Nyt kun pakkaset iskevät laajasti koko maahan ja -20´C rikkoituu isossa osassa maata, niin hyvä olisi koota hieman mietteitä ja ohjeita sähköavusteisten pyörien käytöstä pakkasessa. Mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Itsellä tuli kyseinen miete nyt eteen, kun tänäin alkaa 10-yön työkeikka missä olin ajatellut hyödyntää tuota sähköfättiäni apuna. Eli kyseessä tietty tilapäinen vartiointikohde joka on laajahko alue ja pyörällä liikkuminen helpottaisi huomattavasti sen kiertämistä ja valvomista (osaan alueestä pääsisi kyllä autolla, mutta osa alueesta on sitten joko käveltävä taikka pyöräiltävä).
Mietin sitä, kun meillä on "tukikohtana" lämmitetty koppi, niin tilanne varmastikkin tulisi olemaan suunnilleen senkaltainen, että ajaisi alueen pyörällä läpi, siihen menisi rauhallisella tahdilla tehtynä joku 15-20min ja sitten olisi varmaan samanlainen pätkä "lämmittelyä" kopissa ja taas sitten kierto, lämmittely, kierto, lämmittely...
Noita syklejä kun tulisi varmaan ainakin se 20kpl/yö. niin alkaa miettimään miten tuo kannattaisi hoitaa pyörän kannalta, kun käytössä on kaksi akkua niin kannattaako tehdä niin että ottaa aina kierroksen jälkeen akun sisään lämpimään ja jättää pyörän ulos vaiko koko pyörä aina tauoksi sisään koppiin, mikä olisi kovassa pakkasessa sopivan vaihtoehto missä pyörä kärsisi pakkasesta mahdollisimman vähän kun tulevaksi yöksi lupailee jopa -25`C pakkasta.
Kirjanmerkit