CanyonBikeshopShimano
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 85

Aihe: Sesonkiherkut! Ketju sesonkiluontoisten herkkujen makumaailmaan.

Chjokon laskiaspullamarathon alkaa huomenna.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Yhden rommilla kostutetun runebergin tortun söin, ei maistunut oikealle, ehkä johtui siitä että pakettia tarkastellessa selvisi niiden olevan mantelittomia versioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    ...mantelittomia versioita.
    Väärennös ja kulttuurista omimista. Rikoksena samaa luokkaa kuin hillotäytteinen pulla.

Oikeastaan suomalaisten laskiaspulla on täytteestä riippumatta ja parhaimmillaankin vain huono kopio ruotsalaisten semlasta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^aivan totta, meidät pitäisikin palauttaa Ruotsin valtakunnan yhteyteen niin moni asia yksinkertaistuisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Väärennös ja kulttuurista omimista. Rikoksena samaa luokkaa kuin hillotäytteinen pulla.
    Kyllä minä niin mieleni pahoitin, pitäisi melkein soittaa iltapäivä lehteen ja aloittaa someraivo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Kyllä minä niin mieleni pahoitin, pitäisi melkein soittaa iltapäivä lehteen ja aloittaa someraivo.
    Koit varmasti lukiessasi tuon viestin, olevasi turvattomassa tilassa. Onneksi viesti ei sentään n-sanaa sisältänyt.

Kyllä pulla pitää olla hillolla ja kermalla! Ei ole montaa ruoka-ainesta mistä en pidä, mut mantelimassa on yks niistä, hirveetä kuraa vaikka ois mitä ympärillä en yhtää ihmettele et ne jää kaupan hyllyille mätänemään.

Hillopulla voi olla jees tuote joillekin, mutta ei se laskiaispulla ole.

Laskiaisherkkuihin liittyen, tunnustaako kukaan kiskovansa punssia hernekeiton kanssa? Omaan makuuni turhan makea juoma, mutta kylmänä talvipäivänä ulkoliikunnan jälkeen voisi maistua paremmin.

Mantelimassa maistuu itselleni parhaiten tummaan suklaaseen käärittynä. Keski-Euroopassa taitaa olla kohtuullisen suosittua erityisesti talvella, Suomessa näkyy lähinnä Lidlin valikoimissa joulun ja pääsiäisen alla. Hollannissa käsittääkseni erityisen suosittua pyhän Nikolauksen (Sinter Klaas) päivänä eli 5. joulukuuta.

Pääsiäisherkuista ehtinee keskustella enemmän sitten, kun laskiainen on saatu vietettyä ja pullat syötyä. Sitä ennen voi tietysti herkutella vaikkapa mateella tai blineillä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ei ole montaa ruoka-ainesta mistä en pidä, mut mantelimassa on yks niistä
    Joskus aikoinaan olin työporukasta ainoa, joka söi laskiaispullan mantelimassalla. Kookos oli toinen joka kelpasi vain minulle. Voisin elää kookoksella ja mantelimassalla.

Hillopulla voi olla jees tuote joillekin, mutta ei se laskiaispulla ole.
    Just näin. Maailmassa jossa näitä kasvisperäisiä lihan- ja maidonkorvikkeita ei saa markkinoida lihana tai maitona tai Champagnessa tehtyä viiniä ei saa kutsua Champagneksi ei pitäisi olla isokaan vaiva kutsua laskiaispulla laskiaispullaksi ja hillopullaa paskiaislullaksi. Tai puskiaislallaksi jos halutaan olla kielioppinatseja.

Jos sitten joku haluaa pullaansa hilloa tai nutellaa tai sinappia tai graavilohta niin se on mulle ihan ok. Siitä ei ole kyse ollenkaan, vain nimestä.

Laskiaispulla hillolla ja kermavaahdolla. Piste. Lupaan äänestää sote-vaaleissa puoluetta, joka lupaa lisätä tämän perustuslakiin.

Vegaanillehan nyt on maino aika tehdä keittoja, linssi, parsakaali, tomaatti ja yms. Lämmittää mukavasti ulkoilun jälkeen.
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

^^ Komps. Aivan sama mitä nimeä tuosta kutsutaan mutta mantelimassaversioon kosken vain aseella uhattua. Jos sittenkään.

Ja mitä väliä mitä Ruåtsissa syödään ja kuka kopioi mitäkin. En minä syö hapansilakkaakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    Vegaanillehan nyt on maino aika tehdä keittoja, linssi, parsakaali, tomaatti ja yms. Lämmittää mukavasti ulkoilun jälkeen.
    Miksi juuri nyt? Miksi pitää olla vegaani?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Ja mitä väliä mitä Ruåtsissa syödään ja kuka kopioi mitäkin. En minä syö hapansilakkaakaan.
    Tottakai sillä on väliä. Jos kopioidaan, niin voitaisiin kopioida edes kunnolla. Ruotsalaisten mantelimassatkin on ihan eri planeetalta.

Niinpä, kait vegaanina ololla maailma pelastuu. Sitäpaitsi linssikeittoon kuuluu olennaisena osana chorizo, siinä on vegaanilla ihmettelemistä kun keitossa on myös oikeata ruokaa mukana.

(olen linssikeitton suuri ystävä ja sen teko kuuluu sunnuntairutiineihin näin talvisin)
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Niinpä, kait vegaanina ololla maailma pelastuu. ..
    Niin ja juuri nyt nuo luetellut eineet on ulkomailta lennätettyä kuraa. Hiilipäästöt!
    Vihannekset on parhaimmillaan tuoreina kotimaisina.

Vihannekset on parhaimmillaan tuoreina kotimaisina.
    Ja vielä jos omalta kasvimaalta ne saa kaivaa niin avot!
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Jättämällä eläinperäiset pois ja vähän suunnittelemalla voi ruokalaskusta leikata puolet ja enemmänkin. Säästyneillä rahoilla voi vaikka ostaa fillarin palasia tai sitten juhlapäivänä vähän parempaa lihaa/juustoa.

^tarkoitin miksi pitäis olla vegaani syödäkseen noita mainittuja kasviskeittoja? Eikö sekasyöjä saa syödä kasviskeittoja ja muuta kasvisruokaa? Ja pitääkö olla vegaani syödäkseen juuri nyt kasviskeittoja? Itsekin syön niitä ympäri vuoden.

Edit: miksi vegaani ostaisi jouluna lihaa tai juustoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Jättämällä eläinperäiset pois ja vähän suunnittelemalla voi ruokalaskusta leikata puolet ja enemmänkin. Säästyneillä rahoilla voi vaikka ostaa fillarin palasia tai sitten juhlapäivänä vähän parempaa lihaa/juustoa.
    Ihan en olisi tuosta säästöstä varma. Siis että siirtymällä kasviksiin ruokalaskun loppusumma putoaa. Liha on suoraan sanoen halpaa sen energiasisältöön suhteutettuna. Liiankin halpaa. Sen sijaan esimerkiksi kala, pl. Norjan kassilohi, on aika hinnakasta.

Mä olen lähes kasvissyöjä, virallinen nimi taitaa olla fleksitaristi, eli syön lihaa jos a) se on kätevää esim. kyläillessä/reissulla b) jos huvittaa muuten vaan, mutta pyrin olemaan syömättä. Syynä kolestroli, verenpaine ja ylipaino. Mutta halpaahan tämä ei ole, jossei kesäkeitto tms. öklötykset ole ruokavalion perusta, lisäksi ihmetyttää kun vegetuotteissa on useinkin käytetty palmuöljyä ja tosi paljon suolaa ja sokeria, eli terveysjuttu ei näköjään ole se pääasia monestikaan.

Eli ole mikä olet, mutta nykypäivänä sinulle on OLTAVA joku lokero millä on nimi, niinkun just toi fleksitaristi. Ja minä tyhmä kun luulin että syömällä vähän lihaa välttää tälläsen leiman... . Mä olen sitten varmaan fraktiobuddhalainen ja prosenttimaratoonari, koska olen lukenut jotain zen-buddhismikirjoja ja juoksen jos juoksen about 4km lenkkiä.

^vähän kade. Mä haluaisin kuulua johonkin ryhmään, mutten ole tietoinen kaikista mahdollisuuksista.

Kerrotko muuten ihmisille tuosta, tietääkö ne sun olevan fleksitaristi. Kun esim. vegaanit ja absolutistit tunnistaa helposti.

^Tottakai ja järjestän draamaa tyyliin "mitä minulle on tarjolla, en voi syödä lihaa enkä mitään muutakaan ja en tykkää kasviksista". Eihän lokerossa ole järkeä, jollei sitä julista. Ei sen väliä mitä tekee, vaan miltä saa sen kuulostamaan.

^tarkoitin miksi pitäis olla vegaani syödäkseen noita mainittuja kasviskeittoja? ?
    Ach so. Ei tarvitse olla vegaani, senkun syö vaan. Hyvää ruokahalua!

Kuulin jossain että jos on vegaani, sitä ei tarvitse mainita jokaisessa lauseessa. Luultavasti urbaanilegenda, vaikea uskoa todeksi.

Mä haluaisin kuulua johonkin ryhmään, mutten ole tietoinen kaikista mahdollisuuksista.
    Onkohan ryhmiin kuulumattomille olemassa oma ryhmänsä?

^Tällänen ainakin löytyi heti "Kun sinulla on ulkopuolisuuden tunnelukko, koet että et kuulu mihinkään ihmisryhmään" https://www.avaamoterapia.fi/2017/09...ksinaisyyteen/

Voisiko sanoa että on ulkopuolisuuden tunnelukkoilija ?

Ylempänä mainitusta punssista hernekeiton kaverina. Ei maistu. Punssi siis. Opiskeluaikaan tuli "pakosta" juotua pöytäjuhlissa ja kerran myöhemminkin testannut mutta ei vaan ole hyvää. Olen varma ettei hernekeitto auta asiaa.

Tänään söin vuoden ekan Ruunebergin. Hyvää oli. Aamulla söin ensin puolikkaan kahvin kanssa ja ip toisen puolen jouluglögin kaverina. Jouluherkuista on vielä hieman suklaata ja toinen rasia vihreitä pallosia jäljellä. Näitä tuli aika paljon lahjaksi pelkästään itselleni.

Samanlaisia aiheita

1. Hiljainen ketju
    By kuovipolku in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 19.09.2021, 14.57
  2. Löysä ketju
    By Jurpu in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 05.09.2017, 14.07
  3. KMC ketju ja XT takapakka
    By virkpe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 26.05.2017, 19.12
  4. FAT-Bike bmx ketju
    By mutanaama in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 370
    Viimeinen viesti: 30.10.2015, 20.12
  5. Ketju poikki
    By Poy in forum Varusteet
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 22.03.2015, 16.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt