Näyttää tulokset 1 - 16 / 16

Aihe: Bibsit lonkkasuojilla

Bibsit lonkkasuojilla

Onko suositella hyviä bibsejä (shortsit) kevyillä lonkkasuojilla?

Sevenillä on ainakin joku malli, mutta varmasti muillakin. Mieluusti itse käyttäisin henkselillisiä housuja, mutta useimmat lonkkasuojalliset aluhousut ovat vain henkselittömiä.

Tarkoitatko jotain tällaisia?

https://www.assos.com/t-rallyshorts-s7
    Don't be your worst enemy

^ kääk! ajohousut 193 euroa, lyhyet kesäajohousut ( alkuperäinen hinta 275e, huh). Minkä takia tarvitaan "lonkkasuojat" ( kysyn ihan asiallisesti ihmetellen)?
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Tuossahan mainitaan "mountain bike bib short" eli varmasti on lonkkasuojilla ja muillakin suojilla käyttöä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    Onko suositella hyviä bibsejä (shortsit) kevyillä lonkkasuojilla?

Sevenillä on ainakin joku malli, mutta varmasti muillakin. Mieluusti itse käyttäisin henkselillisiä housuja, mutta useimmat lonkkasuojalliset aluhousut ovat vain henkselittömiä.
    Ja sitten motocross/enska puolelta ainakin EVS. Niissä persuksissa vaan säämiskä imemässä hikeä, ei pehmustetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ kääk! ajohousut 193 euroa, lyhyet kesäajohousut ( alkuperäinen hinta 275e, huh). Minkä takia tarvitaan "lonkkasuojat" ( kysyn ihan asiallisesti ihmetellen)?
    Tulee ajettua enskaa ja lähestulkoon jokaisella lenkillä laskettua semmosia kivikoita että vahingon sattuessa pienikin pehmuste lonkassa toisi ainakin mielenrauhaa. Muissa lajeissa olen saanut lonkkani satutettua niin, että oli kipeänä parisen vuotta. Sitä ei jotenkin enää keski-ikäisenä kaipaa.

Aika kalliit tosiaan nuo Asoksen versiot, mutta Seveniä saisi kohtuuhintaan. Myös Alpinestarsilla näytti olevan ns. enskabibsit.

Ohan noita "Impact shortseja" vaikka kuinka monella valmistajalla kuhan vähän viitsii googlailla... esim. Dainese , POC , Demon jne.., joko kovilla tai pehmeillä,
    tai iskusta kovettuvilla ja eri paikkoja suojaavina malleina. Se mikä on "kevyt" tai "hyvä" onkin sitten henk.kohtaisempi juttu. Ajaessa en ole toistaiseksi nähnyt
    tarvetta moisille kun ajan niin hissukseen, mutta laskiessa on jo parikyt vuotta tullut käytettyä Dainesen suojia (kovilla lonkkasuojilla). Jossain vaiheessa tarkoitus siirtyä
    noihin istusta kovettuviin (3Do) mailleihin kun ovat käytössä mukavampia. Kokemusta kyynerpää (661) ja polvisyndeistä (Leatt). Eli suosittelen lähinnä katsomaan noita iskusta kovettuvia
    lonkkaa suojaavia malleja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Ohan noita "Impact shortseja" vaikka kuinka monella valmistajalla kuhan vähän viitsii googlailla... esim. Dainese , POC , Demon jne.., joko kovilla tai pehmeillä,
    tai iskusta kovettuvilla ja eri paikkoja suojaavina malleina. Se mikä on "kevyt" tai "hyvä" onkin sitten henk.kohtaisempi juttu. Ajaessa en ole toistaiseksi nähnyt
    tarvetta moisille kun ajan niin hissukseen, mutta laskiessa on jo parikyt vuotta tullut käytettyä Dainesen suojia (kovilla lonkkasuojilla). Jossain vaiheessa tarkoitus siirtyä
    noihin istusta kovettuviin (3Do) mailleihin kun ovat käytössä mukavampia. Kokemusta kyynerpää (661) ja polvisyndeistä (Leatt). Eli suosittelen lähinnä katsomaan noita iskusta kovettuvia
    lonkkaa suojaavia malleja.
    Impact shortseja on, mutta tosiaan noita henkselillisiä vähemmän. Pocin ja Leatin suojia on muuten käytössä, mutta heillä ei noita henkselimalleja ole.
    Noista Sevenin bibseistä näyttää olevan sopiva tarjous niin ehkä tulee ne laitettua testiin. Kunhan sopivat paikat noille suojille löytyy, niin saa sitten vaihdella mieleiset suojat jos nuo alkuperäiset eivät tunnu mukavilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    Tulee ajettua enskaa ja lähestulkoon jokaisella lenkillä laskettua semmosia kivikoita että vahingon sattuessa pienikin pehmuste lonkassa toisi ainakin mielenrauhaa. Muissa lajeissa olen saanut lonkkani satutettua niin, että oli kipeänä parisen vuotta. Sitä ei jotenkin enää keski-ikäisenä kaipaa.

Aika kalliit tosiaan nuo Asoksen versiot, mutta Seveniä saisi kohtuuhintaan. Myös Alpinestarsilla näytti olevan ns. enskabibsit.
    Kiitos selvennyksestä! Talviajohousuissa voisi olla polvisuojat.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Mulla on nuo aloituksessa mainitut 7iDP:n lonkkasuojalliset bibsit. Ovat siitä hyvät, että niissä on myös taskut selässä, mutta lenkkikäyttöön pehmuste on mun mielestä huono. Malli on sellainen, että pehmuste hakeutuu turhan herkästi "peräuraan". Suojat pehmenevät lämmöstä, mutta sitä ennen ovat kovat ja asettuvat vähän hassusti. Pehmeneminen ei vie kauaa ja muuten bibsit ovat hyvät käyttää. Taskut eivät ole suuren suuret, mutta kyllä niissä hätätilassa esim. varasisuria kuljettaa. Sepaluksesta plussaa vaikka se onkin enemmän alavatsan kuin nivusten kohdalla.

Summa summarum: Alennuksesta 39€ ei pahan hintaiset, mutta OVH:lla jättäisin 7iDP:n suojabibsit kauppaan.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Noin ihan uteliaisuudesta, miksi just bibsit (henkseleillä)? Onko yhdistelmä impact-shortsit + päällysshortsit liian kuumat vai mikä...? Näin tyhmempi luulis että jos aikoo pannuttaa niin
    eikös tommoist lycra (TM) bibsit repee heti kättelyssä ja päällysshortsit suojais ko. "alkkareita"

Meikälaiselle ainakin on vaan bibsityyppiset, niin paljon mukavammat, kuin vyötärökuminauhalla olevat. Pääli sortseissa pidän myös henkseleitä aina.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Noin ihan uteliaisuudesta, miksi just bibsit (henkseleillä)? Onko yhdistelmä impact-shortsit + päällysshortsit liian kuumat vai mikä...? Näin tyhmempi luulis että jos aikoo pannuttaa niin
    eikös tommoist lycra (TM) bibsit repee heti kättelyssä ja päällysshortsit suojais ko. "alkkareita"
    Jep, mulla on tämä kombo ja toimii hyvin. Itellä Leattin 3DF 5.0 Impact shortsit ja niiden päällä saman valmistajan shortsit. Näinin siis bike parkissa ja poluillakin välillä nuo jalassa. Hyvin ilmastoitu haaravälistä eikä muutenkaan liikaa hiosta. Myös kankaan antibakteerinen matsku oikeesti toimii. En tullut pesseeksi kertaakaan viime kaudella (koska vain käsipesu) ja varmaan ainakin 30 kertaa oli käytössä. Silti ei haise yhtään. Pitää nyt ehkä kuitenkin talven aikana huoltaa noi ja torsopanssari.

Bibsit ja päällysshortsit on muotoutunut lempiyhdistelmäksi, joten siksi noita haen. On mukavempi kun ei kaksi päällekkäistä vyötärönauhaa hierrä. En siis toki pelkillä bibseillä ole ajamassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Mulla on nuo aloituksessa mainitut 7iDP:n lonkkasuojalliset bibsit. Ovat siitä hyvät, että niissä on myös taskut selässä, mutta lenkkikäyttöön pehmuste on mun mielestä huono. Malli on sellainen, että pehmuste hakeutuu turhan herkästi "peräuraan". Suojat pehmenevät lämmöstä, mutta sitä ennen ovat kovat ja asettuvat vähän hassusti. Pehmeneminen ei vie kauaa ja muuten bibsit ovat hyvät käyttää. Taskut eivät ole suuren suuret, mutta kyllä niissä hätätilassa esim. varasisuria kuljettaa. Sepaluksesta plussaa vaikka se onkin enemmän alavatsan kuin nivusten kohdalla.

Summa summarum: Alennuksesta 39€ ei pahan hintaiset, mutta OVH:lla jättäisin 7iDP:n suojabibsit kauppaan.
    Löysin itse tarjouksesta nuo noin 60e:llä ja siksi niitä nyt harkitsen. Jos löytyy vielä jostain tuolla 39e:llä niin saa vinkata. Miten muuten kokopolitiikka? M-kokoa näyttäisi löytyvän vielä ja se itselle on yleensä sopiva (174/76). Jossain merkeissä on pitänyt ottaa jopa L että ei ole ihan nakinkuori.

Mä olen 180/82 ja L-koko on sopiva. Leveydessä on M-koossakin riittävästi tilaa, mutta ne on mulle liian lyhet varsinkin kun noiden pehmuste on tosiaan aika uraan hakeutuvaa sorttia.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Samanlaisia aiheita

1. Bibsit isommalle kaiffarille
    By laattamaa in forum Varusteet
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 29.10.2018, 11.51

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja