinen, eivät toimi minun ajokenkieni kanssa ollenkaan, vaan jostain syystä ovat todella liukkaan oloiset.
    Uudet polkimet on pakko hommata, mutta en ole yhtään vielä keksineet mitkä.

^ Samat Shimanot täälläkin, ovat asiansa ajaneet. Ei vaan taivu lukkoihin kyllä mitenkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Minkälaisilla polkimilla muuten ajatte Stereo Hybrideillänne? Itse en oli ikinä lukkoihin oppinut vaikka aika-ajoin olen koittanut opetella ja fläteillä tulee ajettua.
    Syksyllä lainasin toisesta pyörästäni Cubeen Shimanon PD-GR500 polkimet jotka minulla toimii kyllä hyvin, mutta minusta eivät sovi tuon stereo hybridin kokonaisulkonäköön. Talvella sitten tuli hommattua Crankbrothersin stamp 1:set ja niillä on tullut ajettua muutama lenkki ja olen ollut niihin todella epätyytyväinen, eivät toimi minun ajokenkieni kanssa ollenkaan, vaan jostain syystä ovat todella liukkaan oloiset.
    Uudet polkimet on pakko hommata, mutta en ole yhtään vielä keksineet mitkä.
    Spessun Benniet on ollu vuosia luottopolkimet. Ei ne tunnu rikkikään menevän. Toimii hyvin myös talvella.

Oman Stereo Hybrid 120 Pro Allroadin hommasin helmikuun alussa lähinnä työmatkakulkineeksi. No, siinähän kävi sitten taas kerra niin että pakko oli kokeilla myös talvipolkuja. Lokarit, tarakka ja seisontatuki lähti varastoon lepäämään jo alkumetreillä.
    Nyt on kohta 1000km takana työmatkaa ja lähinnä kelvilenkkiä ja hiukan niitä lumisia polkuja. On kyllä ollut mainio laite. Ja sähkö toi taas sen ilon ajamiseen. Toi uus Boschin kone on melko mainio motti sekin.
    Hyvä pyörä, ja geokin sopii omalle ruodolle kuin nakutettu.

Mutta tässähän kävi kuten olettaa saattaa: ostetaan lähinnä työmatkoille pyörä, huomataan että se onkin varsin kiva myös muuhun käyttöön. Ja mieleen tulee ajatus josko hankkis oikein polkuohjuksen kun metsä taas kiehtoo ja kroppakin tuntuu kestävän.
    120mm joustoa on kuitenkin polkurymistelyyn hiukan niukasti. Toki uskon että Cubekin siellä menis mainiosti, sulan maan aikaan en ole päässyt kokeilemaan.

Uusi pyörä tulee olemaan eri merkkiä, mutta ei mulla ole Cubesta pahaa sanottavaa. Itseasiassa Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM 625 oli pitkään mukana karsinnoissa kun uutta mietin. Asian ratkaisi oikeastaan se, että valitsemaani pyörää saa paikallisesta. Mahdolliset takuu ym. keissit helpottuu. Jos Cubea olis saanu täältä tilanne ois voinu olla toinen, on toi hinnat alkaen-mallikin niin mainio peli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tämäntyyppiset polkimet mulla on ollut. Ei just nuo, mutta noita tuli pari satsia eri väreissä pojille, kun omani totesin varsin käyttökelpoisiksi ja hinta-laatusuhteeltaan hyviksi.

https://www.amazon.de/-/en/gp/produc...0?ie=UTF8&th=1

Omani ostin E-baystä 2018, mutta siellä ei ole enää myynnissä samoja. Muuten olisin tilannut samanlaisia lisää. Nuo näyttää samoilta. Ainakin toistaiseksi on kestänyt hyvin käyttöä. Toisaalta kun pyöriä on useampia, niin ei noilla ole ajettu kuin joitain tuhansia, että siinä mielessä kestävyydestä on paha sanoa.

Ulkonäöstä saa sitten olla jokainen omaa mieltänsä, mutta eipähän tule ihan samanlaisia joka kulmassa vastaan.

Kukaan mitään hyvännäköisiä lokareita cubeen löytänyt, jolla pyörä ei muutu ihan mammapyöräksi... =)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dbster Katso viesti
    Kukaan mitään hyvännäköisiä lokareita cubeen löytänyt, jolla pyörä ei muutu ihan mammapyöräksi... =)
    Itse en oikein tykkää lokareista (ulkonäöllisesti), mutta jos itselleni tulisi lokarit, niin samanlaiset varmasti olisivat, kuin mitä PuMan:in laittamassa kuvassa tuolla sähköpyöräfiilistely ketjussa reilu viikko sitten, sopivat todella hyvän oloisesti
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...lyketju/page20

Joo täällä Mucky Nutzit, edessä lyhyt ja takana pitkä. Mielestäni sopivat hyvin ulkonäöllisesti ja antavat jonkinlaista suojaa.

Nuo on kyllä lokareiksi hyvännäköiset. Kohta onneksi kuivuu jo kelit, mutta syksyksi tuollaiset tulisi tarpeeseen, vaikka sen pyörän joutuu varmaan silti pesemään joka lenkin jälkeen...

Itsellä samat ja eihän nämä kovin suurta apua tuo. Asssaver on lisänä niin jotenkuten persaus pysyy kuivana.

Etuloksusta toki se hyöty ettei heitä etukautta romua naamalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itsellä samat ja eihän nämä kovin suurta apua tuo. Asssaver on lisänä niin jotenkuten persaus pysyy kuivana.

Etuloksusta toki se hyöty ettei heitä etukautta romua naamalle.
    Tuo naamaan lentävä kuravelli on kyllä paha, samoin jatkuvasti kurastuvat ulkoilukamat.

Tuosta PuManin kuvasta huomaa saman mitä itselläkin, että pullotelineen ruuvit ovat tosi korkealla. Juuri ja juuri mahtuu tuollainen normipullo kyytiin, mutta aika tiukka on väli.

Tuo naamaan lentävä kuravelli on kyllä paha, samoin jatkuvasti kurastuvat ulkoilukamat.

Tuosta PuManin kuvasta huomaa saman mitä itselläkin, että pullotelineen ruuvit ovat tosi korkealla. Juuri ja juuri mahtuu tuollainen normipullo kyytiin, mutta aika tiukka on väli.
    Mulla pullotelineen paikalla Abuksen lukon teline. Koska kommuuttelu myös tapahtuu samalla pyörällä. Nesteet kulkee repun rakossa.

Ei siinä tosiaan liikaa tilaa ole. Kuvan telineen oon tosin vaihtanu sideloader-malliseen, joka on huomattavasti käytännöllisempi tuohon.

Mites porukka on täällä pyöriään huoltanut/huollattanut? Onko tähän joku virallinen ohjeistus kilometreistä tms? Löytyy verkosta jotain tarkistuslistaa, joka huollossa käydään läpi, jotka kannattaa tsekata, jos tekee huollot itse? Eli huoltomanuska tms?

Ite meinasin käyttää paikallisessa fillariliikkeessä, josta löytyy Boschin härpäkkeet. Tietty jotain huoltohommia joita itse osaan, teen itse. Ensi huolto pitäisi tehdä saamani tiedon mukaan n.300km/3kk ostosta, mutta itse ainakin toimin noiden kilsojen perusteella koska pyörä käytännössä seisoi lämpimässä varastossa ensimmäiset 3 kuukautta. Jatkossa varmaan käytän huollossa kerran vuodessa jossain kohtaa talvikauden aikana ja välissä tietysti omaa huoltoa tarpeen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PuMan Katso viesti
    Ite meinasin käyttää paikallisessa fillariliikkeessä, josta löytyy Boschin härpäkkeet. Tietty jotain huoltohommia joita itse osaan, teen itse. Ensi huolto pitäisi tehdä saamani tiedon mukaan n.300km/3kk ostosta, mutta itse ainakin toimin noiden kilsojen perusteella koska pyörä käytännössä seisoi lämpimässä varastossa ensimmäiset 3 kuukautta. Jatkossa varmaan käytän huollossa kerran vuodessa jossain kohtaa talvikauden aikana ja välissä tietysti omaa huoltoa tarpeen mukaan.
    Eikö tuo mene lähinnä noiden "pyöräosien" huoltotarpeen mukaan, tuo 300km on yleinen ensihuolto jossa varmistetaan että kaikki pyörässä on niissä arvoissa kuin pitäisi, pinnat, jarrut, vaiheet yms. ja tuon lisänä sitten piuhat pyörään kiinni ja katsovat että myös sähkäpuolella kaikki on kunnossa (ja mahdollisesti ajetaan uudet päivitykset jos on tullut), tuonne sähköpuolellehan ei oman käsitykseni mukaan tuossa vaiheessa mitään fyysisiä huoltotoimenpiteitä tehdä jos mitään merkkä viosta ei ole.

Tasan 2kk ollut pyörä tänään ja samalla tonni täyteen. Mainio peli kyllä

Ensimmäinen huolto?

En näe tarvetta/kohteita huollolle. Huoltovalo syttyi 700km kohdalla. Ketjut ja pakka uudet kun kesäkiekot alle. Ei oo talven jäljiltä orkkisketju venyny vielä 0.5:een edes.
    Eturattaan kireys tarkastettu itse. Suosittelen kaikille, ja lukitetta väliin.

Huollon saa tehdä 1 kk päästä uusi omistaja jos haluaa. Toivon mukaan uus pyörä on silloin jo alla.

Mites porukka on täällä pyöriään huoltanut/huollattanut? Onko tähän joku virallinen ohjeistus kilometreistä tms? Löytyy verkosta jotain tarkistuslistaa, joka huollossa käydään läpi, jotka kannattaa tsekata, jos tekee huollot itse? Eli huoltomanuska tms?
    Ite oon tähän asti omat pyörät huoltanu.
    Pyörävalmistajasta riippuen ensihuolto on 300 tai 500km kohdalla, sillon pyörästä käydään läpi mm kierteelliset liitokset ja pinnat että ovat oikeassa kireydessä, tarkistetaan jarrujen toiminta ja mahdollinen ilmauksen tarve ja satuloiden linjaus, vaihteiden toiminta ja säätö ym.
    Nyt tulossa eka oma sähkäri, cube stereo hybrid 140 hpc sl 625. Senkin meinasin ite huoltaa muilta osin paitsi sähköt koska en omista boschin diagnostiikkaan tarvittavaa ohjelmaa. Ja takaiskarin huolto on rtechin heiniä foxin typpisäiliön takia (oletan että rakenne sama nykysessä olevan foxin kanssa) .
    Sytytteleekö nuo mittaristossa jotain huoltovaloa? Saakohan sitä ite kuitattua, vai pitääkö se kuittauttaa liikkeessä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juho Jokitalo Katso viesti
    Sytytteleekö nuo mittaristossa jotain huoltovaloa? Saakohan sitä ite kuitattua, vai pitääkö se kuittauttaa liikkeessä?
    RTechin jäljiltä (ilmeisesti) syttyi 700km kohdalla. En näe tarvetta kuittauttaa pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juho Jokitalo Katso viesti
    Ite oon tähän asti omat pyörät huoltanu.
    Pyörävalmistajasta riippuen ensihuolto on 300 tai 500km kohdalla, sillon pyörästä käydään läpi mm kierteelliset liitokset ja pinnat että ovat oikeassa kireydessä, tarkistetaan jarrujen toiminta ja mahdollinen ilmauksen tarve ja satuloiden linjaus, vaihteiden toiminta ja säätö ym.
    Nyt tulossa eka oma sähkäri, cube stereo hybrid 140 hpc sl 625. Senkin meinasin ite huoltaa muilta osin paitsi sähköt koska en omista boschin diagnostiikkaan tarvittavaa ohjelmaa. Ja takaiskarin huolto on rtechin heiniä foxin typpisäiliön takia (oletan että rakenne sama nykysessä olevan foxin kanssa) .
    Ok, eli aika basic-kamaa suurimmalta osin, jos ei tarvitse diagnostiikkaan koskea tai tehdä päivityksiä yms. Onko normityökalujen ulkopuolelta jotain must-have erikoisjuttuja, jotka olisi hyvä löytyä pakista?

^Kaikille kenellä on Boschin gen4 moottori:

https://www.parktool.com/product/bot...et-tool-bbt-18

Rattaan kiinnitysrengas tuppaa löystymään, i have heard.

Cube pääsi tänään tositoimiin. Reilu 60km, josta noin 20km kunnon metsärytyyttämistä ja loput erilaisia siirtymiä. Metsät ajoin emtb:llä ja siirtymät enimmäkseen tourilla ja vähemmän ecolla. Akkua jäi jäljelle 5% 625wh mallista, joten viisisatasella viimeinen vastatuuliosuus olisi ollut aika tiukka rypistys. Hieno laite kaiken kaikkiaan, ei moitteen sanaa tähän mennessä.

Samanlaisia aiheita

1. Cube Stereo
    By Poromies in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 21.08.2024, 15.44
  2. 2021: Cube Stereo Hybrid 140 HPS Actionteam VS Radon Render 10.0
    By ptu in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 10.03.2021, 09.44
  3. Cube stereo hybrid rungon laakerit
    By Tepi-46 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 3