ShimanoCanyonBikeshop
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 79 / 79

Aihe: Sesonkiherkut! Ketju sesonkiluontoisten herkkujen makumaailmaan.

Konjakkisinappi hernekeiton kanssa toki maistuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Joskus aikoinaan olin työporukasta ainoa, joka söi laskiaispullan mantelimassalla. Kookos oli toinen joka kelpasi vain minulle. Voisin elää kookoksella ja mantelimassalla.
    Minä oon ainut meijän kattilakunnassa joka syö korvapuustit jauhelihamausteella höystettynä.
    Huonekalujeni vartijalla tuossa joulun aikohin kaneli ja jauhelihamauste vaihtaneet paikkaansa.
    Vähä jo ihmettelin kun hää niin hanakasti kehotteli maistamaan paistoksiaan.
    Seuraavaksi oli leipurin vuoro hämmästellä kun pistelin korviksia kaksin käsin naamaan silmät ummesssa -on niin hyvvää ettei sanotuksi saa - säestyksellä.
    Sain yksin syyvä kaikki puustit ja pyysin tekkeen myös seuraavan kerran samalla reseptillä Eipä oo tehny prkl. Sensijaan oli merkannut maustepurnukat isolla fontilla mustalla tussilla,
    sen huomasin tänään kun paistoin 3 pellillistä lindsrömin piffejä.
    Kävi jo mielessä tehä pikku källi, mut pelekäsin jotta hää syö kaik pihvit ja jään tiiron osalle
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Jauhelihamausteet olen jättänyt kaupan hyllyyn, kuten muutkin valmiit mausteseokset currya lukuunottamatta, joten en voi tuota Uskon reseptiä kokeilla. Jutun täytyy kuitenkin olla täyttä totta, kun savolainen sen interwebissä kertoo.

Olen kylläkin kuullut eräästä, jos edesmenneestä, ruoanlaittajasta joka kuuleman mukaan porsaankyljyksiä maustaessa laittoi mukaan vähän kaneliakin, ennen uuniin laittamista.

Edellä mainittua hapansilakkaa olen kerran Ruotsissa käydessäni maistanut, enkä oikein innostunut. Tämä tosin tapahtui ulkotilassa helmikuussa. Oikeaoppinen aika surströmmingin nauttimiseen taitaa olla elokuussa - en ole varma maistuuko itse tuote silloin paremmalta, mutta ainakin ulkosalla on lämpimämpää. Sisätiloissa kyseistä tuotetta ei kuulemma kannata käsitellä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

^ kaneli toimii ihan hyvin possun kanssa. Kannattaa käyttää tankoa eikä jauhoa koska jauhon maku voimistuu ajan myötä ja lopulta possu maistuu vain kanelilta. Myös jauhelihalle se sopii samoin edellytyksin.

Vastaavasti kannattaa kokeilla riisipuuroa Madras curryn kanssa.

Kanelillahan maustetaan ruokia ihan yleisesti itämailla.

Ostin Iso-Syötteellä vuodenvaihteen tienoilla rinnekahvilasta sesonkiherkkuna minttukaakaon. Maksoi 12 euroa! Pikkasen kohtuutonta mielestäni. Kotona on joskus vuoden päivän sitten jo hankittu minttupullo josta parit minttukaakaot olen väsännyt kotonakin tänä talvena. Vaikka se ei ihan yhtä hyvää ole oboy jauheeseen tehtynä kuin kahvilan tazzaan niin hinta jää aivan toiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi juuri nyt? Miksi pitää olla vegaani?
    Ulkona on kylmä. Kannattaa joskus käydä siellä eikä vaan hakata sisällä päätä seinään. Liha on murha, en syö toisten vanhempia...
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    Ulkona on kylmä. Kannattaa joskus käydä siellä eikä vaan hakata sisällä päätä seinään. ...
    ?? Useamminhan minä ulkona olen kuin teikämandoliini.

Laskiaspulla hillolla on pyhäin häväistys. Laskiaspullan syöminen "kuivana" on myös totaalisen kammottavaa. Eli mantelimassalla ja kuuman maidon kera.

En ole koskaan syönyt laskiaispullaa missä ei ole mansikkahilloa, enkä syö.

lis. Olenpas syönyt, vadelmahillolla. Mansikka on mun mielestä kuitenkin parempi.
    30T

Alkoi muuten sitten mämmisesonkikin ihan just nyt.

Tälläviissiin alkusesongista se onkin parhaimmillaan, kun on tuoretta eikä pakastettuna säilöttyä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tuntuu välillä olevan vaikea löytää pakastamatonta. Jääkaappikylmätkin ovat olleet aiemmin pakastettuina.

Tänään oli Fazerin Runebergin vuoro. Ihan hyvä muttei täydellinen. Tällä kertaa oli vähän kuiva. Ihmeen paljon vaihtelee mielestäni saman valmistajan eri erienkin (ja/tai vuosien) kesken. Tässä oli kuitenkin päivämäärää hyvin jäljellä.

^^ jep, parasta ennen päiväyksiä pitää vakoilla. Pelkästään se, että on sulana myynnissä, ei kerro koko totuutta.

^ sama fiilis Fazun tämänvuotisista, mutta vasta yhden otannalla S-talon Fazu-kahvilasta. Raja liian kuivan ja liian kostean välillä on kyllä hiuksenhieno…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Raja liian kuivan ja liian kostean välillä on kyllä hiuksenhieno…
    Mitä vaikeaa siinä muka on?
    a) jos leivosta nostaessa rasiaan/lautaselle jää sellainen tahmean sokerinen ympyrä, torttu on liian kostea
    b) jos ei jää, torttu on liian kuiva.

Edit: kokeiltu fasu (liian imelä) ja paikallisen kahvilan oma (liian arkinen) sekä robert'sin (melko ok). En tosin tiedä tuleeko noi Roopet samalta tehtaalta kuin Fasut.

^ Mites tiedät koskematta ja maistamatta, että tortsa on passelin kuiva/kostea? Ooksää niitä, jonka on pakko räplää kaikki läpi ennen kuin valitset yhden (jos siis itsepalvelu)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    En ole koskaan syönyt laskiaispullaa missä ei ole mansikkahilloa, enkä syö.

lis. Olenpas syönyt, vadelmahillolla. Mansikka on mun mielestä kuitenkin parempi.
    Korjaan, et ole koskaan syönyt laskiaispullaa. Vain hillopullaa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Laskiaispulla

Jos tässä on yhtään totuuden perää, niin aidoin laskiaispulla on tavallinen pulla maitolautasessa. Ruåtsalainen manteliversio on sekin muunnos alkuperäisestä.

Savolaisten herkku ja kansallisruoka mykyrokka. Käytetään myös termiä -tappaiskeitto. Jälkimmäinen juontaa juurensa maatiloilla tapahtuvaan syysteurastukseen.
    Possut ja naudat pistettiin "talvehtimaan" suolattuna sammioon. Teurastuksen sivuttuoteena tulleesta verestä leivottiin mykyjä.
    Ruhon(t) kaikki osaset otettiin hyötykäytöön. Onko tämä lie sitä viherpiperrystä

https://www.youtube.com/watch?v=75zK7eSZSjM

Moinen soppa saattaa ja -on jäänyt ihan todistetusti syömäti muutamaltakin ei-savolaiselta
    Meijän kattilakunnassa perinne elää ja on muuten hyvvää ja tolokkua evästä. Lämmitettynä eikun paranee. Nam.
    Paikallisesta kauppahallista saa ehtaa mykyrokkaa ja vieläpä perinteeseen kuluvalla ohrarieskalla höystettynä.

https://www.google.com/maps/uv?pb=!1...VIAQSuy&hl=fi#
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Samanlaisia aiheita

1. Hiljainen ketju
    By kuovipolku in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 19.09.2021, 14.57
  2. Löysä ketju
    By Jurpu in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 05.09.2017, 14.07
  3. KMC ketju ja XT takapakka
    By virkpe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 26.05.2017, 19.12
  4. FAT-Bike bmx ketju
    By mutanaama in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 370
    Viimeinen viesti: 30.10.2015, 20.12
  5. Ketju poikki
    By Poy in forum Varusteet
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 22.03.2015, 16.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt