CanyonGarminFenixElectrobike
Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 212

Aihe: Cube Stereo Hybrid 2020->

Kuinkas helposti tässä mallissa saa akun irti, en saa pyörää sisälle talvella ja sisällä on tarkoitus akkua ladata. Ja saako tuohon s-kokoon hissitolppaa, jossa liikerata olis hieman pidempi kuin 100mm. Tässä mallissa mua myös kiinnostaa tuo kiox näyttö.

https://www.xxl.fi/cube-stereo-hybri...195144_1_style

Toinen vaihtoehto on tämä tunturi täysjousto:
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...hkomaastopyora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Kuinkas helposti tässä mallissa saa akun irti, en saa pyörää sisälle talvella ja sisällä on tarkoitus akkua ladata. Ja saako tuohon s-kokoon hissitolppaa, jossa liikerata olis hieman pidempi kuin 100mm. Tässä mallissa mua myös kiinnostaa tuo kiox näyttö.

https://www.xxl.fi/cube-stereo-hybri...195144_1_style

Toinen vaihtoehto on tämä tunturi täysjousto:
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...hkomaastopyora
    Akku Cubessa on kannen alla, joka lähtee irti nappia painamalla. Sen alla on itse akun lukitussysteemi, joka avataan avaimella ja akku "putoaa" alas ja sen saa irti. Pari kertaa kun tuon tekee, niin käy aika kätevästi.

Hissitolpasta en osaa sanoa, kun itsellä fillari L-koossa.

No niin, tuli ostettua se 140 625w race m-koossa.

Tuosta kioxista ei taida saada akun kuntoa/latauskertoja näkymään. Enkä myöskään niitä e-bike connectista löytänyt. Tarvitseeko vielä ladata joku app että ne löytyy, vaiko eikö niitä tietoja ole.
    Mulla ei ole ollut aiemmin Bosch moottorisysteemiä.

No niin, tuli ostettua se 140 625w race m-koossa.

Tuosta kioxista ei taida saada akun kuntoa/latauskertoja näkymään. Enkä myöskään niitä e-bike connectista löytänyt. Tarvitseeko vielä ladata joku app että ne löytyy, vaiko eikö niitä tietoja ole.
    Mulla ei ole ollut aiemmin Bosch moottorisysteemiä.
    En usko että Boschista saa noita tietoja ulos, edes uudessa smart systeemiissä (minkä saa vain 750 akkujen kanssa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    En usko että Boschista saa noita tietoja ulos, edes uudessa smart systeemiissä (minkä saa vain 750 akkujen kanssa)
    Itse en tuosta uudesta smart systemsistä aivan 100%:lla varmuudella uskalla sanoa miten sen suhteen on, mutta vanhemmassa versiossa nuo akkutiedot sai ulos vain huollon vehkeillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Itse en tuosta uudesta smart systemsistä aivan 100%:lla varmuudella uskalla sanoa miten sen suhteen on, mutta vanhemmassa versiossa nuo akkutiedot sai ulos vain huollon vehkeillä.
    Okei. Mulla on täysin sama pyörä kun sulla. Tässä ei ole sitä smart systeemiä, vaikka onkin tämän vuotinen.

Bosch on kyllä vähän jäykkä järjestelmä moneen kilpailijaansa verrattuna jakamaan tietoja ja esim. DIY säätöjen ja päivitysten suhteen. Tietysti vähemmän tulee varmaan ongelmia kun nuo päivitykset tehdään huollossa.

Tänään saapui oma stereo hybrid. Yritin irrottaa akkua, mutta tuntuu että se putoaa vain puolitiehen avaimesta kääntämällä.
    Napista liikkuva kieleke jää n. puolen sentin päähän siitä mihin sen pitäisi ilmeisesti pysähtyä eikä napista painaminen vapauta akkua.

https://imgur.com/a/C5JY8A2

Onko tässä joku jippo miten akku irroitetaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkod Katso viesti
    Tänään saapui oma stereo hybrid. Yritin irrottaa akkua, mutta tuntuu että se putoaa vain puolitiehen avaimesta kääntämällä.
    Napista liikkuva kieleke jää n. puolen sentin päähän siitä mihin sen pitäisi ilmeisesti pysähtyä eikä napista painaminen vapauta akkua.

Tiukka se on/oli mullakin tuosta puolenvälin kohdalta. Ja jotain roplauksen jälkiä että jollain on jouduttu kampeamaan. Mutta siitä se pitäisi lähteä kun sen lipan painaa alas ja kampeaa ylhäältä ulos ja alaspäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkod Katso viesti

Vanhemmassakin cubessa tube akku irtoaa sen akun yläpään liipasin vipua painamalla.Eli akku ei putoa avainta vääntämällä.

Moikka. Itselläni pituutta 175cm, kumpi runkokoko M vai L? M koko päättyy 175cm ja L alkaa 175cm...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo1982 Katso viesti
    Moikka. Itselläni pituutta 175cm, kumpi runkokoko M vai L? M koko päättyy 175cm ja L alkaa 175cm...
    Mä olen 170
    Inseam 75
    Mulle m- koko just passeli.

Cube Stereo Hybrid 2020->

Itsellä pituutta 177 ja tilasin m-kokoisena, johon jouduin vaihtamaan 45 cm pituisen hissitolpan tilalle 48cm pituisen jottei tolpan minimiraja tullut näkyviin. Muuten koko oli itselle hyvä, mutta pidänkin/olen tottunut ajelemaan vähän pienemmillä pyörillä (lue: vähänkin liian iso pyörä häiritsee ajokokemusta itselläni enemmän kuin inasen liian pieni runko)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo1982 Katso viesti
    175 pituutta ja jalka 79. Otin L-koon. Vakiotolppa on alimmaisessa mahdollisessa asennossa. Jos olisin ottanut M koon, olisi se ollut mitoiltaan melkein identtinen edellisen pyörän kanssa ja sitä en halunnut. L-koossa on myös pitempi hissitolppa.

Monesti on lenkillä ollut semmoinen tuntuma, eträ pienemmän koon valinta olisi harmittanut. Mutta mieltymyskysymyksiähän nämä paljolti ovat. Että omalla vastuulla.

Eka sähköpyörä alla eli cube 140sl 750w eli tämä uusin smart system. Pyörällä ajettu vähän reipas 100km. Eli onko tässä nyt joku ongelma kun moottoria kuormittaa varsinkin turbo moodissa, niin pyörästä häviää virrat ja ohjaimessa vilkkuu oranssit ledit. Turbo on käytännössä käyttökelvoton niin helposti se sammuttaa virrat. Virrat saa toki päälle heti takaisin, mutta hemmetin ikävä ominaisuus kun yhtä äkkiä hengetön just kun voimaa tarvitaa. Tämä tapahtuu maastossa ja ihan asfaltilla myös. Myös empt moodissa yhden kerran sama juttu kun ajelin pehmeällä hiekalla joko 20 metriä.

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä liikkeeseen, josta pyörän ostit. Itse en ole turboa käyttänyt vielä ollenkaan, mutta Emtb ajan oikeastaan koko ajan kun olen metsässä. Ei ole kertaakaan tullut mitään ongelmaa. Täytyy kokeilla seuraavalla lenkillä turboa ja katsoa onko jotain häiriötä.

Vuotaakos muilla takaiskari öljyä ja mikä on "normaali" määrä? Itsellä alkoi vuotamaan kun pyörällä ajettu 90km. Jättää siis kunnon öljy rinkulat liukuputkeen joka lenkin jäljiltä. Otin yhteyttä liikkeeseen ja vastasivat olevan normaalia, mutta vähän epäilyttää...

Eikös nimenomaan tuolla Kiox:lla saa itse päivitettyä ohjelmiston myös ? Ainakin tällainen youtube video tuli vastaan:
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=...3kPbuXIa0rynDb

Itselle on vasta tuollainen yllä mainittu Cube 140 HPC Race tulossa. Sitten pääsee itsekin tutkimaan ohjelmistopäivitystä sekä akun irroitusta. Aion tosin ladata akun pyörässä, mutta talveksi akku saa tulla sisälle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarsatusz Katso viesti
    Eikös nimenomaan tuolla Kiox:lla saa itse päivitettyä ohjelmiston myös ? Ainakin tällainen youtube video tuli vastaan:
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=...3kPbuXIa0rynDb

Itselle on vasta tuollainen yllä mainittu Cube 140 HPC Race tulossa. Sitten pääsee itsekin tutkimaan ohjelmistopäivitystä sekä akun irroitusta. Aion tosin ladata akun pyörässä, mutta talveksi akku saa tulla sisälle
    Eiköhän tuo video kerro ainoastaan sen kioskin softasta, ei pyörän eikä akun ohjelmistosta.

Eiköhän tuo video kerro ainoastaan sen kioskin softasta, ei pyörän eikä akun ohjelmistosta.
    Ai ne on erikseen. Enpä tiennyt moista. Ajattelin että päivitys kuin päivitys

Hävitin omasta Stereo Hybridistä tuon vasemmanpuoleisen kaapeleiden läpivientikappaleen (eli mikä on rungossa olevassa aukossa, josta kaapelit menevät kulkemaan rungon sisään).

Koittanyt pari päivää netistä etsiä huonolla menestyksellä juuri kyseiseen malliin sopivaa kappaletta. Kyseessähän on kaksiosainen kappale (toinen rungon sisässä, toinen rungon päällä ja kiinnittyvät toisiinsa).
    Mistä tuollainen osa löytyisi, onko kenelläkään tietoa?

Onko sinulla tai muilla cuben omistajila lohjennut rungosta, takahäkin puslien ympäriltä maalit? Bike-discount sanoo tuon olevan ihan normaalia alumiini/hiilikuitu yhdistelmän elämistä ja rtech taas, että pyörä kannattaa toimittaa heti tarkistettavaksi eikä jatkaa ajoa. Kumpaa siis uskoa?

Tuo nyt ei itseä muuten häiritse, mutta oli jo uutena ja mahdollisesti pahentunut nyt. Mahdollinen seuraava omistaja ei varmasti myöskään osaa arvostaa tuollaista. Huomasin nyt päivänvalossa pestessä nuo ja aloin paremmin tutkimaan. Halkeamat on melkein ympäri asti molemmin puolin runkoa ja pyörällä on nyt ajettu vasta 82km

Kuva: https://aijaa.com/tYvFrN

Onko sinulla tai muilla cuben omistajila lohjennut rungosta, takahäkin puslien ympäriltä maalit? Bike-discount sanoo tuon olevan ihan normaalia alumiini/hiilikuitu yhdistelmän elämistä ja rtech taas, että pyörä kannattaa toimittaa heti tarkistettavaksi eikä jatkaa ajoa. Kumpaa siis uskoa?

Tuo nyt ei itseä muuten häiritse, mutta oli jo uutena ja mahdollisesti pahentunut nyt. Mahdollinen seuraava omistaja ei varmasti myöskään osaa arvostaa tuollaista. Huomasin nyt päivänvalossa pestessä nuo ja aloin paremmin tutkimaan. Halkeamat on melkein ympäri asti molemmin puolin runkoa ja pyörällä on nyt ajettu vasta 82km

Kuva: https://aijaa.com/tYvFrN
    Mulla on moottorin kiinnityksestä.

Edit: tämän vuoden malli. Ajettu 1000km, kuljettajan massa 90kg enkä kyllä muista/tiedä oliko jo uutena.

Onpa rumaa jäljeä sielläkin. Omani myös 22 mallia. Pitää tarkistaa tuo paikka siitäkin.

Bike-discount koittaa hommata uutta runkoa cubelta minulle, muttei jenkkifoorumia luettuani tunnu kovin toiveikkaalta, että ehjää runkoa saisi mitenkään.

Edit. Ei ollut omassa tuo paikka halkeillut

Onpa rumaa jäljeä sielläkin. Omani myös 22 mallia. Pitää tarkistaa tuo paikka siitäkin.

Bike-discount koittaa hommata uutta runkoa cubelta minulle, muttei jenkkifoorumia luettuani tunnu kovin toiveikkaalta, että ehjää runkoa saisi mitenkään.

Edit. Ei ollut omassa tuo paikka halkeillut
    Piru. Kolmas maastolenkki takana ja nyt pyörää pestessä havaittavissa myös tuolla moottorikiinnityksen ympärillä samanlaista halkeamaa. Ei hyvää päivää...

Onkohan tuo oikeasti vain maalissa olevaa lohkeamaa? Siis kosmeettinen haitta.

Kuvassa kyllä näyttää aika hurjalta vaikka ei olisikaan mitään muuta kuin ulkonäköjuttu ja jos pyörän aikoo joskus myydä niin ostaja ainakin saattaa hieman epäillä.

Piru. Kolmas maastolenkki takana ja nyt pyörää pestessä havaittavissa myös tuolla moottorikiinnityksen ympärillä samanlaista halkeamaa. Ei hyvää päivää...
    Pedelec foorumilta mä taas luin että juurikin noista samoista kuvista ovat menneet rungot vaihtoon. Bike discount on ilmeisesti niitä Saksassa vaihtanut kun on suurin myyjä.

Olisiko heittää mielipidettä kumpi näistä olisi järkevämpi valinta juurakkoisille/kivikkoisille poluille ja muutaman kilometrin työmatka-ajoon?

https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...ashgreynolive/
    vai
    https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...-desertnblack/

Nämä valikoituneet tällä hetkellä vaihtoehdoiksi, koska budjetti taipuu 5000-6000€:n väliin. Kävin kokeilemassa 140 SL -mallia, mutta jousituksen speksit ja malliston värimaailma ei vakuuttanut. Jos tuo 160 SL olisi mulletti, houkuttelisi se varmaan aikalailla, mutta 27,5 edessä arveluttaa.
    140 TM:n Maguran jarrut mietityttää, varmaan hyvät kun toimii, mutta lueskellut aika paljon negatiivista niiden hankalasta säädettävyydestä yms.

160 TM malli on ollut kesän ajossa ja minusta se on melkein parhaimmillaan juurakko-kivikko ryttyytyksessä. Perässä ei ole nimeksikään pedal kick backkiä, niin polkeminen onnistuu hyvin vaikka polku ei tasaista olisikaan. Edelliseen 29" nähden tuntuu paljon ketterämmältä vaikka on melkein 2cm pidempi reach. Maguran MT7 jarrut on olleet hyvät. Modulaatio melkein yhtä hyvä kuin Code RSC, jarruissa, teho parempi. Paremmilta ovat tuntuneet kuin mitkään Shimanon jarrut mitä on ollut (XT, SLX, Zee). En ole joutunut kuitenkaan ilmaamaan vielä niitä, joten sen hankaluutta en osaa kommentoida. TM malli valikoitui itsellä lähinnä sen takia, että SL mallin takaiskari olisi todennäköisesti mennyt päivitykseen suurinpiirtein samointein ja sitten hinta olisikin ollut sama kuin TM mallilla.

Talvi on oven takana. Onko kellä kokemusta mahtuuko 29x2,6 piikkisika pyörimään takana. Oli tarkoitus sisurilla ajella, kun ao renkaassa on sitä läpihikoilu ongelmaa.

Pyörä siis 140 race

^ Ainakin -22 mallin 140 TM:ään (olisko perä samanlainen) mahtuu hyvin uudempi 2,6" piikkisika, joka on siis pienempi kuin vanhempi. Minulla ei ole tarkkaa tietoa milloin koko vaihtui, mutta viimetalvena uudet oli niitä pienempiä.

Samanlaisia aiheita

1. 2021: Cube Stereo Hybrid 140 HPS Actionteam VS Radon Render 10.0
    By ptu in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 10.03.2021, 08.44
  2. Cube stereo hybrid rungon laakerit
    By Tepi-46 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 18.02.2021, 17.52
  3. Cube stereo 120
    By josko in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1